Skocz do zawartości
focusgr

[B5] FMIC montaż - fotostory

Rekomendowane odpowiedzi

Zostalo mi sprzeda halogeny i kupic zaslepki

 

Albo wsadzić okrągłe ledy drogowe w ich miejsce;)

 

 

 

No i ja juz jestem po zmianie Icka z fiata grande punto 1.9 na Audi A5

 

Super wyszło :) zalety posiadania tiga ;)

 

 

 

Panowie, a ten IC z A5 3.0 Tdi wchodzi bez problemu do paska na VP

 

Wejść wejdzie bo ktoś z forum brał ode mnie ic od a5 3.0tdi i upchał w b5 vp więc można ale trzeba troszkę zderzak podcinać nawet jak na maksa do chłodnicy dosuniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo wsadzić okrągłe ledy drogowe w ich miejsce;)

 

pokaz cos takiego :D to wsadze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A icek z MOVANO 2,5? też są w dobrych cenach tylko cienkie chyba są a wysokie? bo ten z mondeo to rzeczywiście mały bo przymierzałem dziś :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Jak by ktoś potrzebował icka z audi to mam taki do sprzedania miałem go zakładać u siebie ale troszke się plany zmieniły i moge opchnąć

Był kupiony od kolegi olka mój plan był taki żeby nie ciąć ori rur od ic tylko zastąpić tymi które są na foto bo wiadomo że jak sprzedamy cały kompletny ori ic z rurami to się zwraca w dużej części( przynajmniej jeśli chodzi o AWX bo wiadomo ile ''S'' kosztuje) montowanie centralnego na foto są również rórki które miały służyć do łączenia silikonów

cena jaka mnie interesuje to 250,00 zł za wszystko co na foto oprócz deski oczywiście do małej negocjacji

:fajny

[ATTACH=CONFIG]67325[/ATTACH]

Edytowane przez skwaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupione :bleble

reszta info na PW.

 

PZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie. Przed chłodnicą od klimy przykręcony od dołu jest jakiś czujnik. Co to jest? Czy to jest czujnik temperatury? Co z nim robicie, gdzie go dajecie. Bo po pierwsze icek mi go dotyka, wręcz nagina, po drugie czujnik będzie oszukiwał schowany między 2 chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzies pisałem, że ja go odczepilem i wywalilem nad IC :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko wszystkim ale tak czytam i szukam a nie znalazłem jak zrobić Fmic w b3, może ktoś ma foty jak to zrobić? Aha dodam ze od strony kierowcy planuje wykorzystać ori rurki a od pasażera to jeszcze nie wiem jak zrobić gdyż myślę żeby przez podłożnicę akurat jest tam dziura albo pomiędzy chłodnicą a podłożnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie wszystko wszystkim ale tak czytam i szukam a nie znalazłem jak zrobić Fmic w b3, może ktoś ma foty jak to zrobić? Aha dodam ze od strony kierowcy planuje wykorzystać ori rurki a od pasażera to jeszcze nie wiem jak zrobić gdyż myślę żeby przez podłożnicę akurat jest tam dziura albo pomiędzy chłodnicą a podłożnicą.

Mysle ze B3 bedzie podobnie do B4 wiec pakuj z Renault megane II 1.5/2.0DCI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FMIC wkońcu zamontowane- wszystko zrobiłem sam ale dzięki Gumisiowego garażu bo wszystkie narzędzia i sprzęt użyczył mi :) za co mu bardzo Dziękuje !!!

20111117001.th.jpg

20111117002.th.jpg

20111117003.th.jpg

20111117004.th.jpg

20111117005.th.jpg

20111117005.th.jpg

20111114005.th.jpg

 

20111114001.th.jpg

 

20111114002.th.jpg

 

20111114004.th.jpg

 

---------- Post added at 15:29 ---------- Previous post was at 15:27 ----------

 

Pacjent to mój Passat B4 1.9TDI AFN w którym IC z Meganki niewyrabiał już schładzania - więc zastąpiłem go Chinolem z Allegro o wymiarach rdzenia 550x230x65 który wlazł idealnie .... pare rur pare kolanek i łączniki silikonowe i tak to wyszło .

 

FMIC wkońcu zamontowane- wszystko zrobiłem sam ale dzięki Gumisiowego garażu bo wszystkie narzędzia i sprzęt użyczył mi :) za co mu bardzo Dziękuje !!!

20111117001.th.jpg

20111117002.th.jpg

20111117003.th.jpg

20111117004.th.jpg

20111117005.th.jpg

20111117005.th.jpg

20111114005.th.jpg

 

20111114001.th.jpg

 

20111114002.th.jpg

 

20111114004.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie są metody montażu IC z A5 do belki aluminiowej w B5? Widziałem m.in. obejmy do rur kanalizacyjnych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w końcu po 6 miesiącach leżakowania graty kupione u kolegi skwaru ( wieeeeelkie dzięki) doczekały się poskładania do kupy i montażu :)

 

2 dni przymiarek i spawania ( 90% zrobiłem sam), przy montażu pomógł szwagier - dzięki Smołen - browar leci .

 

Wszystko cacy pasi i pracuje poczekamy do lata i zobaczymy czy różnice będą odczuwalne, mam nadzieję że tak.

 

Kilka zdjęć jak to wyglądało po kolei : B5 FL AVF + IC Audi 2.0 TDI , na wiosnę jakiś porządny programik coś koło 180 kucyków żeby wyszło i nowe wtryski, turbo Garett ori chyba zostaje . Może ktoś się wypowie czy warto zmieniać turbo na to od Audi 170 Hp ????

 

Wszystkie rurki to kwas 51 mm i 1,5 mm ścianka, kolanka takie same + część rurek od skwara które posłużyły do zakończenia mojej dłubaniny żeby ciasno siedziały w silikonach.

Obejmy GBS 5x 64-68 mm po taniości za 6zł/szt, 2x GBS 76-80 mm, 7 kolanek z kwasówki 90o, 1m rury 51 mm - kwas.

1x redukcja 67 na 51 mm, 1 kolanko/redukcja 45o z 67 na 51mm i 10cm prostego, czarnego fagumitu 51mm.

 

 

Szlifiera, miarka, spawara, mazak do znaczenia kątów, browar na bieżąco i kilka w lodówce :P

Docinki i przymiarki banalna sprawa jak się okazało, podwieszenie IC wyszło na obejmach do rur CO a odpowiednio wygięte uchwyty dorobiłem ze zwykłego drutu 8 mm z nagwintowanymi końcami, kilka podkładek i nakrętek.

Mocowanie bardzo stabilne i sztywne.

 

Dorobiona flansza pod Map Sensor i nakrętka M8 pod króciec od Turbo Boost'a . Mocowanie z blachy pod zaworek sterujący EGR (w ori rurze jest pod spodem na kolanku).

 

Dzisiaj skończyliśmy wszystko skręcać i dopiero zastanowiłem się jak będzie pasował zderzak !!!!!!!!!!!????????????

Minimalne rzezanie uchwytów pod halogeny, których nie mam, i okazało się, że wszystko pasuje bez problemu :alko

 

 

Wszystko ładnie pięknie a na koniec złamałem miarkę gdzie siedzi bagnet :( Nowy wydatek na poniedziałek.

 

 

 

TYLKO 10 ZDJĘĆ MOŻNA DODAĆ I WSZYSTKIEGO NIE WIDAĆ , SZKODA.

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]74592[/ATTACH]

 

DSC00574.jpg

 

DSC00577.jpg

 

DSC00586.jpg

 

DSC00581.jpg

 

DSC00580.jpg

 

DSC00582.jpg

 

DSC00587.jpg

 

DSC00588.jpg

 

DSC00583.jpg

 

DSC00591.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ciesze się że wszystko pasi sporo pracy wsadziłeś w ten projekt suuuuper ale ja bym jeszcze wywalił EGR i pomyśl o kacie też by go wartało wywalić przed programem wysłałem Ci pw na temat programu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi podpowiedzieć, czy mając halogeny uda sie wepchnąć takie rurki? Czy trzeba sie pozbywać halogenow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możecie mi podpowiedzieć, czy mając halogeny uda sie wepchnąć takie rurki? Czy trzeba sie pozbywać halogenow?

 

Ze swojego doświadczenia wiem że IC z AUDI A5 2 TDI pasuje idealnie za zderzakiem ale nie ma bata żeby oba halogeny zmieścić bez kolizji z orurowaniem :/

 

U mnie jak na zdjęciach widać IC jest centralnie w przedniej kratce i dosłownie 3 cm od chłodnicy klimy jest oddalony, z lewej jest redukcja prosta silikonowa potem zespawane 2 kolanka po 90o troszkę poprzycinane:

 

 

DSC00591.jpg

 

 

 

Dodatkowo jest ograniczony manewr jak ktoś ma z lewej strony (od pasażera) tą śmieszną chłodniczkę czy coś, praktycznie jest tylko jedno miejsce gdzie można poprowadzić rurki. Z tej strony do samej turbiny jest kwas tylko zostawiłem na wyjściu u dołu z turbo 10 cm ori węża bo jest ona z tym pierścieniem a nie a zacisk i nie miałem ochoty tego dorabiać bo nawet ledwo było można wyjąć ten wąż tak mało miejsca jest.

W sumie w tym wężu siedzi 4 cm zakończenia rurki z kwasówki czyli zostaje 6 cm węża a to jest nic w porównaniu jak była cała ,,S'' i jak puchła po dodaniu gazu :dupablada

 

DSC00589.jpg

 

 

 

Z prawej strony od kierowcy jest jakoś lepiej ale minimalnie jeżeli chodzi już o styczność silikonu/redukcji 45o ze zderzakiem, dalej jest 10 cm prostej rurki i 1 kolanko 90o:

 

DSC00581.jpg

 

 

 

Dałoby radę zrobić to bez cięcia zderzaka a dokładnie minimalnie mocowań od halogenów, tylko trzeba dospawywać boczki z alu i dać rurki od IC po bokach pod jeszcze większym kątem niż w oryginale ( 2 cm dogiąć trzeba do auta ) a 2 sprawa trzeba nimi wyjść równolegle do górnej krawędzi IC , wtedy na 100% nie będzie problemu i halogeny się zmieszczą :fajny

 

POMOGŁEM ????:dobrze

DSC00588.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie rozwiazales to od strony pasazera tam gdzie ta nieszczesna chlodniczka. Trzeba będzie pomyśleć o takim czymś :] Powiedz jeszcze w którym miejscu koczny sie to kolanko 2x90' jak daleko jest do turbiny ? ewentualnie jakie kolanka silikonowe i lub z kawasiaka trzeba by jeszcze dac zeby polaczyc to z BRD

a>

 

takie kolanko sie nada ?

 

uallegro.jpg

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak: Drugie kolanko widać gdzie się kończy na tym zdjęciu bo dalej jest prosta rurka:

DSC00588 - Kopia.jpg

Od IC mam silikon redukcję ori od FMIC nic nie cięte czyli jak założone tak skręcone potem, całkiem zapomniałem :) - w silikonie jest 6cm rurki prostej z zakończeniem jak na zdjęciach nacina na tokarce potem dopiero jest kolanko 90o i drugie kolanko 90o minimalnie tylko podszlifowane, dalej jest 14 cm prostej rurki, następnie znowu w całości kolanko 90 z kwasówki no i na koniec jest najgorzej bo nie dość, że jest tam dziki kont żeby przymierzyć to musiałem zrobić zwężkę na 42mm żeby podłączyć to wszystko do 10cm węża ori :

DSC00589.jpg

Nie widać za dobrze na tym zdjęciu ale jak coś mogę wytłumaczyć albo jutro będę miał dokładniejsze zdjęcia. PZDR:hurra A co do kolanka to potrzebuję wymiary te co na zdjęciu i jutro zmierzę takie 2 swoje bo w sumie to zostały mi 3 takie i ok 40 cm prostej rurki do tego jakby ktoś chciał :D

 

uallegro.jpg

 

Edytowane przez gazownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możecie mi podpowiedzieć, czy mając halogeny uda sie wepchnąć takie rurki? Czy trzeba sie pozbywać halogenow?

pewnie zależy od intercolera . W moim przypadku halogeny mają dużo miejsca :) z jednej jak i z drugiej strony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema powiedzcie mi z jakiej średnicy rurek lepiej jest zbudować dolot z 57mm czy 51mm bo widzę z niektórzy mają tak a nie którzy tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie lepiej z mniejszych bo po pierwsze mniejsza objętość układu- mniejszy lag a po drugie łatwiej to wszystko "upchać" pod zderzakiem... ja mam rurki 63mm i cooler z A5 3.0 TDI i ostro się męczyłem żeby to zamontować, a zderzak i tak jest mega opięty... ale laga nie ma o dziwo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności