Skocz do zawartości
radas

Jak zmierzyć pomiar prądu samochodu na postoju ?

Rekomendowane odpowiedzi

zrobilem tak jak kolega @wasil1 pisal i wyszlo mi 0,33 poboru , akumulator poladowal sie ze 2 godziny na pradzie 15Amperow , nastepnie rozlaczylem prostownik i podlaczylem vaga by pokasowac bledy , chwile trwalo zanim zrobil scan ,pozniej powlanczalem swiatelka i dmuchawe ,no i proba ,i niestety kicha łoł,łoło i lezy , wiec mysle ze to raczej nie zwarcie ,tylko bateria sie rozsypala;/ ale kolega mowil ze jak by sie wysypala to nie bylo by 12,50 v na mierniku ,sam juz nie wiem :::::/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15 amperów?! To nie ciężarówka ani traktor, akumulatory ładuje się prądem co najwyżej Q/10, czyli max 8 amperów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pradzie 15Amperow
- trochę za dużo normą jest to co pisze kolega kip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator masz z tego roku co samochód, czyli 8 letni to nie dziwne, że zakończył pracowity żywot. Zrób jeszcze tak, jak radzi slawekm65. Musi być jakiś pobór prądu, jakieś 0,02-0,04A to norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wydalo sie to co najgorsze ,bateria siedzi ;/ ,polowa byla goraca a polowa zimna , zwarcie ;/ kupilem dzis nowa ,Centra Futura 77Ag ,780 A , kreci jak szalona , ale ten poniemiecki wykrecil 8 latek ,:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piter89

witam, dziś mierzyłem pobór prądu w swoim aucie multimetrem, ustawiłem na 10A i wpiąłem sie pomiędzy kleme a minus w aku, wynik był 0,33 , akumulator mam nowy Centre Future 47Ah, oczko w aku jest czarne a z tydzień temu było jeszcze zielone, alternator regenerowałem 3 miesiące temu, ale dziś rano jak mierzyłem napięcie na aku po całonocnym postoju było 12,40V, więc wydaje mi się, że to trochę mało... :confused: na odpalonym silniku przy włączonych światłach mijania napięcie ładowania wynosi 14,45V, koledzy pomóżcie bo nie wiem czy ten pobór prądu 0,33 jest prawidłowy :638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim poborze to teoretycznie po tygodniu aku rozładuje się do zera, praktycznie po kilku dniach nie odpalisz auta. Sprawdź szybko co bierze tyle prądu bo będzie kłopot zimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzanie zacznij od radia

U mnie radio brało ok 0,2A i przekaźnik alarmu 0,14A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mnichu33

witam - mam ten sam problem i pytam się czy ktoś już doszedł do celu ( pobór przy uzbrojonym alarmie 0,20)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wcześniej pobór prądu był 0,43A i przyczyną okazał sie regulator napięcia. po wymianie pobór ok 0,02A wiec elegancko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam - mam ten sam problem i pytam się czy ktoś już doszedł do celu ( pobór przy uzbrojonym alarmie 0,20)

Pewnie źle jest podłączony przekaźnik odcinający zapłon czy coś tam.

zobacz post: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67035 #19.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis tez mierzylem akumulator rozladowuje sie po 2 godzinach ;/ pobor ustawilem na 10 A i wyszlo 1,5 ,nie mam pomyslu co robi takie zamieszanie w aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dzis tez mierzylem akumulator rozladowuje sie po 2 godzinach ;/ pobor ustawilem na 10 A i wyszlo 1,5 ,nie mam pomyslu co robi takie zamieszanie w aucie
alarm, radio, moduł komfortu, lub stacyjka, lub co innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dzis tez mierzylem akumulator rozladowuje sie po 2 godzinach ;/ pobor ustawilem na 10 A i wyszlo 1,5 ,nie mam pomyslu co robi takie zamieszanie w aucie

zacząłbym od wyjmowania kolejno bezpieczników, może trafisz na obwód który sprawia problemy, wtedy będzie zdecydowanie łatwiej szukać winowajcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem,dziwny objaw jak zamkne samochod to pobor pradu spada do 0,09 a jak tylko otworze zamek wzrasta do ok 1,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj mierzyłem i wyszło 0.06 jak miałem miernik ustawiony na 10A czerwony do gniazda 10A a czarny do COM potem czerwony do zdjetej klemy a czarny do akumulatora a jak zmieniłem na 20m to też wyszło 0.06.Czy to jest dobry wynik dodam że wszystko wyłaczone drzwi zamkniete a radio wyjete bo cos ostatnio szwankowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli , dla ścisłości...

______

Aby zmierzyć "ubytki" prądu w samochodzie stojacym na postoju (np. poprzez pracujące czujjniki alarmu) - inaczej pomiar natężenia prądu , nalerzy zrobić tak:

obrazek1q.th.jpg

Czerwony przewód podłączyć do VΩ

Czarny przewód do COM

Pokrętło ustawić na 20m w przedziale

Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze

„Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora

„Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód.

obrazek1.th.jpg

Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii

___________

Aby zmierzyć prawidłowe ładowanie akumulatora , czyli pomiar napięcia, należy zrobić tak:

90275324.th.jpg

 

 

 

Witam, zmierzyłem pobór prądu wg tego sposobu powyżej i w ustawieniu miernika na 20m, początkowo pokazuje duże wartośći, ale spada do ok 0,01, ustawiłem pokrętło miernika na 200m i wtedy wynik początkowo też jest wysoki ale po chwili stabilizuje (w sumie się waha) się w okolicach 12,00 - 14,00. Alarm wyłączony, tylko radio sobie miga. Wg tego co pisaliście pobór proądu jest ok, jednak po 3 tygodniach postoju aku lekko padło (miał ok 8,5 V) Troche się dziwię bo akumulator ma ok 1 roku (Bosh s4 silver)

Samochód to subaru impreza 2.0 benzyna - w sumie jeździ dość rzadko. Czy to normalne że aku padł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość joro

witam a może ktoś wie jak zmierzyć miernikiem czy np do żarówki dochodzi masa dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności