Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Mi potrzeba siedem kabeli. Muszę podłączyć manetki pod zegary jakbi również myślałem żeby od razu podpiąć navi.

Nie będę ukrywał że koszta tego wszystkiego nie są małe i dlatego wolałbym kupić same piny i przewód oddzielnie. Zadzwonię do gościa z aukcji i się dowiem co i jak :)

 

Edit: Rozmawiałem. Pan niestety tak do końca sam nie wie do czego i od czego te konektory są :(

 

To poszukaj aukcji z wtyczką do zegarów. Będziesz miał na zapas pinów.

np: http://allegro.pl/wtyczka-vw-audi-seat-skoda-1k0-1j0-6q0-8l0-8e0-i4126922854.html

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Serdecznie.

ostatnio zastąpiłem brak FIS na duży FIS w passku 2001 AVB, mam navigację D zegary z 2002 847 - wykonane wszystko zgodnie z instrukcją Pogromcy (szacunek) - dołożyłem multifunkcję i działa prawie absolutnie wszystko!, czujnik spryskiwaczy, spalanie, temp zewnętrzna, kontrolkę pasów odpaliłem (nie wiem po co ale jest sobie ) ile w baku zostało wachy, średnie spalanie, manetka kompa działa, tempomat dołożony, lata się aż miło, też nie miałem wcześniej. problem jaki mi nie daje zmrużyć oka to oczywiście brak wyświetlania górnej części na FIS czyli komunikatów z radia. Zbierając wiedzę i zaopatrując się w części kupiłem chyba wszystko współgrające, czyli licznik 847 plus navi ver. D i za chu...steczkę nie jestem w stanie odpalić tego wyświetlacza, magiczne 3 kable z zielonej 30 na 8 31 na 9 32 na 10 podpięte - sprawdzone setki razy - jest dobrze podpięte. plus 4 kabel do REM. kierownica hula aż miło, zmienia kanały z pozycji kiery, pogłaśnianie radia - OK, tempomat działa z pozycji kiery - no bajka i to wszystko odpalone za pierwszym podejściem.

 

Podpinam VAG - COM i nie mogę zatwierdzić +16 nawigacji, nie przyjmuje kodowania, robiłem wszystkie kombinacje jakie znalazłem na forum, łącznie z odłączeniem minusa aku, na całą noc dla pewności żeby licznik zresetować, setki prób wbijania kodu +16 i nic, inne wchodzą bez problemu, klocki, spryskiwacze, pasy.

raport błędu ten sam - brak komunikacji navi z FIS ale Leo WHY?? skoro wsio jest dobrze podpięte ....

 

... i nie mogę zmienić języka na angielski - również kodowania nie przyjmuje za chiny ale to akurat mi nie przeszkadza, fajnie by było żeby mój passek nawijał w języku królów ale z tym mogę żyć.

 

byłem z tym w gdańsku u majstrów i wszyscy jednym głosem twierdzą, że po prostu się nie da tego zrobić i nie będzie to działało ale nie chce mi się w to wierzyć bo przecież na forum ludziska to odpalają.

 

 

Co może być problemem?

Edytowane przez Bandzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze wgrany soft z wersji G?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze wgrany soft z wersji G?

 

Mówisz o nawigacji? Bo jeśli tak, to i tak powinien móc ustawić w zegarach obsługę nawi a tymczasem zegary nie przyjmują tego kodowania jak i języka.

 

Bandzior - a masz wsad zgrany, żeby pokazać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu softu poprzez nalepkę na navi i wciśnięciu klawiszy 3 i 6 pokazuje 1002 co oznacza (wiedza zdobyta z forum) mam soft ver. D.

Nie mam zgranego wsadu, kilka miesięcy temu byłem zielony w temacie to zleciłem to gościowi w Gdańsku JTK

http://panoramafirm.pl/pomorskie,,gda%C5%84sk,norblina,23/mechanika_precyzyjna_jtk_jaroslaw_kisielewski-owxjmy_lgf.html

 

ja zająłem się okablowaniem i podłączeniem wszystkiego pod kostki - rozwala mnie że poradziłem sobie z przekaźnikiem multifunkcji z milionem kabli a z 3 od navi do FIS leżę i kwiczę :D

 

Gość dopasował kluczyki, ustawił przebieg - z polecenia do niego pojechałem bo podobno jest dobry.

Licznik na 100% gadał w innych językach bo jak go kupiłem to komunikaty pokazywał francuskie. Teraz tylko w języku wroga. "Bitte Tanken" nawet mnie śmieszy hehe. Zmiana języka to nie problem dla mnie ale zapewne łączy się z problemem kodowania navi.

 

Licznik identyfikuje tak: 3B0920; 847E; VDO

 

wg. obudowy pochodzi z 2002r. z sierpnia.

 

Zaraz przestudiuję zgranie wsadu i wrzucę jak tylko ogarnę temat.

 

EDIT:

 

Już wiem, że nie zapiszę wsadu tym kablem co posiadam - muszę kupić nowy najlepiej VAG TACHO.

Faktycznie coś może być z softem bo na kanale 004 gdzie się zmienia język np 00002 angielski. u mnie ten kanał wali na czerwono i komunikat ERROR not available. Ponieważ nawet TUNE-UP rozłożył ręce to wina leży na 99% po stronie softu jednak.

 

Nowy sofcik licznika to z neta rozumiem można zaciągnąć i wrzucić w szafę? na razie tyle zrozumiałem.

Edytowane przez Bandzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% masz nieporadnie zmodyfikowany wsad od 849. :P

Oczywiście zakładając to, iż licznik sam w sobie jest ori a nie np. tylko szybka od niego z wlepą 847. :hyhy

I nie jest tak jak pisze Magda. :hyhy

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choć nie znam się na tym specjalnie też mi to tak wygląda, być może źle szukałem ale nie spotkałem tematu gdzie ktoś nie mógł wbić kodu nawigacji lub zmienić języka - to w zasadzie najprostsze sprawy czytałem, że fis nie widzi Navi u innych ale innym przynajmniej udało się wbić kodowanie +16 i z reguły problem ten sam: Navi ver. G brak TMC. Mój licznik wygląda na nie grzebany (nie dam 100% ale tak zakładam na razie).

 

Jakie mam teraz opcje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

git! tak zacznę. Organizuję sprzęty i heja.

Tak w ogóle to już sam nie wiem co gościu narobił bo VAG COM pokazuje mi numer licznika 3B0920806A czyli eeprom prawdopodobnie z licznika starego jaki był, czyli totalny golas i takowy mi wgrał. Dzięki za odzew myli państwo, Człowiek się cały czas uczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mógłby mi ktoś pomóc z modyfikacją epromu do nowego licznika ? próbowałem zaadaptować licznik z immo3 do auta z immo2 i mi nie wychodzi za chiny ludowe , ze wszystkim się łącze bez żadnego problemu z canem również

 

postępując według manualu adaptacji wszystko wychodzi jak trzeba ale pin zostaje nie zmieniony.

wszystkie kroki wykonałem poprawnie ale nie wyszła adaptacja kluczyków zmieniłem na 0 i wyszedłem i już nie szło zmienić

teraz gdy zaczynam na nowo całą procedurę po wgraniu s powrotem czystego wsadu na tym kroku wyskakuje mi error:

"Następnie:

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 50.

[Read]

W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.- pozycje zablokowane i error u góry

[Test]

[save]

[OK]"

 

albo gdy podaje na kanal 21 - odczytuje dane - pokazuje mi wartosci i w momencie kiedy chce wykasowac wpisy czyli wpisuje wartosc 0 i po wcisnieciu TEST dostaje zwrot ERROR i nic nie moge dalej zrobic ..

 

poniżej zamieszczam moje pliki eprom zgrane przed dokonywaniem czegokolwiek na nich

epromy stary i nowy licznik.zip

za pomoc w przepisaniu będzie nagroda ale o tym napisze po wszystkim na priv , na pewno nie będzie lipy

Edytowane przez mirekk85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie udało mi się znaleźć wsadu 3B0920847A ale znalazłem 3B0920847E post 147 http://forum.vw-passat.pl/threads/64999-Poszukuje-Posiadam-wsad-licznika/page8

Jeśli zamiast A będzie E to robi różnicę ??, krótko mówiąc czy mój ropniak się dogada z literką E ?

wyczytałem dwie różne informacje gdzieś po drodze, że te literki mówią o pochodzeniu (anglik/Europa) i druga (diesel/benzyna) co właściwie jest prawdą?? Na moim jest wlepa E

Edytowane przez Bandzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 847E wspolgra w 1,9tdi i dziala ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Madziu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli zamiast A będzie E to robi różnicę ??, krótko mówiąc czy mój ropniak się dogada z literką E ?

Przecież to to samo, w moim 847E siedzi wsad od 847A. :ok

Pozdro.

że te literki mówią o pochodzeniu (anglik/Europa)

Nie mówią. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gitarres, dziś po pracy działam.

Jeśli tylko uda mi się połączyć vag kablem + comander con 1.4 z autem to jestem w domu. tzn. mam nadzieję, ze to rozwiąże problem kodowania navi +16 i w ogóle odpalę Passka i być może zmienię kodowanie na ang.

 

[EDIT]

 

tam taram! akcja przebiegła spektakularnie, pełen SUKCES - nowy wsad i mam info z navi w Fisie i mogę sobie język królów zaaplikować, także gęba ujarana ;)

 

Dzięki Serdeczne za pomoc Panie i Panowie ;)

 

pozdr.

Edytowane przez Bandzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klikasz "read eeprom" i masz cały wsad :) zapisujesz go, edytujesz zgodnie z instrukcja z pierwszego postu a następnie klikasz "write eeprom" i tyle ;)

 

Ściągnąłem VAG EEPROM Programmer 1.18 i nie chce mi się połączyć z zegarami :( Co bym nie kliknął wywala błąd "No ECU...". Zegary mam podpięte pod interfaca tak jak opisał kolega Cypber czyli:

 

Wtyczka niebieska licznika:

pin 1 to 12V

pin 9 to masa

pin 25 to linia K

 

We wtyczce fejsu :

pin 4 to masa

pin 16 to 12V

pin 7 to linia K.

 

Wie ktoś o co moze chodzić?

 

Edit:

Commanderem zczytuje mi tylko do 0018 i kończy jak wejdę w instrument/immobilizer :(

Edytowane przez Kajtek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udało mi się zakodować kluczyk , wpisałem do wsadu ręcznie przez hex edytora odpowiednio przeliczony hex klucz do immo2 na immo3 , wpisywałem tylko swój stary pin do logowania w commanderze i udało mi się dopasować jeden kluczyk , auto odpala ale wsad jest od diesla i drze się o wszystko co tylko możliwe olej , czujnik klocków , airbag , nie ma kontrolki otwarcia drzwi świeci stop i piszczy , jakiś czas odlicza... linie kan dopiero będę doprowadzał od kompa i od modułu na razie chce ogarnąć wpierw ten licznik żeby nie było cyrków

Dobrze by było jak by ktoś chociaż podesłał alternatywne epromy z benzyniaka to bym poprzypisywał i posprawdzał chyba do 1.4 powinien byc ten sam nr bez dopisku C

Edytowane przez mirekk85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ściągnąłem VAG EEPROM Programmer 1.18 i nie chce mi się połączyć z zegarami :( Co bym nie kliknął wywala błąd "No ECU...". Zegary mam podpięte pod interfaca tak jak opisał kolega Cypber czyli:

 

Wtyczka niebieska licznika:

pin 1 to 12V

pin 9 to masa

pin 25 to linia K

 

We wtyczce fejsu :

pin 4 to masa

pin 16 to 12V

pin 7 to linia K.

 

Wie ktoś o co moze chodzić?

 

Edit:

Commanderem zczytuje mi tylko do 0018 i kończy jak wejdę w instrument/immobilizer :(

 

Zrób reset ecu i spróbuj jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak się robi reset ecu na odłączonych zegarach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się robi reset ecu na odłączonych zegarach?

 

No jak masz je na stole podpiete do interfejsu, to commander się z nimi łączysz, i tam gdzie masz odczytywanie, poniżej jest przycisk reset ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności