Skocz do zawartości

mariand87

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O mariand87

  • Urodziny 10.08.1987

Informacje osobiste

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Miedzyrzec Podlaski / W-wa

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

297 wyświetleń profilu
  1. Witam. Potrzebuje pomocy bo nie wiem za co się łapać. Mam passata 2002r 101km w dieslu. W czasie jazdy często zapala mi się kontrolka trakcji, po podłączeniu komputera wychodzi błąd czujnika pedała hamulca. Czujnik wymieniłem i problem nie znikł, jeździłem tak około roku i postanowiłem auto postawić do warsztatu tam mechanik wymienił ponownie czujnik i wszystko posprawdzał ale problem nie znikną. Auto pojechało do elektryka który po dwóch dniach rozłożył ręce i powiedział że nie wie gdzie szukać. Dodam że błąd nie pojawia się zawsze a kontrolka wyskakuje w czasie jednostajnej jazdy, a światła stopu palą się prawidłowo. Nie wiem gdzie szukać przyczyny a ta żółta kontrolka mnie męczy.
  2. nie wymyślam bzdur z tyłu silnika jest drugi czujnik i zamiast pisać brednie to sami zobaczcie pod pokrywa silnika ---------- Dodano o 13:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:27 ---------- a tak pogrzebałem i proszę PIERWSZY CZUJNIK [F18 Coolant Fan Control Thermal Switch] znajduje się sprzodu silnika na samym dole przy chłodnicy (jest zamontowany w przewodzie gumowym), najwygodniej go odłączyć od spodu samochodu po zdjęciu dolnej pokrywy, to czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora (tylko za to jest odpowiedzialny), komputer go nie diagnozuje, nawet po odpięciu końcówki nie zgłosi żadnego błędu. Odpowiada za włączanie wentylatora na "pierwszy bieg" po przekroczeniu temperatury 95C oraz na "drugi bieg" po przekroczeniu 102C. Czujnik po wyjęciu ma końcówkę płaską (nie wystaje dziubek z niego-zobacz na zdjęcie poniżej). U mnie był koloru niebieskiego (oznaczenie 800 959 481 b), w środku wszystkie kombinacje pinów po podłączeniu omomierza nie dawały oporu (końcówki nie są ze sobą podłączone). DRUGI CZUJNIK [G2/G62 Coolant Temp Sensor] znajduje się w bloku silnika, po lewej stronie (jeśli stoimy przodem do silnika), możemy go odłączyć po zdjęciu tej średniej pokrywy (koło filtra powietrza), w moim przypadku był czarny (nowy był zielony), w budowie tego czujnika (w porównaniu do tego pierwszego czujnika) ta metalowa część ma dziubek który wystaje. U mnie był czarny a po wymianie taki zielony jak na zdjęciu (ten po lewej). Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii. W środku po połączeniu dwóch pinów (tylko jedna kombinacja) jest opór. Isntrukcja sprawdzania miernikiem jest na forum: http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...08&postcount=2 Jak widzę to nie tylko ja pomyliłem te dwa czujniki. Tych dwóch czujników nie stosuje się zamiennie. W przypadku gdy podłączymy czujnik g2/g62 w miejsce f18 nasz wentylator zaczyna pracować cały czas! Bez względu na to czy silnik jest zimny i klima wyłączona. Więc wszyscy którzy kupili czujnik g2/g62 i włożyli go zamiast do bloku silnika a do gumowe przewodu zrobili wielki błąd! Dla tych co szukają zaznaczyłem na moim AWX (wiem że identycznie jest w silnik AVB) A TU JESZCZE LINK DO STRONY Z KTÓREJ SKOPIOWAŁEM POST michael_13 http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544314&viewfull=1#post544314
  3. faktycznie czujnik na dole w przewodach odpowiada za odczyt tem. i podaje ją do kompa a za wskazanie na desce jest odpowiedzialny drugi z tyłu silnika po jego wypięciu na desce rozdzielczej nie zostanie wskazana tem. osobiście przejrzałem i na bank są dwa poza tym ten na dole nazywa się nie czujnik a włącznik wentylatora czy coś takiego przynajmniej dziś po numerze znajomy znalazł go w katalogu i jest płaski natomiast drugi ma wystająca tuleję ok 1 cm
  4. a właśnie drugi jest z tyłu silnika widoczny pod zaworem erg w głębi i on na pewna odpowiada za wyświetlanie na zegarach tem. i tez est 4 pinowy . informacje dziś uzyskane w garażu .
  5. hej gdzie znajdę drugi czujnik tem, cieczy chłodzącej w AVB jeden jest na przewodzie od chłodnicy, a drugi ?? i który odpowiada za sterowanie silnikiem a który za wskazania na desce rozdzielczej??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności