jarek.k11 Zgłoś #21 Napisano 12 Grudnia 2010 witam. ja mam podobny problem jak sliskis, ale tylko z jednym biegiem. gdy jadąc na 5 puszczam pedał gazu słychać mocny świst, gwizd.. gdy dodaję gazu, lub wcisnę sprzęgło odgłos ustaje ze wstępnych ustaleń też prawdopodobnie to coś ze skrzynią, ale co? co z tym zrobić? gdzie w wawie można to za rozsądne pieniądze naprawić, nie chcę kupować używki bo mogę kupić gorszą.. pomocy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #22 Napisano 12 Grudnia 2010 witam.ja mam podobny problem jak sliskis, ale tylko z jednym biegiem. gdy jadąc na 5 puszczam pedał gazu słychać mocny świst, gwizd.. gdy dodaję gazu, lub wcisnę sprzęgło odgłos ustaje ze wstępnych ustaleń też prawdopodobnie to coś ze skrzynią, ale co? co z tym zrobić? gdzie w wawie można to za rozsądne pieniądze naprawić, nie chcę kupować używki bo mogę kupić gorszą.. pomocy.. a bieg dobrze wchodzi bez zgrzytów itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.k11 Zgłoś #23 Napisano 12 Grudnia 2010 wszystkie biegi wchodzą jak w masełku, żadnych zgrzytów, oporów, sprzęgło też ładnie bierze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #24 Napisano 12 Grudnia 2010 wszystkie biegi wchodzą jak w masełku, żadnych zgrzytów, oporów, sprzęgło też ładnie bierze.. to pewnie koło zębate 5 sie uszczerbiło i to powód tego odgłosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.k11 Zgłoś #25 Napisano 12 Grudnia 2010 a jakie jest na to rozwiązanie ? czy długo tak mogę jeździć ? mam to już prawie rok.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #26 Napisano 12 Grudnia 2010 na tym możesz latać trochę ale wskazana wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.k11 Zgłoś #27 Napisano 12 Grudnia 2010 ale wymiana całej skrzyni czy jej naprawa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #28 Napisano 12 Grudnia 2010 ale wymiana całej skrzyni czy jej naprawa? jak chcesz ja bym sie zorientował w cenach używki i części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.k11 Zgłoś #29 Napisano 12 Grudnia 2010 dzięki za info! PYTANIE : czy zna ktoś w Warszawie dobry warsztat w którym mogę naprawić skrzynię lub wstawią mi jakąś używkę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #30 Napisano 30 Czerwca 2011 Witajcie! Co prawda mam Superb I 1.9 TDI 130 kw - ale postanowiłem tutaj - wśród wielu weteranów Passatów zapytac -bo mają ten sam silnik co moja superb. Otóż czasami - przy ruszaniu, lub niskich obrotach zmienaijąc bieg na wyższy - mam takie dziwne walenie od strony silnika. Przy ruszaniu oprócz klekotania, silnik potrafi zgasnąć. Żadnych innych objawów. Co Waszym zdaniem koledzy tutaj broi? Auto ma przejechane 97 tyś. kupione od wujka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #31 Napisano 30 Czerwca 2011 Witajcie!Co prawda mam Superb I 1.9 TDI 130 kw - ale postanowiłem tutaj - wśród wielu weteranów Passatów zapytac -bo mają ten sam silnik co moja superb. Otóż czasami - przy ruszaniu, lub niskich obrotach zmienaijąc bieg na wyższy - mam takie dziwne walenie od strony silnika. Przy ruszaniu oprócz klekotania, silnik potrafi zgasnąć. Żadnych innych objawów. Co Waszym zdaniem koledzy tutaj broi? Auto ma przejechane 97 tyś. kupione od wujka. skan błędów i sprawdzenie poduszek pod silnikiem i skrzynią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #32 Napisano 30 Czerwca 2011 mielke, czyli bardziej obstawiasz coś z poduszek niż dwumase? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #33 Napisano 30 Czerwca 2011 mielke, czyli bardziej obstawiasz coś z poduszek niż dwumase? chce żebyś wykluczył (lub nie) tańsze opcje a dwumas zostawił na koniec i może dokładniej opisał to walnie z silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #34 Napisano 30 Czerwca 2011 (edytowane) To są takie 2-3 głuche walnięcia z szarpnięciem auta przy ruszaniu lub zmianie biegów na wyższy przy niższych obrotach. Edytowane 30 Czerwca 2011 przez marcinsgdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smokds Zgłoś #35 Napisano 30 Czerwca 2011 (edytowane) Tak mielke pisał zacznij od poduszek. Kolega miał podobną akcję w pasku. Po podniesieniu maski i probie ruszenia silnik się podnosił i było słychać walnięcia. Jak już ruszył (3,4,5 bieg) było ok. Miał walniętą poduszkę pod silnikiem. Edytowane 1 Lipca 2011 przez smokds Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rejer Zgłoś #36 Napisano 25 Stycznia 2012 Objawy mam te same co Wy czyli: przy hamowaniu silnikiem przy prędkości 40-80km/h wyraźnie słychać metaliczny dźwięk. Przebieg 210000km. Auto już w warsztacie, tylko muszę podjąć decyzję. Chcą mi wsadzić regenerowaną skrzynie za ok. 1500 + 500 robocizna. Mówili też o wymianie kołą dwumasowego i sprzęgła to pewnie z 2000 extra (czyli okolicę 4000). Podobno skrzynia już chodzi głośniej niż silnik i na pewno do wymiany są 2 łożyska wewnątrz skrzyni i jakieś 2 zaraz przy końcu (nie do końca zrozumiałem), nie wiadomo czy na tym się skończy (co może być jeszcze?), ale to mnie będzie kosztowało jakieś 1000-1500extra (gdy się uprę na naprawę tej a nie zakup regenerowanej wyjdzie ponad 5000zł). Mam trochę obawy, że mi wsadzą jakąś 'zajeżdżaną' skrzynkę i po 1-2 latach będę robił to samo. Moja od ponad 100000km jest jeżdżona delikatnie i wszystko działa cacy oprócz tego hałasu. Co radzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #37 Napisano 26 Stycznia 2012 Nie wiecie czy dojadę do Polski ,do pokonania około 1500km? Skatuj go przed tym, jak sie cos rozleci to rozleci sie przy katowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #38 Napisano 13 Czerwca 2012 Witam. Mam Passata jak w tytule i problem ze skrzynia. Swiszczy mi od 50 km/h w zwyz.Halasuje mi prawa strona mechanizmu roznicowego(wyjacy odglos). Na podnosniku,gdy stoje pod autem to jus nie jest swist a chalas. Co moze byc uszkodzone? Posiada ktos schemat 6-cio biegowej skrzynki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironskater Zgłoś #39 Napisano 16 Marca 2013 Witam Jestem tutaj świeży i mam problem z moim paskiem, a ze nie wiem gdzie zadac swoje pytanie skierowalem sie tutaj, a wiec. Moje pytanie jest na temat skrzyni biegów do Passata B5 1.9tdi 115km 2000r. Jakis czas temu podczas normalnej jazdy przy predkosci 110km obroty hm 3tys z hakiem? Samochod odmowil posluszensta, poczulem wibracje na drazku biegów i tak musialem zjechac na pobocze, co pozniej wywnioskowalem ze biegi nie chcialy zaskakiwac. Po wizycie u mechanika stwierdzono ze poszlo dwu masowe sprzeglo co mnie zdziwilo, ale ok ja tu nie jestem fachowcem. Mechanik zlozyl wszystko do kupy nawet wlał nowy olej do skrzyni po czym stwierdzil ze jednak ze prawdopodobnie podczas tej awari mogla takze pasc skrzynia biegów.. Czy to mozliwe ze nie mozna bylo tego zdiagnozowac od razu ? Czy wogule jest taka mozliwosc aby te 2 elemnty rozsypaly sie jednoczesnie? Pytam was bo nie do konca wierze w kompetencje tego mechanika.. Samochod stoi juz prawie z miesiac bo gosciu nie potrafi znalesc skrzyni, zatem musze wziac sprawy w swoje rece i tu was prosze o pomoc. Pytanko czy pasowala by skrzynia od paska z 110km? Ile by mogla tak kosztowac skrzynia? Ja widzialem po allegro ze ceny wachaja sie od 450-700zl. Jeden mechanik takze zasugerowal mi 300zl za wymiane elementu co wydaje mi sie juz troche duzo jak za ta usluge. Czy ma ktos rowniez ten sam model paska aby mi moc powiedziec jakie ewentualnie numery seryjne moga byc na skrzyni biegow, gdyz ten mechanik tak sie z tym ociaga ze raz spisal te numerki i teraz zapomnial a skryznie wlozyl ponownie.. Prosze o jakas pomoc, moze ktos wie duzo na temat tej sytuacji ktora wyzej opisalem, za kazda odpowiedz z gory dziekuje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #40 Napisano 16 Marca 2013 Co to za mechanik jak miał wyjęta skrzynie to nie sprawdził jej z drugiej strony bardzo mało prawdopodobne aby skrzynia "poszła" razem z dwumasą Ja miałem identyczny przypadek jaki Ty opisujesz i to była tylko dwumasa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach