Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a czy zamiast czyścić tą zmienią geometrie z którą pewnie za jakiś czas znowu będą jakieś problem nie lepiej wymienić ją na nową ? Wiecie gdzie można taką część kupić i jaki jest koszt ?

Koszt nowej w ASO ok 4tys. PLN i zabrudzi ci się po takim samym czasie jak dobrze wyczyszczona używana. Koszt czyszczenia ok 200 - 300 zł, albo jak masz zapal to 10zł 3 litry ropy, dwa browarki i jazda. Przekalkuluj dla czego opłaca się czyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszyskich!

Juz od roku śledze tamaty na forum -turbiny i ich awari i trybu awaryjengo.

Pasiadam paska z 2004 roku 1.9 TDI - 130km zchipowanego do 165km, przebieg 130 tys. (u mnie od 90 tys). Zeszłej zimy ( w sumie w okresach ciepłych odwilży -kiedy można było jechac szybciej) pojawił sie znany problem auto przy nagłych przyspieczaniach na wysokich biegach traciło moc- stan awaryjny - jazda bez turbo.Postój - stacyjnka i wszystko ok!Pojechałem mimo to do mojego mechanika-vag oczywiście i tu zong.BRAK BŁEDÓW.Koleś nie wierzył i pojedziliśmy ale pech chciał - nic się nie działo.Kolo stwierdził, że mam innego softa (przez chipa- firma B&B)i wartości doładowania, są przekraczane i w normalnym VW to juz by wyskoczył bład i by wiedział czy to N75, czy gruszka czy turbina, ale tu nie wyskakuje...i sam nie wie.:(Nie wiem co o tym sądzić...?!Oczywiście przyszła wiosna- ostra jazda ( brak PSJ) i wsio było ok.Ale znów przyszła zima.Po ostrych mrozach - Święta, ciepłe - trasa, ostra jazda i znów tryb awaryjny.Nie wiem co o tym sądzicie. Czy PSJ, który się przydaża w zimie zapieka aż tak łapatki? A potem się "rozruszają"? Czy mój soft może nie wywalać błędu?Czy lepiej przeczyścić turbinę i mieć spokój?każdy mechanik patrzy się na mnie jak na wariata.."Nie może być ,że nie ma błedów" Ale nie ma! i w sumie to nikt sie chce się tym zająć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm masz dylemata czlowieku

może zakup interface za ok 100-150 zl

laptopa pewnie gdzies znajdziesz i bujaj się z taką instalacją , jak wyskoczy ten tzw notlauf to pewnie cos wyczaisz na kompie

w innym wypadku to chyba tylko rozbieranie i czyszczenie wszystkich elementów od turbawki, choć może być daremne ...

inna kwestia to pogadaj jeszcze z tymi co go czipowali, pewnie tez coś powiedzą

 

anyway powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że nie pozostają błędy, ale to może być wina softu. Jak chcesz sprawdzić turbo to zapal silnik, na jałowym macha w górę. U ciebie pewnie będzie dobrze widać, więc macać sztangi nie musisz :). Na pracującym silniku odłącz wężyk i obserwuj czy sztanga płynnie opada. Jak opadnie sprawdź czy nie da się jej jeszcze trochę dopchnąć, czy się poprostu nie haczy gdzieś.

Turbo zawsze możesz wyczyścić, nie zaszkodzi to mu, a Tobie da informacje w jakim stanie jest. Tylko przy tak sporadycznym problemie zaufany mechanik musi być, który faktycznie je wyciągnie i wyczyści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Co do rozmów z B&B - to jest firma w Niemczech i nie ma kim tam pogadać( Chyba,że znjadę kogos z niemieckim-:)). Co do błedów- przed ostanim trybem awaryjnym podaczas mrózów zapaliła mi sie kontrolka ABS+ESp ale po ponowmym uruchomieniu zagsła.Mechanich zczytał błąd (wystepujący sporadycznie - taki odczyć z kompa) i powiedział, ze tu czujnik płynu chłodniczego i że przy OKAZJI go wymieni...Czy ma on wpływ na prace turbiny i moc auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podstawa to zrobić logi dynamiczne tylko musisz to zrobić jak traci moc. według mnie przepływka albo soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podstawa to zrobić logi dynamiczne tylko musisz to zrobić jak traci moc. według mnie przepływka albo soft.

Logi dynamiczne owszem, ale jak błąd sporadycznie występuje to szukać może.... Choć może być widać na logach jakieś wahnięcia ciśnienia. Przepływka powodowała by ogólnego zamuła, a nie tryb awaryjny. Chyba, że mówimy o tzw. oberwaniu czujnika - odłączenie wtyczki od przepływki powoduje strasznego zamuła i brak jakich kolwiek błędów (przynajmniej w AFN). Tylko, że po podłączeniu działa normalnie, bez resetu sterownika. Softu bym się nie czepiał, jeśli pisze kolega, że wakacje jak dużo jeździ jest ok, tylko zimą problem powraca. Ja teraz coś takiego przerabiałem, lato się skończyło koniec długich tras, tylko miasto przez 2 miesiące, styl PSJ i turbo do czyszczenia, a na wiosnę było wymieniane. Przepałownie pomagało na krótko. Ja bym przyglądnął się turbo, w Polsce jest to najczęstsza przyczyna niedomagania tego typu silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Byłem dziś u mechanika...pojeżdził i stwierdził, że nie przeładowuje i bardzo go martwi ciś. doładowania - 2900mbar i to że nie opada..( czy jakoś tak) i że nie wywala błedu - przekroczenia ciś. doładowania.Ma dalej myśleć ale widzę, że nie ma pomysłu..Co do softu to chyba będzie problem.Czy firma w której to było robione ( poprzedni właściel) wgra jeszcze raz oprogramowanie?Co się stanie jak wstawie std. serownik? ( chpia szlag trafi?)

Chyba faktycznie ukierunkumje działania w kierunku turbiny...sztanig i gruchy...Latem nic sie nie działo...kurde z 2 strony przebieg jest pewny 130 tys. i po turbinie..??

Edytowane przez Waśnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgodze się z wami tylko jedno: czemu nie wywala błędu???? dlaczego tryb awaryjny bez błedu? bo przecież tryb awaryjny włącza się po to aby uchronić silnik przed zniszczeniem po wystąpieniu błedu.

może mi to ktoś wytłumaczyć. ja w swoim miałem podobnie, tryb awaryjny, przeładowanie, no ale błąd o ciśnieniu był. w pd też to przerabiałem i błąd był. a z przepływką to miałem przy alfie takie przypadek że podczas jazdy w mrozie a szczególnie na zimnym silniku nie było mocy, szarpało. błędu nie było. po odłączeniu kostki (symulacja całkowitego uszkodzenia) dopiero wywalało błąd. z tego właśnie mi się wziął ten pomysł. acha i jeszcze audi a4 po nieudolnym chipie: 2 turba po regeneracji, 1 nowe - 2 do 3 tygodnio jazdy i turbo zasmolone. tryb aaryjny i błąd o ciśnieniu. po powrocie do seryjnej mapy wszystko ok.

 

kolego "wasnia" proponuje podpiąć manometr mechaniczny i sę przejechać. może czujnik uszkodzony. ciśnienie raczej powinno się zmieniać, raczej nie ma takiej możliwości żeby się nie zmieniało.

 

jeszcze o jednym zapomniałem niedoładowanie to zazwyczaj turbina a przeładownie to n75. ale to już gdzieś było chyba w tym temacie. też ważna sprawa.

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze o jednym zaponiałem niedoładowanie to zazwyczaj turbina a przeładownie to n75. ale to już gdzieś było chyba w tym temacie. też ważna sprawa.

Dokładnie, stwierdzić to można dodatkowo na postoju, ktoś wciska pedał gazu inny ktoś patrzy na sztangę powinna opadać. W nowszych silnikach, wiem na pewno że po 2001, w początkowej fazie szybkie podciągniecie sztangi i opuszczenie - to jest boost.

acha i jeszcze audi a4 po niudolnym chipie: 2 turba po regeneracji, 1 nowe - 2 do 3 tygodnio jazdy i turbo zasmolone. tryb aaryjny i błąd o ciśnieniu. po powrocie do seryjnej mapy wszystko ok.

No to ewidentnie spieprzony program, bo silnik kocił i zasmolił turbo, może błędnie założyłem, że program jest ok i samochód jak batory nie kopci.

po odłączeniu kostki (symulacja całkowitego uszkodzenia) dopiero wywalało błąd.

No przepływka właśnie błędu nie zostawia, nie spotkałem się z tym aby przepływka sypała się w niskiej temperaturze, ale nie wykluczam.

2900mbar i to że nie opada..

Jeśli to turbo GT17, to z tego co moja wiedza sięga, takie ciśnienie je zabije. Nie wiem jak to się ma do trybu awaryjnego, ale z ciekawości spytam. Jaki masz intercooler??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wypadałoby podmienić sterownik sinika i zrobić test, wtedy wykluczymy wątek dotyczący schrzanionego softu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś jestem świeżo po czyszczeniu turbiny myślałem ze śruby będą zapieczone i ciężko będzie odkręcić turbinę lecz nie było najmniejszego problemu wszystko dobrze się rozkręciło. Miałem trochę problemu z rozpołowieniem strony gorącej ale jakoś po godzinie się udało. Wszystko wyczyszczone auto lata jak szalone niema żadnych problemów super porada !!! naprawdę polecam mnie kosztowało to jeden dziań własnej pracy a w firmach zajmujących się regeneracją wołają 350 zł za demontaż + montaż do tego podstawowa regeneracja 750zł moja turbina była jak nowa nie brała oleju tylko ze autem wcześniej jeździła starsza Pani i stał rok czasu na skutek czego zapiekły się kierownice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli to turbo GT17, to z tego co moja wiedza sięga, takie ciśnienie je zabije. Nie wiem jak to się ma do trybu awaryjnego, ale z ciekawości spytam. Jaki masz intercooler??
na to nie wpadłem. temperatura powietrza. no ale to w przy upałach powinno się głównie oblawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie...

Dziękuje wszytkim za zainteresowanie...Co do softu tez o tym myślałem ale z 2 strony czemy tylko zima?Pewnie mozna by wgrać jescze raz program-szkoda tylko, że to tak daleko.Martwi, mnie i to bardzo to ciś. 2900mbara...Zawsze autko dośc mocno kręciło (2500) ale nie tyle..i własnie wartość 2900 dośc długo "nie opada" tak jakby coś nie pozwalało...Co do intercoolera to nie wiem...ale chyba fabryczny.Jeśli nie uda mi się załatwic problemu w tym roku na pewno na poczatku nowego auto pójdzie na dokładne badania i dam znać.Może jakiś czujnik walnięty jest..??

Edytowane przez Waśnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na to nie wpadłem. temperatura powietrza. no ale to w przy upałach powinno się głównie oblawiać

Na GT17 i fabrycznej chłodnicy do ciśnienia 2500mBar nie powinno być problemów, ale jak kolega pisze, że ładuje prawie 3000mBar to fabryczny cooler może spuchnąć nawet zimą. Widze, że soft napewno ma wade bo nie ma zabezpieczenia przed przeładoweniam, innaczej by 2900 nie puścił. Może też byc dopasowany do większego turbo. GT17 konstrukcyjnie więcej już nie da i przeładowania nie będzie. Fakt faktem, jakiś bład powinien zostać. Jeśli masz dostępto skorzystaj z rady kolegi sipowitz, podmień ECU i zobacz co się urodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje pomocy niedawno wyczyściłem turbinę dziś na 3 biegu auto zamuliło się raz później drugi więc postanowiłem ze zobaczę co będzie na dwójce wkręciłem silnik do 4200 wcisnąłem sprzęgło i silnik zgasł i nie chce odpalić trocha jak by chciał załapać ale nic z tego bezpieczniki są ok tylko niepokoi mnie bo rura która doprowadza powietrze z filtra nie była niedokręcona i cała w oleju olej też jest w kolektorze ssącym na komputerze wyskoczyły błędy 575 i 1262 skasowałem je ale nic nie pomogło co to morze być ?

Edytowane przez spek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te dwa błędy dotyczą przeładowania turbo

http://wiki.ross-tech.com/index.php/00575

oraz możliwego uszkodzenia zaworka sterującego N75:

http://wiki.ross-tech.com/index.php/01262

 

Jeżeli czyściłeś turbo samodzielnie lub nie ufasz mechanikowi, sprawdź dokładnie podłączenie wężyków od zaworka do turbo i okolic. Sprawdź czy da się ruszać ręką sztangę oraz aby przetestować N75, możesz podmienić na tymczas z N18 miejscami.

 

zmyliło

Co to znaczy? Chyba zamuliło, tak? Jeśli tak, to złapało Ci tzw. notlaufa, inaczej tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie chce odpalić czy jak N75 jest uszkodzony niemożna odpalić auta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego nie chce odpalić czy jak N75 jest uszkodzony niemożna odpalić auta ?

 

No właśnie powinien palić. tą rurę miałeś tylko niedokręconą czy całkiem opadniętą? dużo trgo oleju jest tam nawalone?

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego nie chce odpalić czy jak N75 jest uszkodzony niemożna odpalić auta ?

Ja myślę, że zdecydowanie więcej kłopotów składa się na ból serducha Twojego TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności