Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdziłeś stan klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A sprawdziłeś stan klocków?

 

a skąd... ale nawet jakby to i tak teraz "pod stokiem" tego nie zrobię...

a klocki owszem sprawdziłem przy wymianie na zimówki..ale... przednie :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd... ale nawet jakby to i tak teraz "pod stokiem" tego nie zrobię...
Wzrokowo zawsze coś tam zobaczysz. Jak przód ok to spokojnie jadąc nie powinno być źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AH nie działa nawet wtedy jak jest uszkodzony silniczek, każdy błąd hamulca wyłącza AH.
dokłądnie u mnie też nie działał AH jak silniczek był uwalony

Panowie coś nie halo. Auto Hold nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym. Za jego pracę odpowiada pompa abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AH współpracuje z układem hamulca postojowego, tzn. AH podnosi ciśnienie w układzie w zaciskach tylnych kół, i oczywiście jest wyłączony w przypadku awarii hamulca postojowego.

ponawiam prytanie/prośbę . Czy mogę bezpiecznie zrobić 1800 km w przypadku awarii postojowego ?

czy da się jakoś wyciszyć gong ?

 

pozdrawiam

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak na przyszłość pytam z ciekawości, jak następuje awaria hamulca i ten nieszczęsny dzwięk, to idzie jakoś ten dzwięk wyłączyć np. poprzez wyjęcie bezpiecznika, wyłączenie esp lub vcdsem (wykodować hamulec awaryjny, usunięcie błędów)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie już za późno, ale ja jeżdżę z błędem ręcznego od dwóch tygodni. I nic się nie dziejej. Błąd mam taki jak ktoś powyżej:

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

 

Przy uruchamianiu jest jeden pisk i koniec, nie mam nic w trakcie jazdy, poza pomarańczową lampką z przekreślonym ręcznym.

 

Pytanie - czy regenerował ktoś te silniczki? Mnie mechanik namawia na cały zacisk, co ma mnie kosztować 1200. dobrze, że sprawdziłem, że na allegro chodzą po ~770. Ale skoro to tylko silniczek to nie wiem po co zmieniać wszystko... więc się pewnie zdecyduje na taką regenerację, ma to 250 zł kosztować i można większości sam silniczek wysłać. Goście dają nawet rok gwarancji. Ktoś ma złe doświadczenia z regeneracją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie coś nie halo. Auto Hold nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym. Za jego pracę odpowiada pompa abs
Za każdym razem jak padł mi silniczek ręcznego nie działał i AH.
Pytanie - czy regenerował ktoś te silniczki?
Tak, np. Weso jeździ na dwóch regenerowanych, a w podpisie ma namiar na regeneratora. Ja przy pierwszej awarii ręcznego kupiłem zacisk, przy drugiej zdecydowałem się na regenerację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nic nie kombinujcie wystarczy wymienić silniczek lub go rozebrać dodrze oczyścić i nasmarować podłączyć i komputer sam skasuje błędy .Najczęściej pęka obudowa silniczka i dostaje się dużo brudu i blokuje cały mechanizm.Ja rozebrałem oczyściłem obudowę skleiłem i już dobry rok śmigam i nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie nic nie kombinujcie wystarczy wymienić silniczek lub go rozebrać dodrze oczyścić i nasmarować podłączyć i komputer sam skasuje błędy .Najczęściej pęka obudowa silniczka i dostaje się dużo brudu i blokuje cały mechanizm.

pol biedy jak da się oczyścić:) u mnie łożyska do wymiany byly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również mam problem z hamulcem ręcznym, chociaż patrząc na wypowiedzi innych nigdy mi dobrze nie działał.

Ale od początku... Passata mam od dwóch miesięcy. Piszecie, że ręczny można wyłączyć wciskając guzik hamulca, a mi nigdy on nie działał. Gdy już włączam ręczny puszcza jedynie przy ruszaniu - ale to jakoś mi nie przeszkadza. Jedyne co mnie niepokoiło to czasem jak się załączyło ręczy to się podświetliło przekreślone "P".

Faktyczny problem pojawił się dzisiaj. Samochód zawsze garażowany (od kiedy go mam) ale dzisiaj pojechałem nim do pracy i 8godz stał na mrozie (około -8stC). Po tym czasie odpalam samochód i świeci się przekreślony, żółty znaczek "P". Próbuję włączyć ręczny i się nie załącza. Nie ma żadnego "gongu" jak piszą powyżej ani czerwonego alarmu od hamulca ręcznego. Wciskam ponownie, nawet kilka razy, przytrzymuję kilka sekund i nadal nic (przekreślone "P" cały czas świeciło). Po przejechaniu kilku kilometrów ręczny zaczął działać.

Możliwe, że coś gdzieś przymarzło? A może to zupełnie coś innego tym bardziej, że ręcznego nie mogę wyłączyć przyciskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszecie, że ręczny można wyłączyć wciskając guzik hamulca, a mi nigdy on nie działał
Musisz mieć przy naciskaniu ręcznego mieć wciśnięty pedał hamulca nożnego. Inaczej nie puści ręczny z przycisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz mieć przy naciskaniu ręcznego mieć wciśnięty pedał hamulca nożnego. Inaczej nie puści ręczny z przycisku.

 

Tego nie wiedziałem. Dzięki

 

A co z tym niedziałaniem hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że przymarzł, teraz raczej nie zaleca się zaciągania ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz mieć przy naciskaniu ręcznego mieć wciśnięty pedał hamulca nożnego. Inaczej nie puści ręczny z przycisku.

 

U mnie puszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz mieć przy naciskaniu ręcznego mieć wciśnięty pedał hamulca nożnego. Inaczej nie puści ręczny z przycisku.

 

Albo musisz dodać gazu, też powinien puścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Endrju

Musisz mieć przy naciskaniu ręcznego mieć wciśnięty pedał hamulca nożnego. Inaczej nie puści ręczny z przycisku.

U mnie puszcza.

U mnie też puszcza. Ale od czasu do czasu zapala się zielona kontrolka hamulca(ikonka przedstawiająca pedał) i wtedy faktycznie muszę najpierw nacisnąć pedał hamulca. Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia dlaczego tylko czasami zapala mi się ta zielona kontrola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puszcza jak macie pasy zapięte. Jeśli macie pasy nie zapięte wtedy bez nożnego nie puści tylko zaświeci się kontrolna zielona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Bez pasów i bez wciśniętego hamulca, przyciskiem włączam i wytłaczam hamulec postojowy.

Przy zapiętych pasach sam puszcza po dotknięciu gazu i sam łapie po zatrzymaniu i odpięciu pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po zatrzymaniu i odpięciu pasów działa tylko jeśli mamy włączonego autoholda, prawda? Czy da się też przy wyłączonym AH? Przy okazji zapytam czy da się ustawić tak, żeby przy włączonym AH po odpięciu pasów hamulec się nie załączał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności