Pavellos Zgłoś #3941 Napisano 18 Sierpnia 2018 Witam, jakiś czas temu wymieniałem licznik na poliftowy z ff. immo zakodowane pinem, auto odpala. kontrolka immo sie nie swieci, ale wchodząc w immo w vcds dalej prosi o połączenie z grupa 17. tak ma być czy coś się zepsuło po drodze? 2 sprawa to wyświetlanie temperatury na liczniku i climactronik, do tej pory miałem podłączony czujnik pod licznik żeby widzieć temperature zewnetrzną, dzisiaj się za to zabrałem żeby zrobić jak należy i robiąc wg schematu Cytuj -czujnik tem. nalezy podpiac bezposrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpiety pin8 T12 w climatroniku) - upewnic sie ze jest polączenie miedzy pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy - połączyc pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line - połączyc pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line temperatura na fisie to 40 stopni a climactronic 33 (rzeczywista). namieszałem coś w przewodach? czy do tego koniecznie jest potrzebny panel z climactronic z fl? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kool1024 Zgłoś #3942 Napisano 18 Sierpnia 2018 Witam, Potrzebuję pomocy. Posiadam VW B5 1999 Kombi - VAG licznika 3B0 920 822 Chciałem wyłączyć czujnik klocków, więc wszedłem przez VAG-COM do 17 INSTRUMENTS i opcją 07 RECODE Nie spisałem poprzedniej wartości i omyłkowo wpisałem kod 00285 z WSC00000 Zapisałem. Odpaliłem z ledwością auto. Chodzi tylko na 2 cylindrach - pierwszym i czwartym. Zorientowałem się, że coś źle zrobiłem i szukając w necie dowiedziałem się, iż powinienem zakodować 04145. (04- obsługa tylko czujnika płynu, 1- wersja EU, 4-ilość cylindrów, 5- ilość impulsów) Sterownik nie przyjmuje innej wartości, gdy na końcu nie ma 5. Przeprogramowałem jeszcze raz poprawnie na 04145. Ale niestety jak silnik chodził na 2 cylindrach - tak chodzi (odgłos jak z malucha) Nie daje impulsów na wtryskiwacze benzyny dla cylindra 2 i 3.Nie mogę zaprogramować żadnego WSC. Może coś jeszcze wyzerowałem poprzez wpis Proszę o pomoc - jak mogę przywrócić normalną pracę silnika ? Może inny kod powinien być wpisany ? Auto potrzebne do dojazdu do pracy - a tu ledwo co się odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pavellos Zgłoś #3943 Napisano 18 Sierpnia 2018 szczerze? mi się wydaje że to nie kodowanie licznika, sprawdzałeś błędy w engine? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kool1024 Zgłoś #3944 Napisano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Jak każda katastrofa - pewnie zespół kilku czynników, które się nałożyły. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić ? Błędy sprawdzałem i pokazują się następujące: VAG-COM Version: Relase 409.1-US Control Module Part Number: 3B0 907 557 P Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS HS D03 Software Coding: 04021 Work Shop Code: WSC 05311 2 Faults Found: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00533 - Shareware Version. To Decode all DTCs 18-00 - Please Register/Activate Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez Kool1024 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3945 Napisano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) 4 godziny temu, Pavellos napisał: czy do tego koniecznie jest potrzebny panel z climactronic z fl? Tak, jest koniecznie potrzebny. Nie dość że z FL to jeszcze o dokładnie takim numerze jak podawałem. Godzinę temu, Kool1024 napisał: Proszę o pomoc - jak mogę przywrócić normalną pracę silnika ? Raczej zbieg okoliczności. Licznik nie ma nic do pracy silnika. Te kodowanie to tylko po to rzeźby licznik prawidłowo odczytywał. Wsc nie ma żadnego wpływu. To tylko oznaczenie serwisu. Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3946 Napisano 20 Września 2018 masz 3B0920827A__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V08_ NOWY zrobiony.bin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3947 Napisano 21 Września 2018 1 godzinę temu, grzegorz.d3 napisał: Witam jakimi wtyczkami zczytujecie wsady licznika . Obd2 - usb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3948 Napisano 22 Września 2018 Ja używam commander, vagtacho i programmer. Żadnego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3949 Napisano 23 Września 2018 (edytowane) Witam ? Potrzebuję pomocy posiadam golfa mk4 i chciałem włożyć do niego licznik z passata i posiłkowałem się tym tematem ( z resztą nie pierwszy raz) . Do rzeczy: W golfie oryginalnie siedział licznik 1J0919861B IMMO2 bez CAN , następnie wymieniłem go na licznik 1J0920842B IMMO2 z CAN (zmieniłem we wsadzie immoID i PIN na ten z oryginalnych zegarów według informacji z forum) przeprowadziłem adaptacje i przypisanie kluczy (licznik działał jak powinien bez problemu można było się w vagu zalogować starym pinem immo id takie jak w liczniku bez can). Następnie przyszedł czas na upgrade na licznik z passata 3B0920849C (to samo co licznik 3B0920849A tylko młodszy) z wsadem 1j0920846GX, ale nie mogę przebrnąć przez edycję wsadu niby wszystko jest zrobione jak w opisie w forum i w vagu wszystko się zgadza jak i w eeprogramerze ale nie moge sie zalogować do zegarów Czy mógłby ktoś zerknąć na wsady i podpowiedzieć co robie źle, ewentualnie poprawić; będe wdziczny ? 1 plik licznik golf immo2 z can (z niego brałem dane wg. opisu z forum) 2 plik wsad golf r32 immo3 z nową strukturą wsadu (ten który edytowałem do zegarów z passata) 3 plik wsad golf r32 immo3 z nową strukturą wsadu (wersja przed edycją - taką pobrałem z netu) 4 plik licznik golf immo2 bez can (orginalny licznik- z niego wcześniej poszedł IMMOID i PIN do licznika IMMO2 z CAN) 5 plik licznik passat (orginalny wsad - z tym wsadem przyjechał do mnie licznik) Pozdrawaim:-) 1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin 1J0920846GX_ZAADAPTOWANY wg licznika immo2.bin 1J0920846GX_KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V04_XXXXXXXXXXXXXXXXX_____VWZ7Z0B6235392_.bin 1J0919861B A4-KOMBIINSTR. VDO V01.BIN 3B0920849C KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04.BIN Edytowane 23 Września 2018 przez orzel021 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3950 Napisano 23 Września 2018 Logować się chcesz pewnie po to żeby kluczyki dopisać.? Przerobiłem ci ten wsad 1j0920846GX tak że powinien odpalić od razu po wsadzeniu do auta i wrzuceniu tego wsadu do licznika passata ( pod warunkiem ze odpala na liczniku "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin") Przerobiłem również we wsadzie zakres obrotomierza na diesla, prędkościomierz na 260, oraz wskazówki paliwa i temperatury na zakres tarcz passata. Wgraj i zobacz jak to działa, jakby coś było nie tak, napisz, będziemy poprawiać. Generalnie to nie pamiętam który to licznik z passata, c albo e coś tam było nie tak, że w starszych autach nie chciał hulać. 1J0920846GX_KOMBI_mod3.bin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3951 Napisano 24 Września 2018 8 godzin temu, tauka napisał: Logować się chcesz pewnie po to żeby kluczyki dopisać.? Tak jest dokladnie. 8 godzin temu, tauka napisał: Przerobiłem ci ten wsad 1j0920846GX tak że powinien odpalić od razu po wsadzeniu do auta i wrzuceniu tego wsadu do licznika passata Wielkie dzieki??? wieczorkiem bede prubowal i dam znac co i jak. 8 godzin temu, tauka napisał: ( pod warunkiem ze odpala na liczniku "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin" ) Odpala na 100% wczoraj jeszcze sprawdzalem wszysko przed zgraniem z niego eepromu. 8 godzin temu, tauka napisał: Przerobiłem również we wsadzie zakres obrotomierza na diesla, prędkościomierz na 260, oraz wskazówki paliwa i temperatury na zakres tarcz passata. Wgraj i zobacz jak to działa, jakby coś było nie tak, napisz, będziemy poprawiać. Wielkie dzieki ??? popoludniu/wieczorkiem wrzuce mowy wsadzik i napisze co i jak jeszcze raz dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3952 Napisano 25 Września 2018 Dnia 23.09.2018 o 21:54, tauka napisał: Generalnie to nie pamiętam który to licznik z passata, c albo e coś tam było nie tak, że w starszych autach nie chciał hulać. Wiec ja chyba mam to szczescie miec jeden z tych licznikow ktore nie chca chulac ?. Zaladowalem otrzymany wsad do passatowskiego licznika (oczywiscie po uprzednim zaadaptowaniy i zakodowaniu licznika immo2 z can) i ? to samo co w przypadku wsadu edytowanego przeze mnie niby wszystko ok ,a IMMO mruga, do licznika nie mozna sie zalogowac ??? Chyba bede mial licznik 3B0920849C do sprzedania lub zamany na 3B0920849A ,tylko te widzialem tez wparu wersjach : przd 2004 na naklejce jest V3 i pod numerem softu jest wbite 10.20 tak jak w tym przypadku zdjecia numer 1 Po 2004 cyferki przy V to 4 lub 7 a pod numerem softu jest wbite10.40 w przpadku licznika V4 i 10.50 w przypadku licznika V7 zdjecia nr. 2 i 3 Ostatni zdjecie przedstawia naklejke z mojego passatowskiego licznika (Wiem ze pisrwsze 3 zdjecia przedstawiaja liczniki 3b0920949a czyli angola ale to to samo co 3b0929849a) Chcac kupic kolejny licznik ??? bespieczniej dla mnie bedzie chyba kupic 3b0920949a ten przed 2003 z numerkiem 10.20 czyli V3 (mysle o angolu bo euro tarczki mam a zawsze jakies 5dych w kiermanie zostanie? ) Moze ktos ma jakies inne lepciejsze rozwiazanie? Albo dzialajacy licznik ktory by podeszedl do mojego auta Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3953 Napisano 25 Września 2018 A moze problem z zalogowaniem sie do zegarow IMMO3 czy tez wgranie samego zmodyfikowanego wsadu nie wystarczy jesli w autku sterownik silnika jest z czesciowym CAN (038 906 018AE - nieprogramowalny przez obd ale obrotomierz w zegarach 1j0920842 IMMO2 dzialal poprawnie i nie ciaglem zadnych przewodow). ??? Nie wiem juz co mysjec i co zrbic by rozwiazac ten problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3954 Napisano 25 Września 2018 3 godziny temu, orzel021 napisał: Zaladowalem otrzymany wsad do passatowskiego licznika (oczywiscie po uprzednim zaadaptowaniy i zakodowaniu licznika immo2 z can) No nie powinieneś licznika z immo2 jeszcze raz kodować. Żeby działało to co zrobiłem muszę mieć wsadz licznika na którym auto odpala. Wtedy dobór robi się wsad do nowego licznika, nowy licznik wsadza, wgrywa wsad i powinien odpalić. Dla ciebie najważniejszy jest numer części 849. Pozostałe rzeczy nie mają dla ciebie większego znaczenia. Jeżeli masz tarcze to najlepiej kupić angola, podrzucić tarcze i wgrać odpowiedni soft eu (najlepiej wtedy dobrać tak żeby soft v03, v07 pasował do numerów z nalepki na liczniku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3955 Napisano 25 Września 2018 Godzinę temu, tauka napisał: No nie powinieneś licznika z immo2 jeszcze raz kodować Ok no to juz cos nowego? Moze opisze jak przebiegla u mnie ta ostatnia podmiana: Na codzien jezdrze z licznikiem 1J0919 (orginalny). Jakis czas temu kupilem licznik 1J0920 immo2 (padniety fis; eeprom edytowalem tak aby IMMOID i PIN byl zgodny z zegarami 1J0919- logowanie i kodowanie przebiega bez problemu) - na codzien nie mam go wsadzonego w aucie zostal kupony jako testowy. Ostatnio zakupilem 3B0920849C ktory jak pisalem wczesniej che zaadaptowac do MK IV Procedura wyciagniecia eepromow ktore wyslalem na forum w posci #4031: 1. 1j0919 na nim przjechalem do domu. 2. Zmienilem licznik 1j0919 na 1j0920 nastepnie logowanie, adaptacja, przypisanie kluczy. Odpalilem autko pochodzilo chwilke na wolnych wszystko ok. Nastepnie wyciagnelem eeprom nazwalem go "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635" i podeslalem na forum. 3. Nastepnie wsadzilem zpowrotem licznik 1j0919 i procedura, logowania, przypisania by rano do roboty pojechac. 4. Po otrzymaniu wsadu przyszykowanego przez kolege tauka wieczorkiem zrobilem tak Wyciaglem 1j0919 zmienilem na 1j0920 ponowna procedura, logowania, przypisania. Immo kontrolka zgasla, zmiana na licznik 3B0 wgranie eepromu otrzymanego od tauka odlaczenie klemy. I immo sie swiecilo 1 godzinę temu, tauka napisał: Żeby działało to co zrobiłem muszę mieć wsadz licznika na którym auto odpala. Wtedy dobór robi się wsad do nowego licznika, nowy licznik wsadza, wgrywa wsad i powinien odpalić. Wiec nie powinienem tak jak to robilem ze w trakcie edycji eepromu wracac do licznika 1j0919, puzniej adaptowac licznik 1j0920 i nastepnie podpinac licznik 3B0 z wgranym wsadem sprzed ostatniej adaptacji, tylko jak juz to jezdzic na liczniku 1j0920 w trakcie edytowania epromu z GX'a i bezposrednio po obrobieniu eepromu zastapic licznik 1j0920 licznikiem 3B0 z wgranym edytowanym wsadem ( trakcie wymiany/podmiany licznikow nie moze byc przeprowadzana zadna adaptacja/przypisywanie kluczy- dobrze zrozumialem?) To czyli co przypisanie kluczy nawet tych samych w tym samym liczniku sa przypisywane inne wartosci w eepromie - na to wychodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3956 Napisano 25 Września 2018 Godzinę temu, orzel021 napisał: Wyciaglem 1j0919 zmienilem na 1j0920 ponowna procedura, logowania, przypisania. Immo kontrolka zgasla, zmiana na licznik 3B0 wgranie eepromu otrzymanego od tauka odlaczenie klemy. I immo sie swiecilo 3 godziny temu, tauka napisał: No tak nie powinieneś robić. Masz miec w aucie licznik 920 zaprogramowany, zgrywasz wsad, wysyłasz, przygotowuje ci eeprom, wyciągasz 920, wsadzasz licznik z passata wgrywasz eeprom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3957 Napisano 25 Września 2018 50 minut temu, tauka napisał: No tak nie powinieneś robić Teraz juz wiem? (czyli za każdym razem gdy programowane sa klucze/immobilajzer jest im nadawany inny niezalezny/przypadkowy "kod" ktory po kazdym programowaniu zmienia sie w eepromie licznika?) 54 minuty temu, tauka napisał: Masz miec w aucie licznik 920 zaprogramowany, zgrywasz wsad, wysyłasz, przygotowuje ci eeprom, wyciągasz 920, wsadzasz licznik z passata wgrywasz eeprom. I tak tez zrobimy miedzy 18sta a 19sta wrzuce wsad i licznika nie wyciagam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3958 Napisano 25 Września 2018 Jest i świeżo zaadaptowany i zgrany wsad, a licznik siedzi ciągle w aucie ? 1J0920842B VDO zaadaptoany.BIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3959 Napisano 25 Września 2018 spróbuj 1J0920846GX_KOMBI_mod4.bin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzel021 Zgłoś #3960 Napisano 26 Września 2018 10 godzin temu, tauka napisał: spróbuj 1J0920846GX_KOMBI_mod4.bin Niestety ?, jeszcze wczoraj podpielem licznik z passata zrobilem flash eeprogramerem po zaladowaniu 100% wsadu kontrolka IMMO zgasla ale po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu zapalila sie ponownie, nie pomoglo odlaczenie na chwile klemy (oprucz tego krzaki na przebiegu), autkiem nie mozna jezdzic Immo trzyma jak przerosnieta prostata?. Na razie wrucilem do licznika 1J0920 (wpielem go spowrotem bez konicznosci adaptowania czego kolwiek i na razie bede tak pomykal zeby byla mozliwosc poprawy/edycji wsadu) ? A takie moje zapytanie: Dlaczego po niby odpowiedniej edycji eepromu nie mozna sie zalogowac do zegarow za pomoca pinu- zeby odblokowac IMMO (po wpisaniu pinu w vagu zrywa polaczenie na przebiegu pisze "FAIL" a w wagu "login lost due dropet session"). Gdyby licznik przyjal PIN mial bym problem rozwiazany ? Puzniej zerkne na oba wczorajsze wsady moze cos wypatrze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach