czako Zgłoś #21 Napisano 31 Sierpnia 2010 witam mam taki problem z moim passatem swieci mi sie kontrolka ladowania na zegarach,wymienilem regulator napiecia i dalej bez zmian, alternator jest firmy valeo kto wie co moze byc przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1marko Zgłoś #22 Napisano 13 Października 2010 (edytowane) Witam Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jakie przwody dochodza do niebieskiej kostki na alternatorze? W kostce sa 2 cienkie przewody, vw passat 1.9 tdi 110 1999r prod. Edytowane 13 Października 2010 przez 1marko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrew88 Zgłoś #23 Napisano 4 Grudnia 2010 Witam, Panowie mam mały problem. Podczas jazdy zauważyłem kontrolkę od akumulatora, czyli brak ładowania, za chwile dodatkowo zapaliła się kontrolka ABS i przestał działać ABS. Co to może być ? Alternator, szczotki w nim ? Może to być wina słabego akumulatora, czy to nie ma nic wspólnego ? W sumie nie ma ładowania, słaby mógłby być. Nigdy wcześniej się nic nie działo. Będę wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alabaster999 Zgłoś #24 Napisano 12 Grudnia 2010 Witam U mnie w passku 1,9TDI 115KM 99r dzieją się dziwne rzeczy... Po włączeniu zapłonu pali się kontrolka ładowania. Po rozruchu gaśnie (lub nie) ale zapala się po chwili i znów gaśnie, potem świeci, potem gaśnie a po przejechaniu paru km znowu świeci, nieraz na kompie wyskoczy napis "alternator workshop" - cały czas podczas tych ekscesów ładowanie jest ! Nieraz przejadę z 50km i dopiero się zapali lub mrugnie, nieraz po przejechaniu 500m już świeci. Co to może być? Alternator Bosch - był sprawdzony. Zostało wymienione łożysko, pierścienie i regulator Bosch 120A. Sprawdzony gruby przewód '+' jest ok, masa '-' też jest ok Ładowanie bez obciążenia - 14,3V, po włączeniu świateł i innych odbiorników 13,9V Ładowanie cały czas działa tylko ta kontrolka szaleje... Proszę o jakieś porady Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #25 Napisano 12 Grudnia 2010 Ładowanie cały czas działa tylko ta kontrolka szaleje... Sprawdz ciągłość obwodu wzbudzenia- gdzieś masz niekontakt. Instruments Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alabaster999 Zgłoś #26 Napisano 14 Grudnia 2010 Sprawdz ciągłość obwodu wzbudzenia- gdzieś masz niekontakt. Instruments Poszukuję w związku z tym schematu elektrycznego zasilania alternatora prądem wzbudzenia. Może ktoś z Was taki posiada. Proszę o wiadomości na priv. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #27 Napisano 14 Grudnia 2010 Poszukuję w związku z tym schematu elektrycznego zasilania alternatora prądem wzbudzenia. Może ktoś z Was taki posiada. Proszę o wiadomości na priv. To bardzo prosty układ. Sądzę, że bez schematu to machniesz. Sugeruje przemierzyć ciągłość do licznika, jak nie będzie rezultatów to w samym liczniku szukaj pękniętego lutu. Trafiało się, że wymieniałem diodę, ale to najczęściej po awarii stojana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nalewczanboy Zgłoś #28 Napisano 11 Stycznia 2012 Witam, Panowie mam mały problem. Podczas jazdy zauważyłem kontrolkę od akumulatora, czyli brak ładowania, za chwile dodatkowo zapaliła się kontrolka ABS i przestał działać ABS. Co to może być ? Alternator, szczotki w nim ? Może to być wina słabego akumulatora, czy to nie ma nic wspólnego ? W sumie nie ma ładowania, słaby mógłby być. Nigdy wcześniej się nic nie działo. Będę wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję Pozdrawiam U mnie opisane objawy były identyczne i co się okazało wadliwy był regulator napięcia. Wymieniony i teraz jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #29 Napisano 12 Stycznia 2012 Witam mam alternator Valeo 120 A mam ładowanie bez obciążenia 13V a jak włączyłem wszystko do oporu i było 12,4 czy to regulator czy coś grubszego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jokubek Zgłoś #30 Napisano 12 Stycznia 2012 Może dioda prostownicza przy alternatorze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #31 Napisano 12 Stycznia 2012 stanowczo bardzo słabe ładowanie powinno wynosić przy obciążeniu nie mniej niż 14V żeby aku był dobrze doładowywany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil0107 Zgłoś #32 Napisano 19 Grudnia 2012 witam.co moze byc przyczyna gasniecia kontrolki po przekreceniu stacyjki? alternator bosh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil0107 Zgłoś #33 Napisano 21 Grudnia 2012 problem rozwiazany.winny okazal sie regulator napiecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw99 Zgłoś #34 Napisano 4 Kwietnia 2013 Witam panowie proszę o pomoc mam mega problem Passat b5 1,9 TDI 115PS 00r program na 150ps xenon i skrzynia basowa jeśli to przez to mogło sie zepsuć Objawy: Jade sobie dzisiaj i przy przyspieszaniu nagle swiatła mi zgasły podswietlenie licznika zgasło i obrotomierz spadł na zero. Auto zgasiłem i odpaliłem , zapalilem swiatla ale znow po sekundzie wszystko zgasło a dodatkowo na liczniku zrobila mi sie choinka w życiu tylu kontrolek nie widziałem. Pozwoliłem passatowi odpocząć . po 5 min odpalił i już nic sie nie dzialo aż tu zauwarzyłem ze wycieraczki jakoś słabiej chodza potem to już licznik coraz słabiej swiecił, potem xenon zaczoł przygasać a na koncu przy jakim kolwiek poborze pradu np przy wciskaniu stopu zapalało sie coraz wiecej kontrolek az juz braklo pradu . Szwagier mnie scholował ale silnik cały czas pracował normalnie a i kontrolka od ladowania sie nie swiecila Prosze o pomoc . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #35 Napisano 4 Kwietnia 2013 Prosze o pomocSprawdź:-przewód masy aku-nadwozie -przewód plus aku-alternator -napięcie ładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #36 Napisano 5 Kwietnia 2013 zacznij od prostej czynności - miernik cyfrowy w dłoń i zmierz na alternatorze napięcie , tam gdzie jest jeden gruby kabel nakrętką na 13 klucz przykręcany to tam i na ramę i zobacz czy ładuje wogóle, jak tak to kolejno akumulator (plus i minus miernik)- potem to już tylko kabel w stronę bezpieczników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw99 Zgłoś #37 Napisano 6 Kwietnia 2013 Kontolka od ładowania po przekręceniu zapłonu nie zapala się i nie widać w ogole jej wcale , odejrzewam regulator napięcia dodam że stało się to jak mu dałem w pi**e z pod swiateł i wtedy wyskoczył tez napis generator werkstat i zasmierdziało czyms w srodku i obrotek przestał działać przez chwilę i zrobiło się ciemno wszystko pogasło prócz radia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Virus92 Zgłoś #38 Napisano 16 Listopada 2016 Witam, mam paska b5fl '03 1,9tdi 101km. Padło ładowanie. Dziś po odebraniu od mechanika (wymiana mostka i regulatora napięcia) zauważyłem, że na luzie przy postoju lekko falują obroty, a wraz z nimi (w tyn samym rytmie) światła i podświetlenie kokpitu. Powinno się z czasem ustatkować czy coś jest nie halo? Dodam jeszcze, że gdy auto jest dłużej nie odpalane np. po nocy przy odpaleniu bateryjka nie znika i wyświetla się błąd generator verkstatt, ale gdy dodam gazu błąd znika. Zauważyłem również, że na luzie przy dodaniu gazu światła mocniej biją tak jak i podświetlenie kokpitu. Auto zaprowadziłem spowrotem do mechanika, stwierdził, że pewnie sprzęgiełko alternatora i mam jeździć aż padnie całkiem. Nie wiem już sam czy kolejna część jest do wymiany czy ktoś poprostu "wyrzeźbił aby odpalało"... Może by spróbować akumulator naładować na maksa, bo niestety do nowych nie należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin b5 Zgłoś #39 Napisano 22 Grudnia 2016 witam wszystkich mam problem z ładowaniem. nowy akumulator szczotki z regulatorem i sprawdzony alternator a ładowania niema, dodam jeszcze ze gdy włanczam zaplon nie pokazuje kontrolki od ładowania prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #40 Napisano 22 Grudnia 2016 czy kontrolka swieci czy nie to jesli sprawdzony alternator ladowanie ma byc bo jest samowzbudzeniowy,sprawdz mase czy silnik ma z kabina polaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach