Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

1600 km zrobione. Pojawił się nowy błąd "P0340" + silnik czasem nierówno chodzi na wolnych obrotach. Mam nadzieję ,że to wszystko przez ten nieszczęsny napinacz. Spalanie na trasie 7.9L

Edytowane przez zbyszon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę.

Prawdopodobnie mam problem z napinaczem w pasku 1.8 20v 125k.

 

Po odpaleniu silnika łańcuch grzechocze dosyć głośno tak przez 5 - 10 sekund potem cisza i jest ok.

 

Gdy silnik po jeździe się zagrzeje i działa na wolnych obrotach to jest cisza, ale przy "muskaniu" pedałem gazu tak że obroty z wolnych wzrastają do powiedzmy 2500-3000 w momencie podnoszenia się obrotów słychać ten charakterystyczny stukot łańcucha i zaraz ustaje, po prostu z każdym zwiększaniem obrotów na chwilę grzechocze i przestaje.

 

Jeszcze zauważyłem coś co mnie niepokoi. Kiedy silnik jest zagrzany po jeździe i go wyłączę, przychodzę powiedzmy za 10 minut i go odpalam. Wtedy przez te 5 - 10 sekund grzechocze i silnik w tym czasie ma bardzo niskie wolne obroty tak jakby zaraz miał zgasnąć (ale nie gaśnie). W momencie ustania grzechotu łańcucha (po tych kilku sekundach) wszystko wraca do normy i jest OK.

 

Silnik ma przebieg 260 tys. km, olej MOTUL 10W40.

Ciśnienie oleju nie sprawdzane ale będę gadał z mechanikiem o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc nic nir stwierdzisz.

Ściągnij pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie jest łańcuch a raczej jak bardzo jest luzny.

Przy takich objawach pewnie są już błedy napinacza na vagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze czytałes posty to napewno napinacz , zreszta te same miałem objawy co ty napisałes i wymiana pomogła ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciał bym zasięgnąć opinii lepiej zorientowanych forumowiczów. Czy te dzwięki na filmiku to tylko łańcuszek czy coś więcej??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygalada na lancuch i napinacz ale zajzyj jeszcze do rozrzadu bo taki dzwiek tez moze wydawac pasek jak jest luzny (czyt. napinacz hydrauliczny sie wysypal). Do sprawdzenia rowniez cisnienie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy takich objawach pewnie są już błedy napinacza na vagu.

Sprawdzałem ostatnio to były błędy:

 

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Thursday, 29 January 2015, 20:17:33:0

Control Module Part Number: 8D0 907 558 B

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00012

VCID: 301393C3E33B

3 Faults Found:

17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

P1564 - 35-10 - - - Intermittent

01120 - Camshaft Adjustment 1

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

 

Po wykasowaniu nie pojawiły się jak na razie.

 

Martwi mnie te grzechotanie przy zwiększaniu obrotów, może to spowodować przeskoczenie łańcucha lub coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego.

Warto zobaczyć jak się ma łancuszek jak i sam rozrząd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie napinacza i w końcu wszystko OKI :-) :-) :-) Silnik równo pracuje, nie pojawiają się błędy, auto lepiej reaguje na pedał gazu i chyba spadło spalanie o ok litr ;-) Napinacz kupiłem za 650 zł (gość pisze że org ale myślę że to dobrze zrobiony zamiennik porównując go wizualnie ze starym napinaczem)

 

ps. mój napinacz wcale nie był głośny.

 

W końcu brak błędu na desce ... :-D

 

ASO VW 1800zł........ :-\

Edytowane przez zbyszon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co może być przyczyną uszkodzenia napinacza (oprócz przebiegu i zużycia)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży wpływ może mieć wlewanie nieprawidłowego oleju i jego nieterminowa wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie. Sprzedał już dość dużo tych napinaczy więc mam nadzieję że będzie wszystko OK. Silnik po wymianie pracuje super. :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny napinacz wytrzymał niecałe 1,5 roku i jakieś 30tyś,jak go wymontowałem to wygladał jak nowy,nawet zielony lakier na sprężynie nie zeszedł,jedyny minus to że sypał błedami

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze napinacz firmy SWAG razem z łańcuchem i uszczelką za 650 zł. Może będzie lepszy od tych z allegro?

 

Jeszcze jedno szybkie pytanie, w jaki sposób zrobić pomiar ciśnienia oleju. W które miejsce się podpiąć i gdzie one jest?

Jakich wartości ciśnienia trzeba się trzymać i jaka jest procedura pomiaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad chlodnicą oleju ponad filtrem oleju masz wkręcony czujnik ciśnienia oleju. Klucz 24 i odkręcamy.W miejsce czujnika wkręcasz końcówkę manometru. Pomiar zacznij na zimnym oleju i w miarę nagrzewania sie silnika obserwuj manometr. Przy 2000 obr i temp oleju + 80 st. powinno być od 3 do 4,5 bara , na wolnych ok 2 bara. Przy max obr. nie powinno być więcej od 7 bara. Jeżeli będzie więcej niż 7 bara to zawór przelewowy pompy oleju uszkodzony. Ja wczoraj mierzyłem w swoim i do nagrzania silnika ciśnienie idealne. Po nagrzaniu i potrzymaniu przez kilka minut na wysokich obrotach rzedu 3,5-4 tys na wolnych prawie zero a przy 2000 obr z 4,5 bara spadło do około 2,5 bara!!!Napinacz faz rozrządu na wolnych obrotach hałasował niczym zajechany diesel./ wymieniony kilka lat temu na org z ASO ./Po zwiększeniu obr silnika cisza. I teraz mam dylemat co do wymiany: pompa oleju /, panewki czy łożyska wału korbowego??? Prawdopodobnie pompa, ale to się okaże po zdemontowaniu miski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nad chlodnicą oleju ponad filtrem oleju masz wkręcony czujnik ciśnienia oleju. Klucz 24 i odkręcamy.W miejsce czujnika wkręcasz końcówkę manometru. Pomiar zacznij na zimnym oleju i w miarę nagrzewania sie silnika obserwuj manometr. Przy 2000 obr i temp oleju + 80 st. powinno być od 3 do 4,5 bara , na wolnych ok 2 bara. Przy max obr. nie powinno być więcej od 7 bara. Jeżeli będzie więcej niż 7 bara to zawór przelewowy pompy oleju uszkodzony. Ja wczoraj mierzyłem w swoim i do nagrzania silnika ciśnienie idealne. Po nagrzaniu i potrzymaniu przez kilka minut na wysokich obrotach rzedu 3,5-4 tys na wolnych prawie zero a przy 2000 obr z 4,5 bara spadło do około 2,5 bara!!!Napinacz faz rozrządu na wolnych obrotach hałasował niczym zajechany diesel./ wymieniony kilka lat temu na org z ASO ./Po zwiększeniu obr silnika cisza. I teraz mam dylemat co do wymiany: pompa oleju /, panewki czy łożyska wału korbowego??? Prawdopodobnie pompa, ale to się okaże po zdemontowaniu miski.

 

Naprawdę bardzo dziękuję za wyczerpujący opis :)

Przypuszczam że się komuś jeszcze bardzo przyda!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można dostać się do czujnika ciśnienia oleju z góry po odkręceniu zbiornika z cieczą chłodzącą. Moim zdaniem jest łatwiej niż z dołu.Dłuższa nasadka 24 z małą grzechotką ułatwia odkręcenie czujnika!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak kolega opisal , mnie macher od dołu manometrem sprawdzał cisnienie i było wszystko ok jak na przebieg 334 tys silnika, co do tych kompletow z alegro ze sklepu za cene od 500-800 zł to wszystko chinol , po mojemu nie warto sie pchac , ja juz walcze o zwrot kasy ze sklepu i federacje konsumentow za to sie wzieła bo spychotechnike robia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do mierzenia mam manometr wkrecony w przewód hamulcowy elastyczny,gwint pasuje idealnie,co do cisnienia oleju to najlepiej sprawdzać na wolnych obrotach,bo najlepiej wtedy widać w jaki stanie jest pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności