Skocz do zawartości
vambres

Problem z odpaleniem Passata B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie szanownych kolegów.

Właśnie wymieniłem pompę paliwa oraz filtr paliwa i pasek pali :).

Niestety.....zaświeciła sie kontrolka silnika (Vag nie zgłasza błedów) miga znaczek świec oczywiście hamulec parkowania i zapaliła sie kontrolka od systemu antypoślizgowego. Na bank mam pomieszane z bezpiecznikami pod maską silnika - potrzebuję najlepiej zdjęcia jakie i gdzie powinny być bezpieczniki właśnie pod maską.

A jeśli to nie bezpieczniki...... to co może być?

Ręce opadają... :(

A mam komunikat na Vagu o tym, że ograniczona została prędkość przez komputer sterujący - uszkodzenie.

POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do abs-u to może przy kręceniu rozładował Ci się aku i sterownik zgubił kalibrację . Przejedź parę metrów , powinien sam się skalibrować .:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po klapnięciu aku, mogą być różne cuda w aucie, pokasuj wszelkie błędy, przejedź się i sprawdź jakie ponownie się pojawiły, będzie łatwiej czegoś się doszukać.

Poza tym, ile nowa pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jutro zrobię - natomiast za nową pompę dałem 700zł plus filtr 80 zeta - boli.... :(

aaa i dodam, że filtr był zajechany na maksa.....podejrzewam, że kręcąc rozrusznikiem (długo z przerwami aż aku padł) dojechałem pompę, która wyzionęła ducha. Zupełnie tylk onie rozumiem zachowania tych wszystkich kontrolek. Przed awarią wszystko śmigało jak ta lala...no może oprócz hamulca postojowego gdyż zdarzyło mi się ze dwa razy, że nie chciał zadziałać tylko się ze mnie śmiał na pomarańczowo.....może i jego nastał kres.....nie wiem...może ktos coś podpowie.....?

 

---------- Post added at 22:02 ---------- Previous post was at 22:01 ----------

 

 

mam nadzieję, że pasek sie wyleczy :)

Edytowane przez zorro1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że na Twoją awarię złożyło się kilka czynników, tj. zabity filtr paliwa, przez to prawidłowo nie było podawane, kulejąca pompa, która dojechała się w międzyczasie, a skoro nie palił, to kręciłeś go niemiłosiernie i przez to zarżnąłeś aku, a przez to wywaliło Ci parę błędów w ECU. Co do hamulca postojowego, poczytaj trochę na forum, to kolejna bolączka B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo Panowie.... pełny (prawie) sukces. Pasek pali ....wszystkie (prawie) lampki zgasły...hamulec postojowy się naprawił :) wszystko ustało po jeździe próbnej.

Kurcze została kontrolka silnika i nijak się nie chce wyłączyć......Koledzy jak usunąć tę lampkę...?? (Vag nie wykazuje żadnego błędu)

Edytowane przez zorro1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co zrobiłeś że wszystko działa pochwal się nam ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co zrobiłeś że wszystko działa pochwal się nam
wszystko ustało po jeździe próbnej.

Chyba wszystko jasne... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja mam tez problem z odpalaniem mojego paska ale troche to inaczej wyglada tzn wkladam kluczyk i zapala sie Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy wpycham kluczyk do konca i echo nie ma zadnej reakcji oczywiscie uklad wspomaganie gasnie i tak z cztery razy i nagle zas jest wszystko ok i pasek normalnie pali robilo mi sie tak na jednym kluczyku wziolem drugi i przez tydzien bylo ok a potem zas zaczol glupiec .Bylem u elektro mechanika powiedzial ze mial jeden taki przypadek podobno przeczyscil kluczyk posprawdzal stacyjke i przez trzy dni bylo ok a potem zas sie zaczelo knocic i powiedzial mi ze raczej tylko serwis.Po niedzieli podepne go do kompa i zobacze co mi wyswietli .Jak by ktos mial jakas podpowiedz do tego co mi sie dzieje to bede wdzieczny pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przede wszystkim błędy, dopiero na tej podstawie można gdybać, teraz to tylko wróżenie z fusów, np. rozrusznik lub zajechany aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze wrozenie z fusow ale wydaje mi sie ze akus i rozrusznik jest ok bo jak juz zapala sie pozostale kontrolki te co musza przy odpalaiu to normalnie kreci i pali na dotyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich ja mam tez problem z odpalaniem mojego paska ale troche to inaczej wyglada tzn wkladam kluczyk i zapala sie Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy wpycham kluczyk do konca i echo nie ma zadnej reakcji oczywiscie uklad wspomaganie gasnie i tak z cztery razy i nagle zas jest wszystko ok i pasek normalnie pali robilo mi sie tak na jednym kluczyku wziolem drugi i przez tydzien bylo ok a potem zas zaczol glupiec .Bylem u elektro mechanika powiedzial ze mial jeden taki przypadek podobno przeczyscil kluczyk posprawdzal stacyjke i przez trzy dni bylo ok a potem zas sie zaczelo knocic i powiedzial mi ze raczej tylko serwis.Po niedzieli podepne go do kompa i zobacze co mi wyswietli .Jak by ktos mial jakas podpowiedz do tego co mi sie dzieje to bede wdzieczny pozdrawiam.
Myślę kolego że dopadła Cię kolejna przypadłość paska . Błąd blokady kierownicy , typowe objawy poczytaj tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32934 a wiele to wyjaśni .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ....wszystko działa.....kontrolka silnika sama zgasła....:). Choinka kontrolek była spowodowana błędnym umiejscowieniem trzech bezpieczników (instrukcja swoje a życie swoje). Kontrolki ESP, kolumny kierownicy oraz co najciekawsze hamulca postojowego zgasły -jak pisałem wcześniej- po jeździe próbnej. Wszystkie błędy wykasowałem Vagiem i co najważniejsze nie generuje żadnych błędów:D. Więc sukces 100%.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

I oby nasze paski śmigały bez awaryjnie:)

 

---------- Post added at 09:25 ---------- Previous post was at 09:22 ----------

 

Oczywiscie ze wrozenie z fusow ale wydaje mi sie ze akus i rozrusznik jest ok bo jak juz zapala sie pozostale kontrolki te co musza przy odpalaiu to normalnie kreci i pali na dotyk.

 

Jak ktoś już to zgrabnie ujął......:"Vag prawdę Ci powie".

Podstawa to komputer.....później będziemy radzić.... :).

Edytowane przez zorro1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

auto bylo po kolicji, wg mnie delikatna, z silnikiem nic sie nie stalo, wiazki cale. Auto co prawda nie odpalalo i zawiozlem je do blacharza/lakiernika na lawecie. Teraz jest gotowe wiec postanowilem odpalic. Podlaczylem kompa pokazuje nastepujace bledy (od razu dodam, ze nie ma bledow w bloku immo, wskaznikow i innych, tylko silnik):

 

                             Adres 01: Silnik       Plik etykiet: Brak
  Nr seryjny SW: 03G 906 018 FG    HW: 03G 906 018 FG
  Komponent: R4 2.0l PPD1.5 G    0907
  Kodowanie: 0000072
  Kod serwisu: WSC 05314

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem 
              P1496 - 006 - Zwarcie z plusem
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01010001
                   Priorytet błędu: 1
                   Częstość błędu: 2
                   Wew.licznik błędów: 40
                   Przebieg: 89159 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2009.02.27
                   Czas: 00:15:33

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Moment obrotowy: 152.0 Nm
                   Prędkość: 0.0 km/h
                       0.00 %
                   Napięcie: 11.07 V
                   Ilość powietrza/Obr.: 953.8 mg/suw
                   Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją 
              P3008 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 00010001
                   Priorytet błędu: 0
                   Częstość błędu: 1
                   Wew.licznik błędów: 40
                   Przebieg: 89159 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2009.02.27
                   Czas: 00:15:46

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 160 /min
                   Moment obrotowy: 152.0 Nm
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   Kąt skrętu kier.: -47.95°
                   Kąt: 0.0 °
                   (bez jednostek): 1.0
                   Kąt skrętu kier.: -12.73°

Kody gotowości: B/D 

Posprawdzalem te czujniki, zasilanie, napiecia, rezystancje i wyglada ze wszystko jest ok, nie ma zwarc. Co prawda czujnika polozenia walka nie sprawdzalem oscyloskopem, ale wyglada na sprawny. Krece i krece rozrusznikiem, auto na poczatku odpalalo na 1-2sek i gaslo. Wyczytalem gdzies, ze auto powinno odpalic i bez tego czujnika w trybie awaryjnym, biorac info z czujnika G28 - polozenie walu korbowego. Odlaczylem ten czujnik polozenia walka rozrzadu i znowu krece rozrusznikiem. Po 5-10-15 probach auto odpala (z odpietym czujnikiem). Niby w tym trybie ma krecic sie do 3300rpm, ale kreci sie i wyzej. Teraz cholera nie wiem, czy wymieniac ten czujnik, czy on faktycznie jest kaput, czy szukac innej przyczyny. Wymiana tego czujnika wiaze sie ze zdejeciem rozrzadu jak sie domyslam, wiec przy okazji warto zrobic rozrzad.

Zas co do czujnika EGR, ktory to czujnik, bo widze ze tych czujnikow jest kilka, idac po wezach od chlodnicy EGRu dochodze do zaworu zamontowanego na scianie grodziowej, tego blizej akumulatora, ale moze zle lokalizuje.

Pomozecie w rozwiazaniu problemu ?

Z gory dzieki.

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

naprawa kolumny związana z odpalaniem auta

warszawa 100% skuteczności -1,5 godz. czas naprawy

gwarancja

604862041

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to kolumna kierownicza ma cos wspolnego z tym, ze auto nie odpala ?

Pytam powaznie, nie po zlosci, jestem ciekaw co i jak.

Dla przykladu, tak wygladaja bledy z wczorajszego skanowania:

Środa,04,Listopad,2009,16:22:26:64983
Wersja VAG-COM: AKP 704.1

               Adres 01: Silnik
Numer seryjny sterownika: 03G 906 018 FG
 Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.5 G    0907
          Kodowanie: 0000072
          Kod serwisu: WSC 05314
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem 
              P1496 - 006 - Zwarcie z plusem
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 01010001
                   Priorytet błędu: 1
                   Częstość błędu: 2
                   Wew.licznik błędów: 40
                   Przebieg: 89159 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2009.02.27
                   Czas: 01:43:16

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 0 /min
                   Moment obrotowy: 144.0 Nm
                   Prędkość: 0.0 km/h
                       0.00 %
                   Napięcie: 10.73 V
                   Ilość powietrza/Obr.: 953.8 mg/suw
                   Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): niezrozumiały sygnał 
              P0341 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny
            Ramka zamrożona:
                   Stan błędu: 00010001
                   Priorytet błędu: 0
                   Częstość błędu: 1
                   Wew.licznik błędów: 40
                   Przebieg: 89159 km
                   Wskaźnik czasu: 0
                   Data: 2009.02.27
                   Czas: 01:43:22

            Ramka zamrożona:
                   Obroty silnika: 256 /min
                   Moment obrotowy: 136.0 Nm
                   Prędkość: 0.0 km/h
                   (bez jednostek): 0.0
                   Kąt skrętu kier.: 0.00°
                   Kąt: 0.0 °
                   (bez jednostek): 1.0

 

Vag nie wykrywa zadnych bledow dla immo, czy kolumny kierownicy, na desce swieci sie symbol kierownicy, ale zawsze tak mialem, po przejechaniu kilku metrow gasnie, gdyz musi sie zaadaptowac jak mniemam.

Edytowane przez Lcf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz uszkodzoną kolumnę kierownicy to nie odpalisz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba uszkodzenie tej kolumny wykrylby VAG i wyswietlil odpowiedni blad ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli błędy po skasowaniu są ponownie wykrywane przez sterownik silnika, oznacza to, że uszkodzeniu uległ element z którego dany sterownik odczytuje błędny sygnał.

 

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): niezrozumiały sygnał

P0341 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00010001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Przebieg: 89159 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2009.02.27

Czas: 01:43:22

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 256 /min

Moment obrotowy: 136.0 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

(bez jednostek): 0.0

Kąt skrętu kier.: 0.00°

Kąt: 0.0 °

(bez jednostek): 1.0

 

Niezrozumiały sygnał, czyli według mnie:

 

- albo przestawiony rozrząd,

- albo uszkodzony czujnik,

- albo uszkodzona wiązka czujnika (uszkodzenie mechaniczne przewodów, zaśniedziałe styki),

- błędne podłączenie czujnika.

 

Z racji tego, iż przebieg samochodu to prawie 90.000km, proponuję wymienić komplet rozrządu (standardowo: pasek, pompę wody, rolki, termostat). Jeżeli okaże się, że rozrząd jest przestawiony, albo czujnik uległ uszkodzeniu i potrzebny będzie demontaż elementów rozrządu, to będzie miał kolega z głowy problem rozrządu na dłuższy czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności