Skocz do zawartości

Vrpona

  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Vrpona

  • Urodziny 25.06.1991

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szamotuły

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Najlepiej by było tak jak mówiłem wcześniej, obejrzeć auto dookoła jakie były elementy ściągane podczas wymiany turbiny, i je porządnie dokręcić. A plecionka dobra ? Myśle że też może powodować ona takie brzęczenie choć mogę się mylić.
  2. Może mechanior podczas wymiany turbo nie podokręcał jakichś elementów plastikowych typu osłona filtra powietrza, popatrz dokładnie, obejrzyj i podokręcaj wszystko co widzisz. Ja w VW polo walczyłem z drganiami około roku czasu, po czym przy wymianie filtra powietrza zorientowałem się że brzęczy plastik od zasysania zimnego powietrza w nadkolu, brakowało jednej pierdołki gumowej ktróra miała te drgania właśnie niwelować. Masakra.
  3. Witam koledzy, ja miałem podobny objaw w VW Golfie IV, powymieniałem końcówki drążków przód, drążki oraz przeguby, i zaczęło coś stukać, przyczyną były nowe gumy na końcówkach które przy skręcie wydawały przenajróżniejsze stuki, skrzypienie itp. Po około pół roku wszystko ustało, gumy się porozciągały, dopasowały i cisza. Więc u Ciebie MOŻE to jest to. Pozdrawiam
  4. Mam nadzieję że katalizator nie wpłynię na żywotność mojej trubiny Pozdrawiam i również miliona
  5. Marcinie masz wycięty katalizator ? Ja go wyciąłem. Przedtem gdy miałem kata, dzwięku żadnego nie słyszałem a więc raczej jest to objaw normalny. Pozdrawam
  6. Darek moja turbina nie gwizda w pełnym zakresie obrotów. Gdy otworze okna lewe prawe, jadę pomiędzy budynkami i gdy mam tak 1500obr/min gwałtownie dodam gazu tak do 2000obr/min (2 bieg) to wtedy przy ujęciu nogi z gazu wduszenia sprzęgła zaczyna gwizdać. Dopiero jak spada z obrotów. Jest to bardzo ładny dźwięk,natomiast chciałbym aby gwizdała już na postoju. Kolega miał golfa 4 1.9 TDI 130km i na postoju 900 obr gwizdała. Z początku myślałem że ma ją uszkodzoną,ale dmuchała niesamowicie sprawnie. Jeździł z nią tak bodajże 50kkm i nic się nie zepsuło. Tak że sprawa u mnie wygląda następująco. Sowy nie mam, ale gwizdać gwizda tylko przy odejmowaniu gazu i zmenianiu biegu. Pozdrawiam P.S mam 232.000 potwierdzonego przebiegu
  7. DarekTDI muzyka dla uszu Czemu ją wymieniłeś ? haha. Ja natomiast po wycięciu kata w moim AVB też wsłuc***ę się w dzwięk turbo. Nie jest on jakis tam super głośny, ale szczególnie słychać ją gdy wcisne max gaz na 2 biegu od 1,500 obr/min pociągnę tak do 2,100obr/min i odpuszczę gaz wtedy dzwięk jest piękny. Na biegu jałowym, zero niepokojących dzwięków prócz wnerwiającego EGR który sobie "pyrka" idzie szału dostać.
  8. Regeneracja takiego wentylatora jest bardzo prosta. Wentylator pali bezpiecznik na skutek przeciążenia (zużyte szczotki które zwierają komutator (mój przypadek)) W wentylatorze są 4 szczotki które jest bardzo prosto wymienić, całego przewodu od wentylatora nie trzeba odpinać ponieważ wystarczy podłożyć taboret koło zderzaka i przewód silnika sięgnie spokojnie na przód. Tak że cała operacja trwa jakieś 40-50 minut. Wymiary szczotek to 7mm x 8mm x 10mm Ludków z WLKP zapraszam do mnie, chętnie się zajmę takim wentylatorem. Szamotuły koło Poznania.
  9. Ktoś coś dzisiaj ? Norauto,auchan swadzim ?
  10. Witam Panowie, troszkę odgrzeje temat. 13.05 wyciągnąłem katalizator z passata 1.9 TDI AVB (2002r) Oczywiście wydłubałem środek i wysypałem wszystko (po czym sprzedałem bebechy za 100zł na skupie złomu) Zaspawałem samą puszkę (rozcięcie w kształcie litery U) Nie wkładałem do środka rury (sama pucha) No i mam mieszane uczucia mianowicie Do zalet zaliczam: - sprawniejszy silnik - turbina wstaje minimalnie wcześniej - miły dla ucha gwizd turbo - elastyczność silnika wzrosła (w pełnym zakresie obrotów) - jeśli chodzi o wzrost momentu obrotowego nie zauważyłem lecz tak jak by szedł delikatnie mocniej od 1500 obr/min. Do wad zaliczam: - delikatnie głośniejsza praca silnika - puszka katalizatora wchodzi w rezonans przy obrotach 1250 do 1500 - bardzo nie miły zapach spalin (strasznie drażniące) - oraz delikatnie przydymienia po odpalaniu z 30 minutowego postoju Byłem głupi że nie zrobiłem logów statycznych przed i po wymontowaniu katalizatora. Cała praca trwała jakieś 5 godzin ponieważ męczyłem się przy skorodowanych śrubach łącznika wydechu po środku auta oraz odkręceniu 3 śrub turbo z katem. Przy okazji czyszczenie zaworu EGR oraz zaworu regulującego ciśnienie doładowania turbosprężarki, wymiana filtra kabinowego i wymiana filtra powietrza. To moje takie osobiste spostrzeżenia. Pozdrawiam Piotr
  11. Prosiłbym o przeanalizowanie logów mojego passata. Jest to log statystyczny. Silnik dość opornie odpala rano. Przypuszczam że jest problem z paliwem lub wtryskami. Silnik rozgrzany, blok 23 Log (0 - 023)
  12. Witam koledzy szukam kogoś kto zrobi mi logi dynamiczne i statyczne, oraz odczyta co z nich wynika. Sam nie dam rady, nie ogarniam tematu. Posiadam Passata B5 AVB 101km 2002r i mam malutki problem, autko jeździ normalnie, odpala troszkę gorzej rano po nocnym postoju troszkę potrzęsie autem na jałowym biegu, lecz później po 20 sekundach jest ok. Zakupiłem kabel VAG KKL, posiadam program VCDS i chciałem zrobić logi dynamiczne i statyczne auta, lecz nie wiem jak do tego się zabrać. A więc przechodzę do sedna, który z was drodzy koledzy pomoże mi wykonać logi, i najlepiej sprawdzić. Podjade gdziekolwiek chcecie, wezmę laptopa oraz kabel, i zapłacę. Jestem z okolic Szamotuł. Pozdrawiam Piotr. Edit: Chciałem dodać iż w bloku pomiarowym 023 ostatnią wartość (czerwoną w VAG-COM 4.9) miałem prawie 120 gdzie inne wachały się w granicach 25. Po nagrzaniu silnika ta ostatnia wartość była troszkę mniejsza około 60. Podaje mój nr telefonu 661-029-096
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności