Skocz do zawartości
Mibi

Ksenony świecą za nisko

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarcza, tą procedurę stosuje gdy wymieniamy np. czujnik poziomowania aby ustawić mu domyślne parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiązka światła staje się węższa.

 

Ciekawe w jaki sposób jest to realizowane bo jak widzę opis dotyczy B6 a ja jeździłem B6 przez 6 lat i jakoś tego nie zauważyłem. Owszem miałem bi-ksenony ale one tylko doświetlały na łukach drogi a nie zmieniały szerokości strumienia światła. Co innego teraz w B7 gdzie mam reflektory z dynamiczną regulacją zasięgu i kamerą która współpracuje z całym systemem i przesłonami zapobiegając w ten sposób oślepianiu kierowców jadących przede mną i z na przeciwka.

 

Poniżej link do artykułu o dynamicznych światłach na przykładzie Golfa VII

 

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/porady-uzytkowe/316955,Volkswagen-Golf-VII-Jak-dziala-system-Dynamic-Light-Assist.html

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, mam problem z oświetleniem mojego paska tzn. w prawym reflektorze brak jest gniazdka/oprawki żarówki h7, żarówka przy wymianie została przeze mnie wciśnięta na swoje miejsce jednakże po kilku trasach obluzowała się i potłukłaIMG_20160214_203727.jpg. Nie mam pojęcia czego tam brakuje, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia czego tam brakuje

 

Na moje oko brakuje sprężynki przytrzymującej żarówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zobacz z drugiej strony. Ale według mnie żarówka w tej lampie siedzi na wcisk bez żadnej spreżynki podtrzymujacej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia czego tam brakuje, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o podpowiedź.

 

Jeśli jest to reflektor Valeo to faktycznie żarówka jest w nim montowana na wcisk :

 

3333.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie, faktycznie reflektor to Valeo, niestety nie ma opcji by zasugerować się sposobem montażu żarówki w drugiej z lamp, gdyż jest inne i żarówka mocowana jest przy pomocy oprawki. To rozwiązanie daje pewność, że żarówka nie wypadnie. Co do wcisku żarówki w miejscu jej montażu jest to małe praktyczne, gdyż zwyczajnie będzie ona stamtąd wypadać, tym bardziej, że passek jest trochę obniżony i utwardzony na H&R. Wnioskuję po Waszych podpowiedziach, że ten typ tak ma, w necie niestety nie mogę znaleźć sobie nic poglądowego więc trafi wymontować reflektor i skonstruować jakie rzemiosło, choć uważam, że oryginał to oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymontować reflektor i skonstruować jakie rzemiosło

 

Jeśli żarówka jest na wcisk to wydaje mi się, że będą tam jakieś blaszki , które trzeba będzie podoginać żeby trzymały żarówkę i powinno być po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio pojechałem ustawiać światła na przegląd i ustawili bezpłatnie. Myślę że wszędzie powinno tak być chyba że ktoś chce sobie dodatkowo zarobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12803978_1080331408655553_1976860002_n.jpg

 

To zdjęcie z mojego CC. Którym konkretnie imbusem regulujemy ksenony w pionie góra/dół? Regulację robimy na włączonych światłach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od pewnego czasu borykam się ze słabo świecącymi ksenonami w moim B6 2007r. To są skrętne biksenony z doświetlaniem bocznym na żarówkach H7.

Na początku świeciły krótko, więc podniosłem. Niestety dalej do życzenia pozostawia słaba siła światła, jest dużo gorzej niż w samochodach na zwykłych żarówkach H7. Klosze zewnętrzne nie są jakoś specjalnie zmatowiałe ani mleczne więc pierwsze podejrzenie padło na wypalone odbłyśniki, co podobno jest wadą w tych samochodach. Praktycznie już umówiłem się na wymianę odbłyśników (całkowity koszt to 800zł) ale zrobiłem mały test, który zbił mnie z tropu.

Podczas jazdy w nocy, kiedy miałem wrażenie, że światła świecą słabo wyłączyłem je na chwilę i włączyłem ponownie i .... okazało się że światła zaświeciły dużo mocniej niż świeciły przed chwilą... hmm?? po czym po krótkim czasie siła słabnie.

Moje pytanie: czy u Was też tak jest?

 

Moje podejrzenia skierowałem na układ zasilania czyli przetwornice, ale dowiedziałem się w ASO, że przetwornice działają albo nie (wtedy żarówka się nie zapali) nie ma natomiast sytuacji, że mogą działać słabiej. Podejrzenia więc padły znowu na same żarówki, bo tak już ze 4 lata miały i mogą się kończyć.

Żarówki wymieniłem kilka dni temu, przy okazji zostały wyczyszczone soczewki i wewnętrzna strona klosza. Żarówki to OSRAM 4150K kupione w autolandzie więc raczej oryginały, stare były philipsy. Jest lepiej, choć jeszcze się nie wygrzały? ale d.. nie urywa.

I znowu mój test, wyłączam i włączam ponownie... i znowu to samo, po ponownym włączeniu świecą dużo lepiej. O co chodzi?? Oczywiście na nowych żarówkach świecą jeszcze lepiej niż na starych choć nie wiem jak duży wpływ mogło mieć wyczyszczenie samych soczewek i klosza wewnątrz.

 

Będę bardzo wdzięczny jeśli wykonacie w swoich autach podobny test z wyłączeniem na chwilę i ponownym włączeniem świateł. Oczywiście jedźcie powoli i po prostej drodze. Wystarczy wyłączyć dosłownie na pół sekundy.

Edytowane przez gslaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez się tak dzieje, jak włączam światła to to żarówki dostają większe niepięcie aby się rozgrzać i zainicjować łuk. Teraz mam przetwornice Valeo, bo oryginalne padły już kilka lat temu. Żarówki osram. Generalnie te lampy to porażka. Świeca mocno na boki i to może jest zaletą, ale do przodu to nie za bardzo. A "długie" na bi-ksenonach to już tragedia. Nie wiem jak u innych ale mój pasta to prawie wcale nie ma "długich" świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłeś poprawkę na rozszerzanie i kurczenie źrenic? Może ten typ tak ma bo u mnie też lipnie świecą ksenony. W poprzedniej Octavii miałem Osram Nightbraker H7 i mam wrażenie, że świeciły lepiej niż tu ksenony :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiszę mój przypadek, może komuś się przyda.

Po zakupie auta od razu zauważyłem, że jedno ze świateł świeci na różowo, więc od razu podjąłem decyzję o wymianie obydwu żarników.

Poszukawszy nieco dokonałem zakupu na allegro (od firmy), dwie sztuki OSRAM XENARC z wyszczególnieniem numerów seryjnych na fakturze, łączna cena 450zł.

Jakiż był mój zawód, gdy okazało się że o mocno świecących światłach mogę tylko pomarzyć. Poprzednio miałem B5 z fabrycznymi bi-ksenonami, które nie świeciły rewelacyjnie, ale tutaj to była tragedia. Przez kilka miesięcy tak jeździłem rozważając różne opcje (polerka kloszy, regeneracja odbłyśników), niestety w zapyziałej dziurze Wrocław :P nie ma żadnego serwisu specjalizującego się w ksenonach.

W końcu zdecydowałem się na wycieczkę, rozważałem Śląsk i Poznań, wygrał Poznań, udałem się do xenon-serwis F.H.U. Rafał Matuszczak.

Pan na miejscu wymontował lampy (odkręcając tylko jedną stronę zderzaka na lampę!), włożył swoje żarniki i co się okazało? Te moje dawały ok 50% mniej światła niż jego :/

Nie zastanawiając się wiele wyłożyłem drugi raz zbliżoną kwotę na żarniki i teraz cieszę się niezłymi światłami, choć i tak daleko im do tych najjaśniejszych na drogach. Sprzedawca z allegro wymienił mi żarniki na inne, ale niestety nie wiem czy świecą lepiej, bo nie chce mi się podmieniać ich samemu, a póki co do Poznania nie miałem po drodze ;)

Jak wam słabo świecą światła polecam kupić zwykły luksometr (najlepiej na ali, bo na all dwa razy drożej) i zmierzyć, w najjaśniejszym miejscu powinniście uzyskać ok 1200 luksów (lub więcej).

Zresztą jak ktoś chce, to mam taki sprzęt na zbyciu, po pomyłkowo kupiłem dwa :P.

W dalszym jednak ciągu patrze z zazdrością na ksenony w Mazdach i Mercedesach, które świecą niesamowicie jasno i tak szkliście, krystalicznie, w moim aucie jakiś taki zamglony ten ksenon. Byłbym nawet skłonny zapłacić kilka tysięcy za nowe lampy, gdyby mi ktoś zagwarantował znaczącą poprawę, ale nie sądzę żeby to zrobił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam podobny problem w Passat B7 2011 Bi-Xenon. Światła swiecą bardzo blisko (widzę krawędź promieni światła ). Z tego co tu czytam to proponujecie wizytę w ASO by przeprowadzić adaptacje świateł. Dodam, że wymieniałem sprężyny na PRO-KIt więc to może mieć wpływa na zasięg świecenia świateł. Idąc za Waszą radą pojechałem wczoraj do ASO VW w Gliwicach. Okazało się, że taka usługa u nich to koszt 230PLN !! i trzeba jeszcze czekać trzy tygodnie na termin :-) Kpina.

Jakie mam inne opcje by to ogarnąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprosić kogoś z forum mieszkającego w twojej okolicy i pomoc, jak się ma kabel i kompa, to adaptacja jest dziecinnie prosta.

A po włączeniu zapłonu światła wykonują test (dół, lewo, prawo, góra)?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła test robią normalnie. Kabel mam tylko coś jest nie tak bo nie mam aktywnych bloków pomiarowych. Więc czekam na kumpla co ma ori kabel, a jest na wakacjach. Dzieki za podpowiedź. Gdzieś doczytam jak to się robi...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam inny problem z xenonami, mianowicie, byłem zmuszony wymienić lewą lampę (kompletą), po wymianie, lampy nie testują się na samym początku, świeci się lampka spalonej żarówki. W vcds błedy

Sobota,17,Wrzesien,2016,15:37:14:24180

Wersja VCDS: AKP 11.11.5

 

Adres 55: Zasieg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl

Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 B HW: 5M0 907 357 B

Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet X024

Kodowanie: 2343937

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

Dodatkowe informacje: ID-L fehlt AFS-Lst.-Modul l .... 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004

VCID: 336F645D426B1C80ECE

5 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

 

02233 - Modu3 mocy lewego reflektora (J667)

004 - Brak sygna3u / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100100

Priorytet b3edu: 6

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

01042 - Sterownik niezakodowany

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

02656 - Koncówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

02657 - Koncówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

01539 - Reflektory nie zosta3y wyregulowane

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100101

Priorytet b3edu: 3

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

wyregulować się nie da, ze względu na powyższe błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić adaptację lampy, wszystko zniknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra a możesz coś więcej powiedzieć? Ponieważ jak wchodzę w adaptację to nigdzie już wejść się nie da wszystko na czerwono pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności