kobrasek1980 Zgłoś #641 Napisano 25 Lipca 2011 ja leje olej Castrol EDGE Turbo diesel 5 W 40 przebieg 210 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio86 Zgłoś #642 Napisano 26 Lipca 2011 Pewnie handlarz - Turas albo rusek nawalił uszczelniaczy zanim sprzedał i już zdążyły się wypłukać i zlać )) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gerwazy007 Zgłoś #643 Napisano 27 Lipca 2011 Witam, widzę że w tym temacie łądnie opisane jest jakie oleje do jakich silników. Mam tylko problem z określeniem swojego silnika i modelu. Te nazwy AWX, AVF, AVB, AJM, BKE AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU AKN, AFB zupełnie mi nic nie mówią. Nie wiem też czy są pompowtryski czy nie. Pomóżcie proszę. Wiem tylko że mam passat B5 TDI 1998 roku, pojemność 2496 (V6) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #644 Napisano 27 Lipca 2011 Jeśli posiadasz książkę serwisową to jesteś w domu,tam znajdziesz poszukiwane przez Ciebie symbole oraz dane silnika.Poza tym pozostaje jeszcze naklejka pod maską przy bloku silnika,na obudowie rozrządu.Twój silnik jest na pompie wtryskowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #645 Napisano 27 Lipca 2011 Witam, widzę że w tym temacie łądnie opisane jest jakie oleje do jakich silników. Mam tylko problem z określeniem swojego silnika i modelu. Te nazwy AWX, AVF, AVB, AJM, BKE AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU AKN, AFB zupełnie mi nic nie mówią. Nie wiem też czy są pompowtryski czy nie. Pomóżcie proszę. Wiem tylko że mam passat B5 TDI 1998 roku, pojemność 2496 (V6) Sprawdz we wnęce koła zapasowego po lewej stronie,powinna być tam naklejka z danymi auta. Twój silnik to AFB lub AKN-te oznaczenia silnika wychodziły od 1998 do 2003roku oczywiście 150 konne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #646 Napisano 27 Lipca 2011 a ja mam AEB z 98r i co a są jeszcze AWT po liftowe Chodzi tutaj o TDI V6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blight Zgłoś #647 Napisano 28 Lipca 2011 Może klepie 2,5 tys. km rocznie... Ja mam inna politykę, niż dolewanie 1L oleju raz na 2,5 roku Turbina świeżo po wymianie była i przy okazji nie rozrządu, a zawieszenia była wymiana po 5 tys. Później po siedmiu przegląd i w tym wymiana oleju. Teraz już 10 tys. bez wymiany ;P I z całym szacunkiem, nie pukajcie się w głowę tylko dla tego, że ktoś nie chce czekać czekać aż mu równiutko 15 tys. wybije, albo wręcz pobije ten rekord, by z duma powiedzieć, ze bez wymiany jeździ 2,5 roku. Taka maniera i już, myślę że turbina i silnik nie maja mi tego za złe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niko1230 Zgłoś #648 Napisano 1 Sierpnia 2011 Ja na GM 10w-40 jeżdżę od kilku lat obecnie zrobiłem jakieś 600tyś nie mam jak na razie problemu jeździłem na wielu olejach z górnej półki głównie na castrol , shell sami wiecie jaki to koszt chciałem lać teoretycznie najlepszy olej i ale poza tym nie możecie być pewni żadnego oleju np. shell po przejechaniu 8000tyś zapiekła mi się szklanka w serwisie orzekli że olej nie wytrzymał. więc zacząłem lać GM a i spokój przynajmniej z kasą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Araphaell Zgłoś #649 Napisano 4 Sierpnia 2011 Koledzy zastanawiałem się czy nie zacząć wlewać Castrol Edge 5w40 TD zamiast Mobil 1 5w30 (podobno ciszej silnik pracuje) ale wyczytałem z karty charakterystyki cytuje "Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie Oleje syntetyczne". I tutaj moje pytanie jeśli to olej syntetyczny dlaczego zawiera olej mineralny? Może się mylę ale czy to nie powinien być półsyntetyk? I w kropce zostałem. Wiem że oba spełniają normę PD. Jak myślicie błąd w druku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #650 Napisano 4 Sierpnia 2011 Koledzy zastanawiałem się czy nie zacząć wlewać Castrol Edge 5w40 TD zamiast Mobil 1 5w30 (podobno ciszej silnik pracuje) ale wyczytałem z karty charakterystyki cytuje "Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie Oleje syntetyczne". I tutaj moje pytanie jeśli to olej syntetyczny dlaczego zawiera olej mineralny? Może się mylę ale czy to nie powinien być półsyntetyk? I w kropce zostałem. Wiem że oba spełniają normę PD. Jak myślicie błąd w druku? pewnie dla tego Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie ciszej pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daniel2012 Zgłoś #651 Napisano 11 Sierpnia 2011 Mój znajomy zalał Sharana 90km olejem Cat 15w-40,co o nim sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #652 Napisano 11 Sierpnia 2011 Mój znajomy zalał Sharana 90km olejem Cat 15w-40,co o nim sądzicie? ze silnik może być ciut wyeksploatowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #653 Napisano 11 Sierpnia 2011 5W40 pół syntetyczny, cicho chodzii dobrze smaruje części silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #654 Napisano 12 Sierpnia 2011 5W40 pół syntetyczny Syntetyczny kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #655 Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam, Mam problem. Kupiłem AFNa, nie wiem jakim olejem jest aktualnie zalany.. Silnik ma pewnie w okolicy 400-450tyś. km przebiegu (na liczniku ma 240tyś. km, a znalazłem informację o 390tyś. km z 9miesięcy wstecz) Więc Panowie, co wlać? Mobil1 5W50? Sorki za te pytanie, ale to dlatego na taki wysoki przebieg .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #656 Napisano 17 Sierpnia 2011 ja bym zalał najpierw 10w40 i poobserwował co się będzie dziąło, jak nie będzie brał oleju, to bym wrócił do syntetyka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #657 Napisano 17 Sierpnia 2011 10W40 Mobil'a, czy szukać innej firmy? Słyszałem, że Mobil 1 i Motul są dobre (sam lałem w 206tce Mobila1 New Life 0W40 i przy przebiegu 125tyś. ani grama oleju nie brał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #658 Napisano 17 Sierpnia 2011 Zainwestuj w Motula od jednego z naszych zacnych Forumowiczów-Weso bodaj,pewne źródło i "będzie Pan zadowolony":dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #659 Napisano 18 Sierpnia 2011 Dzięki. Chyba dzisiaj wieczorem popłynie zamówienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@jk Zgłoś #660 Napisano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) W czwartek ponownie zalałem Valvoline Durablend Diesel 5w40, po 16tys kilometrów (prawie 8 miesięcy). Silnik wg. zrobił się wyraźnie cichszy po pierwszej zmianie w styczniu i nie miałem z nim problemów. Olej przy zmianie nadal pozostawał lekko tłustawy, w przeciwieństwie do poprzedniego oleju, który był poprostu wodnisty. Od stycznia dolałem ok 300ml, ale wiem czy silnik coś pobrał przez ten czas, ponieważ turbo mi żyga (nie chcecie wiedzieć jak wygląda IC) i prawdopodobnie coś cieknie spod korka. Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez m@jk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach