Skocz do zawartości
matviey

Wynalazek na odme i turbo .

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wymyśliłem jak tu zadbać o turbinę. Skoro odma (zintegrowany separator oleju w pokrywie zaworowej) w passatach przepuszcza olej,który to wędruje z powrotem do turbiny i zasyfia potem intercooler, egr itd.

Wymyśliłem że można zastosować "odstojnik". Kupiłem kilka żeczy i zrobiłem.

Powietrze z komory zaworowej wędruje tym samym wężen do odstojnika olej zostaje, a czyściejsze powietrze spowrotem wędruje do turbiny. Gieialne.

 

I działa. Ale passat zaczoł dziwnie dymić na siwo. Dymienie jest od prędkości 0km/h (czyli na luzie) do okolo 80k/h. Dymi dość intensywnie.

Czy dymi powyrzej 80km/h? moze ale nie widze, wiatr rozwiewa.

 

Predkosc max, moc, przyspieszenie po zastosowaniu wynalazku nie zmienila sie.

 

Macie jakieś sugestie dlaczego dymi ?

 

tu kilka fotek mojego wynalazku:

 

ODMA1.jpg

 

ODMA2.jpg

 

ODMA3.jpg

 

ODMA4.jpg

 

ODMA5.jpg

Edytowane przez matviey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to jest za odstojnik ? Jakis reduktor do butli gazowej ? Jak to sie nazywa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gotowy odstojnik kupiłem w DIY Woodies - coś jak Castorama w polsce. Dwa kolanka i taśmę uszczelniającą do rur. W środku jest zastosowane gęste sitko na przerwaniu rurki. Zasada prosta, powietrze z wodą lub olejem przepłynie dalej a olej lub woda zostanie w srodku. Takie samo urządzenie stosowane jest przy osuszaniu powietrza z kompresorów, w fabrykach.Bo jak wiadomo para wodna się skrapla w rurach i grzieś ta woda musi być. Odstojnik kosztował niecale 20euro.

Taki odstojnik też widziałem na allegro, był to oryginał z BMW. Pewnie tamte auta mają to fabrycznie. Hasło do szukania w allegro "odstojnik oleju".

 

Ale chyba znalazłem przyczyne dymienia na siwo. Odczepiłem to spowrotem i okazało się że nie było to drożne. Taśma izolacyjna (do uszczelnienia) podwineła się i zatkała rurke i cały przepływ. To spowodowało wygenerowanie ciśnienia w pokrywie zaworowej. Chyba to było powodem dymienia.

Jutro pojade do pracy to będe obserwował czy dymi.

 

Tu jeszcze dwa dodatkowe zdjęcia tego wynalazku.

 

ODMA6.jpg

 

ODMA7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw jak czesto trzeba będzie to czyścić, ten odstojnik. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda nieżle , też musze zastosować coś takiego w moich tdikach, daj znać jak się sprawuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Bardzo ciekawe,tylko pomyślcie co sie stanie jak nazbiera sie w tym odstojniku za dużo oleju.

Zeby to mialo recei nogi nalazalo by zastosowac jakis dodatkowy splyw oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy pomysl... Az sie przejade do Woodies'a zobaczyc czy cos takiego dostane. Wyglada to nawet (gdyby nie te zwoje tasmy) jak oryginalna czesc do samochodu :D Interesuje mnie tylko jaka pojemnosc ma to cacko i czy trzeba jakies filtry wymieniac w tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm bardzo ciekawe rozwiazanie tylko czy zda to egzamin na dłuzszy okres ,i wszystko bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dziś mija tydzień jak jeżdżę z tym wynalazkiem. Tydzień to około 800KM. Na dnie zbiorniczka było około 3-4mm oleju. Nie dużo. Zasadniczo wynalazek działa i cały czas go obserwuje. Jakie dostrzegam wady.

 

- Gdy dmuchnę w samą rurkę (oryginalną bez wynalazku) powietrze przechodzi bez oporu

- Gdy założę ten odstojnik to opór powietrza jest około 40-50%, czyli dość spory, ale dmucham w to mocno.

- na luzie z pokrywy zaworowej powietrze wylatuje z minimalnym ciśnieniem więc spokojnie sobie przed odstojnik przepłynie. Jakie jest ciśnienie podczas jazdy to nie wiem.

- Będę chciał dorobić jakieś dodatkowe ujście powietrza. Bo dzisiaj (po tygodniu jazdy autem) Podczas ruszania (widziałem w lusterku) biały dym z rury. Ale sporadycznie, tak jak by momentami ten przepływ przez odstojnik był jednak niewystarczający.

 

Dla przypomnienia, gdy zatkacie odpływ powietrza z komory zaworowej to auto dymi na biało.

 

Jak zrobię to dodatkowe ujście to jeszcze nie wiem. Zależy co dostane w sklepie.

Najlepiej był by jakiś zawór ciśnieniowy tak by przepuszczał tylko w sytuacjach kryzysowych. Chmmm Przy starych bojlerach elektrycznych był taki zawór.

 

wynalazek1.jpg

 

wynalazek2.jpg

 

 

wynalazek3.jpg

 

wynalazek4.jpg

 

Pozdrawiam Maciek P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywal ten filterek (siatkę) ze środka a pozbędziesz się oporów powietrza i białych spalin a odstojnik też będzie działał(sprawdzone)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co bedzie gdy sie zapcha olejem i skondensowanym szlamem zwłaszcza w zimie (jak zamarznie) z odpowietrzeniem silnika, nie rozpieprzy uszczelniaczy w silniku????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności