Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie licznika z Immo2 na licznik z immo3 i wykonaniu tego przekodowania pojawiają się ikonki otwartych drzwi na Fisie?

 

Dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ktoś rozgryzł które adresy odpowiadają za wyświetlanie na fis drzwi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o potwierdzenie że licznik o numerze 3B0919881F będzie pasował do auta z immo2. problem taki ze licznik kupiony, ale zapomniałem się dowiedzieć czy jest niebieski czy zielony:)

dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bedzie pasował licznik ma niebieskie podświetlanie, immo 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi drzwiami na 847 to dosyć ciekawe, sugerował bym sprawdzić jak je widzi sam moduł komfortu w blokach pomiarowych jeżeli jest taka możliwość. Może to właśnie w nim jest coś namieszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź kolego Tomaj. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli nie mam PINu do nowego licznika ? :( da rade to jakos obejsc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

commanderem odczytasz pin, albo zczytujac wsad licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli przekładasz liczniki i używasz do tego programu Vag Eeprom programmer v1.9, to nie potrzebujesz pinu ;) dodam, że aby ów program bezproblemowo działał, potrzeba tylko najprostszego kabla KKL za dosłownie 20 zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dzieki wielkie :) akurat taki kabel mam :) Jeszcze raz wielkie dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Posiadam passata b5 z 99 roku. Miał on licznik bez fis, ale zauważyłem że manetka od wycieraczek posiada przyciski do sterowania fisem, kabelki są też poprowadzone z manetki do kostki licznika. Kupiłem licznik z pół fisem ale jest problem ponieważ jest z CAN a wcześniejszy licznik był bez can i stąd moje pytanie czy da się go podłączyć by wszystko grało? Dodam jeszcze że w nowym liczniku po podłączeniu nie działa obrotomierz świeci kontrolka od klocków hamulcowych oraz wywala błąd oleju. Manetka przełącza funkcje fis bez problemu. Proszę o jakieś rady, pomysły bo jestem w kropce. Pozdrawiam

 

---------- Dodano o 21:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:08 ----------

 

Przeszukałem porządnie forum i znalazłem pare podobnych pytań i myślę że znalazłem odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tymi drzwiami na 847 to dosyć ciekawe, sugerował bym sprawdzić jak je widzi sam moduł komfortu w blokach pomiarowych jeżeli jest taka możliwość. Może to właśnie w nim jest coś namieszane.

 

Właśnie w blokach pokazuje normalnie, pierwsze okno drzwi kierowcy, drugie pasażer, trzecie tył kierowca czwarte pasażer tył.

Co najlepsze na małym fisie pokazuje prawidłowo. Dzisiaj zmieniłam licznik na inny 847 również EU i to samo. Podmiana modułu komfortu na anglika żadnej zmiany. Już brak pomysłów. Jedynie ciągniecie przewodów pod deska i zamiana krańcówek, ale nie podoba mi się takie rozwiązanie :( Może ktoś jednak wie które komórki odpowiadają w liczniku za to.

 

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Czasem pojawia sie błąd can single wire operation. Czy to ma coś wspólnego? Tylko ciągle zagadka z małym fisem i dużym. Czyżby inaczej szły sygnały z drzwi dla pół i dużego FIS?

Edytowane przez Madzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie w blokach pokazuje normalnie, pierwsze okno drzwi kierowcy, drugie pasażer, trzecie tył kierowca czwarte pasażer tył.

Co najlepsze na małym fisie pokazuje prawidłowo. Dzisiaj zmieniłam licznik na inny 847 również EU i to samo. Podmiana modułu komfortu na anglika żadnej zmiany. Już brak pomysłów. Jedynie ciągniecie przewodów pod deska i zamiana krańcówek, ale nie podoba mi się takie rozwiązanie :( Może ktoś jednak wie które komórki odpowiadają w liczniku za to.

 

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Czasem pojawia sie błąd can single wire operation. Czy to ma coś wspólnego? Tylko ciągle zagadka z małym fisem i dużym. Czyżby inaczej szły sygnały z drzwi dla pół i dużego FIS?

 

Podejrzewam, że ma to związek z moim problemem. Przerobiony anglik. W drzwiach przełożone sterowniki. Na małym fisie pokazywał tylko ikonkę otwartych drzwi, a jak ruszyłem z otwartymi, to pokazywał że otwarte np. drzwi kierowcy (co było zgodne z prawdą). Po wymianie na pełen fis, po otwarciu drzwi kierowcy pokazuje, że są otwarte drzwi pasażera i na odwrót.

Parę tematów wyżej jeden z kolegów odpowiedział mi na takie pytanie informując, że zmian należy dokonać w module komfortu. Jest to nawet logiczne, ponieważ moduł komfortu komunikuje się ze sterownikami drzwi poprzez CAN. Również z licznikiem komunikacja idzie przez CAN.

Dowiedziałem się, że:

zmieniamy wartości w komforcie aby z angola stał się europejczykiem:

04358 zmiana wartości z 16 na 255 lub na 64

04359 zmiana wartości z 16 na 255 lub na 64

04360 zmiana wartości z 16 na 255 lub na 64

 

Edytuję post bo dzisiaj miałem możliwość sprawdzenia komfortu z angola i miał wartość 16 - co ciekawe stary miał wartość 255. Wprowadzenie wartości 64 już poprawiło pracę ale skoro w starym 255 to i tu tak dałem.

W tym czasie wyszło ze komfort jest w wersji sedan a wkładany był do golfa wersja Hb. Gdyby u was głupiał zamek klapy to należy sprawdzić komórki

04352 wartość 33 - variant, 8-hb

04353 wartość 33 - variant, 8-hb

04354 wartość 33 - variant, 8-hb

Więc w liczniku nie ma co szukać przyczyny złego wskazywania drzwi.

U siebie jeszcze tego nie poprawiłem, ponieważ nie mam kabla KKL na RS232.

 

Zobacz posty od numeru 2340 w tym poście. Tam zacząłem drążyć ten temat.

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana wartości w komforcie na pewno pomoże. Miałem anglika i sprawdzałem na własnym przykładzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mogę znaleźć programu do zmiany tego modulu. Ma ktoś jakiś opis dokładny jak po kolei to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dziale diagnostyka vag , warsztat w temacie moduł komfortu - diagnostyka vag chyba 3 post.

Piszę z telefonu dlatego brak linka. :)

 

Już wróciłem i oto link: http://forum.vw-passat.pl/threads/1130-MODUL-KOMFORTU-Diagnostyka-VAG?p=54921&viewfull=1#post54921

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanko mam, chce wymienić zegary u ojca w passacie rok prod. 1996 (zielone podświetlenie) na takie same tyle że sprawne.

I czy wystarczy to że kupie taki sam licznik i go podmienie? Czy muszę później podpinać auto pod kompa i coś zmieniać??

Oczywiście chce znaleźć zegary o takim samym oznaczeniu numerach itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba będzie zakodować kluczyki, immo, itd.

najłatwiejszy sposób to zgrać wsad ze starego licznika, przekopiować odpowiednie komórki ze starego do nowego i tyle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Madzia mam pytanie w podpisie masz 2000r autka po założeniu licznika ..847 (fis) z tego co wyczytałem pokazuje Ci ( na pełnym fisie) otwarte drzwi kierowcy pasażera i tylne . Jaki masz moduł komfortu ??

Edytowane przez mcaris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniłam auta w profilu:) teraz jest 2001. A co do licznika już pokazuje normalnie trzeba było przekodowac modul pod dosem Bo rzeczywiście był anglik żalozony. Dziękuję wszystkim którzy pomogli w rozwiązaniu problemu. Oprócz drzwi na fis jeszcze zmieniłam komórki tylnej klapy aby odskakiwala z pilota. Jedyne co to po przekodowaniu klapa odskakiwala od razu a drzwi dalej na odwrót. Trzeba było odłączyć aku na chwilę i już wszystko było ok :) tylko dalej mnie zastanawia dlaczego mały fis pokazuje normalnie a duży odwrotnie? Ma ktoś pojęcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności