Gość pablo8o Zgłoś #1 Napisano 2 Marca 2009 do alternatora dochodzi wtyczka z 2 przewodami. Pierwszy jest od kontrolki ładowania a 2 od wzbudzenia ...poprawcie jeśli sie myle...Co zrobić jesli na tym od wzbudzenia nie ma napięcia? Gdzie szukać co sprawdzić....???? alternator valeo 120A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2009 alternatory wzbudzaja sie gdzies tak od ok 700obrotow na minute..jesli nawet przy przygazowaniu nie laduje to znaczy ze regulator napiecia jest do wymiany..chociaz nie koniecznie..musisz podjechac do zakladu zajmujacego sie naprawa alternatorow i oni wrzuca go na stol i powiedza co jest nie tak..jesli koszta naprawy beda wysokie to lepiej troszke wiecej kasy wylozyc i kupic alternator boscha..sa lepsze od valeo i bardziej popularne czesci jest duzo i sa tansze w naprawie..chociaz psuja sie duzo rzadziej..pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #3 Napisano 3 Marca 2009 Z tego co pamiętam to tam idą 2 przewody - niebieski do kontrolki ładowania i czarny do rozrusznika i dalej akumulatora. Rozumiem że nie masz prądu na czarnym przewodzie? On idzie do rozrusznika i dalej do akumulatora. Tym przewodem ładowany jest akumulator. Jakie masz objawy? Czy kontrolka ładowania się świeci, czy też mimo że gaśnie alternator nie ładuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablo8o Zgłoś #4 Napisano 3 Marca 2009 tam są 2 kable . Pierwszy gruby idzie do akumulatora a 2 kabel 2 żyłowy z wtyczką. z tego co wiem jeden odpowiada za kontrolke ładowania liczniku a 2 jest od wzbudzenia . I na tym 2 po włączeniu zapłonu powinno byc chyba napięcie a nie ma... Gdzie szukac.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2009 jesli nie ma na kablu od wzbudzenia to go nie szukaj tylko jedz po nowy mostek(diody) bo sa do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablo8o Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2009 czyli brak tego napięcia wynika z uszkodzenia alternatora (regulatora napięcia) i gdy załoze dobry alternator powinno wszystko działac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #7 Napisano 4 Marca 2009 Zadajesz pytania nie mówiąc jakie masz objawy. Czy gdy włączysz zapłon świeci ci się kontrolka ładowania? Jeśli świeci, to alternator jest wzbudzany. Rozumiem że alternator nie ładuje. A może to tylko szczotki alternatora. Jakie masz objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablo8o Zgłoś #8 Napisano 4 Marca 2009 jak włącze zapłon to świeci kontrolka od ładowania , po odpaleniu nadal świeci. alternator nie ładuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #9 Napisano 4 Marca 2009 to bylo od razu tak mowic pablo8o bo tak namieszales ze sam juz nie wiedzialem czy masz pytanie ogolnikowe o jakies tam pojecia czy pytasz konkretnie..jesli nie gasnie to masz diody(mostek)do wymiany..ale mozliwe tez ze regulator..na 100%.. na drugi raz zadawaj konkretnie pytanie bo serio na poczatku nie wiadomo bylo o co chodzi do konca:) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borgi1328 Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2009 A ja mam taki problem jak włącze zapłon to świeci kontrolka od ładowania , po odpaleniu nadal świeci przegazuje do 1200 obr kontrolka od ładowania gaśnie pomó rzcie Alternator bosch co jest grane a regulator do niego 100zł czy to napewno regulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2009 A ja mam taki problem jak włącze zapłon to świeci kontrolka od ładowania , po odpaleniu nadal świeci przegazuje do 1200 obr kontrolka od ładowania gaśnie pomó rzcie Alternator bosch co jest grane a regulator do niego 100zł czy to napewno regulator twoj alternator za pozno sie wzbudza..to wina regulatora najprawdopodobniej. ale wina tez moze byc spalona ktoras mala dioda. ale stawiam na regulator. na priv wyslalem ci wiadomosc odnosnie regulatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ninja2 Zgłoś #12 Napisano 6 Grudnia 2009 Witam. Odswierzę troche temat moim problemem. Mialem taka sytuacje ze zaswiecila mi sie kontorlka ladowania i po chwili zgasła. Coraz czesciej mi sie zaswiecala i to na coraz dluzej, w koncu swieci caly czas. Mam alternator 120A (producenta nie pamietam) Masa jest, kabel prądowy OK. JEst tez wtyczka z 2 cienkimi kabelkami. Jeden to kontrolka, drugi to chyba wzbudzanie. Po zapłonie jest 11V, po odpaleniu powoli spada do zera (ok 5 sek). Po odpaleniu kontrolka ladowania gasnie na pol sek i zapala sie ponownie. Czy podczas prawidłowej pracy powinno byc tam jakeis napięcie? Jak sie upewnić ze to są szczotki? Jak sie dobrać do mostka? Czy moge domowym sposobem wzbudzić prądnice? Który moduł w samochodzie steruje wzbudzaniem? Prosze o każdą wskazówkę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #13 Napisano 16 Grudnia 2009 Witam. Mam problem na Zime moj Pasiak zachorowal, dzis jadac do pracy,kontrolki w samochodzie zaczely wariowac miedzy innymi kontrolka abs asp, znaczek poduszryjny powietrznych, kontrolka z ! w kuleczku... migacze oraz awaryjne tez nie dzialaly. A po ujechaniu ze 500 m samochod czaczol tracic moc i spadac z obrotow... czytajac forum natrafilem na podobne przypadki ale nie bylo w nich spadku mocy... przypuszczam ze to alternator...( prosze o pomoc i o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #14 Napisano 16 Grudnia 2009 Często zdarzają sie takie przypadki,że podczas braku ładownia elektryka zanika a co się z tym wiąże silnik zaczyna nierówno pracować,zapalają sie kontrolki,których jeszcze nie widziałeś itp,itd.Poprostu sprawdź alternator zwykłem miernikiem ustaw na Volty prąd ładowania powinien wynosić min.13,9 max 14,5.Jeżeli Twoje pomiary nie mieszczą się w tym przedziale czeka cię mały wydatek z naprawą alternatora lub zakup drugiego. Każdemu proponuję regenerację oryginalnego alternatora czy to jest Valeo czy Bosch:637:Lepsze to niż chińska tandeta,która zalewa nasz rynek. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kato Zgłoś #15 Napisano 17 Grudnia 2009 To i ja zapytam. Mam zbyt niski prąd ładowania 13,6V i teraz czy to wina rególatora czy może szczotki na alternatorze czy może coś jeszcze ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #16 Napisano 17 Grudnia 2009 ---------- Post added at 11:30 ---------- Previous post was at 11:28 ---------- Mam zbyt niski prąd ładowania 13,6V Jeśli nie masz innych objawów - jakiegoś żarzenia się kontrolki, migania itp. to pewnie regulator. Sprawdź napięcie na wolnych obrotach i przy prędkości pow. 2000 obr. Może tylko na wolnych obrotach masz takie niskie napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kato Zgłoś #17 Napisano 17 Grudnia 2009 Sprawdzałem i cały czas jest takie. Czyli biore się za regulator. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #18 Napisano 17 Grudnia 2009 Wkykręć regulator i zobacz jak wygląda pierścień po którym chodza szczotki może być juz wytarty i alternator będzie ci niedoładowywał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kato Zgłoś #19 Napisano 17 Grudnia 2009 Fakt, musze od tego zacząć i posprawdzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2010 Usterka byl alternator... padl mi tez czujnik z ladowania i dlatego nie pokazywal mi ladowania.Dziekuje wszystkim za podpowiedz:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach