Skocz do zawartości
michael_13

Diagnostyka czujników G62, G266 w silniku AVB (Błędy: 17664, 00562 oraz 18062)

Rekomendowane odpowiedzi

Ok a więc ciąg dalszy postępów prac.

-Zamówiłem używany czujnik (G266) (oznaczenie: 1J0907660B), dzisiaj założyłem i z olejem wszystko wróciło do normy. Przy włączaniu stacyjki nie ma już żadnego komunikatu i żółta kontrolka oleju nie miga. VAG nie zgłasza żadnych błędów z tym czujnikiem. Nareszcie zaczął w VAGu pokazywać stan oleju (Oil level OK) oraz temperaturę oleju. [Jak dobrze pamiętam maduł 17 instruments, później bloki i w 3 lub 2 kanale pokazuje te informacje]. Czyli ten problem w całości rozwiązany!

 

-Kilka dni temu założyłem nowy czujnik (G2 i G62) [miałem niebieski a nowy jest zielony]. Stary czujnik w ogóle nie pokazywał oporu (czyli uszkodzony), nowy rezystancję miał OK. Wyczyściłem błędy w VAG, nie ma żadnych. Dzisiaj przy okazji zakładaniu czujnika oleju znalazłem sporadyczny błąd:

Kod:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Czyli znów to samo się pojawia... Dodam, że od samego początku jest chyba coś nie tak z wentylatorem (tym od klimy napędzanym silniczkiem elektrycznym). Gdy silnik jest zimny (dopiero co po odpaleniu - wentylator zaczyna się kręcić na maksa... Dodam, że to samo się robi gdy klimatyzacja jest kompletnie wyłączona. VAG pokazuje prawidłową temperaturę płyny chłodzącego i temperaturę oleju... Silnik ładnie się nagrzewa i trzyma 90stopni.

Który czujnik i jakie parametry (pomijając klime, która jest OFF) odpowiadają za uruchamianie dodatkowego wentylatora? Czytałem kilkanaście tematów i była to wina albo tego czujnika co wymieniłem albo termostatu. Więc czyżby to wina termostatu (silnik trzyma temperaturę, grzeje środek) czy znów czujnika (kupiłem uszkodzony)?

 

Dzięki za wszelkie sugestie!

 

 

witam

mam taki sam problem jak Ty i mam pytanie czy poradziłeś sobie z tym problemem ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnioza czujnika G62:

d7af4b7d64fb9856m.jpg

 

Nie jest okreslone na jakich obrotach sie to sprawdza. Prawdopodobnie biegu jalowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wentylator

Rafał, cześć mam własnie taki sam problem powiedz mi jak sobie z tym poradziłes?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Znalazłem kilka tematów podobnych ale sprawy pozostały nie rozwiązane, i nie opisano sposobu sprawdzenia czujnika G266

Czy może ktoś dać opis czujnika poziomu oleju. Chodzi mi o opis przewodów i opis wejścia w czujniku to znaczy na jakich pinach jaki ma być stan ( zwarty, rozwarty lub opór.

Mam w/w błąd i chcę sprawdzić czy to czujnik ma zwarcie do masy czy uwalony gdzieś po drodze przewód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ten sam problem z czujnikiem g266, też miga kontrolka oleju na żółto po czym gaśnie, czy możecie podpowiedzieć czy do mojego silnika to jest ten sam czujnik czy ma jakieś inne oznaczenie i gdzie się dokładnie znajduje, ciężko go wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej gdzie znajdę drugi czujnik tem, cieczy chłodzącej w AVB jeden jest na przewodzie od chłodnicy, a drugi ?? i który odpowiada za sterowanie silnikiem a który za wskazania na desce rozdzielczej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej gdzie znajdę drugi czujnik tem, cieczy chłodzącej w AVB jeden jest na przewodzie od chłodnicy, a drugi ?? i który odpowiada za sterowanie silnikiem a który za wskazania na desce rozdzielczej??
To dwa czujniki w jednej obudowie. Wtyczka ma cztery piny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a właśnie drugi jest z tyłu silnika widoczny pod zaworem erg w głębi i on na pewna odpowiada za wyświetlanie na zegarach tem. i tez est 4 pinowy . informacje dziś uzyskane w garażu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a właśnie drugi jest z tyłu silnika widoczny pod zaworem erg w głębi i on na pewna odpowiada za wyświetlanie na zegarach tem. i tez est 4 pinowy . informacje dziś uzyskane w garażu .
W garażu ?

Wiem co mówię i nie będę Cię na siłę przekonywał.

Czteropinowy podwójny czujnik temperatury cieczy chłodzącej, jedna jego sekcja przekazuje info do sterownika silnika, druga do sterownika licznika(wskazanie temp. na liczniku). Koniec kropka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie czujnik na dole w przewodach odpowiada za odczyt tem. i podaje ją do kompa a za wskazanie na desce jest odpowiedzialny drugi z tyłu silnika po jego wypięciu na desce rozdzielczej nie zostanie wskazana tem.

osobiście przejrzałem i na bank są dwa poza tym ten na dole nazywa się nie czujnik a włącznik wentylatora czy coś takiego przynajmniej dziś po numerze znajomy znalazł go w katalogu i jest płaski natomiast drugi ma wystająca tuleję ok 1 cm

Edytowane przez mariand87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
faktycznie czujnik na dole w przewodach odpowiada za odczyt tem. i podaje ją do kompa a za wskazanie na desce jest odpowiedzialny drugi z tyłu silnika
Chlopie nie wymyslaj bzdur. Poczytaj forum. Tomnik dobrze pisze. To jest czujnik G6/62.

 

6b2a23658e27ce5am.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wymyślam bzdur z tyłu silnika jest drugi czujnik

i zamiast pisać brednie to sami zobaczcie pod pokrywa silnika

 

---------- Dodano o 13:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:27 ----------

 

a tak pogrzebałem i proszę

PIERWSZY CZUJNIK [F18 Coolant Fan Control Thermal Switch]

znajduje się sprzodu silnika na samym dole przy chłodnicy (jest zamontowany w przewodzie gumowym), najwygodniej go odłączyć od spodu samochodu po zdjęciu dolnej pokrywy, to czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora (tylko za to jest odpowiedzialny), komputer go nie diagnozuje, nawet po odpięciu końcówki nie zgłosi żadnego błędu. Odpowiada za włączanie wentylatora na "pierwszy bieg" po przekroczeniu temperatury 95C oraz na "drugi bieg" po przekroczeniu 102C. Czujnik po wyjęciu ma końcówkę płaską (nie wystaje dziubek z niego-zobacz na zdjęcie poniżej). U mnie był koloru niebieskiego (oznaczenie 800 959 481 b), w środku wszystkie kombinacje pinów po podłączeniu omomierza nie dawały oporu (końcówki nie są ze sobą podłączone).

 

 

 

 

 

 

DRUGI CZUJNIK [G2/G62 Coolant Temp Sensor]

znajduje się w bloku silnika, po lewej stronie (jeśli stoimy przodem do silnika), możemy go odłączyć po zdjęciu tej średniej pokrywy (koło filtra powietrza), w moim przypadku był czarny (nowy był zielony), w budowie tego czujnika (w porównaniu do tego pierwszego czujnika) ta metalowa część ma dziubek który wystaje. U mnie był czarny a po wymianie taki zielony jak na zdjęciu (ten po lewej). Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii.

W środku po połączeniu dwóch pinów (tylko jedna kombinacja) jest opór. Isntrukcja sprawdzania miernikiem jest na forum: http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...08&postcount=2

 

 

 

 

Jak widzę to nie tylko ja pomyliłem te dwa czujniki. Tych dwóch czujników nie stosuje się zamiennie. W przypadku gdy podłączymy czujnik g2/g62 w miejsce f18 nasz wentylator zaczyna pracować cały czas! Bez względu na to czy silnik jest zimny i klima wyłączona. Więc wszyscy którzy kupili czujnik g2/g62 i włożyli go zamiast do bloku silnika a do gumowe przewodu zrobili wielki błąd!

 

Dla tych co szukają zaznaczyłem na moim AWX (wiem że identycznie jest w silnik AVB)

 

A TU JESZCZE LINK DO STRONY Z KTÓREJ SKOPIOWAŁEM POST michael_13

http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544314&viewfull=1#post544314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tyłu silnika jest drugi czujnik
A co jest na focie w moim poscie?

 

 

Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii.
Sam znalazles wlasciwy tekst, ale widocznie nie wiesz co piszesz albo co czytasz.

 

faktycznie czujnik na dole w przewodach odpowiada za odczyt tem. i podaje ją do kompa a za wskazanie na desce jest odpowiedzialny drugi z tyłu silnika
To jest wlasnie ta bzdura.

 

Więc wszyscy którzy kupili czujnik g2/g62 i włożyli go zamiast do bloku silnika a do gumowe przewodu zrobili wielki błąd!
Z tego co kiedys czytalem, to niektorzy brali ten przy chlodnicy i wsadzali z tylu silnika i im dzialalo ok. Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że jest to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać tak więc: cześć wszystkim :).

Parę dni temu stałem się szczęśliwym (mam nadzieje, że na długo) posiadaczem passata B6 2.0 tdi BMP.

Przeleciałem całe auto VCDSem (auto scan) i znalazłem tam m.in takie błędy:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101010

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 140

Mileage: 242923 km

Time Indication: 0

Date: 2015.08.18

Time: 09:59:31

 

00771 - Fuel Level Sensor (G)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101010

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 140

Mileage: 242923 km

Time Indication: 0

Date: 2015.09.01

Time: 08:27:33

 

Czy mam się czym przejmować? Pytam bo wskaźnik paliwa normalnie działa (no chyba, że to nie ten).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności