Gość bury Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2009 (edytowane) Witam, mam maly problem niedawno kupilem passata b3 1.6td i w sumie sie nie koniecznie mocno znam ale wiekszosc osob mowi ze mam za wysokie obroty i tak jak posluchalem kolegi golfa np(1,9tdi) to faktycznie jego pracuje spokojniej poza tym na zbiorniku jakies 70 litrow przejezdzam okolo 700-800 km gdzie nie jezdze jak wariat nie jezdze tez jakos super delikatnie ot normalnie.. fakt ze zima i ze moze wiecej palic itd ale to chyba lekka przesada...bo kupujac diesla nawet tak wiekowego spodziewalem sie mniejszego spalania.. i moje pyt czy sam moge jakos sprobowac regulowac obroty jesli tak to gdzzie co i jak?? no i ztym spalaniem w sumie mysle ze jak obroty sa za wysokie to to tez moze wplywac wlasnie na zwiekszone zuzycie paliwa dodam jeszce ze w aucie nie mam termostatu, tak kupilem juz chociaz nie bylem tego swiadomy ale samochodem nie jade od razu po zapaleniu daje mu sie zagrzac jak gasze to tez chwile odczekuje (ponoć tak zdrowiej dla silnika nie wiem ile w tym prawdy) obrotomierza niestety nie mam wiec nie moge nic dokladniej napisac.. auto posiada intercooler nie wiem czy to wazne ale dopisuje:] Edytowane 4 Lutego 2009 przez bury dodatkowa informacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2009 Witam. Śróbkę od obrotów masz pomiędzy pompą a silnikiem. Jest ona długa idzie głęboko w dół a na górze jest sprężyna napewno ją znajdziesz. Co do spalania to duże i ja bym pokolei zaczą sprawdzać ale niech koledzy się wypowiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku215 Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2009 dodam jeszce ze w aucie nie mam termostatu, .. To załóż termostat, jeździsz w zimie bez termostatu i się dziwisz że Ci dużo pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2009 Zanim zaczniesz cos grzebac przy obrotach, załóż termostat i wtedy sprawdz spalanie, tak jak mówił kolega smoku215. Kolegi golf tdi bedzie chodził spokojniej, bo jest na wtrysku bezpośrednim Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2009 Przeprowadziłem mały eksperyment. podłączyłem do filtra paliwa przewody o włożyłem je do dużej butelki z paliwem. silnik miał temperature otoczenia czyli ok 15-20 stopni. odpiliłem go i przez godzine łaziłem koło niego i obserwowałem co sie dzieje. silnik 90 stopni złapał po dokładnie 17-tu minutach pracy na postoju. wentylator w chłodnicy włączył się po ok 20 minnutach. Obroty mam ustawione na 850, o ile mi obrotomierz dobrze pokazuje. liczyłem dokładnie czas i przez godzine pracy jałowej silnik spalił 490ml paliwa. bez gazowania. dosłownie tylko silnik pracował i nic więcej. a na baku paliwa robię samochodem ok 922km i w trasy żadne nie jeździłem. więc u ciebie mi się wydaje to spalanie jest ogromne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2009 mi udało się przejechać 1080km na 70 litrach jestem bardzo zadowolony - aż się jeździć chce chociaż i tak to około 250zł a to nie jest mało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oslo Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2009 Powitać na początku wspomnę tylko że mam identyczny silnik . Dobrze koledzy piszą , termostat to podstawa , ja miałem walnięty , i po wymianie było juz ok. Teraz pasio pali mi ok 6.5 L/100 w mieście a nie jeżdzę super oszczędnie . przyczyny mogą być jeszcze rózne , filtry paliwa , powietrza , lejące wtryski , przestawiona pompa ( ja tak miałem ale mi ustawił mechanior) troche pracy i czasu , a napewno dojdziesz co gdzie i dlaczego . Poadrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #8 Napisano 31 Października 2009 na postoju nie masz co sprawdzac, ja mam walniety termostat i na postoju mi sie spokojnie dogrzewa, ale jak wpadne na trase to wskazóka ponizej 70spada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2009 Obroty ustalamy śrubą, tak jak pisał Grypsik. Spalanie? Za wysokie masz. KONIECZNIE zamontuj termostat. Troche się poprawi, ale nie odczuwalnie, ale przedłuży żywotność silnika. Na biegu jałowym nie zbadasz spalania, bo silnik bierze tyle ile mu wtryśniesz przyciskając pedał. Sprawdź, czy nie wydmuchujesz białego dymu, a raczej niebieskiego. Jeśli tak, to wyjaśni sprawę spalania choć trochę. Przykładowo ja na swoim SB w trasie miałem nie całe 6 litrów. W mieście 9, z przyczepą 2,5 tony prawie 12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zero800 Zgłoś #10 Napisano 31 Października 2009 Witam Mój passio 1.6 tdi kombi... oponki niskooporowe. Silnik dbam w jak najlepszym stanie, wymiana filtrów paliwa oleju itp po 12000km reszte wymiany płynów co 3latka. Zbiornik zalewam do 70L i spokojnie na trasie przejade 1400km trasa 80% a miasto i autostrada 20% wiec auto spala według mnie 4,7L-6L Diesel Autem brykma juz tym od 60000 tys km i stale to obserwuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2010 Mam pytanie do posiadaczy 1,6TD, jakie powinny być obroty na biegu jałowym? Z tego co rozumiem z książki to 900(+-30) ja natomiast mam powyżej 1000... co o tym sądzicie? Jaka jest różnica między RA a SB? Jakie macie zużycie oleju na 10000km? Ktoś może jeździł na bioester z bliskiej na tym konkretnie silniku? Ja pierwszy raz zatankowałem (70gr różnicy na litrze) i po przejechaniu 100km żadnej różnicy nie wyczułem oprócz innego zapachu no i trochę ciszej chodzi powyżej 140km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2010 Różnice jaką ja zauważyłem pomiędzy RA i SB to intercooler u SB, którego RA nie ma. O obrotach ciężko mi się wypowiadać, bo nie mam obrotomierza, ale moim zdaniem powinny być tak ustawione, by były w miarę najniższe, a nie trzęsło autem pozdraVWiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2010 RA i SB mają intercooler, to są praktycznie identyczne silniki a różnią się pompą wtryskową, SB ma chyba troszkę później przeniesiony moment obrotowy, ale osiągi takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #14 Napisano 29 Kwietnia 2010 RA i SB mają intercooler Sorry za umieszczenie błędnego info. Powiadasz, że obydwa mają ic... to ja już nie wiem jaki mam silnik ;/ 1,6 td a bez IC ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2010 ja mam 1100 obr/min czy to może mieć istotny wpływ na spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2010 ja mam 1100 obr/min czy to może mieć istotny wpływ na spalanie? Jeśli chodzi o spalanie w trasie to zero wpływu, a na postoju, to parę gramów więcej Ci spali. Trochę zbyt wysokie obroty masz, zredukuj sobie tak do 850-900 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #17 Napisano 30 Kwietnia 2010 a ile oleju wam ciągnie na 10tyś? Macie jakieś doświadczenia z bioesterem 100 na tych silnikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki84 Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2010 Ja śmigam na bioestrze, i powiem tak różnicy w jeździe poza zapachem spalin nie odczuwam za to spalanie wzrosło o jakieś 0.5 litra, przejechałem już ok 2000 km i dalej testuje, u mnie ropa jest po 4.30zł a bioester kupuje za 3.49zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #19 Napisano 4 Grudnia 2010 Na bioestrze przejechałem około 15tyś - żadnych problemów - na bioestrze inny zapach i ciężej odpala. Teraz wracam na ON bo różnica w cenie 10gr a wcześniej było 70gr... tak że na zimę nie koniecznie się opłaca - zależy jaka różnica w cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco Zgłoś #20 Napisano 16 Sierpnia 2011 Trochę odświeżę temat. Ktoś kiedyś zadawał pytania więc odpowiem jak to u mnie wygląda. U mnie obroty na biegu jałowym to 800obr/min Troszeczkę za mało ponieważ kierownica za bardzo drży. Muszę więc zwiększyć tak do 900. Na pełnym zbiorniku zrobiłem 1350km Więc średnie spalanie wyszło mi 5.5l/100km Olej zalewam do max i po przejechaniu 10tyś km robi mi się 3/4 na miarcę więc myślę że nie jest źle:) Temperatura po wymianie termostatu i czujnika wentylatora trzyma mi się na 80-85 stopniach chyba że podjeżdzam pod górę to dojdzie do 90. Jak silnik chodzi na jałowych obrotach przez dłuższą chwilę to temperatura spadnie poniżej 80 Pierwszy bieg wentylatora załącza mi się przy 85 stopniach. To chyba wszystko. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach