Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

ja leje olej Castrol EDGE Turbo diesel 5 W 40 :) przebieg 210 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie handlarz - Turas albo rusek nawalił uszczelniaczy zanim sprzedał i już zdążyły się wypłukać i zlać ;)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

widzę że w tym temacie łądnie opisane jest jakie oleje do jakich silników. Mam tylko problem z określeniem swojego silnika i modelu.

Te nazwy AWX, AVF, AVB, AJM, BKE AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU AKN, AFB zupełnie mi nic nie mówią. Nie wiem też czy są pompowtryski czy nie. Pomóżcie proszę.

Wiem tylko że mam passat B5 TDI 1998 roku, pojemność 2496 (V6)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli posiadasz książkę serwisową to jesteś w domu,tam znajdziesz poszukiwane przez Ciebie symbole oraz dane silnika.Poza tym pozostaje jeszcze naklejka pod maską przy bloku silnika,na obudowie rozrządu.Twój silnik jest na pompie wtryskowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

widzę że w tym temacie łądnie opisane jest jakie oleje do jakich silników. Mam tylko problem z określeniem swojego silnika i modelu.

Te nazwy AWX, AVF, AVB, AJM, BKE AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU AKN, AFB zupełnie mi nic nie mówią. Nie wiem też czy są pompowtryski czy nie. Pomóżcie proszę.

Wiem tylko że mam passat B5 TDI 1998 roku, pojemność 2496 (V6)

 

Sprawdz we wnęce koła zapasowego po lewej stronie,powinna być tam naklejka z danymi auta.

Twój silnik to AFB lub AKN-te oznaczenia silnika wychodziły od 1998 do 2003roku oczywiście 150 konne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam AEB z 98r i co :P a są jeszcze AWT po liftowe

Chodzi tutaj o TDI V6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może klepie 2,5 tys. km rocznie...:bleble

 

Ja mam inna politykę, niż dolewanie 1L oleju raz na 2,5 roku :D Turbina świeżo po wymianie była i przy okazji nie rozrządu, a zawieszenia była wymiana po 5 tys. Później po siedmiu przegląd i w tym wymiana oleju. Teraz już 10 tys. bez wymiany ;P

I z całym szacunkiem, nie pukajcie się w głowę tylko dla tego, że ktoś nie chce czekać czekać aż mu równiutko 15 tys. wybije, albo wręcz pobije ten rekord, by z duma powiedzieć, ze bez wymiany jeździ 2,5 roku. Taka maniera i już, myślę że turbina i silnik nie maja mi tego za złe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja na GM 10w-40 jeżdżę od kilku lat obecnie zrobiłem jakieś 600tyś nie mam jak na razie problemu jeździłem na wielu olejach z górnej półki głównie na castrol , shell sami wiecie jaki to koszt chciałem lać teoretycznie najlepszy olej i ale poza tym nie możecie być pewni żadnego oleju np. shell po przejechaniu 8000tyś zapiekła mi się szklanka w serwisie orzekli że olej nie wytrzymał.

więc zacząłem lać GM a i spokój przynajmniej z kasą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zastanawiałem się czy nie zacząć wlewać Castrol Edge 5w40 TD zamiast Mobil 1 5w30 (podobno ciszej silnik pracuje) ale wyczytałem z karty charakterystyki cytuje "Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie Oleje syntetyczne". I tutaj moje pytanie jeśli to olej syntetyczny dlaczego zawiera olej mineralny? Może się mylę ale czy to nie powinien być półsyntetyk? I w kropce zostałem. Wiem że oba spełniają normę PD. Jak myślicie błąd w druku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy zastanawiałem się czy nie zacząć wlewać Castrol Edge 5w40 TD zamiast Mobil 1 5w30 (podobno ciszej silnik pracuje) ale wyczytałem z karty charakterystyki cytuje "Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie Oleje syntetyczne". I tutaj moje pytanie jeśli to olej syntetyczny dlaczego zawiera olej mineralny? Może się mylę ale czy to nie powinien być półsyntetyk? I w kropce zostałem. Wiem że oba spełniają normę PD. Jak myślicie błąd w druku?
pewnie dla tego
Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie
ciszej pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel2012

Mój znajomy zalał Sharana 90km olejem Cat 15w-40,co o nim sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój znajomy zalał Sharana 90km olejem Cat 15w-40,co o nim sądzicie?
ze silnik może być ciut wyeksploatowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5W40 pół syntetyczny, cicho chodzii dobrze smaruje części silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5W40 pół syntetyczny

Syntetyczny kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem. Kupiłem AFNa, nie wiem jakim olejem jest aktualnie zalany..

Silnik ma pewnie w okolicy 400-450tyś. km przebiegu (na liczniku ma 240tyś. km, a znalazłem informację o 390tyś. km z 9miesięcy wstecz) ;)

 

Więc Panowie, co wlać? Mobil1 5W50?

Sorki za te pytanie, ale to dlatego na taki wysoki przebieg ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zalał najpierw 10w40 i poobserwował co się będzie dziąło, jak nie będzie brał oleju, to bym wrócił do syntetyka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil'a, czy szukać innej firmy? Słyszałem, że Mobil 1 i Motul są dobre (sam lałem w 206tce Mobila1 New Life 0W40 i przy przebiegu 125tyś. ani grama oleju nie brał) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w Motula od jednego z naszych zacnych Forumowiczów-Weso bodaj,pewne źródło i "będzie Pan zadowolony":dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Chyba dzisiaj wieczorem popłynie zamówienie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czwartek ponownie zalałem Valvoline Durablend Diesel 5w40, po 16tys kilometrów (prawie 8 miesięcy). Silnik wg. zrobił się wyraźnie cichszy po pierwszej zmianie w styczniu i nie miałem z nim problemów.

Olej przy zmianie nadal pozostawał lekko tłustawy, w przeciwieństwie do poprzedniego oleju, który był poprostu wodnisty. Od stycznia dolałem ok 300ml, ale wiem czy silnik coś pobrał przez ten czas, ponieważ turbo mi żyga (nie chcecie wiedzieć jak wygląda IC) i prawdopodobnie coś cieknie spod korka.

Edytowane przez m@jk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności