tauka Zgłoś #3181 Napisano 13 Lutego 2016 Z widocznych różnic to 829 ma zamieniony przebieg calkowity z dziennym. Calkowity jest w nim małymi cyframi na dole a dzienny duzymi na górze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #3182 Napisano 13 Lutego 2016 Ale pod względem funkcji żadnych innych różnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3183 Napisano 13 Lutego 2016 Nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
organiser Zgłoś #3184 Napisano 13 Lutego 2016 zakodowałem licznik ale w kanale 10 i poszło zakodowałem też 2 kluczyki jest okej, ale nie ma wskazań mfa, nie pokazuje spalanie jest .0.0 tak jak by bylo nie aktywne, i mam błąd zużytych klocków hamulcowych, chyba jednak trzeba coś we wsadzie zmienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3185 Napisano 13 Lutego 2016 No kodowanie klockow to musisz zmienić, żeby błędu nie było. Ale to nie we wsadzie. Tak samo mfa, to mnie kwestia wsadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
organiser Zgłoś #3186 Napisano 13 Lutego 2016 (edytowane) kolego wszystko działa jak należy, udało się także pokasować błędy, poczytałem trochę i podobno immo 2 pokazuje spalanie chwilowe tylko podczas jazdy w l/100km, a na postoju bierze ostatnie chwilowe np 6 l/100km i się nie zmienia , a w immo 3 było tak że na postoju samo się zmienia na l/h i pokazuje np 0.4 l/h czy orientujesz się może czy można by było tak zrobić u mnie biorąc coś ze wsadu z immo 3? Edytowane 13 Lutego 2016 przez organiser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3187 Napisano 14 Lutego 2016 Przestudiowałem dokładnie post tytułowy. Bez bicia przyznam, że pozostałe 160 stron przestudiowałem nieco mniej skrupulatnie ale jednak coś tam wyniosłem. Moja sytuacja: - Passat 3b, rocznik 98' - Brak CAN - Licznik VDO (numerek 919) bez chociażby najprostszego MFA (sam zegarek) co mi trochę doskwiera Na pewno nie będę się bawił w rozbieranie połowy samochodu żeby zaadaptować CAN (wymiana ECU i te sprawy) dlatego planuję wymienić licznik na taki z MFA (bez fis) bo przydałyby mi się informacje o spalaniu. Powinno być tanio i jak dla mnie wystarczająco. Czy w moim przypadku wystarczy, że pociągnę kable od manetek do licznika a następnie przeprowadzę adaptację? Do czego jest mi potrzebny PIN mojego starego licznika? W poście tytułowym widzę zastosowanie PINu od nowego licznika ale nie dopatrzyłem analogicznej informacji o starym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3188 Napisano 15 Lutego 2016 Pin od starego jest ci niepotrzebny. Musisz pociągnąć przewody z manetki do kostek licznika, oraz sprawdzić, czy nasz w zielonej kostce na pinie 35 kabel. Jeżeli masz to powinno wszystko zadziałać. Jeżeli nie masz, to musisz ciągnąć przewód do ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3189 Napisano 15 Lutego 2016 Na ile zdążyłem poznać filozofię inżynierów VW to pewnie tego kabla nie mam (jeżeli coś nie jest potrzebne to tego w passatach nie ma). Na wszelki wypadek zapytam więc - gdzie dokładnie do ECU ten kabel trzeba pociągnać? Albo gdzie szukać takiej informacji (na pewno jest to w tym temacie ale musiałbym urlop wziąć żeby go dokładnie przeczytać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3190 Napisano 15 Lutego 2016 O ile mnie pamięć nie myli, to do pinu 18 ecu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3191 Napisano 15 Lutego 2016 Ok, dzięki za pomoc. Ew. prosiłbym kogoś o potwierdzenie, że to faktycznie pin 18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czaja Zgłoś #3192 Napisano 15 Lutego 2016 Pin od starego jest ci niepotrzebny. Napewno? Jeżeli zmienia licznik, i chce mieć działające immo to musi "przyuczyc" ecu do nowych zegarów. A do tego potrzebny jest pin obecnego licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3193 Napisano 15 Lutego 2016 Fakt, teraz doczytałem, ze istotnie PIN starego licznika jest potrzebny. Ale razem z samochodem otrzymałem taki pasek z kodem do immo - tam będzie PIN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3194 Napisano 15 Lutego 2016 Napewno? Jeżeli zmienia licznik, i chce mieć działające immo to musi "przyuczyc" ecu do nowych zegarów. A do tego potrzebny jest pin obecnego licznika. To doczytaj kolego dobrze, że w tym roczniku jest to niepotrzebne. Przyuczenie ecu do nowych zegarow odbywa się bez pinu. Jest jedynie potrzeby nowy pin, żeby dopisac klucze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3195 Napisano 15 Lutego 2016 (edytowane) tauka - dzięki za info A zechce mi ktoś powiedzieć jak rozszyfrowywać oznaczenia liczników? Owszem, jest ETKA ale mam Win 7 64 bit więc musiałbym kombinować z instalacją XP lub maszynami wirtualnymi. Jakiego oznaczenia szukać żeby miał MFA i niebieskie podświetlenie? Żeby nie było - szukajkę przetrzepałem całą i odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem. Edytowane 15 Lutego 2016 przez wloczykij555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3196 Napisano 15 Lutego 2016 wszem, jest ETKA ale mam Win 7 64 bit więc musiałbym kombinować z instalacją XP lub maszynami wirtualnymi. Etka działa na każdym windowsie. Z podpisu sądząc masz benzynę więc: 3b0919881F(x) 3b1919880 (x) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloczykij555 Zgłoś #3197 Napisano 15 Lutego 2016 Tak, mam benzynę. Jakieś istotne różnice wystepuję między tymi licznikami (jeżeli naginam Twoją cierpliwość do odpowiadania na pytania to przepraszam, jest to już ostatnie )? Któryś jest "lepszy" pod jakimś względem? Również wracam do tego kabla licznik-ECU. Pierwszy raz o tym czytam, nie widzę aby ktoś wcześniej o tym pisał a nawet w tym temacie znalazłem takie samo pytanie i konkretną odpowiedź - kabla takowego nie trzeba ciągnąć. W poście tytułowym też nie ma o tym mowy. Co więcej - piszesz o pinie 35 na zielonej kostce a ta kostka ma ich tylko 32 O_o Chyba, ze wszystko pokićkałem a Ty o jakiejś innej kostce piszesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #3198 Napisano 15 Lutego 2016 Maćkowi wdarł się czeski błąd, oczywiście chodzi o pin 32. Jest to sygnał spalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #3199 Napisano 15 Lutego 2016 czyli łączymy pin 32 z zielonej kostki z pinem 18 w ECU? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #3200 Napisano 16 Lutego 2016 Ooo sorka, rzeczywiście ma byc to 32. Nie wiem co mi się wkrecilo te 35. Ostatni pin zielonej kostki. Nigdzie w tym temacie nie jest to opisane, bo jeżeli zakładasz licznik z fis z can, to wszystkie te informacje sa przesylane po can. Jak kupisz licznik, to wsadź go bez podlaczania tego przewodu, jezeli nie bedzie wyswietlalo spalania to bedziesz wiedzial ze trzeba go pociagnac. I jak wlozysz licznik, to pamiętaj, że mfa nie pokazuje spalania chwilowego na postoju, tylko odświeża je podczas jazdy co ileś przejechanych metrow (nie pamiętam co ile), więc po włożeniu licznika bez jazdy będziesz miał cały czas zero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach