kjapej007 Zgłoś #81 Napisano 28 Stycznia 2014 Witam mam problem mianowicie nasępujący, 17,12,2013 r kupiłem akumulator bo stary juz nie trzymal miał prawie 8 lat kupiłem centre future 77ah 760A jeżdze raczej tylko po mieście czasem trasy 60km w obie strony miasteczko małe do pracy może ze 3 km dorodziców i dziadków jak i lekarza też jakoś tak w piątek jechałem w tą trase 6km tam i z powrotem samochód odstawiłem i dopiero w niedziele użyłem tzn chcialem bo już nie kręcił za baardzo. może -10 stopni było ale powinien odpalić chyba, od nowości go nie doładowywałem choć oczko na aku było czarne ale myślałem że taka trasa 60km powinna go troszkę podładować by po 2 dniach go uruchomić, dzisiaj sprawdzałem miernikiem (ust. na 20v) aku miało 12,7 po odpaleniu 14,5 po włączeniu świateł nawiewu na max na nogi szybe i twarz oraz radia na dość głośno pokazało 14,17 około, następnie wszystko powyłanczałem i sprawdziłem na amperach czy coś prądu nie żre, odłączyłem kleme + na multimetrze zmieniłem kabelek dałem dziurke wyżej (na czerwono zaznaczone kabelki a na zielono wartości na których sprawdzałem) i pokazało mi 0,40. Czy to dużo czy to mało?? odłączałem radio całkowicie, nic się nie zmieniło wyciągałem bezpieczniki może przy dwóch czy trzech bezpiecznikach wartość spadła o 0,01 lub 0,02 czyli 0,38 było nadal, powkładałem bezpieczniki zamknełem auto nic się nie świeciło oprucz diody i dalej było 0,40 dodam że alarm mam nieoryginalny z czujnikiem wstrząsowym ale zakładany u elektryka samochodowego. Dodam jeszcze że nie mam pokrywy na podszybiu chroniącej akumulator i był on troszke oblodzony i troche śniegu na nim było, czy to mozliwe że śnieg zwarł bieguny i się rozładował?? teraz otuliłem go pianką tapicerską i z wierzchu przykryłem 2cm steroopianem. SAMOCHÓD TO PASSAT B5 1989R 110KM AFN KOMBI BARDZO DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #82 Napisano 28 Stycznia 2014 Sprawdza się na klemie minusowej. Taki wynik to za dużo, 0.4 A to niedopuszczalny prąd. Bajka z lodem czy wodą nie wchodzi w grę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kjapej007 Zgłoś #83 Napisano 28 Stycznia 2014 możliwe że na klemie plusowej sprawdzałem i sprawdzałem odrazu po zamknięciu auta? lepiej poczekać pare minut i wtedy sprawdzić czy to nie ma znaczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #84 Napisano 28 Stycznia 2014 Sprawdza się na klemie minusowej. A co za różnica? lepiej poczekać pare minut i wtedy sprawdzić czy to nie ma znaczenia? Zdecydowanie lepiej poczekać chwilę. Tak jak kolega wyżej pisał: 0.4A to dużo za dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #85 Napisano 29 Stycznia 2014 jezeli mial 12,7V to ako dobre jest troche martwi mnie to ladowanie 14,5V delikatnie za duzo ale jak po chwili spadnie do 14,2V to jest ok odlacz wtyczke od radia mnie sie kiedys zdarzylo w cordobie ze orginalna instalacja byla zle podlaczona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kjapej007 Zgłoś #86 Napisano 29 Stycznia 2014 odłączyłem radio powyciągałem bezpieczniki nic nie schodzi poniżej 0,40 no może do 0,38 i to na tyle i odczekałem 30 minut potem zdjełem kleme tak żeby nie przerwać obwodu z miernikiem raz wydawało mi nie że cały czas było 0 ale przerwałem znów podpiełem i wyskoczyło 0,40 więc domyśliłem się że znów się wszystko zresetowało zaczeło uzdbrajać itp, więc znów odczekałem 30 minut i powoli zdejmowałem kleme - wraz z końcówkami miernika jak za pierwszym razem ale już nie było 0 tylko 0,38. Znalazłem post gościu pisze tak: A ja się podłączę do tematu, bo mam problem z nim powiązany. Pytanie jest śmieszne, ale nie mam instrukcji więc pytam. Chcę zmierzyć ile mi konsumuje prądu auto na postoju. Odłączam Klemę +, multimetr ustawiam na pozycję "20m" i podłączam Kabelek COM do słupka + aku, a VΩmA do klemy którą zdjąłem. Na wyświetlaczu mi wychodzi 1,17. I tu jest pytanie: W jakiej to jest jednostce? Czy to jest 1,17A czy 1,17mA (0,0017A)? i odpowiedz 1,17mA to jak mi pokazuje 0,40 to może nie jest aż tak strasznie?? i jeżeli mam taki pobór to w jakim czasie rozładuje mój akumulator 760A 77ah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #87 Napisano 29 Stycznia 2014 Powinieneś sprawdzać na ustawieniu 10A i gnieździe pomiarowym z bezpiecznikiem, tj. górne. Na tym ustawieniu wynik 0.40 to 0.4 A, czyli 400mA (za dużo). Na pomiarze 20m wrzucasz sondę w gniazdo podpisane mA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #88 Napisano 30 Stycznia 2014 Znalazłem post gościu pisze tak: A ja się podłączę do tematu, bo mam problem z nim powiązany. Pytanie jest śmieszne, ale nie mam instrukcji więc pytam. Chcę zmierzyć ile mi konsumuje prądu auto na postoju. Odłączam Klemę +, multimetr ustawiam na pozycję "20m" i podłączam Kabelek COM do słupka + aku, a VΩmA do klemy którą zdjąłem. Na wyświetlaczu mi wychodzi 1,17. I tu jest pytanie: W jakiej to jest jednostce? Czy to jest 1,17A czy 1,17mA (0,0017A)? i odpowiedz 1,17mA to jak mi pokazuje 0,40 to może nie jest aż tak strasznie?? i jeżeli mam taki pobór to w jakim czasie rozładuje mój akumulator 760A 77ah Jeśli mierzy na zakresie 20m to jego wynik jest w mA, czyli 1.17mA. U Ciebie natomiast na zakresie 10A wynik jest w Amperach, czyli 0.4A = 400mA Na pewno wyjąłeś wszystkie bezpieczniki? Nie wiem jak w B5 ale w B6 są trzy skrzynki z bezpiecznikami. Coś musi te 400mA pobierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misio127 Zgłoś #89 Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam, borykam się z problemem "lewego" poboru prądu na postoju, diagnoza- po odłączeniu bezpiecznika nr 37 (radi i telefon) spadam z 0.7A do 0.08A, jednak gdy odłączyłem samą kostę, to prąd spada do 0.3-0.4A. Jakie urządzenie jeszcze może być podłączone pod ten bezpiecznik?? - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, borykam się z problemem "lewego" poboru prądu na postoju, diagnoza- po odłączeniu bezpiecznika nr 37 (radi i telefon) spadam z 0.7A do 0.08A, jednak gdy odłączyłem samą kostę, to prąd spada do 0.3-0.4A. Jakie urządzenie jeszcze może być podłączone pod ten bezpiecznik?? Jak pozbyć się takiego poboru prądu z radia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #90 Napisano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Kurde, zgłupiałem już. Jeżeli przy mierniku ustawionym na 20m (kabel miernika w gnieździe 10A) pokazuje mi wynik 0,21, to czy to oznacza 210mA, czy też trzeba przecinek przesunąć? Wychodzi mi taki wynik poboru prądu na postoju ok. 10 minut po zgaszeniu auta i nie wiem co o tym myśleć bo akumulator trzyma się bez zarzutu. Rzuci ktoś trochę światła? Edytowane 4 Grudnia 2014 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #91 Napisano 4 Grudnia 2014 Rzuci ktoś trochę światła? Kabel miernika w gnieździe 10A stosuję się tylko do poboru w A i trzeba ustawić pokrętło na 10A. Wtedy 0.21 oznacza 0.21A czyli 210mA (trochę dużo jak na postój). Przełóż kabel miernika do normalnego gniazda aby mierzyć prądy poniżej 200mA, dla różnych zakresów 200uA, 2000uA, 20mA, 200mA i wtedy masz prąd podany w aktualnie ustawionej jednostce. 0.21 a gnieździe 10A przy ustawieniu 20mA może pokazywać cokolwiek. Nawet jak jest to 0.21A to masz około 5Ah straty na dobę więc jak masz zdrowy akumulator to z tydzień musiałby postać abyś zauważył różnicę w odpalaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #92 Napisano 4 Grudnia 2014 Przełóż kabel miernika do normalnego gniazda aby mierzyć prądy poniżej 200mA, No właśnie jak próbowałem przełozyć do "normalnego" gniazda, to pokazał mi 1.___________ - czyli poza zakresem więc chyba rzeczywiście zżera mi powyżej 200 mA. Z tym że mierzyłem ok. 10 minut po zgaszeniu auta. Nie wiem czy to nie za krótko. Ile czasu potrzebuje komp, żeby się całkowicie uśpić? Akumulator mam roczny więc rzeczywiście można założyć, że jest zdrowy. Niemniej jednak przed wymianą miałem już aku tak słabe, że miał połowę znamionowej pojemności, a mimo to trzymał zimą 5 dni po naładowaniu. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło w kwestii poboru prądu w aucie. Nie wiem co mam o tym myśleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #93 Napisano 4 Grudnia 2014 Zrób tak: wlóż kabel czerwony w gniazdo 10 A, przełącznik ustaw też na 10 A, zamknij samochód i wtedy obserwuj pobór prądu. Wyświetlony wynik będzie w amperach. 10-15 min. odczekania powinno wystarczyć. U mnie było tak: pobór przy otwartym samochodzie ok. 2 A, zaraz po zamknięciu tak samo, po około 5 minutach zaczął pobór prądu spadać aby wreszcie ustabilizować się na 0.025 A, czyli 25 mA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #94 Napisano 4 Grudnia 2014 Tak zrobię. kzarczyn, piho, dzięki za wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #95 Napisano 6 Grudnia 2014 Wpiąłem czerwony kabel w gniazdo 10A, przekręciłem pokrętło na 10A, przytknąłem czerwoną sondę do klemy masowej, czarną do minusa na akumulatorze i... spaliłem miernik Nie wiem co jest grane :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #96 Napisano 6 Grudnia 2014 Tzn. jak spaliłeś miernik? Zadymiło się, przestał wyświetlać cokolwiek? Jaki to miernik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #97 Napisano 6 Grudnia 2014 Miernik na szczęście z tych za 20 zł Wyświetlacz działał, ale miernik przestał mierzyć cokolwiek - na wyświetlaczu albo było zero, albo bzdury. Nie zadymiło się, ale lekko zaśmierdziało. Z kolei kiedy go otworzyłem, zewnętrznie nie było żadnych śladów żeby się coś spaliło. Tylko lekki smrodek był - taki sam jak wtedy gdy przestał działać. Dzisiaj kupię następny miernik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #98 Napisano 7 Grudnia 2014 Miernik kupiony, pomiar zrobiony. No i niestety jest 0,23A :nie Mam jeszcze drugie auto - Mitsubishi Lancer z 1998 roku i tam też z ciekawości zmierzyłem. No i wyszło 0,00A (słownie: zero). Aż normalnie mnie zatkało Trzeba więc będzie pobawić się w Pasku wyjmowanie po kolei bezpieczników, żeby znaleźć winowajcę. Tylko że to pierońsko upierdliwa robota. Jacy poza radiem mogą być główni złodzieje prądu w aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #99 Napisano 7 Grudnia 2014 Jacy poza radiem mogą być główni złodzieje prądu w aucie? wzmacniach od audio/suba? alarm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #100 Napisano 7 Grudnia 2014 Albo tzw upływność i walka z wiatrakami!!! U mnie na przewodach /wiązka prawych tylnych drzwi/przetarła się izolacja i miałem pobór rzędu 0,5 A,po zlokalizowaniu i zaizolowaniu przewodów pobór prądu to 0,04 Ampera. - - - - - aktualizacja - - - - - Albo tzw upływność i walka z wiatrakami!!! U mnie na przewodach /wiązka prawych tylnych drzwi/przetarła się izolacja i miałem pobór rzędu 0,5 A,po zlokalizowaniu i zaizolowaniu przewodów pobór prądu to 0,03Ampera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach