Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś poległem na całej linii. 

Koledze zdechł licznik, 1/2 FIS, w ogóle zaczął żyć swoim życiem i cały czas się resetował 3B0920820A. Kupił 3B0920827A licząc się z tym że nie będzie temperatury i brzęczka. Auto z 99r CAN ma :)

No to zaczynamy zabawę w adaptacje. Mówię 5 min i zrobione. Niestety licznik nie przyjmuje swojego pinu piszę od razu FAIL w miejscu kilometrów dziennych. 

Zgrałem oba wsady. Czy ktoś byłby tak dobry i zrobił by mi wsad? Bo mi jakieś głupoty wychodzą robiąc z opisem z pierwszej strony.

3B0920820A__B5_KOMBIINSTR__VDO_V13__IMMO_IDENTNR__ stary licznik.bin

3B0920827A__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V08_ NOWY.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Ci bardzo. Jutro ogarniemy :) Jakiś toporny licznik jak nic.

Masz u mnie piwko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jakimi wtyczkami zczytujecie wsady licznika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, grzegorz.d3 napisał:

Witam jakimi wtyczkami zczytujecie wsady licznika .

Obd2 - usb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A programy jakie do tych Odb2-usb .

Ja mam comander 3.6 i zacina przy zczytywaniu w połowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam commander, vagtacho i programmer. Żadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ?

Potrzebuję pomocy posiadam golfa mk4 i chciałem włożyć do niego licznik z passata i posiłkowałem się tym tematem ( z resztą nie pierwszy raz) .

 

Do rzeczy:

W golfie oryginalnie siedział licznik 1J0919861B IMMO2 bez CAN , następnie wymieniłem go na licznik 1J0920842B IMMO2 z CAN (zmieniłem we wsadzie immoID i PIN na ten z oryginalnych zegarów według informacji z forum) przeprowadziłem adaptacje i przypisanie kluczy (licznik działał jak powinien bez problemu można było się w vagu zalogować starym pinem immo id takie jak w liczniku bez can).

Następnie przyszedł czas na upgrade na licznik z passata 3B0920849C (to samo co licznik 3B0920849A tylko młodszy) z wsadem 1j0920846GX, ale nie mogę przebrnąć przez edycję wsadu niby wszystko jest zrobione jak w opisie w forum i w vagu wszystko się zgadza jak i w eeprogramerze ale nie moge sie zalogować do zegarów :-(

Czy mógłby ktoś zerknąć na wsady i podpowiedzieć co robie źle, ewentualnie poprawić; będe wdziczny ?

1 plik licznik golf immo2 z can (z niego brałem dane wg. opisu z forum)

2 plik wsad golf r32 immo3 z nową strukturą wsadu (ten który edytowałem do zegarów z passata)

3 plik wsad golf r32 immo3 z nową strukturą wsadu (wersja przed edycją - taką pobrałem z netu)

4 plik licznik golf immo2 bez can (orginalny licznik- z niego wcześniej  poszedł IMMOID i PIN do licznika IMMO2 z CAN)

5 plik licznik passat (orginalny wsad - z tym wsadem przyjechał do mnie licznik)

Pozdrawaim:-)

1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin

1J0920846GX_ZAADAPTOWANY wg licznika immo2.bin

1J0920846GX_KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V04_XXXXXXXXXXXXXXXXX_____VWZ7Z0B6235392_.bin

1J0919861B A4-KOMBIINSTR. VDO V01.BIN

3B0920849C KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04.BIN

Edytowane przez orzel021

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logować się chcesz pewnie po to żeby kluczyki dopisać.?
Przerobiłem ci ten wsad 1j0920846GX tak że powinien odpalić od razu po wsadzeniu do auta i wrzuceniu tego wsadu do licznika passata ( pod warunkiem ze odpala na liczniku "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin")

Przerobiłem również we wsadzie zakres obrotomierza na diesla, prędkościomierz na 260, oraz wskazówki paliwa i temperatury na zakres tarcz passata. Wgraj i zobacz jak to działa, jakby coś było nie tak, napisz, będziemy poprawiać.
Generalnie to nie pamiętam który to licznik z passata, c albo e coś tam było nie tak, że w starszych autach nie chciał hulać.

1J0920846GX_KOMBI_mod3.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, tauka napisał:

Logować się chcesz pewnie po to żeby kluczyki dopisać.?

Tak jest dokladnie.

 

8 godzin temu, tauka napisał:


Przerobiłem ci ten wsad 1j0920846GX tak że powinien odpalić od razu po wsadzeniu do auta i wrzuceniu tego wsadu do licznika passata 

Wielkie dzieki??? wieczorkiem bede prubowal i dam znac co i jak.

8 godzin temu, tauka napisał:

( pod warunkiem ze odpala na liczniku "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635.bin" )

Odpala na 100% wczoraj jeszcze sprawdzalem wszysko przed zgraniem z niego eepromu.

 

8 godzin temu, tauka napisał:

Przerobiłem również we wsadzie zakres obrotomierza na diesla, prędkościomierz na 260, oraz wskazówki paliwa i temperatury na zakres tarcz passata. Wgraj i zobacz jak to działa, jakby coś było nie tak, napisz, będziemy poprawiać.

Wielkie dzieki ??? popoludniu/wieczorkiem wrzuce mowy wsadzik i napisze co i jak jeszcze raz dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2018 o 21:54, tauka napisał:

Generalnie to nie pamiętam który to licznik z passata, c albo e coś tam było nie tak, że w starszych autach nie chciał hulać.

Wiec ja chyba mam to szczescie miec jeden z tych licznikow ktore nie chca chulac ?

Zaladowalem otrzymany wsad do passatowskiego licznika (oczywiscie po uprzednim zaadaptowaniy i zakodowaniu licznika immo2 z can) i ? to samo co w przypadku wsadu edytowanego przeze mnie niby wszystko ok ,a IMMO mruga, do licznika nie mozna sie zalogowac ??? 

Chyba bede mial licznik 3B0920849C do sprzedania lub zamany na 3B0920849A ,tylko te widzialem tez wparu wersjach :

przd 2004  na naklejce jest V3 i pod numerem softu jest wbite 10.20 tak jak w tym przypadku zdjecia numer 1  

 

Po 2004  cyferki przy V to 4 lub 7 a pod numerem softu jest wbite10.40 w przpadku licznika V4 i 10.50 w przypadku licznika V7 zdjecia nr. 2 i 3

Ostatni zdjecie przedstawia naklejke z mojego passatowskiego licznika

(Wiem ze pisrwsze 3 zdjecia przedstawiaja liczniki 3b0920949a czyli angola ale to to samo co 3b0929849a)

Chcac kupic kolejny licznik ??? bespieczniej dla mnie bedzie chyba kupic 3b0920949a ten przed 2003 z numerkiem 10.20 czyli V3 (mysle o angolu bo euro tarczki mam a zawsze jakies 5dych w kiermanie zostanie? )

Moze ktos ma jakies inne lepciejsze rozwiazanie? 

Albo dzialajacy licznik ktory by podeszedl do mojego auta

Pozdrawiam

Screenshot_20180925-073614.png

Screenshot_20180925-073642.png

Screenshot_20180925-075349.png

IMG_0830.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze problem z zalogowaniem sie do zegarow IMMO3 czy tez wgranie samego zmodyfikowanego wsadu nie wystarczy jesli w autku sterownik silnika jest z czesciowym CAN (038 906 018AE - nieprogramowalny przez obd  ale obrotomierz w zegarach 1j0920842  IMMO2 dzialal poprawnie i nie ciaglem zadnych przewodow). ??? 

Nie wiem juz co mysjec i co zrbic by rozwiazac ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, orzel021 napisał:

Zaladowalem otrzymany wsad do passatowskiego licznika (oczywiscie po uprzednim zaadaptowaniy i zakodowaniu licznika immo2 z can)

No nie powinieneś licznika z immo2 jeszcze raz kodować. Żeby działało to co zrobiłem muszę mieć wsadz licznika na którym auto odpala. Wtedy dobór robi się wsad do nowego licznika, nowy licznik wsadza, wgrywa wsad i powinien odpalić.

Dla ciebie najważniejszy jest numer części 849. Pozostałe rzeczy nie mają dla ciebie większego znaczenia.

Jeżeli masz tarcze to najlepiej kupić angola, podrzucić tarcze i wgrać odpowiedni soft eu (najlepiej wtedy dobrać tak żeby soft v03, v07 pasował do numerów z nalepki na liczniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tauka napisał:

No nie powinieneś licznika z immo2 jeszcze raz kodować

Ok no to juz cos nowego? 

Moze opisze jak przebiegla u mnie ta ostatnia podmiana:

Na codzien jezdrze z licznikiem 1J0919 (orginalny). 

Jakis czas temu kupilem licznik 1J0920 immo2 (padniety fis; eeprom edytowalem tak aby IMMOID i PIN byl zgodny z zegarami 1J0919- logowanie i kodowanie przebiega bez problemu) - na codzien nie mam go wsadzonego w aucie zostal kupony jako testowy.

Ostatnio zakupilem 3B0920849C ktory jak pisalem wczesniej che zaadaptowac do MK IV 

Procedura wyciagniecia eepromow ktore wyslalem na forum w posci #4031: 

1. 1j0919 na nim przjechalem do domu.

2. Zmienilem licznik 1j0919 na 1j0920 nastepnie logowanie, adaptacja, przypisanie kluczy. Odpalilem autko pochodzilo chwilke na wolnych wszystko ok. Nastepnie wyciagnelem eeprom nazwalem go "1j0920842 zaadaptowany 210kkm 01635" i podeslalem na forum.

3. Nastepnie wsadzilem zpowrotem licznik 1j0919 i procedura, logowania, przypisania by rano do roboty pojechac.

4. Po otrzymaniu wsadu przyszykowanego przez kolege tauka wieczorkiem zrobilem tak

Wyciaglem 1j0919 zmienilem na 1j0920 ponowna procedura, logowania, przypisania. Immo kontrolka zgasla, zmiana na licznik 3B0 wgranie eepromu otrzymanego od tauka odlaczenie klemy. I immo sie swiecilo

1 godzinę temu, tauka napisał:

Żeby działało to co zrobiłem muszę mieć wsadz licznika na którym auto odpala. Wtedy dobór robi się wsad do nowego licznika, nowy licznik wsadza, wgrywa wsad i powinien odpalić.

Wiec nie powinienem tak jak to robilem ze w trakcie edycji eepromu wracac do licznika 1j0919, puzniej adaptowac licznik 1j0920 i nastepnie podpinac licznik 3B0 z wgranym wsadem sprzed ostatniej adaptacji, tylko jak juz to jezdzic na liczniku 1j0920 w trakcie edytowania epromu z GX'a i bezposrednio po obrobieniu eepromu zastapic licznik 1j0920 licznikiem 3B0 z wgranym edytowanym wsadem ( trakcie wymiany/podmiany licznikow nie moze byc przeprowadzana zadna adaptacja/przypisywanie kluczy- dobrze zrozumialem?) 

To czyli co przypisanie kluczy nawet tych samych w tym samym liczniku sa przypisywane inne wartosci w eepromie - na to wychodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, orzel021 napisał:

Wyciaglem 1j0919 zmienilem na 1j0920 ponowna procedura, logowania, przypisania. Immo kontrolka zgasla, zmiana na licznik 3B0 wgranie eepromu otrzymanego od tauka odlaczenie klemy. I immo sie swiecilo 

3 godziny temu, tauka napisał:

No tak nie powinieneś robić. Masz miec w aucie licznik 920 zaprogramowany, zgrywasz wsad, wysyłasz, przygotowuje ci eeprom, wyciągasz 920, wsadzasz licznik z passata wgrywasz eeprom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, tauka napisał:

No tak nie powinieneś robić

Teraz juz wiem? (czyli za każdym razem gdy programowane sa klucze/immobilajzer jest im nadawany inny niezalezny/przypadkowy "kod" ktory po kazdym programowaniu zmienia sie w eepromie licznika?)

 

54 minuty temu, tauka napisał:

Masz miec w aucie licznik 920 zaprogramowany, zgrywasz wsad, wysyłasz, przygotowuje ci eeprom, wyciągasz 920, wsadzasz licznik z passata wgrywasz eeprom.

I tak tez zrobimy miedzy 18sta a 19sta wrzuce wsad i licznika nie wyciagam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, tauka napisał:

Niestety ?, jeszcze wczoraj podpielem licznik z passata zrobilem flash eeprogramerem po zaladowaniu 100% wsadu kontrolka IMMO zgasla ale po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu zapalila sie ponownie, nie pomoglo odlaczenie na chwile klemy (oprucz tego krzaki na przebiegu), autkiem nie mozna jezdzic Immo trzyma jak przerosnieta prostata?. Na razie wrucilem do licznika 1J0920 (wpielem go spowrotem bez konicznosci adaptowania czego kolwiek i na razie bede tak pomykal zeby byla mozliwosc poprawy/edycji wsadu) ?

A takie moje zapytanie: 

Dlaczego po niby odpowiedniej edycji eepromu nie mozna sie zalogowac do zegarow za pomoca pinu- zeby odblokowac IMMO (po wpisaniu pinu w vagu zrywa polaczenie na przebiegu pisze "FAIL" a w wagu "login lost due dropet session").

Gdyby licznik przyjal PIN mial bym problem rozwiazany ? 

Puzniej zerkne na oba wczorajsze wsady moze cos wypatrze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze jedną rzecz. Wgrane do tego licznika oryginalne oprogramowanie od niego i wtedy sporyc spróbuj włożyć i zakodować klucze. Być może ten soft nie działa z licznikiem c. Soft z passata będzie normalnie działał, temperatura zewnętrzna tylko nie zadziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności