Skocz do zawartości
radas

Jak zmierzyć pomiar prądu samochodu na postoju ?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie w silniku AFN czyli TDI przy napieciu 13.86 bez klimy i 13.67 z wlaczona klima auto ma prawo trzesc silnikiem? bardziej podczas wlaczonej klimy czyli podczas obciazenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Majkel0030

Witam mam pytanie czy po podlaczeniu miernika normalne jest, ze w pierwszej kolejnosci miernik zaczyna od wysokich wartosci a po ok 10 sekundach stabilizuje ? Bo mam tak, ze najpier wariuje a po ok 10 sekundach normuje do ok 0,02-03 a. I czy to normalne, ze przy zalaczonym czuwaniu alarmu i zamknietym centralńym zamkiem pokazuje mi taka sama wartosc co przy wylaczonym alarmie. Jak gdyby alarm praktycznie nic nie pobieral w czasie czuwania. Miernik podlaczam jak radziliscie czerwony przewod do 10A czarny do Com i ustawione pokretlo na 10A . A tak wg. Mam problem wlasnie ze spadajacym za szybko napieciu aku. Nie wiem czy przez moje krotkie trasy, czy tez padniety akumulator. Mialem problem z alternatorem ktory mial podobno zwarcia i zostal zregenerowany i moze praktycznie nowy aku dostal po dup... W tej chwili pokazuje 14v przy odpalony silniku wiec ladowanie jest ok. Dzis zostawilem odlaczony aku od auta jutro zrobie pomiar ile spadlo volta. Ma ktos pojecie ile max v powienien tracic aku odlaczony od auta w temp ok 19 stopni w przeciagu 24 godzin ?

 

Edit.

zrobilem jeszcze jeden test pomiaru poboru pradu przy wlaczonej stacyjce na 1 poziomie czyli przy odpalonych zegarach, miernik pokazal 0,80 ampera, przy wlaczonej stacyjce na 2 poziomie i odpalonym wentylatorze pokazuje 8,0 ampera wszystko przy wylaczonym silniku. Przy wylaczonej stacyjce pokazuje 0,02 ampera czy sa to dobre wyniki?

Edytowane przez Majkel0030

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie czy pobor pradu moze wynosic 0?wspomne ze probowalem na nowiutkim akumulatorze jeszcze dziewiczym nie prbowanym ze sklepu.Pobor pradu na uszkodzonym akumulatorze wynosil rowniez zero.Czy istnieje taka mozliwosc ze wartosc jest zero??Ladowanie sprawdzone i wynosi okolo 13,6.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam u mnie zawsze niewielki ale pobór prądu był...to pamięć to radia to coś tam jeszcze ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z moim passatem od kilku tygodni ta sama wersja.Moje auto to passat fl 1,9tdi 101KM 2001r. A więc zostawiam samochód na noc a rano auto nie odpala albo postoi góra 2 dni i kaplica a wczesniej tak nie było. Biore miernik i sprawdzam jaki jest pobór prądu wynosił 0,88A a pa kilku sekundach spadał do 0,45-0,46A moim zdaniem o wiele za dużo. Zaczałem sprawdzać jaki to obwód i gdy wyciągnąłem bezpiecznik chyba 37-radio i telefon pobór spadł do 0,01A oczywiście przy zamkniętym aucie .Odłączyłem radio i dalej to samo , telefon mam podłączony do radia ale widac ingerencje jakiegoś speca telefon jest podłączony do kabla plusowego z radia(kostka ISO) i do głośników(2) po za tym antena idzie z jakimś kablem na koniec auta do bagaznika do antenki .Poradzcie jak mozna zdiagnolizowac co jest przyczyną poboru moze jeszcze są jakies seryjne akcesoria podłączone do tego bezpiecznika .Dodam jeszcze ze jak wyłącze bezpiecznik 37 to moze i stac tydzien i zapali a radio by sie przydało . Jakieś rady sugestie jak i co sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odłącz plus telefonu od kostki radia i zmierz pobór ponownie.

* Jeśli pobór bez zmian to winne jest radio. Wówczas naprawa lub wymiana rozwiąże problem.

* Jeśli pobór spadnie do 0,01A to wina po stronie (modułu) telefonu. Ten plus, do którego jest podłączony telefon to stały plus czy tzw. po stacyjce? Sprawdź czy po zamknięciu samochodu nadal jest tam napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokonałem ponownych pomiarów zrobiłem tak jak mówiłeś . Włożyłem miernik zamiast bezp na pobierany prąd i radio z telefonem pobierało 0,44A gdy odłączyłem zasilanie od telefonu to na mierniku zobaczyłem 0,19A a po 10-20sek. spadło do 0,01A. telefon jest mi niepotrzebny wiec odłączony został akumulator doładowałem prostownikiem i pomiar na na aku i klemra wpierw od 0,55A i po kilkunastu sekundach spadł do 0,01A(zamek centralny był nie zamknięty) teraz sprawdzze w praktyce czy problem został rozwiązany .Dzięki za podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się zimniej, no i efekt jest taki, że po paru dniach od naładowania aku wyraźnie słabnie - rozrusznik kręci anemicznie. Auto użytkowane jest co dziennie, jednak przeważnie na krótkich odcinkach, garażowane.

 

Zmierzyłem dzisiaj pobór prądu na postoju. Przy ustawieniu miernika w pozycji 20m pomiar wychodził poza zakresem - 1. ___

Po zmianie na 200m wyszło 2,68 - jakie to jednostki - mA? Po przełączeniu na 10A wyszło 0,03 - tym razem to chyba wynik w Amperach? Ładowanie zaraz po uruchomieniu z włączonymi światłami mijania bez dodawania gazu 14,05V.

 

Czy to są wartości prawidłowe i muszę się szykować na wymianę aku?

 

Dodatkowo zauważyłem, że na zimnym silniku z okolic rozrządu (a więc możliwe, że z alternatora) dochodzi coś jakby strzelanie czy cykanie, które ustaje nagle po ok. 2-3 minutach pracy silnika. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile lat ma już ten akumulator?

Co do poboru prądu to na zakresie 200mA pokazało ci zapewne 26,8mA (a nie jak piszesz 2,68mA). Zgadzało by się to z pomiarami na pozostałych zakresach. Zatem pobór jest ok.

Niska temperatura wpływa niekorzystnie na sprawność akumulatora plus krótkie odcinki powodują stałe jego niedoładowanie. Zapewne stąd problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile lat ma już ten akumulator?

 

No więc są dwie opcje - albo tyle co auto - czyli 11, albo Hans wymieniał w międzyczasie, czyli wtedy jakieś 5.

 

Obawiam się, że chyba jednak nie uniknę wymiany akumulatora. Zanim jednak zdecyduję się na ten manewr, to chyba oddam auto do przeglądu elektrykowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc są dwie opcje - albo tyle co auto - czyli 11, albo Hans wymieniał w międzyczasie, czyli wtedy jakieś 5.
Na aku masz date produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak, ale jeszcze nie zdarzyło mi się wytargać akumulatora z auta.

 

Czy może data prod. powinna być widoczna na górze baterii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może data prod. powinna być widoczna na górze baterii?
To jest chyba zalezne od firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapewne tak, ale jeszcze nie zdarzyło mi się wytargać akumulatora z auta.

 

Czy może data prod. powinna być widoczna na górze baterii?

 

Kod jest taki sam z góry akumulatora jak na oponach kombinacja 4 cyfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie jak ustawiłem miernik na 20A to pobór mi wyniósł 0.22 to jest w miarę czy za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dość sporo. Coś Ci kradnie prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , za dużo . Powinno być 0.03 A - 0.05 A . Mnie kradł prąd uszkodzony zamek w drzwiach pasażera. Przy poborze 0.5 A po kilku dniach rozrusznik ledwo zakręcił ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za info jutro bedę na to patrzył dam znać jak będę wiedział co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, żeby mierzyć co najmniej parenaście minut po zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi. Dzisiejsze samochody mają komputery, moduły komfortu i kupe elektroniki, która musi mieć czas, żeby przejść w stan uśpienia. Odbezpieczasz maskę, zamykasz auto - tak aby podchodząc do pomiaru nic nie uruchamiać - nawet oświetlenia wnętrza. Jeśli nadal wyjdzie duży pobór, to proponowałbym zacząć od radia - wyjąć bezpiecznik od radia i zrobić kolejny pomiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co było zmieniarka cd. Odpiąłem bezpiecznik od radia i wyszło 0.3 A. od jakiegoś czasu raz się włączała a, raz nie (szwankowała) . Dzięki wszystkim za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności