rzepa1 Zgłoś #21 Napisano 25 Stycznia 2009 Właśnie, że ma znaczenie. Ja mam motul 300v 15W50 i to jest 100% syntetyk Proszę !! Czytaj ze zrozumieniem !!! Ja pisałerm o 10W40 a nie o 15W50 !!! Poczytaj sobie tutaj: http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html Albo gdziekolwiek indziej..... Oczywiscie co do Tego motula masz rację, jest to syntetyk, ale ja o tym nie pisałem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neo(N) Zgłoś #22 Napisano 25 Stycznia 2009 A czy znacie jakiś olej 10W40 półsyntetyk z aprobatą 500.00/502.00? Silnik 2.8 V6 oznaczenie ALG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #23 Napisano 25 Stycznia 2009 Neo(N) Motul 6100 bardzo dobra oliwka jeśli chodzi o 10W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neo(N) Zgłoś #24 Napisano 25 Stycznia 2009 A miałeś może do czynienia z olejem Shell Helix Plus? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #25 Napisano 25 Stycznia 2009 Proszę !! Czytaj ze zrozumieniem !!!Ja pisałerm o 10W40 a nie o 15W50 !!! Poczytaj sobie tutaj: http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html Albo gdziekolwiek indziej..... Oczywiscie co do Tego motula masz rację, jest to syntetyk, ale ja o tym nie pisałem.... A ja pisałem o tym, że w zależności od producenta można spotkać olej 10W40 jako pełen syntetyk. Przykładem jest motul, castrol i inne...Pozdrawiam kolege Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ghostlukas Zgłoś #26 Napisano 30 Stycznia 2009 Witam. poszukałem trochę i dużo ludzi poleca Mobil Syst S Special V SAE 5W40 i norma VW505.01, ale moje pytanie jest inne. W warsztacie zaproponowali mi olej MIDLAND, nazwę bardzie mi sie kojarzy z radiem CB niż z olejem. Czy ktoś może mi powiedzieć cos wiecej o tym oleju?Jaki rodzaj VW poleca? bardziej sie skłaniam na Mobil ale jak olej MIDLAND jest równie dobry to po co płacić za firmę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #27 Napisano 31 Stycznia 2009 Drogi Panie....10W40 to jest półsyntetyk i nie ma to znaczenia czy go produkuje Agip, Lotos, Mobil czy tam jeszcze ktoś inny. Lotos 10W40 to rzeczywiście półsyntetyk był, nie pamiętam jego dokładnej nazwy, ale silnik brał jakieś 1,5 litra na 1000km i nie było widać jakichś znacznych wycieków, jedynie pocenie pod pokrywą zaworów. Po wymianie na Agip 10W40 (na beczce pisało, że syntetyk, bo olej brałem z fabryki gdzie wcześniej pracowałem, kupowano go do tirów, za ok.15 euro/za litr, w tirach wymieniano go co jakieś 100-120000km, tamtejszy mechanik mówił, ze na tym oleju w osobówkach robi sie przynajmniej 15000km) olej wymieniam co jakies 10000 i od wymiany do wymiany ubywa ok.5mm na bagnecie. syntetyk nie syntetyk, ale ale olej dobry(szkoda, ze nazwy nie pamiętam, bo już tam nie pracuję, ale mam zapas jeszcze na parę wymian) nie wiem co, ale coś w tym jest, czemu aż taka różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #28 Napisano 31 Stycznia 2009 10w40 to polsyntetyk a producent jasno mowi 5w30 syntetyk...kurna kto ma racje producent czy Pan KAZIO...magisterium z maszyn cieplnych ?? nasze silniki PD to nowoczesne konstrukcje ktore potrzebuja dobrego oleju...dobrego tzn SYNTETYCZNEGO !! zalecenia, ze silnik z przebiegiem 250tys km powinien jezdzic juz na polsyntetyku lub niedaj boze mineralu to sie tyczy FSO, FSM, Andoria, Andrychow, Jelcz, Star etc. WLASNIE ci Panowie KAZIO i pokrewni, zatrzymali sie na TYM etapie edukacji !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach