Tetek Zgłoś #1581 Napisano 8 Maja 2019 Wczoraj sprawdzałem miernikiem i na prawym zacisku po wsadzeniu kluczyka do stacyjki pojawia się napięcie prawie 9v z i po naciśnięcie przycisku również a na lewym 0 nic się nie dzieje czyżby sterownik padł a błędy jakie są to 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL. Vcds nie mogę wykasowac błędów ani zjechać silniczkami czy rozjechac adaptacji też nie darady zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tetek Zgłoś #1582 Napisano 8 Maja 2019 Wyciągłem sterownik zrobiłem zworke przy wtyczce i sprawdziłem przewody "pin 12 i 27 to prawy silnik, 14 i 29 lewy, 13 i 15 stałe plusy, 28 i 30 masy." i wszystko jest ok nie ma nigdzie przerwy w tych obwodach może podmienić sterownik tylko z tego co się orjętuje to trzeba go kodować Czy znajdę gdzieś na forum jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suthum Zgłoś #1583 Napisano 19 Maja 2019 Witam. Częsty problem z ręcznym, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Ręczny po zaciągnięciu na prawym kole działa prawidłowo - zaciąga i odpuszcza. w tym samym czasie na lewym kole zaciąga,ale nie zatrzymuje się po osiągnięciu pozycji zaciągnięcia (sterownik nie odcina zasilania) i silniczek kręci jeszcze kilkanaście sekund aż go wyłącza komputer (?). Po takiej akcji wyskakuje żółta kontrolka i odcięte jest zasilanie od silniczka. Silniczek wymieniony na nowy - to samo. Ręczne kręcienie tłoczkiem przy pomocy torxa - bez problemu zaciąga się i odpuszcza - żadnych oporów. Po wyłączeniu zasilania i przytrzymaniu przycisku sytuacja się powtarza. VCDS wywala błąd 02426 Wydedukowałem, że sterownik nie widzi oporu po zaciągnięciu ręcznego i kręci go tak długo, aż zabezpieczenie czasowe (?) wyłączy silniczek. Wygląda na uszkodzony czujnik poboru prądu w sterowniku. pytania: 1: czy dobrze wydedukowałem, czy to są herezje? 2: jeżeli to sterownik, to czy są jakieś różne, czy wszystkie są jednakowe i bez rozbierania tunelu mogę kupić pierwszy z brzegu? auto: Passat B6 2008r highline skrzynia manual, 2.0FSI, auto hold Pozdrawiam: Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Debian36 Zgłoś #1584 Napisano 24 Maja 2019 (edytowane) Witam Jestem posiadaczem od tygodnia i dopadł mnie problem hamulca, za chiny nie chciał puścić, ponoć mechanik mówi, że do wymiany jest silniczek. Rzeczywiscie po demontażu jest peknietą obudowa, ale do rzeczy czy silniczek z nr 32330208 z 6 frezami mogę zamienić na dowolny aby tylko miał ich 6 nro o numerze katalogowym 3C0998281B? I który bezpiecnzik odpowiada za tylną klapę, gdyż wogóle nie ma reakcji na przycisk? Edytowane 24 Maja 2019 przez Debian36 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekku Zgłoś #1585 Napisano 24 Maja 2019 (edytowane) Witam.U mnie to samo.Pali sie abs, esp,hamulec ręczny(przekreślone P) i kontrolka od czujnika ciśninia powietrza.Na komputerze pokazało że uszkodzony czujnik abs w prawym tylnim kole ,po wymianie pokazuje błąd 01316 ABS CONTROL MODULE.Ma ktoś jakiś pomysł co to może być. Pozdrawiam Edytowane 17 Listopada 2019 przez jacekku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1586 Napisano 27 Maja 2019 W ASO lub po wymiarze. Numer: 4E0615137 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vroxan Zgłoś #1587 Napisano 1 Czerwca 2019 Witam, mam podobny problem. Pala mi się kontrolki jak na zdjęciu, zapalają się podczas jazdy ale gdy zgasze silnik i poczekam chwilę to zapalają się na nowo. Pacjent to passat b7 2.0 tdi 140km 2011r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #1588 Napisano 14 Czerwca 2019 Jestem na wakacjach i ruszając z parkingu zapaliły się żółta i czerwona kontrolka na zegarach i zaczął wrzeszczeć sygnał dźwiękowy. VCDS pokazał, że to prawy tylny silniczek: Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 3C0-907-801-53.lbl Oznaczenie elementu SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B Komponent: EPB VC8HC001 013 0001 Weryfikacja: 013 Kodowanie: 0000011 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 21439E15F8979E100E2 Znaleziono 1 błąd: 02433 - napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283) 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11111100 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 4 Wew.licznik błędów: 94 Przebieg: 135760 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2031.14.07 Czas: 10:15:50 Ramka zamrożona: Napięcie: 13.46 V Zliczanie: 87 Kilka(wielo)krotnie wciskałem przycisk h.ręcznego, a nawet odłączyłem klemę i nic. Błąd niekasowalny. Czy można wyłączyć wrzeszczący sygnał dźwiękowy, a jeżeli tak to jak to zrobić. Przede mną ponad 1000 km do przejechania i nie wyobrażam sobie jazdy z takim dodatkowym efektem dźwiękowym. Swoją drogą co za idiota wymyślił taki system?! Nie wystarczyłoby tak jak z pasami, że to ostrzeżenie wyłącza się po jakimś czasie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #1589 Napisano 14 Czerwca 2019 Tak na szybko - zdejmij prawe tylne koło i sprawdź połączenia/ stan wtyczki do silniczka - może coś pomoże! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #1590 Napisano 15 Czerwca 2019 Dzięki Wojtek za odzew. Niestety sprawdziłem i nie tu tkwi problem. Ale jest pewien postęp. Mianowicie wczoraj podczas jazdy zgasła czerwona kontrolka hamulca(pozostała żółta) i zamilknął sygnał dźwiękowy, więc może jakoś te 1000 km z haczykiem jakoś przeżyję. Zrobiłem za pomocą VCDS testy elektryczne. Zarówno lewy jak i prawy na chwilę(dosłownie) się odzywały. Aż w pewnym momencie wyskoczył komunikat, że sterownik nie może wykonać operacji, a na dodatek pojawił się kolejny błąd Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: Oznaczenie elementu: Komponent i/lub wersja: Kodowanie: Kod serwisu: VCID: 55ABFAC5AC5F22B022A Kody błędów zostały skasowane. 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01487 - Test funkcjonowania systemu 008 - Niezrozumiały sygnał - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11101000 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 101 Przebieg: 136968 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2031.14.13 Czas: 09:59:17 Ramka zamrożona: Napięcie: 12.32 V Zliczanie: 160 02433 - napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283) 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11111100 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 7 Wew.licznik błędów: 94 Przebieg: 135760 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2031.14.07 Czas: 10:15:50 Ramka zamrożona: Napięcie: 13.46 V Zliczanie: 87 Prawy kompletny zacisk(regenerowany) już kupiłem. Teraz muszę poszukać jakiegoś mechanika, który by mi go wymienił i ogarnął wyskakujące błędy. Niestety przed blokiem mam marne możliwości zrobienia tego samemu, tym bardziej że jak znam życie jeszcze coś podczas wymiany może, a właściwie pójdzie nie tak. Przygód ciąg dalszy. Nie dawało mi to spokoju i postanowiłem przeprowadzić procedurę adaptacji jak przy wymianie klocków(gdzieś znalazłem w necie): VW Passat 3C: Otwieranie zacisków hamulcowych: Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy. [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "007" [Idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym. Zamykanie zacisków hamulcowych: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "006" [Idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Końcowy test funkcjonowania hamulca: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "010" [Idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. Po wykonaniu trzech pełnych cykli przez zaciski zaczekaj jeszcze ok. 30 sekund zanim przejdziesz do następnego kroku! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować uszkodzenie sterownika hamulca postojowego w pojeździe(błąd w oprogramowaniu sterownika). [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Sęk w tym, że w VCDS nigdzie nie znalazłem przycisku [ON/OFF/Dalej] i przyciskałem włącznik hamulca postojowego. Nic się nie działo, poza tym, że namnożyło mi się świecących kontrolek. Zgasiłem silnik i po paru minutach znów odpaliłem i z drżącym sercem przycisnąłem przycisk hamulca i stał się cud Kontrolki pogasły, a błąd się skasował Ciekawe jak długo będę się cieszył licznikiem wolnym od dziwnych alarmów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciech Turek Zgłoś #1591 Napisano 25 Czerwca 2019 witam mam podobny problem wyswietla sie komunikat bledu esp abs nie dziala start stop i pokazuje tez blad czujnika cisnienia. kiedys pokazywalo sie i znikalo ale teraz juz na stale sie pojawily. nie wiem czy mechanik moze to skasowac tymczasowo a jak naprawic czy cos ktos wie? nie wiem na ile moze miec to znaczenie ale moje auto to passat b7 2011 1.6tdi 105km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1592 Napisano 2 Lipca 2019 witam mam dokładnie to samo - sporadyczny błąd czujnik abs prawe tylne koło, stały elektroniczny moduł sterujący abs, ale oba się kasują, potem wracają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciech Turek Zgłoś #1593 Napisano 2 Lipca 2019 Dalem auto do mechanika zdiagnozował błąd czujnika abs esp i ciśnienia ale do wymiany właśnie poszedł ten czujnik wkręcany koło piasty z tylu prawe koło obecnie po kilku dniach żaden błąd się nie pokazuje Czujnik koztowal mnie w przeliczeniu 200zl jego wymiana 150zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bula Zgłoś #1594 Napisano 20 Lipca 2019 (edytowane) Witam,zrobiłem z tego nowy temat i admin wywalił do kosza.Mam to samo,wali błędami od razu po odpaleniu,nie muszę nawet jechać,w blokach mierzonych lewy tył ma predkosć 0 km,błędy vcds 03842/03841/01325/00290/.Wygląda jak by lewy tylni czujnik,wymieniony na nowy i nie pomogło,dodatkowo podmieniłem na czujnik z innego koła i to samo.Na przewodzie od ABS jest napięcie 12V,na czujniku oporność 1.2 Ohma.Gdzie szukać dalej? Edytowane 20 Lipca 2019 przez Bula Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #1595 Napisano 21 Lipca 2019 W pierścieniu na piaście... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bula Zgłoś #1596 Napisano 21 Lipca 2019 Albercik ,że niby pierścień jest uszkodzony?z tego co czytałem to niby gdy jest pęknięty to dopiero po ruszeniu wali błędem, u mnie jest od razu po włożeniu kluczyka do stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #1597 Napisano 22 Lipca 2019 Aa, nie zwróciłem uwagi, że na postoju też. Jak możesz to wrzuć pełne logi błędów, bo nie pamiętam wszystkich błędów VW z głowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaarcinnn Zgłoś #1598 Napisano 26 Lipca 2019 Witam Czy ktoś rozwiązał ten problem ? Nie będę sie rozpisywał bo mam to samo co wszyscy tu Log-WVWZZZ3CZDE094431-165270km.txt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciech Turek Zgłoś #1599 Napisano 26 Lipca 2019 U mnie wystarczyło wymienić czujnik który jest po WWW str za tarczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bula Zgłoś #1600 Napisano 26 Lipca 2019 Ja dziś otrzymałem maila z VW,czujnik,pierścień,przewody,programowanie i nic ,wiec w poniedziałek wymienia pompę ze sterownikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach