Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Z widocznych różnic to 829 ma zamieniony przebieg calkowity z dziennym. Calkowity jest w nim małymi cyframi na dole a dzienny duzymi na górze ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pod względem funkcji żadnych innych różnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakodowałem licznik ale w kanale 10 i poszło zakodowałem też 2 kluczyki jest okej, ale nie ma wskazań mfa, nie pokazuje spalanie jest .0.0 tak jak by bylo nie aktywne, i mam błąd zużytych klocków hamulcowych, chyba jednak trzeba coś we wsadzie zmienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kodowanie klockow to musisz zmienić, żeby błędu nie było. Ale to nie we wsadzie.

Tak samo mfa, to mnie kwestia wsadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego wszystko działa jak należy, udało się także pokasować błędy, poczytałem trochę i podobno immo 2 pokazuje spalanie chwilowe tylko podczas jazdy w l/100km, a na postoju bierze ostatnie chwilowe np 6 l/100km i się nie zmienia , a w immo 3 było tak że na postoju samo się zmienia na l/h i pokazuje np 0.4 l/h :) czy orientujesz się może czy można by było tak zrobić u mnie biorąc coś ze wsadu z immo 3? :)

Edytowane przez organiser

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem dokładnie post tytułowy. Bez bicia przyznam, że pozostałe 160 stron przestudiowałem nieco mniej skrupulatnie ale jednak coś tam wyniosłem.

 

Moja sytuacja:

 

- Passat 3b, rocznik 98'

- Brak CAN

- Licznik VDO (numerek 919) bez chociażby najprostszego MFA (sam zegarek) co mi trochę doskwiera

 

Na pewno nie będę się bawił w rozbieranie połowy samochodu żeby zaadaptować CAN (wymiana ECU i te sprawy) dlatego planuję wymienić licznik na taki z MFA (bez fis) bo przydałyby mi się informacje o spalaniu. Powinno być tanio i jak dla mnie wystarczająco.

 

Czy w moim przypadku wystarczy, że pociągnę kable od manetek do licznika a następnie przeprowadzę adaptację?

 

Do czego jest mi potrzebny PIN mojego starego licznika? W poście tytułowym widzę zastosowanie PINu od nowego licznika ale nie dopatrzyłem analogicznej informacji o starym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin od starego jest ci niepotrzebny.

Musisz pociągnąć przewody z manetki do kostek licznika, oraz sprawdzić, czy nasz w zielonej kostce na pinie 35 kabel. Jeżeli masz to powinno wszystko zadziałać. Jeżeli nie masz, to musisz ciągnąć przewód do ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ile zdążyłem poznać filozofię inżynierów VW to pewnie tego kabla nie mam (jeżeli coś nie jest potrzebne to tego w passatach nie ma).

 

Na wszelki wypadek zapytam więc - gdzie dokładnie do ECU ten kabel trzeba pociągnać? Albo gdzie szukać takiej informacji (na pewno jest to w tym temacie ale musiałbym urlop wziąć żeby go dokładnie przeczytać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli, to do pinu 18 ecu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc.

 

Ew. prosiłbym kogoś o potwierdzenie, że to faktycznie pin 18 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pin od starego jest ci niepotrzebny.

 

Napewno?

Jeżeli zmienia licznik, i chce mieć działające immo to musi "przyuczyc" ecu do nowych zegarów. A do tego potrzebny jest pin obecnego licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, teraz doczytałem, ze istotnie PIN starego licznika jest potrzebny. Ale razem z samochodem otrzymałem taki pasek z kodem do immo - tam będzie PIN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napewno?

Jeżeli zmienia licznik, i chce mieć działające immo to musi "przyuczyc" ecu do nowych zegarów. A do tego potrzebny jest pin obecnego licznika.

 

To doczytaj kolego dobrze, że w tym roczniku jest to niepotrzebne.

Przyuczenie ecu do nowych zegarow odbywa się bez pinu. Jest jedynie potrzeby nowy pin, żeby dopisac klucze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tauka - dzięki za info

 

A zechce mi ktoś powiedzieć jak rozszyfrowywać oznaczenia liczników? Owszem, jest ETKA ale mam Win 7 64 bit więc musiałbym kombinować z instalacją XP lub maszynami wirtualnymi.

 

Jakiego oznaczenia szukać żeby miał MFA i niebieskie podświetlenie?

 

Żeby nie było - szukajkę przetrzepałem całą i odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem.

Edytowane przez wloczykij555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszem, jest ETKA ale mam Win 7 64 bit więc musiałbym kombinować z instalacją XP lub maszynami wirtualnymi.

Etka działa na każdym windowsie. ;)

 

Z podpisu sądząc masz benzynę więc:

3b0919881F(x)

3b1919880 (x)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam benzynę. Jakieś istotne różnice wystepuję między tymi licznikami (jeżeli naginam Twoją cierpliwość do odpowiadania na pytania to przepraszam, jest to już ostatnie :) )? Któryś jest "lepszy" pod jakimś względem?

 

 

Również wracam do tego kabla licznik-ECU. Pierwszy raz o tym czytam, nie widzę aby ktoś wcześniej o tym pisał a nawet w tym temacie znalazłem takie samo pytanie i konkretną odpowiedź - kabla takowego nie trzeba ciągnąć. W poście tytułowym też nie ma o tym mowy.

 

Co więcej - piszesz o pinie 35 na zielonej kostce a ta kostka ma ich tylko 32 O_o Chyba, ze wszystko pokićkałem a Ty o jakiejś innej kostce piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maćkowi wdarł się czeski błąd, oczywiście chodzi o pin 32. Jest to sygnał spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo sorka, rzeczywiście ma byc to 32. Nie wiem co mi się wkrecilo te 35. Ostatni pin zielonej kostki. Nigdzie w tym temacie nie jest to opisane, bo jeżeli zakładasz licznik z fis z can, to wszystkie te informacje sa przesylane po can. Jak kupisz licznik, to wsadź go bez podlaczania tego przewodu, jezeli nie bedzie wyswietlalo spalania to bedziesz wiedzial ze trzeba go pociagnac. I jak wlozysz licznik, to pamiętaj, że mfa nie pokazuje spalania chwilowego na postoju, tylko odświeża je podczas jazdy co ileś przejechanych metrow (nie pamiętam co ile), więc po włożeniu licznika bez jazdy będziesz miał cały czas zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności