Gość r4q Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2006 Witam. Ostatnimi czasy przymierzam się do lekkiego upgrade'u silniczka. Na początek postanowiłem zainwestować w hamulce, najlepiej jak najlepsze i w miarę niedrogie [you:81069c2397] masz może w swoim samochodzie takie hamulce? Jaki jest Twój typ? Co mógłbyś mi polecić? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2006 r4q, ja mam seryjne hamulce. tarcze wentylowane z przodu i zwykłe z tyłu. hamuje to to nawet nieźle, ale co masz na myśli pisząc "zainwestować w hamulce"? po prostu tarcze i klocki oraz płyn renomowanych firm, do zastosowań typowo sportowych? czy większe zaciski, większe tarcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2006 czy większe zaciski, większe tarcze? I wieksze kola :-) Co ma oznaczac lekki upgrade silnika? Jesli chcesz isc do w okolice 300KM to raczej nie ma co dyskutowac, jednak jesli sam chip to IMHO zmiana srednicy tarczy nie jest potrzebna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość r4q Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2006 hamuje to to nawet nieźle, ale co masz na myśli pisząc "zainwestować w hamulce"? celuje gdzieś w okolice 230-245 KM lepsze hamulce naprawdę by sie przydały , myślałem o brembo max, ale kuzyn sie smieje że starczą mi na jeden wyścig... chyba nie są aż tak nietrwałe, jak myślicie? i cena jest w sam raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2006 r4q, Z tego co wiem to Marek ma tarcze Brembo i klocki ATE i nie narzeka tylko, że on ma autko podkręcone do 200 PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2006 A to co zamierzasz dlubac, jaka turbina? Plus kolektor, IC, program, sprzeglo? Brembo jest bardzo czesto odradzane, glownie z powodu wyginania sie. Polecane sa EBC TG, Black Diamond lub Zimmermany, choc tym zdarzaja sie pekniecia w nawiercanych miejscach. Ja mam Brembo ale mi samochod sluzy do normalnej, codziennej jazdy, ja sie nie scigam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość r4q Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2006 Sprzęgło, IC i kolektor obowiązkowo Nad programem się pomyśli, zobaczę jak będzie z funduszami... wiadomo. Dzięki za rady i szybką odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2006 kuczlaw masz może w swoim samochodzie takie hamulce W swoim na przodzie mam ATE, z tyłu też. Teraz na tył zakładam Brembo z klockami Ferrodo i jakieś łożyska, zapewne SKF. Co mógłbyś mi polecić? Kubelt wyjął mi to z ust ale ja bym pomyślał jeszcze nad Takimi a tutaj Katalog on-line, tarcze i klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chemik Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2006 myślałem o brembo max Mam takie... Do tego klocki ferodo... Tarcze narzynane, a to znaczy, ze strasznie glosne przy gwaltownym hamowaniu... Ale skuteczniejsze niz oryginaly... I trwalsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Evitare Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2006 a ja mam orginalne, więc nie wiem dlaczego sie mnie pytasz jakie mam, nic nigdzie nie pisałem o hamulcach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2006 a ja mam orginalne, więc nie wiem dlaczego sie mnie pytasz jakie mam, nic nigdzie nie pisałem o hamulcachHehe znów sie zaczyna Evitare domyśl się ocb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krist Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2006 Z sportowych mogę polecić Brembo Max (nacinane) i dobre klocki które są jednym z ważniejszych elementów. (na kij dobre tarcze, jeśli usmażymy klocki?) klocki np OMP, Green, czy Ferrodo. Mam w swoim golfie mkI gti brembo max plus klocki OMP i kilka razy usmażyłem całość... tarcze były fioletowe a z klocków unosił się dym.... o dziwo tarcze się nie zwichrowały a klocki po ostudzeniu hamowały tak samo. Nawet przy przegrzewaniu się hamulców i spadku wydajności wystarczyła chwilka na ostudzenie i zabawę mozna było zacząć od nowa... Aha, dodam że najlepiej hamują jak się lekko rozgrzeją. Do paska jeśli ktoś chce może zafundować sobie taki komplecik lub nawet lepszy tylko wiadomo koszta.. ja ostatnio w pasku zmieniłem tarcze na zwykłe brembo plus zwykłe klocki (nie jeżdzę nim tak ostro jak golfem..) nawiercając tylko tarcze aby powierzchnia klocków była oczyszczana z pyłu i lepiej się odgazowywały. Przy hamowaniu z 180 na szlag tylko się zadymiło z klocków, tarcze nabrały innej barwy ale nadal wszystko jest OK. Najlepiej aby wymienić tarcze zwykłe na wentylowane a do tego usportowione odpowiedniki ale to kosztuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chemik Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2006 P.S. Brembo Max kupilem taniej od oryginalow w ASO... http://www.sklepmoto.pl/index.php?k=1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 3 Sierpnia 2006 r4q, jeżeli chcesz inwestować, to rozejrzyj się za hamulcami od A6 (Passat V6 też takie ma). Tarcza 330 mm wygląda jak mała pizza... elementy pasują jak klocki lego - zmieniasz jarzmo, zacisk i tarcze - otwory w zwrotnicy ponoć te same Ja mogę się odnieść do tarcz zimmermanna = w porównaniu do seryjnego zestawu, ten zestaw zimmermann + klocki textar - hamuje o wieeeeeeeeeeele LEPIEJ. Fakt, że na tych tarczach klocki znikają w oka mgnieniu (mi wytrzymały niecałe 30 tys normalnej jazdy). Teraz mam zestaw Zimmermann + EBC Green Stuff i... narzekam Ostrze hamowanie i staje dęba (na prawdę kosmos!), ale przez kolejne 10 minut nie ma hamowania wcale . Tarcza się robi fioletowa... Doradzili mi, żebym zmienił płyn na DOT5 bo ten klocek się grzeje 200stopni więcej od normalnych. Jak tylko zmienię to powiem co i jak! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2006 hmm od kiedy w a6 330mm? ja polecam zestaw 312mm na przód,tarcza zimmerman i klocki ferrodo,nigdy w zyciu tego gówna ebc!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6 Zgłoś #16 Napisano 6 Sierpnia 2006 tarcza zimmerman i klocki ferrodo,nigdy w zyciu tego gówna ebc!!!! tu bym się z Tobą częściowo zgodził - tarcze Zimmermann i klocki EBC to zła kombinacja, natomiast stwierdzenie, że EBC to gówno uważam za pomyłkę Doradzili mi, żebym zmienił płyn na DOT5 bo ten klocek się grzeje 200stopni więcej od normalnych. Jak tylko zmienię to powiem co i jak! hm bez sensu, wystarczy DOT4 o podwyższonej temperaturze wrzenia taki jak: - EBC BF307+ - punkt wrzenia 307 stopni; - Motul RBF600 - punkt wrzenia 312 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2006 Tak jak powiedział jeden z kolegów zestaw Zimmerman Sport 288mm + czerwone klocki hamulcowe Ferrodo DS Performance to świetny zestaw lecz dotarcie obecnie do w/w kloców to nie lada wyzwanie. Co do zestawu tych samych tarcz z klockami EBC Green Stuff to jakoś nie polecę bo po tych klockach tarcza niestety robi się nierówna, jakby pofalowana. Tego nie ma przy klocku Ferrodo DS Performance. Ponadto można zastosować jakiegoś wyszukanego Mintexa lub Textara. Przy tych 3 ostatnich propozycjach klocków tarcza Zimmermann-a jest idealnie gładka i równa a auto hamuje rewelacyjnie. Jeżeli tarcza robi się lekko fioletowa po hamowaniu to nie oznacza wcale, że nieodpowiedni jest płyn hamulcowy. Tu wymiana płynu nie sprawi, że fiolet z tarczy zejdzie lub nie będzie się na niej pojawiał. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #18 Napisano 6 Sierpnia 2006 tarcza zimmerman i klocki ferrodo,nigdy w zyciu tego gówna ebc!!!! tu bym się z Tobą częściowo zgodził - tarcze Zimmermann i klocki EBC to zła kombinacja, natomiast stwierdzenie, że EBC to gówno uważam za pomyłkę ebc rozmazuja sie po tarczach,do szybki wozów sie nie nadaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6 Zgłoś #19 Napisano 6 Sierpnia 2006 ebc rozmazuja sie po tarczach,do szybki wozów sie nie nadaja masz jakieś fotki ?? bo I raz słyszę o takim efekcie i jaki wóz dla Ciebie jest szybki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #20 Napisano 6 Sierpnia 2006 I raz słyszę o takim efekcie Dystrybutorze produktów EBC widzę, że zaczynasz się HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach