Skocz do zawartości
wac

Shell v-power racing

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ze wzgledu na różne opinie postanowiłem zalać z ciekawości to cudo do swojego paska b4, silnik jak widzicie 8V, podszedłem obiektywnie do oceny, więc jakby kogoś kusiło, żeby to zalać a ma silnik 8V to tutaj wam powiem czy warto. Oczywiście nie warto :-). Zalałem za 100 zł, uprzednio wyjeździłem prawie do sucha pozostałości. Wyszło jakieś 20 litrów. przejechałem ponad 100 km i jakie spostrzeżenia ? Na początku chciałem sobie wmówić, jak to mój pasek zaczął zapier***** lecz po paru kilometrach mi przeszło :-). Nie ma żadnej różnicy tak na plus i na minus. Więc pomyślałem, to może tą cenę wynagrodzi mi spalanie ? Postanowiłem pobić rekord w spalaniu, jeździć delikatnie, ale płynnie, oborty do 3000 /min, auto bez obciązenia(sam lub ze znajomkiem) I co ? i d*pa, w tym momencie zrobiłem ponad 100km, i zjarał no hmm jeżeli mam być dokładny to mniej niż 15 litrów(w granicach 13) :-D w mieście, kiedy na zwykłej 95 z shella także, zadowalał się 10, przy ostrzejszej jeździe 12 litrami. Mamy już wniosek na temat przyrostu mocy i spalania, kolejną super zaletą tego v-hitu jest kultura pracy silnika. Co zauważyłem ? Nic, mój silnik widocznie jest kulturalny niezależnie czy pije tanie wino czy dobrą wódkę :-).

Także taki efekt działania na silnik 2.0 8V z wtryskiem zdaje się wielopunktowym.

Może ktoś z ciekawości ma ochotę przetestować na pasku 2.0 16V ? Pare osób na forum chyba ma ten kozacki silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie tankowanie za 100zł i liczenie spalania nie ma sensumoim zdaniem. To niemiarodajne.

 

Ja do swojego silnika nigdy tego nie lałem, nie widze sensu. Natomiast znajomego Escort 1,6 (jakiś mocniejszy ten silnik był, ale nie wiem o co chodziło nie znam się na fordach) zupełnie nie trawił racinga. Silnik miał moc gorsza nie tylko od 95, ale nawet na LPG jeździł lepiej.

 

To był wyjątek akurat, bo pracowałem jakiś czas na stacji i nigdy od klientów nie słyszałem żeby racing źle działał na silniki. Niektórzy po prostu kilka razy spróbowali i stwierdzili że to nic nie daje. A inni sobie chwalą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy Vectrą A 2.0 16v pojechał do Niemiec na zwykłej pb98 a wracając zatankował tam Shell V-Power Racing i stwierdził, że spaliła mu mniej na trasie. Do tego mówił, że jak tam na niej śmigał to zamknął licznik na autobani czego nie udało mu się dokonać na polskiej bezołowiówce. Ale może tam nie tylko drogi mają lepsze...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także taki efekt działania na silnik 2.0 8V z wtryskiem zdaje się wielopunktowym.

czy Twój silnik przestawia zapłon w zależności od jakości paliwa? bo mi się wydaje że nie... nie wiem więc po co miałbyś lać vpowera? wiem, że dają jakieś resoraczki za 5zł jak tankujesz vpower, ale czy to jest powód?!

Znajomy Vectrą A 2.0 16v pojechał do Niemiec na zwykłej pb98 a wracając zatankował tam Shell V-Power Racing i stwierdził, że spaliła mu mniej na trasie. Do tego mówił, że jak tam na niej śmigał to zamknął licznik na autobani czego nie udało mu się dokonać na polskiej bezołowiówce. Ale może tam nie tylko drogi mają lepsze...?

zmartwię Cię - jakby znajomy zalał w niemcowni zwykłe 95, to odczułby to samo... Niemcy mają zupełnie inne normy jakości paliwa (więcej benzyny w benzynie), przez co auto pali mniej, jeździ szybciej i dalej na tym samym paliwie - nie ma to nic wspólnego z uszlachetniaczami vpowerowymi... Ja tylko raz zrobiłem 750km na baku - po zatankowaniu niemieckiego 95 na jakimś zapuszczonym aralu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś zrobiłem tak jak kolega wacz tym że w Astrze I, 1,8 16V. Też zalałem za 100 a wcześniej wyjeździłem to co miałem prawie do 0. Pojechałem z kumplem na Wyszków na ekspresówkę żeby zobaczyć jak się Asterka zbiera na tej benzynce i w moim odczuciu było lepiej niż na zwykłej 95. Auto było nieco żwawsze i bardziej elastyczne. Kumpel nagrał parę filmików, jak je później obejrzałem byłem zaskoczony że się autko tak zbierało.

W Pasku nie testowałem V-Power - ten i bez tego lepiej lata niż Astra:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmartwię Cię - jakby znajomy zalał w niemcowni zwykłe 95, to odczułby to samo... Niemcy mają zupełnie inne normy jakości paliwa (więcej benzyny w benzynie), przez co auto pali mniej, jeździ szybciej i dalej na tym samym paliwie - nie ma to nic wspólnego z uszlachetniaczami vpowerowymi... Ja tylko raz zrobiłem 750km na baku - po zatankowaniu niemieckiego 95 na jakimś zapuszczonym aralu.

no to ja zmartwie chyba wszystkich. od 10 lat leje na zmiane te "lepszejsze" zagrabaniczne paliwo z polskim syfem ze statojlu. i qwa nie ma zadnej roznicy. dizel czy benzyna, absolutnie zadnej. czystosc, jakosc paliwa jest ta sama. widzialem filtr paliwa (nawet gdzies mialem zdjecia) po 25 tkm jazdy tylko i wylacznie na tym lepszym paliwie. do polowy wypelniony byl syfem.

zupe do mojego padlucha lalem tylko na statoil-u i jednej stacji w dk. polski statoil przeszedl kontrole jakosci (umieszczony na liscie ) pozytywnie, a podczas wymiany filtru paliwa wyleciala z niego smola. wnioski niech kazdy wyciagnie sam.

dla mnie to wielka sciema i chec wytlumaczenia sobie dlaczego wywalilem wieksza kase w bloto.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niemcy mają zupełnie inne normy jakości paliwa (więcej benzyny w benzynie)

Rozmawiałem na ten temat na Shellu i powiedzieli mi,że V-Powery przywożą z "Niemcowni",gotowe,nie robią tego w PL.Przekazuję czego się dowiedziałem,a czy to jest prawda tego nie wiem.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez to slyszalem z kilku zrodel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Bez sensu jest lanie wyższej liczby oktanowej za 100PLN na próbę. Nie zauważysz poprawę, nawet możesz zauważyć pogorszenie, bo ECU za pomocą czujniku spalania stukowego potrzebuje około jednego baku, że by się adaptować i ustawił inny zapłon.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Petr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 10 lat temu ,jak wprowadzili to paliwo -95 kosztowała 2 zl z groszami a v-power 2.5zl wlałem v-powera (power-racing jeszcze nie było) w escorta na podwójnym gaźniku 86rok i jaki -efekt auto pocisk na zwykłej śmigał góra 160 na V poszedł 180 a co do spalania różnica była na korzyść V , ale niewielka. Od tego czasu więcej nie lałem przy 25% różnicy ceny to bezcelowe....

na pocieszenie amerykanie mają może tańsze ale gorsze paliwo niż w kraju nad wisłą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakieś 10 lat temu ,jak wprowadzili to paliwo -95 kosztowała 2 zl z groszami a v-power 2.5zl wlałem v-powera (power-racing jeszcze nie było) w escorta na podwójnym gaźniku 86rok i jaki -efekt auto pocisk na zwykłej śmigał góra 160 na V poszedł 180 a co do spalania różnica była na korzyść V , ale niewielka. Od tego czasu więcej nie lałem przy 25% różnicy ceny to bezcelowe....

na pocieszenie amerykanie mają może tańsze ale gorsze paliwo niż w kraju nad wisłą

 

W tego typu paliwach zawsze 75% odczucie żwawszej i elastyczniejszej jazdy to wymysł wyobraźni. Po prostu mając w głowie, świadomość, że zalaliśmy lepszym i droższym paliwem oczekujemy lepszej pracy silnika. W rzeczywistości różnica jest nieodczuwalna dla człowieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie do konca bo np. 2.0 TFSI ma wiekszego kopa na racingu, bo musi jezdzic minimum na 98, ale to tylko jeden z nielicznych silnikow , ktory dczuwa ta roznice przy reszcie to strata pieniedzy. Co innego w dieslu bo nawet w jakis testach potwierdzone bylo, ze jest jakis przyrost kolo 5% , ale przede wszystkim ma mniej siarki co czuc przy odpalaniu auta jak wyjezdzam z garazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A co powiecie na paliwo SHELL V-POWER DIESEL z GTL ktoś już tego próbował.

I najważniejsze które paliwo jest lepsze:

SHELL:

Diesel Extra

V-Power Diesel

V-Power Diesel z GTL

BP:

BP Ultimate Diesel

ORLEN:

On Verva nawet nie biorę pod uwagę jeżdżę na nim i jak ono ma verve to ja jestem kucyk na biegunach

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On Verva nawet nie biorę pod uwagę jeżdżę na nim i jak ono ma verve to ja jestem kucyk na biegunach

To czemu to tankujesz:zdziw:.Ja tankuję V-Powera zawsze z wyjątkiem kiedy nie ma w zasięgu Shella i nie narzekam,uważam to paliwo za pewne i to wszystko,nie sugeruję się mitami na + i na -.Pozdrawiam.

Ps.Obecnie V-Power został ulepszony dodatkiem GTL,bez tego już chyba jest niedostępny,przynajmniej tu gdzie ja tankuję.

Edytowane przez Andrzej70GK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja odczulem roznice w passacie 110km diesel. zalalem na probe i jedyny objaw jaki zauwazylem to lepszy ciag po gwaltownym nacisnieciu gazu

 

np bieg 3 i gaz do dechy przy 2000 - 3000 obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja do swojego pastora leje tylko V-Power Racing. Od ponad roku nie zatankowalem mu innego paliwa :) Zauwazylem tyle ze autko zbiera sie naprawde minimalnie lepiej ale za to kultura pracy silnika wieksza :) Na spalanie nie zwracalem uwagi. A wiecie ze ten V-Power Racing jest praktycznie koloru bialego?? :D Na poczatku myslalem ze to jakis rozpuszczalnik jest ale jak zalalem do auta to zmienilem zdanie :)

 

Moim skromnym zdaniem duzy plusik dla tego paliwka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauwazylem tyle ze autko zbiera sie naprawde minimalnie lepiej ale za to kultura pracy silnika wieksza

 

heh, co pokazała hamownia ?

 

---------- Post added at 20:01 ---------- Previous post was at 20:00 ----------

 

Mi tez na psychę działa i zamiast 193 KM mam 204 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauwazylem tyle ze autko zbiera sie naprawde minimalnie lepiej ale za to kultura pracy silnika wieksza

 

20gr różnicy na litrze potrafi zdziałać cuda ... na psychice :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od roku używam praktycznie wyłącznie VP-R i wg mnie korzyści są dwie - subiektywnie uważam że silnik pracuje ciszej (pewnie od razu ktoś zarząda dowodów - nie dysponuję sonometrem ani innym ustrojstwem, nie sprawdzałem też tego u żadnego specjalisty, to po prostu moje subiektywne odczucie :))). Druga sprawa to faktycznie minimalnie mniejsze spalanie w stosunku do 95 (u mnie to jakieś 12 : 12,5 l/100km). To drugie akurat testowałem na dystansie ok. 1000km na każdym z paliw. Nie odczułem natomiast jakiegokolwiek wzrostu mocy ani większej prędkości max. Od pracownika Shella słyszałem też że VP-R to jedyne importowane paliwo jakie mają (reszta jest ponoć z Orlenu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności