matviey Zgłoś #1 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) Cześć, wymyśliłem jak tu zadbać o turbinę. Skoro odma (zintegrowany separator oleju w pokrywie zaworowej) w passatach przepuszcza olej,który to wędruje z powrotem do turbiny i zasyfia potem intercooler, egr itd. Wymyśliłem że można zastosować "odstojnik". Kupiłem kilka żeczy i zrobiłem. Powietrze z komory zaworowej wędruje tym samym wężen do odstojnika olej zostaje, a czyściejsze powietrze spowrotem wędruje do turbiny. Gieialne. I działa. Ale passat zaczoł dziwnie dymić na siwo. Dymienie jest od prędkości 0km/h (czyli na luzie) do okolo 80k/h. Dymi dość intensywnie. Czy dymi powyrzej 80km/h? moze ale nie widze, wiatr rozwiewa. Predkosc max, moc, przyspieszenie po zastosowaniu wynalazku nie zmienila sie. Macie jakieś sugestie dlaczego dymi ? tu kilka fotek mojego wynalazku: Edytowane 3 Kwietnia 2009 przez matviey Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2009 Co to jest za odstojnik ? Jakis reduktor do butli gazowej ? Jak to sie nazywa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matviey Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2009 Gotowy odstojnik kupiłem w DIY Woodies - coś jak Castorama w polsce. Dwa kolanka i taśmę uszczelniającą do rur. W środku jest zastosowane gęste sitko na przerwaniu rurki. Zasada prosta, powietrze z wodą lub olejem przepłynie dalej a olej lub woda zostanie w srodku. Takie samo urządzenie stosowane jest przy osuszaniu powietrza z kompresorów, w fabrykach.Bo jak wiadomo para wodna się skrapla w rurach i grzieś ta woda musi być. Odstojnik kosztował niecale 20euro. Taki odstojnik też widziałem na allegro, był to oryginał z BMW. Pewnie tamte auta mają to fabrycznie. Hasło do szukania w allegro "odstojnik oleju". Ale chyba znalazłem przyczyne dymienia na siwo. Odczepiłem to spowrotem i okazało się że nie było to drożne. Taśma izolacyjna (do uszczelnienia) podwineła się i zatkała rurke i cały przepływ. To spowodowało wygenerowanie ciśnienia w pokrywie zaworowej. Chyba to było powodem dymienia. Jutro pojade do pracy to będe obserwował czy dymi. Tu jeszcze dwa dodatkowe zdjęcia tego wynalazku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2009 jestem ciekaw jak czesto trzeba będzie to czyścić, ten odstojnik. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2009 wygląda nieżle , też musze zastosować coś takiego w moich tdikach, daj znać jak się sprawuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #6 Napisano 31 Marca 2009 ciekawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #7 Napisano 31 Marca 2009 Bardzo ciekawe,tylko pomyślcie co sie stanie jak nazbiera sie w tym odstojniku za dużo oleju. Zeby to mialo recei nogi nalazalo by zastosowac jakis dodatkowy splyw oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpciak Zgłoś #8 Napisano 31 Marca 2009 Bardzo ciekawy pomysl... Az sie przejade do Woodies'a zobaczyc czy cos takiego dostane. Wyglada to nawet (gdyby nie te zwoje tasmy) jak oryginalna czesc do samochodu Interesuje mnie tylko jaka pojemnosc ma to cacko i czy trzeba jakies filtry wymieniac w tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #9 Napisano 31 Marca 2009 hmmm bardzo ciekawe rozwiazanie tylko czy zda to egzamin na dłuzszy okres ,i wszystko bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matviey Zgłoś #10 Napisano 3 Kwietnia 2009 Cześć, dziś mija tydzień jak jeżdżę z tym wynalazkiem. Tydzień to około 800KM. Na dnie zbiorniczka było około 3-4mm oleju. Nie dużo. Zasadniczo wynalazek działa i cały czas go obserwuje. Jakie dostrzegam wady. - Gdy dmuchnę w samą rurkę (oryginalną bez wynalazku) powietrze przechodzi bez oporu - Gdy założę ten odstojnik to opór powietrza jest około 40-50%, czyli dość spory, ale dmucham w to mocno. - na luzie z pokrywy zaworowej powietrze wylatuje z minimalnym ciśnieniem więc spokojnie sobie przed odstojnik przepłynie. Jakie jest ciśnienie podczas jazdy to nie wiem. - Będę chciał dorobić jakieś dodatkowe ujście powietrza. Bo dzisiaj (po tygodniu jazdy autem) Podczas ruszania (widziałem w lusterku) biały dym z rury. Ale sporadycznie, tak jak by momentami ten przepływ przez odstojnik był jednak niewystarczający. Dla przypomnienia, gdy zatkacie odpływ powietrza z komory zaworowej to auto dymi na biało. Jak zrobię to dodatkowe ujście to jeszcze nie wiem. Zależy co dostane w sklepie. Najlepiej był by jakiś zawór ciśnieniowy tak by przepuszczał tylko w sytuacjach kryzysowych. Chmmm Przy starych bojlerach elektrycznych był taki zawór. Pozdrawiam Maciek P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #11 Napisano 3 Kwietnia 2009 taki wynalazek opatentowano juz jakis czas temu i sprzedaja to gotowe np na alledrogo nazywa sie to zbiorniczek odmy: http://allegro.pl/item599724494_zbiorniczek_odmy_catch_oil_tank.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #12 Napisano 3 Kwietnia 2009 Wywal ten filterek (siatkę) ze środka a pozbędziesz się oporów powietrza i białych spalin a odstojnik też będzie działał(sprawdzone) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario1971 Zgłoś #13 Napisano 9 Kwietnia 2009 co bedzie gdy sie zapcha olejem i skondensowanym szlamem zwłaszcza w zimie (jak zamarznie) z odpowietrzeniem silnika, nie rozpieprzy uszczelniaczy w silniku???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach