Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

tylko ze kolego chodzi mi o to zeby miec tak jak jest w europejskim czyli 100 na srodku. a jak patrze po forum to jest to mozliwe do zrobienia zmiana wsadu a nie zmiana kodowania

KODOWANIEM TEGO NIE ZROBISZ...musisz zalozyc tarcze zeby mialy 130 na srodku,a ze zmiana wsadu zycze powodzenia...bo jesli dobierzesz jakis pasujacy to bedziesz walczyl z pinem,Ty masz mlodsze autko wiec moze nie bedziesz mial takich problemow jak ja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KODOWANIEM TEGO NIE ZROBISZ...musisz zalozyc tarcze zeby mialy 130 na srodku,a ze zmiana wsadu zycze powodzenia...bo jesli dobierzesz jakis pasujacy to bedziesz walczyl z pinem,Ty masz mlodsze autko wiec moze nie bedziesz mial takich problemow jak ja...

Jeśli jest VAG Tacho,to nie ma żadnej walki z pinem,po prostu się go odczytuje.Dobrze dobrany wsad i powinno wszystko hulać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik + Akumulator + Laptop i pin da się odczytać na stole.

Bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest VAG Tacho,to nie ma żadnej walki z pinem,po prostu się go odczytuje.Dobrze dobrany wsad i powinno wszystko hulać.
Sorry ale rosiek mial problem mimo ze znal moje piny....autko jezdzilo ze swiecacym immo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry ale rosiek mial problem mimo ze znal moje piny....autko jezdzilo ze swiecacym immo

A nie powinno,powinno zgasnąć po kilku sekundach,więc może immo było ubite?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Licznik + Akumulator + Laptop i pin da się odczytać na stole.

Bezproblemowo.

Opisz jak jeżeli to nie jest tajemnica państwowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł kolegi Rosiek

 

wtyczka niebieska do licznika i gniazdo obd.

 

zasilanie +12

piny 1,23,30 - licznik

pin 16 - gniazdo obd

 

masa

piny 9,24 - licznik

piny 4,5 - gniazdo obd

 

linia k

pin 25 - licznik

pin 7 - gniazdo obd

 

wtyczki do odczytywania pinu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Licznik + Akumulator + Laptop i pin da się odczytać na stole.

Bezproblemowo.

 

Pomysł kolegi Rosiek

 

wtyczka niebieska do licznika i gniazdo obd.

 

zasilanie +12

piny 1,23,30 - licznik

pin 16 - gniazdo obd

 

masa

piny 9,24 - licznik

piny 4,5 - gniazdo obd

 

linia k

pin 25 - licznik

pin 7 - gniazdo

 

Czyli do pierwszej wypowiedzi doszła jeszcze niebieska wtyczka i gniazdo obd, tak? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko ze kolego chodzi mi o to zeby miec tak jak jest w europejskim czyli 100 na srodku. a jak patrze po forum to jest to mozliwe do zrobienia zmiana wsadu a nie zmiana kodowania

Ściągnij sobie kolego wsad europejski - odpowiednik Twojego licznika, następnie zmodyfikuj wsad jak do wymiany licznika metodą Pogromcy (żeby ecu myślało, że ma dalej ten sam licznik), wgraj do swojego licznika i gotowe. Tak zrobiłem u taty w pasku i wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli do pierwszej wypowiedzi doszła jeszcze niebieska wtyczka i gniazdo obd, tak? ;)

Jeśli nie chcesz nic zmieniać w liczniku,możesz podłączyć bez gniazda OBD:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisał robert1508

Licznik + Akumulator + Laptop i pin da się odczytać na stole.

Bezproblemowo.

Cytat:

Napisał robert1508

Pomysł kolegi Rosiek

 

wtyczka niebieska do licznika i gniazdo obd.

 

zasilanie +12

piny 1,23,30 - licznik

pin 16 - gniazdo obd

 

masa

piny 9,24 - licznik

piny 4,5 - gniazdo obd

 

linia k

pin 25 - licznik

pin 7 - gniazdo

 

 

Napisał Michal-LKR

Czyli do pierwszej wypowiedzi doszła jeszcze niebieska wtyczka i gniazdo obd, tak?

 

Jak niby chcesz się dostać do licznika bluetooth'em?

Gadasz jakbyś licznika na oczy nie widział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Riccardoa ma na mysli to ,ze mozesz podlaczyc tylko zasilanie jak nie chcesz robic zadnej rzezby w liczniku. One nie jest laikiem w tym temacie wiec zastanow sie co piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie, wszystko to już było opisywane i wałkowane a Wy odkrywacie na nowo Amerykę.

Sorry ze sie tak wyraze ale ja mam tez angielski licznik i gowno prawda o zmianie wsadu,po prostu masz zle dobrane tarcze.....zaloz spowrotem angielskie i zobacz ze kilometry Ci sie zgadzaja z milami,jesli dobrze przekodowales licznik,sorry za wyrazenia:)Przekodowanie nie ma nic do zeczy,na angliku jesli masz na srodku w kilometrach 130 to tyle tez musisz miec na europejskim, kodowanie zmienia tylko wyswietlanie z galonow na kilometry

Właśnie że trzeba zmieniać tarcze i wsad. Jak niby ma zmienić na tarcze europejskie ze 130km/h na godz 12, skoro takich nie ma? Na europejskich tarczach jest 100 km/h na godz 12, i kodowaniem tego nie załatwisz, za to zmiana wsadu wszystko załatwia bezboleśnie i nie ma opcji żeby coś nie zadziałało. Mowa oczywiście o paskach 3BG, bo takiego jak widzę ma kolega.

 

Co do podłączania na stole to wystarczy spojrzeć do schematów elektrycznych jakiegokolwiek sterownika i wszystko można diagnozować, nawet na kolanie. Zamiast akumulatora dałbym zasilacz 12V, gniazdko obd2 też fajnie jest mieć, koszt kilka zł.

 

No to kto ma jakieś info co się dzieje z Rośkiem? Mnie nic nie odpisał:taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kto ma jakieś info co się dzieje z Rośkiem? Mnie nic nie odpisał

 

mi też nie odpisał na priva :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega pogromca wszystko wyjaśnił. tylko mam takie pytanie czy by się znalazł ktos z okolic Krakowa, Bochni co by mi mógł ten wsad zmienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega Riccardoa ma na mysli to ,ze mozesz podlaczyc tylko zasilanie jak nie chcesz robic zadnej rzezby w liczniku. One nie jest laikiem w tym temacie wiec zastanow sie co piszesz.

To nie była odpowiedź na mój post.Przeczytaj uważnie cytat.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie koledzy że się podepnę. W moim autku jest zwykły licznik MotoMeter a zakupiłem pełen fis. Problem się zaczął już na starcie. Zakupiłem 2 interfejsy (Vagtacho, i K+CAN) Niestety żadnym z tych kabli nie mogę się dobić do ECU.

Pokazuje że sterownik jest dostępny a za chwile widzę "Acces Denied" i tak za każdym razem. Ciekawostką jest to że na każdym innym działa tylko nie u mnie.

Przewodem K+CAN dobiłem się jednak do sterownika silnika i okazało się że jest tam 40 tyś km więcej niż na liczniku. Czy to może być wina nieumiejętnego cofania licznika?

Z góry dziękuję za pomoc. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów

niedawno robilem przekladke lifta 2001 r 19 tdi 130 KM

i zostal mi od niego licznik 1/2 fis i mam takie pytanko:

kolega ma busa t4 2.5 tdi 2000 r i nie ma zadnego fisa . Czy jak bym pzelozyl tarcze z jego licznika do mojego podlaczyl manetke do przelaczania fisa przekodowal immo jak w pierwszym poscie i zmienil wsad na europejski

to moze to zatrybic???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

t4 ma chyba kilka pinów inaczej we wtyczkach.... nie powiem dokładnie, ale coś z paliwem mi świta.

Zacznij od sprawdzenia pinoutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pytanie z drugiej strony. Wymieniam właśnie silnik (apt na apu), siłą rzeczy będzie inny sterownik - czy muszę coś programować vagiem? Immo jest w liczniku więc raczej bez programowania kluczyków (o ile dobrze myślę) ale czy trzeba robić jakąś adaptację sterownika pod licznik?

 

Już wiem - trzeba na nowo zaprogramować kluczyki, bez tego mamy błąd immo :)

Edytowane przez Marcin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności