Ironskater Zgłoś #41 Napisano 18 Marca 2013 Ile mozna liczyc za kompletne sprzeglo firmy LUK ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #42 Napisano 19 Marca 2013 Ja 2 lata temu kupiłem za 1300 zł, może teraz ceny się zmieniły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #43 Napisano 7 Kwietnia 2013 WitamJestem tutaj świeży i mam problem z moim paskiem, a ze nie wiem gdzie zadac swoje pytanie skierowalem sie tutaj, a wiec. Moje pytanie jest na temat skrzyni biegów do Passata B5 1.9tdi 115km 2000r. Jakis czas temu podczas normalnej jazdy przy predkosci 110km obroty hm 3tys z hakiem? Samochod odmowil posluszensta, poczulem wibracje na drazku biegów i tak musialem zjechac na pobocze, co pozniej wywnioskowalem ze biegi nie chcialy zaskakiwac. Po wizycie u mechanika stwierdzono ze poszlo dwu masowe sprzeglo co mnie zdziwilo, ale ok ja tu nie jestem fachowcem. Mechanik zlozyl wszystko do kupy nawet wlał nowy olej do skrzyni po czym stwierdzil ze jednak ze prawdopodobnie podczas tej awari mogla takze pasc skrzynia biegów.. Czy to mozliwe ze nie mozna bylo tego zdiagnozowac od razu ? Czy wogule jest taka mozliwosc aby te 2 elemnty rozsypaly sie jednoczesnie? Pytam was bo nie do konca wierze w kompetencje tego mechanika.. Samochod stoi juz prawie z miesiac bo gosciu nie potrafi znalesc skrzyni, zatem musze wziac sprawy w swoje rece i tu was prosze o pomoc. Pytanko czy pasowala by skrzynia od paska z 110km? Ile by mogla tak kosztowac skrzynia? Ja widzialem po allegro ze ceny wachaja sie od 450-700zl. Jeden mechanik takze zasugerowal mi 300zl za wymiane elementu co wydaje mi sie juz troche duzo jak za ta usluge. Czy ma ktos rowniez ten sam model paska aby mi moc powiedziec jakie ewentualnie numery seryjne moga byc na skrzyni biegow, gdyz ten mechanik tak sie z tym ociaga ze raz spisal te numerki i teraz zapomnial a skryznie wlozyl ponownie.. Prosze o jakas pomoc, moze ktos wie duzo na temat tej sytuacji ktora wyzej opisalem, za kazda odpowiedz z gory dziekuje! Mam taka skrzynie biegow do passata 2000 ATJ 1.9 TDI 115km typ skrzni EZY. Nabylem w celu wzmiany ale nie zdazylem wymienic bo po powrocie autko moje juz bylo sprzedyne.Kntakt 70snake Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo20 Zgłoś #44 Napisano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam, Koledzy, mam pytanko odnośnie stuków przy zmianie biegów. Pacjent to Pasior 1.9 TDI AFN z 97 roku. Mianowicie sprawa wygląda tak, że gdy auto się toczy na wciśniętym sprzęgle i mieszam biegami to słychać stuki. Tak jest na wszystkich biegach. Jak się już auto zatrzyma (ale nadal wciśnięte sprzęgło) to stuki ustępują ale za to wszystkie biegi ciężko wchodzą. Dodam, że wszystkie poduszki, półośki, wahacze itp wykluczam bo są ok. Trzeba czepić się okolic sprzęgła. Dodam też, że autem telepnie i słychać lekkie stuki przy gaszeniu. Czy te wszystkie objawy świadczą o dwumasie? Czy może to być łożysko oporowe? Pytam bo zastanawia mnie to ciężkie wkładanie biegów na postoju. A i dodam, że auto ma 310 tyś. przebiegu. Narazie nie mam czasu włazić do kanału więc próbuję "po omacku". A i czy może to być usterka skrzyni? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez gelo20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andresku Zgłoś #45 Napisano 20 Kwietnia 2013 Ja rowniez mam problem z dzwiekiem dochodzacym z przodu pojazdu. Wystepuje przy przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem, po wyjeciu biegu na luz lub wcisnieciu sprzegla - dzwiek zanika calkowicie. Wystepuje na wszystkich przelozeniach, choc na 4 biegu juz ciszej. 5tki nie sprawdzilem bo caly czas po miescie jezdze. Przypomina troche kompletnie starte klocki hamulcowe ocierajace o tarcze - warsztat zdiagnozowal jako lozyska dyferencjalu(diff pinion bearings) i do wymiany chca mi skrzynie wyciagac i od razu obejrza sprzeglo i dwumas. Czy to poprawna diagnoza? Passat to anglik AVB 1.9 TDI PD 101KM, 2004. 150 000mil na zegarze. Jakich informacji o aucie potrzebuje sklep w polsce aby dopasowac te lozyska i ewentualnie sprzeglo? Czy te lozyska kupuje sie w komplecie z jakimis uszczelkami czy oslonkami(czy cokolwiek co wchodzi w sklad ewentualnego zestawu potrzebnego do wymiany?) To samo pytanie do sprzegla - co w zestawie? Tarcza sprzegla, dwumas i co jeszcze? Czy wymiane tych lozysk da sie przeprowadzic bez wjazdu do warsztatu?(Poszukalbym prywatnie mechanika jesli daloby sie to zrobic bez jakichs specjalistycznych narzedzi - gdzies czytalem o kalibracji dyferencjalu po wymianie lozysk?! To samo pytanie dla sprzegla). Warsztaty w Anglii sa bardzo drogie, czesci rowniez. Jak mnie podliczyli to wyszlo prawie 2000funtow za cala operacje zmiany lozysk i sprzegla wraz z czesciami. Zaznaczam ze wolalbym jednak kupic oryginalne zestawy czesci w Polsce i dac do zalozenia tu bo nie chce ryzykowac przyjazdu autem do Polski, Nie znam konsekwencji tego tarcia z przodu. Dziekuje z gory za udzielenie odpowiedzi na powyzsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #46 Napisano 21 Kwietnia 2013 Pytam bo zastanawia mnie to ciężkie wkładanie biegów na postoju. A i dodam, że auto ma 310 tyś. przebiegu. Narazie nie mam czasu włazić do kanału więc próbuję "po omacku". Kolego bez demontażu skrzyni to wróżenie z fusów. Miałem ostatnio w swoim aucie podobny objaw z cieżko wchodzącymi biegami, u mnie był to pierwszy i wsteczny. Praktycznie nie do włączenia na pracującym silniku. Przyczyną było rozpadnięte łożysko igiełkowe w wale korbowym silnika, w które wchodzi wałek sprzęgłowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #47 Napisano 5 Maja 2013 Witam u mnie od pewnego czasu pojawiły się takie objawy: auto startując z 1 biegu puszczając sprzęgło zaczyna telepać i słychać bicie od strony silnika, tak jakbym startował z 3-go biegu, jeśli dam mu więcej obrotów na 1 biegu telepanie jakby było mniejsze? obstawiałem najpierw dwumas, a teraz myślę o poduszkach pod silnikiem lub skrzynią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #48 Napisano 5 Maja 2013 Witam u mnie od pewnego czasu pojawiły się takie objawy: auto startując z 1 biegu puszczając sprzęgło zaczyna telepać i słychać bicie od strony silnika, tak jakbym startował z 3-go biegu, jeśli dam mu więcej obrotów na 1 biegu telepanie jakby było mniejsze? obstawiałem najpierw dwumas, a teraz myślę o poduszkach pod silnikiem lub skrzynią Przy gaszeniu silnika telepie nim? Poduszki pod skrzynią można sprawdzić czy guma nie jest popękana w nich. Natomiast poduszki silnika w 100% można stwierdzić, że są kaput tylko jeśli są rozlane (bordowy olej widać na łapie silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #49 Napisano 5 Maja 2013 przy gaszeniu jest ok nie zauważyłem telepotania, są tylko telepotania przy ruszaniu z 1 biegu (ale tez nie zawsze) ostatnio miałem załadowany bagażnik i auto normalnie ruszało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #50 Napisano 5 Maja 2013 poduszki raczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mondzel25 Zgłoś #51 Napisano 6 Maja 2013 Witam szukałem na forum ale nie znalazłem nic może ktoś mi pomoże lub nakieruje na temat. Mam problem z wbijaniem biegów nie moge nieraz wbić 1 lub wstecznego ale po poruszaniu gałką wchodzi ale ciężko bez zgrzytów podczas jazdy nieraz nie moge zredukować czy to na wyższy lub niższy bieg co to może być sprawdzałem olej jest proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mondzel25 Zgłoś #52 Napisano 7 Maja 2013 Pomoże ktos temat up Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin0205 Zgłoś #53 Napisano 14 Października 2013 Witam wszystkich mam taki problem z skrzynia 5 biegów w moim pasku podczas hamowania silnikiem przy prędkości miedzy 90 a 110 km/h słychać wycie tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem przy jeździe na luzie jest cicho i przy przyśpieszaniu też jest cicho. Kiedy po nocy silnik jest zimny i skrzynia też jest zimna nie ma wycia. Po rozgrzaniu do 90 stopni zaczyna coraz bardziej wyć przy hamowaniu silnikiem. Czy ktoś miał z was taki problem ? czy to winny olej czy łożyska będą do wymiany. Pasek ma 148tyś km przebiegu udokumentowany Proszę o pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mł.kwiatek Zgłoś #54 Napisano 4 Grudnia 2013 Witam szukałem na forum ale nie znalazłem nic może ktoś mi pomoże lub nakieruje na temat. Mam problem z wbijaniem biegów nie moge nieraz wbić 1 lub wstecznego ale po poruszaniu gałką wchodzi ale ciężko bez zgrzytów podczas jazdy nieraz nie moge zredukować czy to na wyższy lub niższy bieg co to może być sprawdzałem olej jest proszę o pomoc Ja tak miałem w swojej audi- skończyło mi się sprzęgło, po wymianie było ok, dodatkowo jeszcze wtedy wymieniałem dwumasa bo telepotało kierownicą a na wolnych obrotach to czasami całym autem, no ale ty nic o tym nie piszesz to raczej nie musisz tego wymieniać pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość artmaj Zgłoś #55 Napisano 15 Lutego 2014 witam. ja mam bardzo dziwny przypadek. dzisiaj dojechałem do skrzyżowania i włożyłem jedynkę po czym poczułem szarpniecie i zostałem na skrzyżowaniu. wkładam wszystkie biegi na pracującym silniku bez problemu puszczam sprzęgło i nie ma żadnej reakcji samochód nie rusza a przy tum nie słychać żadnych stuków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach