Skocz do zawartości
mhyjek

Płukanie układu wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Po zdjęciu koła od strony pasażera powinieneś mieć dostęp. Pasek możesz spróbować "zrzucić na siłę". Żeby go zdjąć kulturalnie to chyba trzeba wleźć pod spód, może ktoś kto ma to na świeżo pomoże i opisze dokładniej - gdzie są śruby - jedyna którą teraz kojarzę to ta od regulacji - z zębami. Chyba była jeszcze druga, nie pamiętam gdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozumiem ale jak mam ten pasek zdjąć ?

Klucz 13 i popuszczasz naciąg paska + śruby mocujące -chyba trzy sztuki- pompe do łapy, jak sie połozysz pod autem (trza podlewarować prawą strone) to wszystko bedzie widać,a na szybko to macha do góry, kosa w dłoń i tnij drania-;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mogłby ktoś z kolegów wesprzeć mnie zdjęciem gdzie ta pompa jest dokładnie i ktory to pasek:P bo wiem ze od strony pasażera przy aleternatorze ale dokładnie nie widziałem tego jeszcze na oczy:) i czy jak zdejme ten pasek to nic innego nieprzestanie działąc:) moze zadaje głupie pytania ale jestem laikiem w tym temacie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa kolego znalduje się przy misce olejowej a dokładnie pod altelnatorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co ci "jarmoli" :) pompa, czy przekładnia, uruchom silnik i posłuchaj....poruszaj kierownicą, może trzeba wjechać na jakiś najazd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem na 90% pewien ze pompa bo słychac harakterystyczne jej stekanie przy skrecaniu kierownicy tak jak by sie zapowietrzała. jutro rano jade do mechanika tu w krk zobaczyc czy płyn ucieka z pompy czy przewodu jakiegos, i jak cos to odłączam pasek ja napędzajacy a potem po powrocie do domu do Biłgoraja wymiana:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odgłosy słychać tylko przy ruszaniu kierownicą, to stawiam na przekładnię kierowniczą, a w szczególnosci na zawory sterujące. Gdyby padła pompa, to słychać by ją było cały czas gdy pracuje silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez ja słychać, problem w tym ze ucieka z niej płyn:)

 

koledzy mam dla was ciekawa odpowiedz:) własnie wybrałem sie do mechanika zobaczyc co z pompą ( za godizne mam przyjechac bo nie miał jak) i nim zapaliłem auto do wyjazdu zalałem płynu do max tak pomyslałem nie bede katował układu brakiem płynu pokreciłem kiera w lewo i prawo i odziwo pompy niesłychac praktycznie nic tylko leciutko jarmoli przy jezdzie praktycznie wogle. i teraz pytanie skad moze byc ten wyciek ze płyn ucieka jak auto postoi??

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych jakby ktoś czytał, to koledzy wyżej niezbyt mądrze mi doradzili zeby zdjąc pasek od pompy bo pasek ktory napędza tą pompe napedza również pompe wody a zdjecie paska grozi utrata jej pracy co za tym idzie zagotowanie silnika a kazy wie cyzm to grozi:) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem taki ze wymienilem juz pompe wspomagania na nowa do tego maglownica byla wymieniana tez dosc niedawno i jak sie auto rozgrzeje ciezko chodzi wspomaganie pompa wydaje odglosy gdy krece. głównie jak stoi auto w miejscu. ukald ma zuzyty plyn czy moze jeszcze cos innego. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dd0_0bb chyba coś pomieszałeś... w 1Z pompa wspomagania jest na osobnym pasku, a pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym razem z alternatorem... i tak jest na pewno, więc koledzy doradzili dobrze... jak zgubisz olej w układzie wspomagania to jedyny sposób żeby nie zabić układu to zdjęcie paska napędzającego pompę wspomagania... ale tylko jego... tak jest w 1Z czyli silniku jaki masz w podpisie.

 

---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

 

dragoks wymiana pompy powinna pociągać za sobą wymianę oleju i naturalnie odpowietrzenie układu polegające na kręceniu kierownicą maksymalnie w lewo i prawo aż do braku bąbli (piany) w zbiorniku wyrównawczym, należy także podczas tej operacji pamiętać o kontroli ilości płynu w zbiorniku i uzupełnianiu w miarę potrzeby.

WAŻNE !!! aby kręcenie kierownicą odbywało się przy podniesionym przodzie - koła muszą wisieć w powietrzu bez obciążenia. W innym wypadku zabijesz nową pompę, która będzie kręcić pod obciążeniem "na sucho".

Istotne też jest w jaki sposób padła stara pompa... jeśli bieżnia i łopatki starej pompy zostały poważnie uszkodzone to najpewniej w układzie (maglownica, węże) znajdują się opiłki metalu. W momencie wymiany pompy na nową opiłki zostają wypłukane pod ciśnieniem z węży i maglownicy i znów dostają się do pompy powodując ponowne jej zatarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1Z pompa wspomagania jest na osobnym pasku, a pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym razem z alternatorem... i tak jest na pewno, więc koledzy doradzili dobrze... jak zgubisz olej w układzie wspomagania to jedyny sposób żeby nie zabić układu to zdjęcie paska napędzającego pompę wspomagania... ale tylko jego... tak jest w 1Z czyli silniku jaki masz w podpisie.
Jak jest klima, to pasek wielorowkowy napędza alternator i kompresor, a klinowy pompę wody i pompę wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim

a jeżeli wspomagania nie mam aż do momentu gdy samochód się rozgrzeje. słyszę lekki świst spod maski podczas jazdy (łożysko na alternatorze wymienione). na postoju nie słyszę dziwnych dźwięków gdy skręcam kierownicą. samochód postoi i znowu wspomaganie okropne czasami na lewą a czasami na prawą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc mam pytanko czy mozna mieszac plyn od wspomagania zolty z czerwonym w zbiorniczku mam zolty a nie wiemjakiej nazwy czekam na odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozna mieszac plyn od wspomagania zolty z czerwonym

Można, nic strasznego sie nie stanie....najlepiej to kup taki wynalazek Prestona co to niby uszczelnia układy...jest bezbarwny.

Jeśli ubywa sporo to warto zając się wyciekiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ponieważ miałem wycieki na przekładni (XTR USA) - winne były zapewne popękane na maksa osłony drążków (a raczej ich strzępy) kupiłem i wymieniłem komplet od handlarza z jednego auta - czyli przekładnia plus pompa.

 

Po wymianie zalałem układ nowym płynem FEBI 6162. Kierownica chodziła lżej niż przed wymianą ale zauważyłem że co jakiś czas się zacina - czyli na zimnym działa ok, jak się nagrzeje to zaczyna się zacinać - przy schodzeniu z obrotów potrafiło całkowicie zniknąć wspomaganie. Pomagało jedynie dodanie gazu i znów było jakiś czas ok. W zbiorniczku też tak to wyglądało że gdy wspomaganie było to widać było "falę" ale bez żadnej piany czyli ok. Kiedy znikało to w zbiorniczku brak ruchu. Doczytałem tu z forum że zacina się tam jakiś zaworek ciśnieniowy. Na końcu wyszło tak że wspomagania praktycznie znikło i już nie wróciło. Koniec jazdy autem i decyzja co dalej bo któraś część nie działa choć podejrzenie pompy (oby nie przekładnia bo wiadomo ile roboty jest z jej wymianą i koszt geometrii).

 

Stwierdziłem że zanim pojadę do handlarza że części lipa to dla testu można wstawić moją starą pompę . Wrzuciłem ją wczoraj - stary płyn po tygodniu pracy okazał się dość ciemny - prawie czarny (z jasnego zielonego). Widać też było naprawdę mikro opiłki metalu ale to gdy płyn zlany już się ustał. Padnięta jest nowa pompa? Po wrzuceniu starej pompy wspomaganie wróciło i jak narazie działa poprawnie.

 

Teraz boję się czy od drobinek metalu z pompy nie uszkodzi mi się nowa maglownica. Co robić? Ten zlany płyn już odstawiłem i układ zalałem nowym febi - przed zalaniem wykręciłem zbiorniczek i wypłukałem jego środek kilka razy w benzynie ekstrakcyjnej więc tu jest pewność że jest czysty. Jeśli zostały drobinki to jedynie w maglownicy. Pojeździć kilka dni i znów wymienić płyn?

 

Wiadomo że ten zbiorniczek płynu żadnego filtra nie ma a to sitko/klapka z dziurkami to nie wiem po co jest bo króćce dolotu płynu i powrotu w zbiorniczku są koło siebie (i pod klapką). Wymyśliłem że skoro to opiłki metalu to może najlepiej byłoby wyłapać je magnesem gdzieś wrzuconym po drodze płynu. Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać? Płyn który byłby przepychany przez pompę (i jednocześnie maglownicę) musiałby przelecieć koło magnesu a ten wyłapał by resztki które zostały w układzie. Rozwiązanie podobne jak korki z magnesem w skrzyniach biegów. W zbiorniczku się raczej nie uda bo jest ta klapka która nie pozwoli na zanurzenie magnesu (mam taki mały z przegubem do wyciągania upuszczonych śrubek w trudne miejsca). A może jakiś mocniejszy magnes przywiązać na jakiś czas z boku zbiorniczka i przy wymianie płynu np za tydzień jeszcze wypłukać zbiorniczek w benzynie.

 

Co radzicie bo nie chciałbym znów wymieniać sprawnej jeszcze maglownicy.

 

PS. Czy da się zbiornik płynu wspomagania w B4 jakoś rozpołowić i wyjąc to sitko/klapkę plastikową żeby całość wyczyścić do błysku? Na dole jest taki ciemniejszy kolor i chciałem to wyszorować bo sama benzyna tego nie ruszyła.

 

zbiorniczek mam taki jak na foto...

zbiorniczek-plynu-wspomagania-vw-passat-b3-b4-3582888101.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojeździć kilka dni i znów wymienić płyn?

Tak.

 

Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać?

 

Gdy będziesz wymieniał płyn to przedmuchaj węże albo własnymi płucami albo sprężarką ktore wychodzą z pompy.

Przewentylujesz układ a to już dużo.

Na starej pompie przećwicz sobie demontaż zaworka, w zaworku jest filtr siatkowy który wyłapie wszystko co jest w układzie.

Jak w starej pompie filterek będzie zapchany to będziesz miał powód zaniku wspomagania.

 

Po wentylacji węży odkręć zaworek z tej pompy co masz teraz zamontowaną i też przeczyść filterek.

 

zy da się zbiornik płynu wspomagania w B4 jakoś rozpołowić i wyjąc to sitko/klapkę plastikową żeby całość wyczyścić do błysku? Na dole jest taki ciemniejszy kolor i chciałem to wyszorować bo sama benzyna tego nie ruszyła.

Nic z tym nie rób, co najwyżej jakimś rozpuszczalnikiem (np do mycia pędzli) wymyj środek i wystarczy.

To sitko jest po to by w zbiorniczku nie tworzył się wir.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady :)

Przy wymianie płynu sprawdzę ten zaworek.

 

Co do czyszczenia zaworka - znalazłem foto przykładowego zaworka (środek z siateczką do czyszczenia to część 2 tak?) - z jednej strony śruba, z drugiej za co złapać żeby go nie poniszczyć przy rozkręcaniu? Zwykłym morsem przez szmatkę czy jakiś patent jest na to? :)

 

Docelowo chciałbym i tak chyba wrzucić jakąś mocniejszą pompę bo ta aktualna ma chyba 70 kilka bar, a widziałem tu na forum że wstawiano już mocniejsze np. 90 bar i kierownica chodziła lżej. Porównując z innymi autami to mi w pasku chodzi trochę ciężej.

 

Dodam jeszcze 4 fotki porównania pomp - ta z założonym wężem to ta "nowa" z której poszły opiłki do układu. Ta bez gumowego węża aktualnie pracuje w aucie (i była od początku). Na żadnej z nich nie znalazłem informacji jakie mają ciśnienie.

PS valve.jpg

2015-01-02-6325.jpg

2015-01-02-6324.jpg

2015-01-02-6323.jpg

2015-01-02-6326.jpg

Edytowane przez tom_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności