cypber Zgłoś #2441 Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Mi potrzeba siedem kabeli. Muszę podłączyć manetki pod zegary jakbi również myślałem żeby od razu podpiąć navi. Nie będę ukrywał że koszta tego wszystkiego nie są małe i dlatego wolałbym kupić same piny i przewód oddzielnie. Zadzwonię do gościa z aukcji i się dowiem co i jak Edit: Rozmawiałem. Pan niestety tak do końca sam nie wie do czego i od czego te konektory są To poszukaj aukcji z wtyczką do zegarów. Będziesz miał na zapas pinów. np: http://allegro.pl/wtyczka-vw-audi-seat-skoda-1k0-1j0-6q0-8l0-8e0-i4126922854.html Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez cypber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2442 Napisano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Wszystkich Serdecznie. ostatnio zastąpiłem brak FIS na duży FIS w passku 2001 AVB, mam navigację D zegary z 2002 847 - wykonane wszystko zgodnie z instrukcją Pogromcy (szacunek) - dołożyłem multifunkcję i działa prawie absolutnie wszystko!, czujnik spryskiwaczy, spalanie, temp zewnętrzna, kontrolkę pasów odpaliłem (nie wiem po co ale jest sobie ) ile w baku zostało wachy, średnie spalanie, manetka kompa działa, tempomat dołożony, lata się aż miło, też nie miałem wcześniej. problem jaki mi nie daje zmrużyć oka to oczywiście brak wyświetlania górnej części na FIS czyli komunikatów z radia. Zbierając wiedzę i zaopatrując się w części kupiłem chyba wszystko współgrające, czyli licznik 847 plus navi ver. D i za chu...steczkę nie jestem w stanie odpalić tego wyświetlacza, magiczne 3 kable z zielonej 30 na 8 31 na 9 32 na 10 podpięte - sprawdzone setki razy - jest dobrze podpięte. plus 4 kabel do REM. kierownica hula aż miło, zmienia kanały z pozycji kiery, pogłaśnianie radia - OK, tempomat działa z pozycji kiery - no bajka i to wszystko odpalone za pierwszym podejściem. Podpinam VAG - COM i nie mogę zatwierdzić +16 nawigacji, nie przyjmuje kodowania, robiłem wszystkie kombinacje jakie znalazłem na forum, łącznie z odłączeniem minusa aku, na całą noc dla pewności żeby licznik zresetować, setki prób wbijania kodu +16 i nic, inne wchodzą bez problemu, klocki, spryskiwacze, pasy. raport błędu ten sam - brak komunikacji navi z FIS ale Leo WHY?? skoro wsio jest dobrze podpięte .... ... i nie mogę zmienić języka na angielski - również kodowania nie przyjmuje za chiny ale to akurat mi nie przeszkadza, fajnie by było żeby mój passek nawijał w języku królów ale z tym mogę żyć. byłem z tym w gdańsku u majstrów i wszyscy jednym głosem twierdzą, że po prostu się nie da tego zrobić i nie będzie to działało ale nie chce mi się w to wierzyć bo przecież na forum ludziska to odpalają. Co może być problemem? Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez Bandzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #2443 Napisano 15 Kwietnia 2014 Moze wgrany soft z wersji G? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #2444 Napisano 15 Kwietnia 2014 Moze wgrany soft z wersji G? Mówisz o nawigacji? Bo jeśli tak, to i tak powinien móc ustawić w zegarach obsługę nawi a tymczasem zegary nie przyjmują tego kodowania jak i języka. Bandzior - a masz wsad zgrany, żeby pokazać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2445 Napisano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) Po sprawdzeniu softu poprzez nalepkę na navi i wciśnięciu klawiszy 3 i 6 pokazuje 1002 co oznacza (wiedza zdobyta z forum) mam soft ver. D. Nie mam zgranego wsadu, kilka miesięcy temu byłem zielony w temacie to zleciłem to gościowi w Gdańsku JTK http://panoramafirm.pl/pomorskie,,gda%C5%84sk,norblina,23/mechanika_precyzyjna_jtk_jaroslaw_kisielewski-owxjmy_lgf.html ja zająłem się okablowaniem i podłączeniem wszystkiego pod kostki - rozwala mnie że poradziłem sobie z przekaźnikiem multifunkcji z milionem kabli a z 3 od navi do FIS leżę i kwiczę Gość dopasował kluczyki, ustawił przebieg - z polecenia do niego pojechałem bo podobno jest dobry. Licznik na 100% gadał w innych językach bo jak go kupiłem to komunikaty pokazywał francuskie. Teraz tylko w języku wroga. "Bitte Tanken" nawet mnie śmieszy hehe. Zmiana języka to nie problem dla mnie ale zapewne łączy się z problemem kodowania navi. Licznik identyfikuje tak: 3B0920; 847E; VDO wg. obudowy pochodzi z 2002r. z sierpnia. Zaraz przestudiuję zgranie wsadu i wrzucę jak tylko ogarnę temat. EDIT: Już wiem, że nie zapiszę wsadu tym kablem co posiadam - muszę kupić nowy najlepiej VAG TACHO. Faktycznie coś może być z softem bo na kanale 004 gdzie się zmienia język np 00002 angielski. u mnie ten kanał wali na czerwono i komunikat ERROR not available. Ponieważ nawet TUNE-UP rozłożył ręce to wina leży na 99% po stronie softu jednak. Nowy sofcik licznika to z neta rozumiem można zaciągnąć i wrzucić w szafę? na razie tyle zrozumiałem. Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez Bandzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #2446 Napisano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) Na 99% masz nieporadnie zmodyfikowany wsad od 849. Oczywiście zakładając to, iż licznik sam w sobie jest ori a nie np. tylko szybka od niego z wlepą 847. I nie jest tak jak pisze Magda. Pozdro. Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2447 Napisano 15 Kwietnia 2014 Choć nie znam się na tym specjalnie też mi to tak wygląda, być może źle szukałem ale nie spotkałem tematu gdzie ktoś nie mógł wbić kodu nawigacji lub zmienić języka - to w zasadzie najprostsze sprawy czytałem, że fis nie widzi Navi u innych ale innym przynajmniej udało się wbić kodowanie +16 i z reguły problem ten sam: Navi ver. G brak TMC. Mój licznik wygląda na nie grzebany (nie dam 100% ale tak zakładam na razie). Jakie mam teraz opcje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #2448 Napisano 15 Kwietnia 2014 Jakie mam teraz opcje ?? Wgrać na próbę jakiś inny eeprom 3B0920847A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2449 Napisano 15 Kwietnia 2014 git! tak zacznę. Organizuję sprzęty i heja. Tak w ogóle to już sam nie wiem co gościu narobił bo VAG COM pokazuje mi numer licznika 3B0920806A czyli eeprom prawdopodobnie z licznika starego jaki był, czyli totalny golas i takowy mi wgrał. Dzięki za odzew myli państwo, Człowiek się cały czas uczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekk85 Zgłoś #2450 Napisano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) mógłby mi ktoś pomóc z modyfikacją epromu do nowego licznika ? próbowałem zaadaptować licznik z immo3 do auta z immo2 i mi nie wychodzi za chiny ludowe , ze wszystkim się łącze bez żadnego problemu z canem również postępując według manualu adaptacji wszystko wychodzi jak trzeba ale pin zostaje nie zmieniony. wszystkie kroki wykonałem poprawnie ale nie wyszła adaptacja kluczyków zmieniłem na 0 i wyszedłem i już nie szło zmienić teraz gdy zaczynam na nowo całą procedurę po wgraniu s powrotem czystego wsadu na tym kroku wyskakuje mi error: "Następnie: [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 50. [Read] W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.- pozycje zablokowane i error u góry [Test] [save] [OK]" albo gdy podaje na kanal 21 - odczytuje dane - pokazuje mi wartosci i w momencie kiedy chce wykasowac wpisy czyli wpisuje wartosc 0 i po wcisnieciu TEST dostaje zwrot ERROR i nic nie moge dalej zrobic .. poniżej zamieszczam moje pliki eprom zgrane przed dokonywaniem czegokolwiek na nich epromy stary i nowy licznik.zip za pomoc w przepisaniu będzie nagroda ale o tym napisze po wszystkim na priv , na pewno nie będzie lipy Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez mirekk85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2451 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Na razie nie udało mi się znaleźć wsadu 3B0920847A ale znalazłem 3B0920847E post 147 http://forum.vw-passat.pl/threads/64999-Poszukuje-Posiadam-wsad-licznika/page8 Jeśli zamiast A będzie E to robi różnicę ??, krótko mówiąc czy mój ropniak się dogada z literką E ? wyczytałem dwie różne informacje gdzieś po drodze, że te literki mówią o pochodzeniu (anglik/Europa) i druga (diesel/benzyna) co właściwie jest prawdą?? Na moim jest wlepa E Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez Bandzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #2452 Napisano 16 Kwietnia 2014 U mnie 847E wspolgra w 1,9tdi i dziala ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2453 Napisano 16 Kwietnia 2014 Dzięki Madziu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #2454 Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeśli zamiast A będzie E to robi różnicę ??, krótko mówiąc czy mój ropniak się dogada z literką E ? Przecież to to samo, w moim 847E siedzi wsad od 847A. :ok Pozdro. że te literki mówią o pochodzeniu (anglik/Europa) Nie mówią. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bandzior Zgłoś #2455 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) No i gitarres, dziś po pracy działam. Jeśli tylko uda mi się połączyć vag kablem + comander con 1.4 z autem to jestem w domu. tzn. mam nadzieję, ze to rozwiąże problem kodowania navi +16 i w ogóle odpalę Passka i być może zmienię kodowanie na ang. [EDIT] tam taram! akcja przebiegła spektakularnie, pełen SUKCES - nowy wsad i mam info z navi w Fisie i mogę sobie język królów zaaplikować, także gęba ujarana Dzięki Serdeczne za pomoc Panie i Panowie pozdr. Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez Bandzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #2456 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Klikasz "read eeprom" i masz cały wsad zapisujesz go, edytujesz zgodnie z instrukcja z pierwszego postu a następnie klikasz "write eeprom" i tyle Ściągnąłem VAG EEPROM Programmer 1.18 i nie chce mi się połączyć z zegarami Co bym nie kliknął wywala błąd "No ECU...". Zegary mam podpięte pod interfaca tak jak opisał kolega Cypber czyli: Wtyczka niebieska licznika: pin 1 to 12V pin 9 to masa pin 25 to linia K We wtyczce fejsu : pin 4 to masa pin 16 to 12V pin 7 to linia K. Wie ktoś o co moze chodzić? Edit: Commanderem zczytuje mi tylko do 0018 i kończy jak wejdę w instrument/immobilizer Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez Kajtek82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekk85 Zgłoś #2457 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) udało mi się zakodować kluczyk , wpisałem do wsadu ręcznie przez hex edytora odpowiednio przeliczony hex klucz do immo2 na immo3 , wpisywałem tylko swój stary pin do logowania w commanderze i udało mi się dopasować jeden kluczyk , auto odpala ale wsad jest od diesla i drze się o wszystko co tylko możliwe olej , czujnik klocków , airbag , nie ma kontrolki otwarcia drzwi świeci stop i piszczy , jakiś czas odlicza... linie kan dopiero będę doprowadzał od kompa i od modułu na razie chce ogarnąć wpierw ten licznik żeby nie było cyrków Dobrze by było jak by ktoś chociaż podesłał alternatywne epromy z benzyniaka to bym poprzypisywał i posprawdzał chyba do 1.4 powinien byc ten sam nr bez dopisku C Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez mirekk85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #2458 Napisano 16 Kwietnia 2014 Ściągnąłem VAG EEPROM Programmer 1.18 i nie chce mi się połączyć z zegarami Co bym nie kliknął wywala błąd "No ECU...". Zegary mam podpięte pod interfaca tak jak opisał kolega Cypber czyli: Wtyczka niebieska licznika: pin 1 to 12V pin 9 to masa pin 25 to linia K We wtyczce fejsu : pin 4 to masa pin 16 to 12V pin 7 to linia K. Wie ktoś o co moze chodzić? Edit: Commanderem zczytuje mi tylko do 0018 i kończy jak wejdę w instrument/immobilizer Zrób reset ecu i spróbuj jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #2459 Napisano 16 Kwietnia 2014 A jak się robi reset ecu na odłączonych zegarach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #2460 Napisano 16 Kwietnia 2014 A jak się robi reset ecu na odłączonych zegarach? No jak masz je na stole podpiete do interfejsu, to commander się z nimi łączysz, i tam gdzie masz odczytywanie, poniżej jest przycisk reset ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach