Skocz do zawartości
tomek_wa

TDI CR 140KM jak szybko temp. 90 st?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak szybko przy aktualnych temperaturach silnik powinien osiagnac temperature 90 stopni?

Po ilu kilometrach lub po jakim czasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ela

6-7 minut i powinien się rozgrzać do 90tki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To u mnie niestety cos nie tak. Temperature lapie po 20 minutach. Dzis zrobie jeszcze dokladny test.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no u mnie wiecej tak OK 10-12min ... i jest 90st

Temat poruszany juz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat poruszany juz na forum.

Szukalem ale jednoznacznych informacji nie znalazlem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1.9 TDI po przejechaniu około 6-7 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperature lapie po 20 minutach
moim zdaniem jest OK ... zalezy też od temperatury zewnetrznej ... klekot to ma do siebie że długo się rozgrzewa - no ale jak już się rozgrzeeeje :D to leci hehe :)

Zerknij po ilu kilometrach wskaznik pokaze 90st. ...

Pozdrawiam, Miłego dnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to bardziej zalezy od km przejechanych a nie od czasu, bo jak bedziesz stal w korku albo na swiatlach, to raczej duzo czasu to zajmie, przy czystej jedzie faktycznie tak kolo 10 minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli odpalisz samochod i bedziesz za rana przebijal sie w korku to pewnie potrwa to dluzej niz 10-15 minut i tak to jest u mnie.Ale jezeli po odpaleniu wlasciwie zaraz wypuszcze sie za miasto to wlasciwie 5 minut i jest 90stopni.Zanim nie zalpie temp. staram sie nie przekraczac zbytnio 2000obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie - nie deptałbym silnika na maxa zaraz po osiągnięciu 90st.

Olej ma wtedy dopiero ze 30st max i turbina jeżdzona na maxa szybko przeniesie się do Krainy Wiecznych Łowów.

Pełne rozgrzanie silnika - czyli olej 60-75st to minimum 20min dla diesla.

Dla mnie nie ma za bardzo znaczenia czy 90st będzie po 10 czy po 15 minutach. Pierwsze 20 minut jazdy to i tak silnik nierozgrzany.

Nawet po "potraktowaniu" go za pomocą webasto, gdzie wskaźnik temp. pokazuje 85 st. jeszcze przed odpaleniem. Olej i tak jest zimny.

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ela
Jezeli odpalisz samochod i bedziesz za rana przebijal sie w korku to pewnie potrwa to dluzej

 

Dokładnie. To też jest bardzo ważne. Ja akurat 15km jadę praktycznie bez żadnych korków czy świateł, więc czas rozgrzewania silnika jest krótszy. Ale w ruchu miejskim czy właśnie w korku czas ten się wydłuża.

Tomek, sprawdź ile czasu potrzebuje Twoje auto poza terenem zabudowanym, podczas płynnej jazdy. Myślę, że wtedy czas na pewno będzie krótszy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura powietrza 5 st. C

Pierwsze 10 minut (3 minuty stania na swiatlach)- brak ruchu wskazowki.

Pozniej powoli sie zaczela podnosic.

90 st. osiagnalem po ~20 minutach i przejechaniu 9 km wszystko przez miasto, leniwie, nie przekraczajac 2 tys. obrotow i dozwolonej predkosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek_wa, wszystko ok kolego - możesz spać spokojnie hehe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze Ci webasto nie dogrzewa jesli masz takowe. Zobacz sobie wogole czy masz dogrzewacz, tylko nie myl z ogrzewaniem postojowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym dogrzewaczem ? Nie wiem czy mi sie wydaje ale jesli jest wlaczony przycisk econo na klimie to trzeba dluzej czekac na cieple powietrze w aucie. W instrukcji wynalazlem, ze wylacza sie podgrzewanie paliwa. Jest tam jakis patent z ogrzewaniem kabiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O co chodzi z tym dogrzewaczem ?

 

Dogrzewacz silnika to taki mały piecyk, zasilany paliwem do tego dmuchawka i podgrzewa to płyn chłodzący (jest włączony w jego obieg). Niestety nie wiem w jakich wersjach paska jest to w standardzie (chyba w żadnej). Ja musiałem zamówić osobno.

Ogrzewanie postojowe to w zasadzie to samo tyle że możesz włączyć go ileś czasu przed przyjściem do auta i masz ciepły silnik i wnętrze auta bo działający nawiew ogrzeje Ci kabinę.

Bardzo przydatne zwłaszcza w dieslu, który z uwagi na swoją wyższą sprawność od silników benzynowych, rozgrzewa się dużo wolniej.

 

---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:39 ----------

 

Temperatura powietrza 5 st. C

Pierwsze 10 minut (3 minuty stania na swiatlach)- brak ruchu wskazowki.

Pozniej powoli sie zaczela podnosic.

90 st. osiagnalem po ~20 minutach i przejechaniu 9 km wszystko przez miasto, leniwie, nie przekraczajac 2 tys. obrotow i dozwolonej predkosci.

 

Tomek, mam dokładnie tak samo. 5 minut zanim ruszy a potem ok 20 do 90st.

Oczywiście jak nie odpalę piecyka ;) Dogrzewanie włącza się automatycznie ale dopiero poniżej 0-2stC. Dzieje się to zresztą zupełnie poza świadomością kierowcy i na początku można się nieco wystraszyć jak odpalasz silnik a tu po chwili spod maski para bucha - a to tylko piecyk puszcza sobie dymka ;)

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolega posiada passata b6 2.0 CR z 2006r. auto zadziwiajaco szybko łapie temperature. gdy na dworze około 5 stopni, wyjezdza kolega z garazu i zamyka garaz to moze 1 minuta i auto ma 80 stopni wsiada wycofa i jest 90 dojedzie do drogi głównej około 400m i włacza sie wiatrak i głosno huczy, na autostradzie nie słychac wiatraka a temp 90stopni przy około 140km/h ale gdy sie jedzie po miescie to co chwile wiatrak działa przy czym temp. na zegarach leciutko po za 90. czy to termostat czy tak ma byc w zime wiatrak sie nie zalaczał . Przewody nie twardnieją zbytnio ,ciepłe tak jak i chłodnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam kolega posiada passata b6 2.0 CR z 2006r. auto zadziwiajaco szybko łapie temperature. gdy na dworze około 5 stopni, wyjezdza kolega z garazu i zamyka garaz to moze 1 minuta i auto ma 80 stopni wsiada wycofa i jest 90 dojedzie do drogi głównej około 400m i włacza sie wiatrak i głosno huczy, na autostradzie nie słychac wiatraka a temp 90stopni przy około 140km/h ale gdy sie jedzie po miescie to co chwile wiatrak działa przy czym temp. na zegarach leciutko po za 90. czy to termostat czy tak ma byc w zime wiatrak sie nie zalaczał . Przewody nie twardnieją zbytnio ,ciepłe tak jak i chłodnica

 

chyba PD nie CR,w 2006 roku jeszcze nie było CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to temat rzeka z tym łapaniem temp. do 90 st. Mój przykład opiszę na byłym B5FL AVB i na obecnym CBAB. W AVB łapał temp. po około 20 lub więcej kilometrach (temp. zewn. poniżej 0 lub okolice) Odpalałem auto, wyjazd z domku prosto na drogę i główną przez 24 km na 5 biegu 100km/h muskając tylko pedał gazu. Nagrzewał się szybciej jak wyłączałem wiatrak w środku albo na jedną kreskę brałem żeby nie zabierać mu ciepła. Wymieniony termostat dwa razy i czujniki temp. nic się nie zmieniało. Kolega w AVF w moment łapał temp. ale miał chłodnicę EGRu gdzie spaliny szły do kolektora ogrzewając wodę. Ja EGR miałem wyłączony. Teraz mam CBAB i też o wiele szybciej się nie nagrzewa sam z siebie. Jak jest zimny to staram się nie przekraczać 2000obr. i następny bieg. Kwestia jeszcze co kto ma podokładane a nie wie o tym, jak np. dogrzewacz, podgrzewacz itp. i później są różnice w tym co się tu pisze. Ja w B6 teraz mam vebasto i dodatkowo pilota i póki nie przerobiłem systemu to ogrzewał się szybko. Poniżej 5 stopni załącza się vebasto po odpaleniu i grzeje do ok 85 stopni czy jakoś te okolice. Ciągle piszemy o tej samej pokonywanej trasie i temp. poniżej 0 lub okolice. Wiec odpalam auto, załącza się vebasto i ruszam, bardzo lub jeszcze bardziej spokojna jazda i po kilku km wstaje wskaźnik i prawie w oczach idzie do góry, zwalnia dwie grubości wskazówki przed 90st. (zaczyna się wyłączać vebasto) Oczywiście gdybym troszkę mu wstawił ale bez przesady to i po tych kilku km złapał by 90. Teraz oszukałem czujnik temp. zewnętrznej żeby pokazywał więcej niż 5 st. aby nie włączało się co chwilę vebasto zimą jak tylko silnik letni itp. działa z pilota jak widzę ze zimno za oknem to wciskam pilota i starczy. Zamiast tego na chłodne dni dołożyłem sobie elektryczną nagrzewnicę (farelkę montowaną fabrycznie w niektórych wersjach) żeby w czasie jazdy po odpaleniu leciało letnie lub ciepłe. Teraz jak startuję bez vebasta i z wentylatorem na połowie to temp. na wskaźniku idzie odrobinę szybciej jak w AVB, choć jakbym się postarał to i przez te 20km nie doszła by do 90. Tak więc różne silniki, różne wyposażenie silnika (chłodnica spalin) i auta (vebasto), różni kierowcy (jeden wciska pedał przyspieszenia inny go głaszcze stopą) i różne temperatury osiągane. Temat rzeka. Najważniejsze że trzyma 90 a nie 70 w czasie jazdy. Może nawet na postoju zjechać do 85, to też normalne w mrozie i z wiatrakiem w środku na połowie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwią mnie troche teorie o nie przekraczaniu 2tys obr zanim silnik nie złapie 90st? Rozumiem, żeby nie przekraczac 3tys bo w dieslu to bez sensu, ale obroty między 2-3tys to najbardziej efektywne obroty. W 1,6tdi jak sie nie przekroczy 2tys obrotów to silnik 90stopni złapie po 10km. Do tego temperatura oleju wzrasta niemal na równo z temperaturą cieczy chłodzącej, tak dla wyjaśnienia. W B7 jest wskaznik temperatury oleju i bardzo ładnie to widać. Ciekawostka jest taka, ze nie przekraczając 2tys temperatura oleju to maks 90stopni. Na autostradzie po parunastu km jazdy szybko przekracza 100stopni, latem nawet dochodzi do 110stopni

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dziwią mnie troche teorie o nie przekraczaniu 2tys obr zanim silnik nie złapie 90st? Rozumiem, żeby nie przekraczac 3tys bo w dieslu to bez sensu, ale obroty między 2-3tys to najbardziej efektywne obroty. W 1,6tdi jak sie nie przekroczy 2tys obrotów to silnik 90stopni złapie po 10km. Do tego temperatura oleju wzrasta niemal na równo z temperaturą cieczy chłodzącej, tak dla wyjaśnienia. W B7 jest wskaznik temperatury oleju i bardzo ładnie to widać. Ciekawostka jest taka, ze nie przekraczając 2tys temperatura oleju to maks 90stopni. Na autostradzie po parunastu km jazdy szybko przekracza 100stopni, latem nawet dochodzi do 110stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności