trafyc Zgłoś #21 Napisano 12 Kwietnia 2009 a czy na VAG-u wyjdzie blad czujnika oleju?? wczoraj mialem kompa wpietago i nic, a dzis trase zrobilem 2xpo 130 km i pod koniec zapala sie kontrolka, dolalem oleju, a ajak wracalem to kontrolka znow na zolto sie zapalila.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #22 Napisano 12 Kwietnia 2009 Jak Ci kontrolka się zapaliła to jaki miałeś poziom oleju? Raz miałem taką sytuację że zapaliła mi się kontrolka od poziomu oleju, po sprawdzeniu było ok 1mm ponad minimum. Może twój passat wpadł w nałóg i zaczął pić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #23 Napisano 13 Kwietnia 2009 no wlasnie olej byl ok min, zrobilem dolewke i do chalpy z powrotem 130km ostrej jazdy.... bo chcialem turbo przedmuchac, ktore lekko przeladowywuje, nawet zaczalem sie zastanawiac, czy przeladowanie nie wplywa na wieksze zuzycie oleju...no i 10km od domu znowu zolta kontrolka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jimbim Zgłoś #24 Napisano 15 Kwietnia 2009 mam podobny problem jak koledzy wyżej, passek 1994 1.8 benzyna, po rozgrzaniu zaczyna dokuczać migająca kontrolka oleju i brzęczyk, auto wygasze i odpale i jest oki, przynajmniej przez chwile po czym znowu alarm. gdy tak sobie alarmuje zatrzymałem sie maska w góre, zdjąłem jeden przewód z czujnika, nadal mruga, drugi przewód z drugiego czujnika, i nadal mruga, wygasiłem auto, odpaliłem, przestało, zawsze sie to dzieje z buzzerem. pomyślałem, że czujnik, kupiłem czarny, po wkręceniu i odpaleniu, na zimnym silniku, mruga, bez buzzera ale mruga , niezależnie od wielkości obrotów, nadal nic nie wiem, wkręciłem z powrotem ten porzedni i zachodze w głowe co jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #25 Napisano 15 Kwietnia 2009 trafyc to trochę dużo Ci łyknął. Ja raz swego paska przegoniłem Zielona Góra - Białystok ok 600km w 5,5h i trochę wziął oleju ok 1mm według miarki. Z drugiej strony przy ostrej jeździe powyżej 120km/h każdy silnik coś łyknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #26 Napisano 16 Kwietnia 2009 tez mi sie wydaje, ze duzo, ale od 4 dni jezdze tylko po miescie i kontrolka nie mruga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #27 Napisano 20 Kwietnia 2009 co do czyszczenia smoka pompy oleju, dzwonilem dzis do ASO, facet zamiast wykrecania miski zaproponowal mi plukanie silnika jakims specyfikiem, ktory wszystko przepluka, robil kiedys ktos cos takiego? ma to sens? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jimbim Zgłoś #28 Napisano 30 Kwietnia 2009 no i panowie, jeżdziłem tak ze 2-3 miesiące, przyczyn mogło być wiele, nikt nie podpowiedział, stawiałem na elektryke, ale przy epoce drogich , zachodnich bezawaryjnych statków u mechanika czy elektryka czekać tydzien lub dwa na termin nie każdego stać trafiłem do "2+1", czyli jak ja to mówie znający sie na wszystkim i niczym (unikam takich) i o dziwo pomógł. wytypował pierwszą rzecz i trafił, filtr oleju, po wymianie oleju miałem filtr mann, fachura założył nawet nie wiem co, jakiś katalogowy made in germany i jak ręką odjął. szlag mnie trafia, bo jakby nie terminy pewnie elektryk lub mechanior by pół auta rozebral, skasował a czasem wystarczy od prostego rozwiązania zacząść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #29 Napisano 1 Maja 2009 filtr oleju, po wymianie oleju miałem filtr mann, fachura założył nawet nie wiem co, jakiś katalogowy made in germany i jak ręką odjął. Jak filtry w samochodzie to ja osobiście preferuje Knecht'a. Najważniejsze że się udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość witeks10 Zgłoś #30 Napisano 20 Lipca 2009 proszę o poradę 2 tygodnie temu sprowadziłem paska 1,9 131 KM 156 tys.przebiegu prosto od niemca,w czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju, dolałem ok.2 setki i po odpaleniu już się nie świeciła,następnego dnia sprawdziłem poziom oleju jest na poziomie max co zrobić jeżeli zapali się znów czy ewentualnie już teraz sprawdzić go na komputerze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #31 Napisano 20 Lipca 2009 Wracam do tematu. Odnośnie tego co pisze kolega powyżej, ale w moim wypadku bylo to zupełnie odwrotne. Po długiej ostatnich bardzo szybkich przejazdach (niestety czas gonił), a wczesniej miałem wymieniany czujnik oleju o czym pisałem - teraz kontrolka nie pokwapila sie do tego aby sie zapalila. Stan oleju miałem bardzo poniżej, i na szczęście mnie tknęło do tego aby sprawdzić. Rok temu mając sytuacje podobna komputer poinformował mnie o tym abym sie zatrzymał. Da się to zweryfikować / ustawić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagoth Zgłoś #32 Napisano 6 Października 2009 (edytowane) u mnie w 1.8T AEB po roku od kupna czasami zapalala sie kontrolka czerwona... a auto smigało od nowego na BP i do dzis na Castrolu Magnatecu 5W40... i to prawda co piszecie ,ze zbiera sie nagar w silniku... bede robił płukanie i zaleje Mobila 1 chociaz dobrze smigało mi sie na magnatecu i nigdy nie było problemu -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przepłukałem STP przez 10min wymienilem olej na Mobila 1 5W50 i chodzi jak zegarek passacik kontolka nie zapala sie i popychacze przy starcie silnika nie "klekocza" Wiec jak ktos smiga jeszcze na magnatecu to zmiencie szybko zeby nie to forum to nadal bym smigał na Castrolu i dumał czemu kontrolka oleju zapala sie Edytowane 9 Października 2009 przez Dagoth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
murdock Zgłoś #33 Napisano 29 Października 2009 czesc wszystkim-jestem tu nowy.Mam taki problem.Moj Passat 1,9 TDI/131kM mial przeciek wody z ukladu chlodzacego do silnika.Po wymianie silnika na inny zapala mi sie tez kontrolka oleju i komputer kaze wylaczyc silnik.Mechanik mowi ze to turbosprezarka przelozona do tego nowego silnika a mi wydaje sie to dosc dziwne.Co prawda turbosprezarka chodzila na tem oleju z woda ale mimo wszystko mam watpliwosci czy mechanik ma racje.Czy ktos z was mialby jakis pomysl co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #34 Napisano 30 Października 2009 czesc wszystkim-jestem tu nowy.Mam taki problem.Moj Passat 1,9 TDI/131kM mial przeciek wody z ukladu chlodzacego do silnika.Po wymianie silnika na inny zapala mi sie tez kontrolka oleju i komputer kaze wylaczyc silnik.Mechanik mowi ze to turbosprezarka przelozona do tego nowego silnika a mi wydaje sie to dosc dziwne.Co prawda turbosprezarka chodzila na tem oleju z woda ale mimo wszystko mam watpliwosci czy mechanik ma racje.Czy ktos z was mialby jakis pomysl co to moze byc? cześć. Poszukaj na forum. Mamy cały dział o diagnostyce. zacznij od sprawdzenia błędów, później zrób logi. Sama kontrolka "mówi" tylko, że "coś" jest nie tak - podłącz komputer, żeby sprawdzić co... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #35 Napisano 30 Października 2009 u mnie w 1.8T AEB po roku od kupna czasami zapalala sie kontrolka czerwona... a auto smigało od nowego na BP i do dzis na Castrolu Magnatecu 5W40... i to prawda co piszecie ,ze zbiera sie nagar w silniku... bede robił płukanie i zaleje Mobila 1 chociaz dobrze smigało mi sie na magnatecu i nigdy nie było problemu -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przepłukałem STP przez 10min wymienilem olej na Mobila 1 5W50 i chodzi jak zegarek passacik kontolka nie zapala sie i popychacze przy starcie silnika nie "klekocza" Wiec jak ktos smiga jeszcze na magnatecu to zmiencie szybko zeby nie to forum to nadal bym smigał na Castrolu i dumał czemu kontrolka oleju zapala sie VW zaleca oleje Castol, i sam takimi zalewam swojego Paska. Raz zmienilem na Mobil 1 i wydaje mi sie, ze silnik chodzil glosniej - tzn popychacze czesciej sie odzywaly. Teraz przy przebiegu ponad 290kkm, niby wyplukali mi silnik (ale ch** tam tych szwabow wie - jak sam nie zrobisz, to nie bedzie dobrze) i zalalem Magnatec 10W40 - silnik na poczatku chodzil cacy - po 3 tysiacach kilometrow, juz od czasu do czasu odzywaja sie popychacze i do tej pory nie mam bladego pojecia dlaczego. Jade np 40km, robie postoj na 5 minut i nie wylaczam silnika (no dobra, przyznam sie, bylem w McDrive:D), po 5 minutach zgaszam silnik. Po 40 sekundach odpalam a tu "kle kle kle kle" jak 1,9TDI:mad:. Czasem ten klekot po jakims czasie ustepuje, czasem nie, ale zazwyczaj jak dam mu ostro w p**** to jest znowu cicho. DObra, ale temat o kontrolce oleju: Zanim wymienialem turbine, wszelkie uszczelki, olej i filtr, to byl okres, ze nie bylo dnia, zeby nie bipnelo mi 3 razy i zapalila sie migajaca czerowna lampka ostrzegawcza. zazwyczaj wtedy bylo m inimum oleju. Ale pisze zazwyczaj, bo zdarzalo sie tez, ze olej bywal i 2,3 mm ponad mm. Teraz po ostatnim "remoncie" auta, tez zapalila mi sie czerowna kontrolak z 3 krotnym piskiem (zawsze pod domem juz) ale oleju bylo w normie. Ale to tylko raz, i zawsze po ponownym przekreceniu stacyjki, juz sie nic nie odzywalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plkaro Zgłoś #36 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) Witam dzisiaj i u mnie pojawiła się ta kontrolka. Dolałem oleju i znikła. Postanowiłem dojechać do warsztatu i sprawdzić. Okazało się że poziom oleju jest za wysoki. Silnik głośno pracował, mniej więcej jak ropniak. Ponieważ i tak zbliżała wymiana oleju mechanik zlał olej i wymienił na nowy, zmienił też filtr oleju. Kontrolka znikła silnik wyciszył się ale nie całkowicie. Pracuje głośniej niż wcześniej. Po przejechaniu kilku kilometrów, kontrolka znowu się pojawiła i zanim zdążyłem się zatrzymać zgasła. Pod domem znowu się pojawiła i zgasła. ponieważ sam nie mam wiedzy i możliwości, aby samemu przeczyścić silnik, mam pytanie, czy gdzieś w okolicach Pruszkowa można to dobrze i niedrogo zrobić. pozdrawiam Siadłem przed chwilą do auta, przejechałem kawałek i wszystko wydaje się ok, wyciszył się i kontrolka się nie pojawia. Nie mam pojęcia co się dzieje Edytowane 24 Listopada 2009 przez plkaro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurig83 Zgłoś #37 Napisano 24 Listopada 2009 witam tak dla informacji moze ktos mial podobny problem mialem passata b3 1.6 td i miałem taka przypadłosc ze podczas jazdy zapalała mi sie kontrolka oleju,gasiłem auto i odpalałm i kontrolka gasła,pojechałem do mechanika to chcial mi wymieniac pompe oleju albo wałek posredni krtóry napedza pompe naprawa 1000 zł kolana mi sie ugieły pojechałem do chlopaków koło nowej soli gosciu wkrecil czujnik zmierzył cisnienie,wykrecil czujnik z jakiegos starego silnika i powiedział badz zdrów naprawa kosztowala 30 zło a kontrolka juz sie nie zapalala nieproszona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #38 Napisano 24 Listopada 2009 dzisiaj i u mnie pojawiła się ta kontrolka. Dolałem oleju i znikła. Postanowiłem dojechać do warsztatu i sprawdzić. Okazało się że poziom oleju jest za wysoki. kto Ci wymieniał olej ostatnio? bo jeśli nie przelałeś, to on się tam "sam" za duży nie zrobił... objaw, który opisałeś może być spowodowany zapchanym ssakiem w misce... (long life grany?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #39 Napisano 24 Listopada 2009 Cześć Marku. Chyba już Ci o tym pisałem, ale zauważyłem coś nowego odnośnie zachowania kontrolki ciśnienia oleju u mnie. Mianowicie po wymianie oleju na Motul 8100 Excess i uprzednim płukaniu preparatem Motul Engine Clean zauważyłem, że kontrolka czerwona zapala mi się w sytuacjach, kiedy przejeżdżam wolno przez np.: próg po skosie. Tak jakby "przeginająca się" karoseria samochodu wpływała na to, że zapala się kontrolka. Nigdy nie zapaliła się mi na prostej , równej drodze. Wątpię, żeby tak działało to na pompę oleju i jej zawór. Zastanawiam się, czy nie mam jakiegoś przetartego przewodu, który w tych przypadkach skutkuje zapaleniem kontrolki. Dodam, że VAG nic nie krzyczy. :636: Nie wiesz czasem, czy u mnie jest jeden czujnik, czy może oprócz tego przy filtrze jest jeszcze gdzieś inny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plkaro Zgłoś #40 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) od ostatniej zmiany oleju już trochę czasu minęło więc pewnie to moja sprawka z tą ilością oleju sprawdziłem dzisiaj korek od oleju, jest na nim biały osad, co to może oznaczać ? Edytowane 25 Listopada 2009 przez plkaro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach