Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki wyskakuje komunikat??

 

No ECU found. Nie ważne gdzie chciałbym się "zalogować" to i tak wywala na tym etapie...

 

Słyszę takie cykanie (jakby mały stycznik) w szafie, takie bardzo podobne kiedy skanerem łącze się z podzespołami i kasuję błędy...

 

No oporny jakiś jest. Nic, zostaje tylko na gorąco walcować --> na stół i jazda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz coś nie tak z linią K... Diagnostyka z licznikiem łączy się normalnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnostyka z licznikiem łączy się normalnie??

 

No i właśnie chodzi o to, że bez problemowo. Każdy kabelek, każdy skaner bez problemu łączy się z szafą. Pozostaje jedynie na gorąco hehe. No chyba, że coś z tym kabelkiem nie tak (ten Polski VAG) :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz kiedyś przy okazji w Wałczu, to daj znać... Zrobimy co tam chcesz... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak będziesz kiedyś przy okazji w Wałczu, to daj znać... Zrobimy co tam chcesz... ;)

 

No nie powiem, chętnie bym się tam u kolegi pojawił. Jednak nie po drodze :(

Kupiłem najzwyklejszy kabelek Viakena KKL i o dziwo ten się łączy i czyta eeprom. Eeprom juz mam na komputerze. Teraz pytanko: pinologię znam i licznika i złącza OBDII ale --> zasilanie podaję na licznik z akumulatora 12V, na podane piny (licznik świeci i wszystko się wyświetla co powinno), teraz aby z licznika na stole zessać eeprom muszę podać zasilanie na złącze OBDII tak? Jak już to na które piny?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie powiem, chętnie bym się tam u kolegi pojawił. Jednak nie po drodze :(

Kupiłem najzwyklejszy kabelek Viakena KKL i o dziwo ten się łączy i czyta eeprom. Eeprom juz mam na komputerze. Teraz pytanko: pinologię znam i licznika i złącza OBDII ale --> zasilanie podaję na licznik z akumulatora 12V, na podane piny (licznik świeci i wszystko się wyświetla co powinno), teraz aby z licznika na stole zessać eeprom muszę podać zasilanie na złącze OBDII tak? Jak już to na które piny?

 

Pozdrawiam

 

Robisz tak: 2e426b688d7df3d4m.jpg

 

Oczywiście licznik niebieska wtyczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość połączenia epromu licznika 99r z can, z licznikiem 04r (3B0 920 829 A)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest możliwość połączenia epromu licznika 99r z can, z licznikiem 04r (3B0 920 829 A)?

 

A zerkałeś w pierwszy post?

Co rozumiesz jako "połączenie"? Chodzi ci o podmianę liczników i chcesz ze starego wyciągnąć danie i przenieść je do nowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robisz tak: 2e426b688d7df3d4m.jpg

 

Oczywiście licznik niebieska wtyczka.

 

Wszystko gra. Udało się "zrobić" odpowiedni eeprom "na stole". Teraz ciekawe czy zadziała w samochodzie? Trzeba teraz zrobić wiązkę i podłaczyć w paszczurku. Za pomoc i chęci dziękuję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko gra. Udało się "zrobić" odpowiedni eeprom "na stole". Teraz ciekawe czy zadziała w samochodzie? Trzeba teraz zrobić wiązkę i podłaczyć w paszczurku. Za pomoc i chęci dziękuję...

 

Rozumiem, że wiązkę manetki do fisa robisz? wsad powinien działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zerkałeś w pierwszy post?

Co rozumiesz jako "połączenie"? Chodzi ci o podmianę liczników i chcesz ze starego wyciągnąć danie i przenieść je do nowego?

Chcę aby działało immo. Jasne, że zerknąłem, ale jak dla mnie opisane są tam sytuacje 3b -> 3bg do '03 oraz 3bg do '03 -> 3bg '04.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę aby działało immo. Jasne, że zerknąłem, ale jak dla mnie opisane są tam sytuacje 3b -> 3bg do '03 oraz 3bg do '03 -> 3bg '04.

 

piszesz o liczniku z samochodu 99r. z CANem więc:

Teraz opis metody na zmianę licznika z Immo2 z CAN (czyli passat B5 3B od modelu 2000) na licznik Immo3 z B5 3BG do końca roku modelowego 2003. Sposób upublicznił w tym temacie kolega Rosiek, a ja po zmianach kosmetycznych wrzucam na pierwszą stronę żeby nie zaginęło.

Zdjęcie poniżej przedstawia wsad z licznika Immo2 CAN oraz z licznika Immo3. Odpowiednimi kolorami zaznaczone są fragmenty wsadów, które należy przekopiować z licznika Immo2 do licznika Immo3:

immo2doimmo3.png

 

Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.

Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.

Reszta to już podniesienie wersji z 2003 na 2004 wg instrukcji :

 

Tak jak napisałem te wsady różnią się między sobą, ale fizycznie posiadają te same informacje, tyle że w różnych miejscach. Dlatego możemy wachlować licznikami jak tylko chcemy. Na kolejnym zdjęciu przedstawiłem porównanie wsadu z liczników 8X5,8X6,8X7, ze wsadem 8X9, zaznaczyłem na obydwu wsadach te same informacje kolorami, więc wiadomo co gdzie skopiować:

849a847e.png

 

 

Ostatnio robiłem osobiście taki zabieg w pasku z 99r. Licznik bez fis z CANem. Skopiowałem co trzeba i gdzie trzeba wg powyższych instrukcji, skleciłem wiązkę do manetki i działa jak trzeba.

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że wiązkę manetki do fisa robisz?

 

Dokładnie... Manetki mam trzy sztuki. Jedna do paszczura, jedna do sweterka :) (Golfa), a ostatnia jest uwalona (nie działa speed wycieraczek na 3 biegu). Martwi mnie jedna rzecz, a mianowicie --> jak zacisnąć (w sumie czym) konektory od strony szafy? Takie małe są (takie same jak we wtyczce ECU silnika --> zakładałem "leniwca" i takie tam były), może nie zaciskać tylko polutować? Może taniej kupić w ASO całą wiązkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio robiłem osobiście taki zabieg w pasku z 99r. Licznik bez fis z CANem. Skopiowałem co trzeba i gdzie trzeba wg powyższych instrukcji, skleciłem wiązkę do manetki i działa jak trzeba.

Dzięki za info, mam nadzieję, że sobie poradzę.

 

@Jeszcze jedno pytanie. Czy aby zadziałało immo wystarczy skopiować tylko część zaznaczoną na zółto, tam gdzie powtarza się pin?

Edytowane przez radar741

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie... Manetki mam trzy sztuki. Jedna do paszczura, jedna do sweterka :) (Golfa), a ostatnia jest uwalona (nie działa speed wycieraczek na 3 biegu). Martwi mnie jedna rzecz, a mianowicie --> jak zacisnąć (w sumie czym) konektory od strony szafy? Takie małe są (takie same jak we wtyczce ECU silnika --> zakładałem "leniwca" i takie tam były), może nie zaciskać tylko polutować? Może taniej kupić w ASO całą wiązkę?

 

Ja lutowałem i zaciskałem małymi szczypcami. Ale warto poszukać gdzieś na szrocie paska w którym jest wiązka i wyciągnąć sobie kilka pinów.

 

Dzięki za info, mam nadzieję, że sobie poradzę.

 

@Jeszcze jedno pytanie. Czy aby zadziałało immo wystarczy skopiować tylko część zaznaczoną na zółto, tam gdzie powtarza się pin?

 

Oj chyba nie tylko...

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,mam u siebie w passacie 3BG licznik 1/3 fis,jak włożę pełny fis to będę miał na tym samochodziku pokazane które drzwi mam otwarte? No i wiadoma rzecz że na górze nie będę miał radia jaka stacja leci.Wiecie coś na ten temat? Jak to będzie wyglądało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak włożę pełny fis to będę miał na tym samochodziku pokazane które drzwi mam otwarte?

 

tak

 

No i wiadoma rzecz że na górze nie będę miał radia jaka stacja leci.Wiecie coś na ten temat? Jak to będzie wyglądało?

 

Jeśli masz radio Gamma albo oryginalną Navi(i licznik o końcówce modelu x45/x46/x47) to dokładasz 3 kable(patrz post #1) pomiędzy radiem i licznikiem i RDS wtedy działa w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może taniej kupić w ASO całą wiązkę?

 

Oj nie nie. Przejechałem się do ASO w Koszalinie, zapytałem ile za wiązkę --> koszt jednego przewodu z obustronnie zakończony odpowiedznimi pinami to 15 pln'ów. Teraz 4x15=60zł razy dwa zestawy = 120 zł. Skandal...Zrobię sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj nie nie. Przejechałem się do ASO w Koszalinie, zapytałem ile za wiązkę --> koszt jednego przewodu z obustronnie zakończony odpowiedznimi pinami to 15 pln'ów. Teraz 4x15=60zł razy dwa zestawy = 120 zł. Skandal...Zrobię sam...

 

I tak trzymać!! :D Też robiłem sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy jest w stanie ktoś w krakowie lub okolicach zrobić mi pełnego FISA.

Nie mam czasu się tym zajmować i chętnie zlecę koledze z forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności