Jump to content
sliskis

Skrzynia biegów czy koło dwumasowe?

Recommended Posts

Witam wszystkich !

To mój pierwszy post na tym forum,chociaż forum przeglądam już spory czas.to dużo mi pomogliście się dowiedzieć o moim pasku.Mam pewien problem.

 

Mam Volkswagena Passata B5 3BG 1.9 TDI 130 KM z roku 2005 skrzynia manualna 6-biegowa silnik AVF.

Od jakiegoś czasu mam problem z autkiem,a mianowicie podczas jazdy nim z auta wydobywają się dziwne dźwięki, czyli auto mi wyję jak puszczam pedał gazu,jak wcisnę pedał sprzęgła hałas milknie.Te wycia słychać już od 50km/h a stają się głośniejsze przy 120km/h.Autko mam od 2005 czyli od nowego i normalnie je użytkowałem,w tej chwili ma 4 lata i 102000 km na liczniku.podejrzewam koło dwumasowe albo coś poszło w skrzyni biegów, dużo czytałem na tym forum i jedni pisali że to łożysko jakieś w skrzyni a inni że to coś w skrzyni biegów i że możliwa wymiana jej lub regeneracja.W volkswagenie( w Belgii) mówili mi że jakaś część pękła czy się zużyła i że naprawa może być kosztowna ,więc że lepiej nową skrzynie biegów kupić.Olej w skrzyni mi wymienili i teraz głośniej wyje.Nowa skrzynia kosztuje pewnie w granicach 12000zl dla mnie to szok,4 letnie autko i taki przebieg.Rok temu walnął mi układ kierowniczy(wtedy miał 3 lata).Jeżdże normalnie,bez żadnej brawury..Co o tym myślicie ? I jaka mogła być przyczyna tej usterki.

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

koło dwumasowe właśnie byś najbardziej słyszał przy zdjęciu nogi z gazu zanim jeszcze wciśniesz pedał sprzęgła...

 

koszt łożyska to około 45zł (mówię o takim z górnej półki). I warto to zrobić zanim jeszcze rozleci Ci się sprężyna docisku albo przestaniesz mieć możliwość wbicia jedynki, bo później już będzie kiepsko ruszać. Największy problem z napędem w passacie to zdjęcie tej paskudnej, ciężkiej, wielkiej skrzyni... w środku żadnej "rocket science" nie ma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc :) ,a już myślałem że to może być kosztowny problem który mi dokucza już od dwóch miesięcy.Tu w Belgii nie znają w serwisach takich rzeczy jak naprawa skrzyni ,oni wolą wymienić cały element a wtedy koszt ogromny.Nie wiecie czy dojadę do Polski ,do pokonania około 1500km?

 

 

Zdecydowałem się jednak jechać do Polski,jak dojadę to super, oby mi nie stanął gdzieś po drodze.Na poniedziałek jestem umówiony w Volkswagenie ,napisze jakie były koszty i jakie części wymienione.

 

 

Byłem w Polsce i zostawiłem autko w Aso ,trochę długo musiałem na nie czekać,bo musieli części z Niemiec ściągać,więc siedziałem ponad tydzień i oczekiwałem na naprawione autko.Koszt naprawy 4500zł + serwis 1500zł ,wyszło ok 6000zł.Ja jestem zadowolony bo nie musiałem płacić tutaj, co by mnie kosztowało ponad 5000€ .Więc zaoszczędziłem.

 

Przyczyną wycia były zużyte łożyska w skrzyni biegów i przy okazji wymieniono mi sprzęgło,tarczę i docisk które były już na wymarciu.Jeśli jesteście zainteresowani jakie dokładnie mi części wymienili ,na pewno udzielę informacji.

Edited by sliskis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry czy przy wymianie tarczy sprzęgłowej konieczna jest wymiana docisku i czy koło dwumasowe to osobny element docisku i tarczy sprzęgłowej?

 

---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:04 ----------

 

Wielkie dzięki za pomoc :) ,a już myślałem że to może być kosztowny problem który mi dokucza już od dwóch miesięcy.Tu w Belgii nie znają w serwisach takich rzeczy jak naprawa skrzyni ,oni wolą wymienić cały element a wtedy koszt ogromny.Nie wiecie czy dojadę do Polski ,do pokonania około 1500km?

 

 

Zdecydowałem się jednak jechać do Polski,jak dojadę to super, oby mi nie stanął gdzieś po drodze.Na poniedziałek jestem umówiony w Volkswagenie ,napisze jakie były koszty i jakie części wymienione.

 

 

Byłem w Polsce i zostawiłem autko w Aso ,trochę długo musiałem na nie czekać,bo musieli części z Niemiec ściągać,więc siedziałem ponad tydzień i oczekiwałem na naprawione autko.Koszt naprawy 4500zł + serwis 1500zł ,wyszło ok 6000zł.Ja jestem zadowolony bo nie musiałem płacić tutaj, co by mnie kosztowało ponad 5000€ .Więc zaoszczędziłem.

 

Przyczyną wycia były zużyte łożyska w skrzyni biegów i przy okazji wymieniono mi sprzęgło,tarczę i docisk które były już na wymarciu.Jeśli jesteście zainteresowani jakie dokładnie mi części wymienili ,na pewno udzielę informacji.

 

Dzisiaj, 19:04

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dzień dobry czy przy wymianie tarczy sprzęgłowej konieczna jest wymiana docisku i czy koło dwumasowe to osobny element docisku i tarczy sprzęgłowej?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

70snake ATJ 1.9 TDI-PD 85KW / 115KM 2000r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj!!!

przy wymianie tarczy standartem stało się że każdy mechanik zaleca wymianę docisku i łożyska oporowego to są jedne koszty robocizny , bo póżniej może się okazać że słoneczko docisku wytarte a łożysko szumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy koło dwumasowe to osobny element docisku i tarczy sprzęgłowej?

 

Tak to osobna część. Nie jest to element docisku ani tarczy sprzęgłowej. Do dwu-masu dociskana jest tarcza za pomocą docisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Kosiad może ktoś ma jakies foto lub rysunki kola dwumasowega

 

---------- Post added at 17:10 ---------- Previous post was at 17:05 ----------

 

Robertss-r2 serdeczne dzięki ,szukm doktora od skrzyń biegów z okolic Bytomia .Gdzie szukać dobrej skrzynki nie regenerowanej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki Kosiad może ktoś ma jakies foto lub rysunki kola dwumasowega

 

Rysunki

 

 

Pozdrawiam - kosiad

Share this post


Link to post
Share on other sites

sliskis proponowal bym sciagniecie skrzyni i zobaczenie co na sprzegle siedzi przez jakis czas mialem podobne objawy przy sciaganiu nogi z gazu i w ubieglym tyg muisalem to naprawic bo nie dzialalo sprzeglo, na poczatku myslalem ze to jeden z cylinderkow lub lozysko dosickowe ale po sciagnieciu skrzyni okazlo sie ze to sprzeglo padlo a dokladnie ta czesc http://www.superformance.co.uk/parts/5001f_308_pressure_plate.jpg doszedlem do wniosku ze nie ma sensu kupowania calosci do rok temu byla zmieniona, wiec kupilem tylko to co jest przedstawione na zdj. kosztowalo mnie 58 funtow w serwisie, zajelo mi to dwa dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jednak był problem w skrzyni,śruba drążona,łożysko toczne,jeszcze jakieś łożysko,dodatkowo wymieniłem tarcze sprzęgła i docisk.Narazie jest ok,ale mam inne awarie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie jednak był problem w skrzyni,śruba drążona,łożysko toczne,jeszcze jakieś łożysko,dodatkowo wymieniłem tarcze sprzęgła i docisk.Narazie jest ok,ale mam inne awarie..

Umnie diagnoza przez pierwszego mechanika że to ułamany ząb na kole talerzowym w skrzyni biegów dlatego tak terkocze. Nic nie sprawdzał tylko się przejechał.Dzisiaj jadę do serwisu vw na stwierdzenie usterki zobaczę co powiedza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 70snake, mam pytanie i co w servisie powiedzieli? Co to za awaria, ja mam takie same objawy i jestem bardzo zainteresowany tym co powiedzialy mądre głowy w servisie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedż :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego sliski nie będę mówił ci co ci siadło w skrzyni ale napewno nie będzie to łozysko oporowe jak twierdzi kolega [email protected] gdyż łożysko oporowe inaczej wyciskowe działa właśnie w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła i naciska na słoneczko docisku i rozłącza silnik od skrzyni sama nazwa mówi co robi to łożysko- szukaj czegoś w skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam 70snake, mam pytanie i co w servisie powiedzieli? Co to za awaria, ja mam takie same objawy i jestem bardzo zainteresowany tym co powiedzialy mądre głowy w servisie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedż

Cześć maniek 1 w serwisie vw autko uniśli na podnośniku pokrecili kołami zawolali mnie abym posłuchal gdzie terkocze. Wyraźnie halas pochodził z okolic mechanizmu różnicowego.

 

---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 09:55 ----------

 

do maniek 1 No i tyle diagnozy za 60 zł. Demontaż montaż oraz rozbiórka w vw to koszt 1350 zl. Potem diagnoza no i dopłata za części.Jest gość w żorach typowo od naprawy skrzyń biegów bierze 800 zlotych za to samo + za części dobre ale mogą być urzywane z innych skrzyn lub nowe jak chcesz.Będziesz zadowolony odpisz jak naprawisz. Jego diagnoza to satelity w mechaniżmie różnicowym.Koszt części niewielki. Przy okazji kontrola sprzegla i dwumasy . Żory Fabryczna 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 70snake, no dzięki bardzo za odpowidż i podpowiedż gdzie można naprawić skrzynie. Ja zobaczę jeszcze czy jak wymienie olej to czy coś się zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź stan oleju jak trzeba to dolej no i można tak jeździć aż się rozsypie.Wymiana oleju tu dużo nie pomoże szkoda kasy.Napisz czy Ci się przenoszą drgania na kierownicę tak jakby koła były nie wyważone .

Olej 75w90 lub orginał.

 

[email=http://img710.imageshack.us/img710/3487/eyz.jpg]http://img710.imageshack.us/img710/3487/eyz.jpg[/email]

 

---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:32 ----------

 

Co do naprawy to Fabryczna 1 Żory kierunek Wisła polecam gość się usamodzielnił naprawiał skrzynie w serwisie vw. Lub kup naprawioną tu masz numer 790475915 Chrzanów

 

http://img710.imageshack.us/img710/3487/eyz.jpg

 

Daj znać o efektach naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam do was pytanie. Ostatnio interesowałem sie troche dwumasem i mam pytanie. Czy to normalne że wciskając pedał sprzęgła dosłownie 1cm a moze i nie czuje delikatne wibracje na pedale? Wciskając dalej wszystko jest ok podczas jazdy tez nic niepokojącego nie czuc. Z góry dzięki za odp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ostatnio interesowałem sie troche dwumasem i mam pytanie. Czy to normalne że wciskając pedał sprzęgła dosłownie 1cm a moze i nie czuje delikatne wibracje na pedale? Wciskając dalej wszystko jest ok podczas jazdy tez nic niepokojącego nie czuc.

A może to tylko to =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27921&highlight=peda%B3+sprz%EAg%B3a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy