Jump to content
Guest r4q

Sportowe hamulce.

Recommended Posts

Guest szerszeniak

panowie o co tyle krzyku wiadomo od zawsze ze jak sie chce mieć lepsze hamulce to zakłada sie takie od topowego modelu W8 albo poprostu mocniejszego który na wieksze tarcze i po krzyku nie ma co udawadniać bo chyba sama fabryka pokazuje ze im mocniejsze auto tym tarcza wieksza w wiekszych tarczach nie chodzi do końca o to jakie jest tarcie bo przy pierwszym hamowaniu nie bedzie wielkiej różnicy ale za to wieksza tarcza lepiej oddaje ciepło czyli jest odpornijsza na przegrzanie i lepiej znosi hamowanie z dużej prętkości :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest guzol
postanowiłem zainwestować w hamulce, najlepiej jak najlepsze i w miarę niedrogie

 

ATE "POWER DISC" - nacinane tarcze hamulcowe i do tego klocki ATE (jak kupisz komplet z jednej firmy to masz gwarancje i na tarcze i na klocki )

 

szczerze polecam , mialem i sprawdzilem sa naprawde lepsze od standardowych i nie drogie bo drozsze od standardowych o ok 20-40 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mialem taki zestaw gotowy do montarzu ale poszedlem w wiercone zimmermany.

jak Ci sie te zimmermany sprawuja ? zastanawialem sie nad nimi. jak z zuzyciem klockow ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zimmermany calkiem ok, tylko trzeba czyscic co jakis czas otwory. szczegolnie po zimie. Do teych tarcz polecam Ci pagidy ale CZERWONE. czarne bez rewelacji...

pozdrawiam

piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednak decyzja u mnie padla na Brembo gladkie i Ferrodo Premiery. Nacinane i nawiercana maja swoje wady i zalety, a niestety te wady u mnie w znacznym stopniu dokuczaja :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

 

Ostatnimi czasy przymierzam się do lekkiego upgrade'u silniczka. Na początek postanowiłem zainwestować w hamulce, najlepiej jak najlepsze i w miarę niedrogie :D[you:ab4ee2aa63] masz może w swoim samochodzie takie hamulce? Jaki jest Twój typ? Co mógłbyś mi polecić?

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam. :)

 

 

heh w moim siedza zwykle jeszcze oryginalne tarcze i klocki ale zamierzam "kiedys" je wymienic z tego względu ze auto jest ojca a JA jestem czestym kierowca to ON musi wylozyc hajs na nie :P bo mi sie jakos to nie widzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Manfred

Witam :)

 

Mój pasiu ma tarcze ATE power disk 288mm ( wentylowane i nacinane) do tego klocki ATE, wszystko sprawuje się bez zarzutu, hamulce są żyleta i do tego jak założysz ALU na lato to bardzo efektownie wyglądają. Cena tarcz to 170 zł za sztukę a klocki 180 zł za komplet do przodu.

 

Pozdrawiam Manfred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam serje, i bardzo nad tym ubolewam, bo mnie nie zadowlają, a taka buda musi czymś chamować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu_82

dj-tomik, ja mam u siebie na pokładzie oryginalne tarcze. Jeszcze nie zmieniałem nic w hamulcach, na razie bawie sie silnikiem i czeka mnie troche wymian w układzie przeniesienia napędu na tylną oś. Co do hamulców,to mam seryjne tarcze dla syncro z przodu wentylowane 256mm, z tyłu zwykłe 235mm. Klocki z tyłu Textar, przód nie wiem, bo jeszcze nie zagladałem :) Jak na razie spisuja sie dobrze, nic nie piszczy....

Jak będę coś zmieniał, to pewnie będzie Brembo albo ATE [komplet tarcze + klocki], ale do tego jeszcze daleka droga... :) Najpierw muszę nastukać nadgodzinek i odłożyć kasy.. Pewnie cooś sie na wakacje ruszy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam też serie ,wydawało się że ok,dopuki przejechałem się golfem IV TDI 130KM,w golie seryjne heble poprostu żyleta,lekko dotknąłem pedał aon dęba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pawel ale tam w golfie jest inny skok hamulca. tzn inaczej trzeba naciskac... i do tego pewnie ma BAS. fakt ze seria w passacie to kiszka, no chyba z masz 312mm, wtedy juz jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam tez ostatnio zainwetsowalem i kupilem ATE powerdisck i do tego klocki Ate i jestem bardzo zadowolony.Po dotaciu nie ma porownania do standatrtowych pzrez ktore mialem wibracje na kierownicy kolo 140km/h do ok 100km/h no i przy hamowaniu np z 200 przy 100 juz skutecznosc ich spadala do zera prawie dlatego po jednym wystraszeniu od razu kupilem cos co mnie zatrzyma:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam na przodzie właśnie te tarcze ATE PowerDisk i klocki ATE ... na tyle również zestaw ATE ... mnie już nie zatrzymują tak jak trzeba ... jakie inne klocki można wsadzić zamiast tych standardowych ATE ... jakie będą dobrze współgrały z tymi nacinanymi tarczami ATE? jeżdże bardzo dużo i zazwyczaj dosyć szybko ... na razie tarcze są jak nowe więc szoda wymieniać je na inne ... dlatego w gre wchodzi dopasowanie klocków bo standadowe ATE przy mojej jeździe łatowo nagrzewają, przegrzewają i tracą swoję właściwości, obecnie piszczą na przodzie przy lekkim hamowaniu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferodo ma dobre klocki. na pewno maja dobre plyny hamulcowe.

 

poza tym ebc brakes. w mk2 afn green stuff daja rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marios, pomyśl raczej o większych tarczach... Poza tym płyn jak najlepszy - coś o temperaturze wrzenia w okolicy 300stopni i od razu poczujesz się lepiej ;)

 

po roku używania zestawu zimmermann + green stuff mogę już coś niecoś powiedzieć - zestaw mega fajny jeśli chodzi o hamowanie, ale po przejechaniu 50 tysięcy tarcza wygląda... dziwnie.

 

O czym mówię? Kiedyś HHA (chyba) mówił, że tarcza po green stuffach jest bardzo nierówno starta. Czuć to jak się przejedzie palcem po tarczy - jest po prostu nierówno wytarta na promieniu... Ale po 80 tysięcach genialnych wręcz hebli, to chyba nie jest zły chyba nie mogę mieć do nikogo pretensji, tylko po prostu kupić nowe ;)

 

Podsumowując - green stuff jest super (koniecznie w połączeniu z dobrym płynem i.e. motul 5.1), o ile mamy świadomość, że trzeba po tym tarcze nowe kupić (tzn. dobry jako drugi komplet do danej tarczy).

Share this post


Link to post
Share on other sites
mnie już nie zatrzymują tak jak trzeba ...

no to chyba tylko spadochron Ci zostaje ewentualnie kotwica :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tymon Octa

Ja polecam EBC TG i Klocki EBC GS.

Co prawda użytkuje je w Octavce, ale troszkę mocniejszej niż seria i sprawują się rewelacyjnie.

Jedyna ich wadą jest to, że są Głośne przy ostrym hamowaniu.

Do tego zestawu polecam płyn hamulcowy Motula. ( Z tym że nie pamiętam jaki mam, ale jakaś najwyższa półka )

 

Pozdrawiam i skutecznych hamulców życze :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co mysliscie o zestawie:

312mm, tarcze Tarox, klocki EBC Green, przewody w stalowym oplocie, płyn 5.1 Motula ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy