Siwy_223 Zgłoś #241 Napisano 5 Czerwca 2013 a masz katalizator? Tzn czy fizycznie jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamcom Zgłoś #242 Napisano 5 Czerwca 2013 Jest, samochód jest szwedzki i tu jest użytkowany i na pewno nie przeszedłby badań bez katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #243 Napisano 5 Czerwca 2013 Witajcie. Od tygodnia jestem posiadaczem Passata 1,9 TDI . Jest to mój pierwszy Volswagen i pierwszy Diesel. Jeśli pytanie zadaję w niewłwaściwym dziale, wybaczcie, ale przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu. Sprawa wygląda następująco: dpalam rano samochód i po kilku, kilkunastu sekundach słyszę delikatny gwizd z tłumika. Następnego dnia odpaliłem i stanąłem z tyłu samochodu i znów po chwili zaczęło gwizdać. Delikatnie, tak jakby turbina się załączyła, nie wiem czy to możliwe żeby było ją słychać przez tłumik. Samochód jeździ normalnie, odpala na dotyk, przyspiesza elegancko (jak na soje warunki). W niedzielę przejechałem 752 km i jest ok. Spalanie uzyskałem 5,4l. Żeby było śmieszniej, okazało się , że A6 kolegi z tym samym silnikiem też gwiżdże przez tłumik. Wiecie o co chodzi? Też tak mam w moim AFN-ie. Tylko na zimnym silniku po kilku, kilkunastu sekundach od rozruchu słychać gwizd jakby turbina zaczynała się szybciej kręcić. Nie jestem znawcą ale to chyba ma związek z zaworem EGR. Może ktoś nas bardziej oświeci w tej materii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszhenleys Zgłoś #244 Napisano 5 Czerwca 2013 Poprawnie dzialajacy zawor EGR ktory jest slyszalny w tlumiku.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #245 Napisano 10 Czerwca 2013 u mnie od jakiegoś czasu pojawia się tryb awaryjny przy około 3 tys. i w przedziale 1500-2200 obr słyszę świst coś jakby suszarka do włosów ,nawet taki przerywany,cieżko to opisać,auto przyspiesza ładnie,przebieg prawdziwy 214 tys. motor AWX ,sprawdzałem wężyki podciśnienia - są ok ,teraz jeszcze na dniach sprawdzę luz na wirniku turbiny,może to jest dobry trop a może wystarczy tylko przeczyścić turbine,mam nadzieję że nie czeka mnie regeneracja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #246 Napisano 11 Czerwca 2013 Wykonaj komplet logów statycznych i dynamicznych i wtedy będzie można się wypowiedzieć w tym temacie. Zazwyczaj kończy sie na czyszczeniu zmiennej geometrii turbiny, wcześnie obowiązkowo należy podstawić sprawny zaworek N75. Wężyki podciśnienia nic tutaj nie mają do rzeczy, gdyby były dziurawe to miałbyś muła i niedoładowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #247 Napisano 21 Czerwca 2014 (edytowane) Na poniższym filmie słychać metaliczny gwizd turbiny - czy objaw normalny czy nie ? - mam taki sam Przewinąć film do 2:10 Owe metaliczne gwizdanie słychać tylko w momencie przyśpieszania - po stabilizacji obrotów cisza Najlepiej jakby ktoś z AVB się wypowiedział czy ma podobny. Było wiele tematów czy turbo ma gwizdać czy nie - czy jest sprawne czy nie - i wydaje mi się żeby to jednoznacznie ocenić trzeba porównać takie same silniki o tych samych mocach i oznaczeniach. Kolega z wersją 130 konną nie ma takiego gwizdu ale być może ma inną mocniejsza turbine:) Edytowane 21 Czerwca 2014 przez Marcin_WW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #248 Napisano 21 Czerwca 2014 U mnie gwiżdże nawet na jałowym a jest w idealnym stanie.Nie ma powodów do zaniepokojenia, no chyba ze ma luzy.To juz inna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #249 Napisano 21 Czerwca 2014 Jesli nie gwizdalo turbo wczesniej a teraz gwizda to znaczy ze mechanik co robil auto wycial sobie katalizator,u mnie gwizda zawsze a dostaje pale dzien dnia taka ze szok i dziala super wiec prosze sie nie przejmowac duperelami czy powinno czy nie zajmijcie sie lepiej tym zeby paliwa bylo pod korek zawsze heheh bo z tym sa problemy w samochadach teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #250 Napisano 21 Czerwca 2014 Na poniższym filmie słychać metaliczny gwizd turbiny - czy objaw normalny czy nie ? - mam taki sam Przewinąć film do 2:10 Owe metaliczne gwizdanie słychać tylko w momencie przyśpieszania - po stabilizacji obrotów cisza Najlepiej jakby ktoś z AVB się wypowiedział czy ma podobny. Było wiele tematów czy turbo ma gwizdać czy nie - czy jest sprawne czy nie - i wydaje mi się żeby to jednoznacznie ocenić trzeba porównać takie same silniki o tych samych mocach i oznaczeniach. Kolega z wersją 130 konną nie ma takiego gwizdu ale być może ma inną mocniejsza turbine:) w moim AVB słychać podobnie przy przyśpieszaniu, choć dźwięk jest b. słabo słyszalny - wydaje mi się, że mocniej słychać po zmianie oleju na nowy przez pierwsze 200-300km. Turbo ma przelatane 320.000km. Ostatnie 120.000 na oleju Valvoline DuraBlend syntetycznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #251 Napisano 22 Czerwca 2014 w moim AVB słychać podobnie przy przyśpieszaniu, choć dźwięk jest b. słabo słyszalny - wydaje mi się, że mocniej słychać po zmianie oleju na nowy przez pierwsze 200-300km. Turbo ma przelatane 320.000km. Ostatnie 120.000 na oleju Valvoline DuraBlend syntetycznym. I takiej odpowiedzi oczekiwałem u mnie też słychać słabiej bo na filmie ściągnieta jest rura a z rurą jest ciszej -trzeba sie mocno wsłuchać więc mam podobnie jak ty - turbo około 300 tkm. Dziekuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #252 Napisano 22 Czerwca 2014 oto dźwięk mojej starej turbiny http://www.youtube.com/watch?v=YUVWkIR80Mg, założyłem nowy oryginał + nowe oringi na przewodach i nic nie świszcze a jakie przyśpieszenie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vrpona Zgłoś #253 Napisano 23 Czerwca 2014 DarekTDI muzyka dla uszu Czemu ją wymieniłeś ? haha. Ja natomiast po wycięciu kata w moim AVB też wsłuc***ę się w dzwięk turbo. Nie jest on jakis tam super głośny, ale szczególnie słychać ją gdy wcisne max gaz na 2 biegu od 1,500 obr/min pociągnę tak do 2,100obr/min i odpuszczę gaz wtedy dzwięk jest piękny. Na biegu jałowym, zero niepokojących dzwięków prócz wnerwiającego EGR który sobie "pyrka" idzie szału dostać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #254 Napisano 23 Czerwca 2014 oto dźwięk mojej starej turbiny http://www.youtube.com/watch?v=YUVWkIR80Mg, założyłem nowy oryginał + nowe oringi na przewodach i nic nie świszcze a jakie przyśpieszenie... Popularna "SOWA" bardzo wiele w necie jest tego typu filmów - wcale sie nie dziwie że wymiana:) Vrpona powiedz mi też masz taka sowe jak Darek czy może bardziej jak ten filmik co wyżej wrzuciłem - (metaliczny dzwięk) jaki masz przebieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torrence Zgłoś #255 Napisano 23 Czerwca 2014 A tak z ciekawości to co oznacza taka właśnie 'sowa' jak na filmiku od DarekTDI? Zwiastuje to to, że turbina się w niedługim czasie rozleci czy co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #256 Napisano 23 Czerwca 2014 Jeżdżę z sową od ok 30-40tyś wcześniej nie wiem bo nie byłem właścicielem, dmucha normalnie nic się nie sypie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torrence Zgłoś #257 Napisano 23 Czerwca 2014 Bo właśnie nieraz słychać na ulicy takie turbinki i się zastanawiałem A z kolei kiedyś jechał Laguną 1.9 dCi i turbina zaczęła mi tak gwizdać tylko głośniej. Zatrzymałem się, posłuchałem, ale stwierdziłem, że 15km do domu to jade dalej. I nie dojechałem, bo mi się silnik rozbiegał A najlepsze, że auto pożyczyłem tylko na ten przejazd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #258 Napisano 23 Czerwca 2014 DarekTDI muzyka dla uszu Czemu ją wymieniłeś ? haha. Ja natomiast po wycięciu kata w moim AVB też wsłuc***ę się w dzwięk turbo. Nie jest on jakis tam super głośny, ale szczególnie słychać ją gdy wcisne max gaz na 2 biegu od 1,500 obr/min pociągnę tak do 2,100obr/min i odpuszczę gaz wtedy dzwięk jest piękny. Na biegu jałowym, zero niepokojących dzwięków prócz wnerwiającego EGR który sobie "pyrka" idzie szału dostać. Za wycie odpowiadała pękniętą łopatka po stronie dolotu. Już szrot była... ale przyspieszenie było ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vrpona Zgłoś #259 Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Darek moja turbina nie gwizda w pełnym zakresie obrotów. Gdy otworze okna lewe prawe, jadę pomiędzy budynkami i gdy mam tak 1500obr/min gwałtownie dodam gazu tak do 2000obr/min (2 bieg) to wtedy przy ujęciu nogi z gazu wduszenia sprzęgła zaczyna gwizdać. Dopiero jak spada z obrotów. Jest to bardzo ładny dźwięk,natomiast chciałbym aby gwizdała już na postoju. Kolega miał golfa 4 1.9 TDI 130km i na postoju 900 obr gwizdała. Z początku myślałem że ma ją uszkodzoną,ale dmuchała niesamowicie sprawnie. Jeździł z nią tak bodajże 50kkm i nic się nie zepsuło. Tak że sprawa u mnie wygląda następująco. Sowy nie mam, ale gwizdać gwizda tylko przy odejmowaniu gazu i zmenianiu biegu. Pozdrawiam P.S mam 232.000 potwierdzonego przebiegu Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Vrpona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #260 Napisano 24 Czerwca 2014 Darek moja turbina nie gwizda w pełnym zakresie obrotów. Gdy otworze okna lewe prawe, jadę pomiędzy budynkami i gdy mam tak 1500obr/min gwałtownie dodam gazu tak do 2000obr/min (2 bieg) to wtedy przy ujęciu nogi z gazu wduszenia sprzęgła zaczyna gwizdać.Dopiero jak spada z obrotów. Jest to bardzo ładny dźwięk,natomiast chciałbym aby gwizdała już na postoju. Kolega miał golfa 4 1.9 TDI 130km i na postoju 900 obr gwizdała. Z początku myślałem że ma ją uszkodzoną,ale dmuchała niesamowicie sprawnie. Jeździł z nią tak bodajże 50kkm i nic się nie zepsuło. Tak że sprawa u mnie wygląda następująco. Sowy nie mam, ale gwizdać gwizda tylko przy odejmowaniu gazu i zmenianiu biegu. Pozdrawiam P.S mam 232.000 potwierdzonego przebiegu No to objaw typowy dla sowy tylko że ty sowy nie masz ale inny gwizd - wspólną cechą sowek jest właśnie moment odpuszczania nogi z gazu - ja mam taki sam silnik i nie ma żadnego dzwięku przy odejmowaniu gazu - jest idealna cisza - metaliczny gwizd( nie sowa) jest tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu - więc jeżeli ja mam cisze to chyba to nie jest normalny objaw - chodz na wielu forach internetowych jezdzą z tą sową przy odejmowaniu gazu wiele km i nic się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach