arsen Zgłoś #681 Napisano 24 Stycznia 2013 czekamy jak sie zagłębisz coś tam się już dowiedziałem, np że przy posiadaniu tarcz i zacisków 256/269 najprawdopodobniej, wystarczy dystans (grubość w zależności od offsetu tarczy) pomiędzy zwrotnicą a jarzmem, i ma grać jak zdobędę , to przetestuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #682 Napisano 25 Stycznia 2013 to dobrze wiedzieć jak będziesz już montował daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #683 Napisano 26 Stycznia 2013 np że przy posiadaniu tarcz i zacisków 256/269 najprawdopodobniej miej na uwadze, że jarzmo pod 256 jest inne niż pod 269 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #684 Napisano 27 Stycznia 2013 jarzmo pod 256 jest inne niż pod 269 wiem wiem.. a jarzmo pod 256 nie went to zwykłe 245 , szukam szukam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #685 Napisano 21 Kwietnia 2013 można założyć adapter do zacisku i wtedy podchodzi tarcza 280mm wtedy będzie dobry hamulec. z tego co wiem to cena ok 370zł za adaptery. zostają orginalne zaciski trzeba tylko kupić tarcze od Audi A4 1.6 do roku 1997 one miały 280mm (przednie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #686 Napisano 21 Kwietnia 2013 można założyć adapter do zacisku i wtedy podchodzi tarcza 280mm wtedy będzie dobry hamulec. z tego co wiem to cena ok 370zł za adaptery. zostają orginalne zaciski trzeba tylko kupić tarcze od Audi A4 1.6 do roku 1997 one miały 280mm (przednie) dokładnie tak jak pisze Łukasz będę miał na dniach taki zestaw tarcze i klocki już kupione czekam tylko na zaciski z regeneracji jeśli ktoś zainteresowany na adaptery pisać do mnie dodam że tarcza wtedy też jest ciut grubsza bo 13mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #687 Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) Fajnie jakbyś porobił zdjęcia z całej operacji, jak to wygląda. Co z klockiem? Obejmie całą szerokość roboczą tarczy? Po założeniu adaptera linki ręcznego będą w stanie dosięgnąć zacisków? Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez Kowal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #688 Napisano 22 Kwietnia 2013 Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie. Czy czasem nie jest to tylko dla .... "wielkości tarczy" - czyt. lansu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #689 Napisano 22 Kwietnia 2013 Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie średnica ramie->fizyka a łatwiej... rozpędź koło o masie 4kg zamontowane w "wigrusie", i zatrzymaj je gołą ręką, a zamontuj koło tej samej wagi ale do jubilata (większe koła) i zatrzymaj je ręką... w którym będzie łatwiej to wykonać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #690 Napisano 22 Kwietnia 2013 Wszystko OK ale wg mnie nie posiadacie takich mocy żeby na seryjnym tyle się nie zatrzymać. Przód większe to rozumiem. No ale zawsze większa tarcza ładniej się prezentuje. ---------- Dodano o 20:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:23 ---------- średnica ramie->fizyka a łatwiej... rozpędź koło o masie 4kg zamontowane w "wigrusie", i zatrzymaj je gołą ręką, a zamontuj koło tej samej wagi ale do jubilata (większe koła) i zatrzymaj je ręką... w którym będzie łatwiej to wykonać?? Ciekawiej wyglądałoby "drogowe" porównanie niż sucha teoria. np. hamowanie z 60km/h przy seryjnych hamulcach a zmienionych. Jakiej wielkości jest różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #691 Napisano 23 Kwietnia 2013 to ja dam przykład bmw 335i ma z przodu i tyłu takie same tarcze tył ma tylko mniejsze zaciski... stosunkowo młody samochód i bardzo dobrze hamuje. Według mnie jeżeli modernizujemy przód to trzeba też się tyłem zająć bo mimo wszystko on też coś hamuje, po to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #692 Napisano 23 Kwietnia 2013 to ja dam przykład bmw 335i ma z przodu i tyłu takie same tarcze tył ma tylko mniejsze zaciski... stosunkowo młody samochód i bardzo dobrze hamuje. Trochę słaby przykład. Jak przeczytałeś chodziło mi o innego typu porównanie. Wracając do Twojego przykładu BMW: Przód: 348mm/30mm tył: 336/22mm Przód i tył wentylowane. Dlatego wydaje mi się, że lepiej byłoby założyć mniejszą tarczę na tył ale wentylowaną niż większą bez wentylacji. Ale cały czas to są tylko domysły. Co jak co ale po to dają wentylowane, żeby lepiej odprowadzały ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #693 Napisano 23 Kwietnia 2013 Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie. Czy czasem nie jest to tylko dla .... "wielkości tarczy" - czyt. lansu. Gdyby nie dawało to sami producenci samochodów nie dawali by na tył większych tarcz w mocniejszych wersjach silnikowych, nie wspominając o tym gdy pojawia się napęd również na koła tylne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #694 Napisano 23 Kwietnia 2013 Gdyby nie dawało to sami producenci samochodów nie dawali by na tył większych tarcz w mocniejszych wersjach silnikowych, nie wspominając o tym gdy pojawia się napęd również na koła tylne. Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #695 Napisano 23 Kwietnia 2013 Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca. No i właśnie dlatego je zmieniam ,ani tarcza wentylowana ani tarcza 312 przód nie dawały u mnie poczucia bezpiecznego i skutecznego hamowania jak na razie dysponuje tylko 220KM i 420NM ale jest plan na więcej ,więc wcześniej zdecydowałem sie na mocniejsze zaciski a tak do tarcz wentylowanych mam na swoim przykładzie miałem już i bosh-a i brembo i mikoda,zimmermany sport pro wentylowane przód tył ale najlepiej wspominam płaskie ATE STANDARD które mimo że nie miały dziurek i dobrej wentylacji hamowały najskuteczniej do jazdy mieszanej nie torowej nie odgrywa to jakiegoś większego znaczenia wręcz moje pierwsze tarcze wentylowane bardzo szybko sie pokrzywiły ,teraz tylko wziąłem dlatego takie bo chce by pył się lepiej odprowadzał z białych felg :marecek pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #696 Napisano 24 Kwietnia 2013 Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca. A to nie można mieć nawet w słabszym samochodzie lepszych hamulców? W czym widzisz problem? Gdyby nie to, że mam stalową zwrotnicę na mały rozstaw jarzma sam bym miał u siebie na przodzie hamulce z S4, niestety to znacznie droższa inwestycja względem 312mm i więcej roboty, a auta potrzebuję codziennie. PS. Znawcą żadnym nie jestem, ale trochę nad hamulcami już posiedziałem, nie bez powodu w swoim golfie 2 gti mam przez siebie od podstaw poskładany prawie cały układ hamulcowy, seryjne zostało tylko serwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad98-47 Zgłoś #697 Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam szukam zmodyfikowanego wsadu flash do ecu vw passat 1.9 tdi ahu.Proszę o pomoc.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #698 Napisano 9 Lipca 2013 chłopaki powiedzcie mi jak wygoda sprawa z założeniem większych tarcz z tylu dodam ze przód mam aktualnie 312 z 288 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #699 Napisano 9 Lipca 2013 ja mam z w8 założone, 269x22 wentylowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #700 Napisano 10 Lipca 2013 ja mam z w8 założone, 269x22 wentylowane. az tak bardzo nie chcem ingerować myślałem o zmianie na większe bez zmiany zacisków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach