lopezpb Zgłoś #121 Napisano 12 Lutego 2016 Wystarcza, tą procedurę stosuje gdy wymieniamy np. czujnik poziomowania aby ustawić mu domyślne parametry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #122 Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) wiązka światła staje się węższa. Ciekawe w jaki sposób jest to realizowane bo jak widzę opis dotyczy B6 a ja jeździłem B6 przez 6 lat i jakoś tego nie zauważyłem. Owszem miałem bi-ksenony ale one tylko doświetlały na łukach drogi a nie zmieniały szerokości strumienia światła. Co innego teraz w B7 gdzie mam reflektory z dynamiczną regulacją zasięgu i kamerą która współpracuje z całym systemem i przesłonami zapobiegając w ten sposób oślepianiu kierowców jadących przede mną i z na przeciwka. Poniżej link do artykułu o dynamicznych światłach na przykładzie Golfa VII http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/porady-uzytkowe/316955,Volkswagen-Golf-VII-Jak-dziala-system-Dynamic-Light-Assist.html Edytowane 12 Lutego 2016 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sobies123 Zgłoś #123 Napisano 14 Lutego 2016 witam wszystkich, mam problem z oświetleniem mojego paska tzn. w prawym reflektorze brak jest gniazdka/oprawki żarówki h7, żarówka przy wymianie została przeze mnie wciśnięta na swoje miejsce jednakże po kilku trasach obluzowała się i potłukła. Nie mam pojęcia czego tam brakuje, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #124 Napisano 15 Lutego 2016 Nie mam pojęcia czego tam brakuje Na moje oko brakuje sprężynki przytrzymującej żarówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #125 Napisano 15 Lutego 2016 Najlepiej zobacz z drugiej strony. Ale według mnie żarówka w tej lampie siedzi na wcisk bez żadnej spreżynki podtrzymujacej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #126 Napisano 15 Lutego 2016 Nie mam pojęcia czego tam brakuje, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o podpowiedź. Jeśli jest to reflektor Valeo to faktycznie żarówka jest w nim montowana na wcisk : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sobies123 Zgłoś #127 Napisano 15 Lutego 2016 dzięki za zainteresowanie, faktycznie reflektor to Valeo, niestety nie ma opcji by zasugerować się sposobem montażu żarówki w drugiej z lamp, gdyż jest inne i żarówka mocowana jest przy pomocy oprawki. To rozwiązanie daje pewność, że żarówka nie wypadnie. Co do wcisku żarówki w miejscu jej montażu jest to małe praktyczne, gdyż zwyczajnie będzie ona stamtąd wypadać, tym bardziej, że passek jest trochę obniżony i utwardzony na H&R. Wnioskuję po Waszych podpowiedziach, że ten typ tak ma, w necie niestety nie mogę znaleźć sobie nic poglądowego więc trafi wymontować reflektor i skonstruować jakie rzemiosło, choć uważam, że oryginał to oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #128 Napisano 16 Lutego 2016 wymontować reflektor i skonstruować jakie rzemiosło Jeśli żarówka jest na wcisk to wydaje mi się, że będą tam jakieś blaszki , które trzeba będzie podoginać żeby trzymały żarówkę i powinno być po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowy222 Zgłoś #129 Napisano 17 Lutego 2016 Ja ostatnio pojechałem ustawiać światła na przegląd i ustawili bezpłatnie. Myślę że wszędzie powinno tak być chyba że ktoś chce sobie dodatkowo zarobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puschkin Zgłoś #130 Napisano 28 Lutego 2016 To zdjęcie z mojego CC. Którym konkretnie imbusem regulujemy ksenony w pionie góra/dół? Regulację robimy na włączonych światłach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gslaw Zgłoś #131 Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Witam, Od pewnego czasu borykam się ze słabo świecącymi ksenonami w moim B6 2007r. To są skrętne biksenony z doświetlaniem bocznym na żarówkach H7. Na początku świeciły krótko, więc podniosłem. Niestety dalej do życzenia pozostawia słaba siła światła, jest dużo gorzej niż w samochodach na zwykłych żarówkach H7. Klosze zewnętrzne nie są jakoś specjalnie zmatowiałe ani mleczne więc pierwsze podejrzenie padło na wypalone odbłyśniki, co podobno jest wadą w tych samochodach. Praktycznie już umówiłem się na wymianę odbłyśników (całkowity koszt to 800zł) ale zrobiłem mały test, który zbił mnie z tropu. Podczas jazdy w nocy, kiedy miałem wrażenie, że światła świecą słabo wyłączyłem je na chwilę i włączyłem ponownie i .... okazało się że światła zaświeciły dużo mocniej niż świeciły przed chwilą... hmm?? po czym po krótkim czasie siła słabnie. Moje pytanie: czy u Was też tak jest? Moje podejrzenia skierowałem na układ zasilania czyli przetwornice, ale dowiedziałem się w ASO, że przetwornice działają albo nie (wtedy żarówka się nie zapali) nie ma natomiast sytuacji, że mogą działać słabiej. Podejrzenia więc padły znowu na same żarówki, bo tak już ze 4 lata miały i mogą się kończyć. Żarówki wymieniłem kilka dni temu, przy okazji zostały wyczyszczone soczewki i wewnętrzna strona klosza. Żarówki to OSRAM 4150K kupione w autolandzie więc raczej oryginały, stare były philipsy. Jest lepiej, choć jeszcze się nie wygrzały? ale d.. nie urywa. I znowu mój test, wyłączam i włączam ponownie... i znowu to samo, po ponownym włączeniu świecą dużo lepiej. O co chodzi?? Oczywiście na nowych żarówkach świecą jeszcze lepiej niż na starych choć nie wiem jak duży wpływ mogło mieć wyczyszczenie samych soczewek i klosza wewnątrz. Będę bardzo wdzięczny jeśli wykonacie w swoich autach podobny test z wyłączeniem na chwilę i ponownym włączeniem świateł. Oczywiście jedźcie powoli i po prostej drodze. Wystarczy wyłączyć dosłownie na pół sekundy. Edytowane 15 Września 2016 przez gslaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #132 Napisano 15 Września 2016 u mnie tez się tak dzieje, jak włączam światła to to żarówki dostają większe niepięcie aby się rozgrzać i zainicjować łuk. Teraz mam przetwornice Valeo, bo oryginalne padły już kilka lat temu. Żarówki osram. Generalnie te lampy to porażka. Świeca mocno na boki i to może jest zaletą, ale do przodu to nie za bardzo. A "długie" na bi-ksenonach to już tragedia. Nie wiem jak u innych ale mój pasta to prawie wcale nie ma "długich" świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #133 Napisano 15 Września 2016 Wziąłeś poprawkę na rozszerzanie i kurczenie źrenic? Może ten typ tak ma bo u mnie też lipnie świecą ksenony. W poprzedniej Octavii miałem Osram Nightbraker H7 i mam wrażenie, że świeciły lepiej niż tu ksenony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #134 Napisano 16 Września 2016 Opiszę mój przypadek, może komuś się przyda. Po zakupie auta od razu zauważyłem, że jedno ze świateł świeci na różowo, więc od razu podjąłem decyzję o wymianie obydwu żarników. Poszukawszy nieco dokonałem zakupu na allegro (od firmy), dwie sztuki OSRAM XENARC z wyszczególnieniem numerów seryjnych na fakturze, łączna cena 450zł. Jakiż był mój zawód, gdy okazało się że o mocno świecących światłach mogę tylko pomarzyć. Poprzednio miałem B5 z fabrycznymi bi-ksenonami, które nie świeciły rewelacyjnie, ale tutaj to była tragedia. Przez kilka miesięcy tak jeździłem rozważając różne opcje (polerka kloszy, regeneracja odbłyśników), niestety w zapyziałej dziurze Wrocław nie ma żadnego serwisu specjalizującego się w ksenonach. W końcu zdecydowałem się na wycieczkę, rozważałem Śląsk i Poznań, wygrał Poznań, udałem się do xenon-serwis F.H.U. Rafał Matuszczak. Pan na miejscu wymontował lampy (odkręcając tylko jedną stronę zderzaka na lampę!), włożył swoje żarniki i co się okazało? Te moje dawały ok 50% mniej światła niż jego Nie zastanawiając się wiele wyłożyłem drugi raz zbliżoną kwotę na żarniki i teraz cieszę się niezłymi światłami, choć i tak daleko im do tych najjaśniejszych na drogach. Sprzedawca z allegro wymienił mi żarniki na inne, ale niestety nie wiem czy świecą lepiej, bo nie chce mi się podmieniać ich samemu, a póki co do Poznania nie miałem po drodze Jak wam słabo świecą światła polecam kupić zwykły luksometr (najlepiej na ali, bo na all dwa razy drożej) i zmierzyć, w najjaśniejszym miejscu powinniście uzyskać ok 1200 luksów (lub więcej). Zresztą jak ktoś chce, to mam taki sprzęt na zbyciu, po pomyłkowo kupiłem dwa . W dalszym jednak ciągu patrze z zazdrością na ksenony w Mazdach i Mercedesach, które świecą niesamowicie jasno i tak szkliście, krystalicznie, w moim aucie jakiś taki zamglony ten ksenon. Byłbym nawet skłonny zapłacić kilka tysięcy za nowe lampy, gdyby mi ktoś zagwarantował znaczącą poprawę, ale nie sądzę żeby to zrobił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shark44 Zgłoś #135 Napisano 17 Września 2016 Panowie, mam podobny problem w Passat B7 2011 Bi-Xenon. Światła swiecą bardzo blisko (widzę krawędź promieni światła ). Z tego co tu czytam to proponujecie wizytę w ASO by przeprowadzić adaptacje świateł. Dodam, że wymieniałem sprężyny na PRO-KIt więc to może mieć wpływa na zasięg świecenia świateł. Idąc za Waszą radą pojechałem wczoraj do ASO VW w Gliwicach. Okazało się, że taka usługa u nich to koszt 230PLN !! i trzeba jeszcze czekać trzy tygodnie na termin :-) Kpina. Jakie mam inne opcje by to ogarnąć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #136 Napisano 17 Września 2016 Poprosić kogoś z forum mieszkającego w twojej okolicy i pomoc, jak się ma kabel i kompa, to adaptacja jest dziecinnie prosta. A po włączeniu zapłonu światła wykonują test (dół, lewo, prawo, góra)? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shark44 Zgłoś #137 Napisano 17 Września 2016 Światła test robią normalnie. Kabel mam tylko coś jest nie tak bo nie mam aktywnych bloków pomiarowych. Więc czekam na kumpla co ma ori kabel, a jest na wakacjach. Dzieki za podpowiedź. Gdzieś doczytam jak to się robi... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vortex Zgłoś #138 Napisano 18 Września 2016 Witam, ja mam inny problem z xenonami, mianowicie, byłem zmuszony wymienić lewą lampę (kompletą), po wymianie, lampy nie testują się na samym początku, świeci się lampka spalonej żarówki. W vcds błedy Sobota,17,Wrzesien,2016,15:37:14:24180Wersja VCDS: AKP 11.11.5 Adres 55: Zasieg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 B HW: 5M0 907 357 B Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet X024 Kodowanie: 2343937 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 Dodatkowe informacje: ID-L fehlt AFS-Lst.-Modul l .... 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004 VCID: 336F645D426B1C80ECE 5 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one: 02233 - Modu3 mocy lewego reflektora (J667) 004 - Brak sygna3u / brak komunikacji - MIL zapalona Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 11100100 Priorytet b3edu: 6 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 59 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: niewa?ny niewa?ny niewa?ny 01042 - Sterownik niezakodowany 000 - - - MIL zapalona Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 11100000 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 59 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: niewa?ny niewa?ny niewa?ny 02656 - Koncówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 11100000 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 59 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: niewa?ny niewa?ny niewa?ny 02657 - Koncówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 11100000 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 59 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: niewa?ny niewa?ny niewa?ny 01539 - Reflektory nie zosta3y wyregulowane 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 11100101 Priorytet b3edu: 3 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 59 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: niewa?ny niewa?ny niewa?ny wyregulować się nie da, ze względu na powyższe błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #139 Napisano 18 Września 2016 Musisz zrobić adaptację lampy, wszystko zniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vortex Zgłoś #140 Napisano 18 Września 2016 No dobra a możesz coś więcej powiedzieć? Ponieważ jak wchodzę w adaptację to nigdzie już wejść się nie da wszystko na czerwono pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach