dziki_pl Zgłoś #21 Napisano 29 Stycznia 2011 Odswieze watek. Problem oleju zainteresowal i mnie, nie wymagam od samochodu by nie bral go wcale ale w moim, cale 3200km, skonczylem wlasnie 1l na dolewanie i znowu mam kontrolke. W serwisie nawet nie wspominali o tym ze podczas "docierania" moze tyle wypic, we wtorek zawoze na zmiane oleju i plombowanie. Jakie normy ma VW podczas takich testow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider86 Zgłoś #22 Napisano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Mój ma 3700 i ubyło delikatnie,było na max a teraz z 1mm poniżej max. Ale dostałem litra do bagażnika żebym woził na dolewkę. Edytowane 30 Stycznia 2011 przez spider86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #23 Napisano 30 Stycznia 2011 W serwisie nawet nie wspominali o tym ze podczas "docierania" moze tyle wypic Styl jazdy też może mocno na to wpłynąć. Często wymieniając zalety 1.8 tsi piszesz o przejażdżce na 3 biegu do odcinki, nie wiem jak często to robisz ale takie coś jak najbardziej przyspiesza zużywanie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_1 Zgłoś #24 Napisano 30 Stycznia 2011 Ułoży się zależy jak mu dajesz po gazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #25 Napisano 30 Stycznia 2011 Tzn. tak, wyczytałem kilka przypadków, że faktycznie tak jak vw mówi po 10-15k km przestaje wcinać olej, ale w instrukcji jest też ładne zabezpieczenie ile oleju może brać, jak dobrze pamiętam 1l/1000 km, co jest śmieszne, choć mogę się mylić co do liczby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_1 Zgłoś #26 Napisano 30 Stycznia 2011 Nie tylko vw bierze olej zanim się uloży opel czy ford też potrafi go troche zjeśc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody8mlody Zgłoś #27 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam. Takie pytanie czy to normalne i mozliwe ze taki silnik moze po przejechaniu 8000 km no moze kolo 10000 km od wymiany oleju spalic kolo 2,7 l? gdzie bylo wlane 4,5 l... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #28 Napisano 30 Stycznia 2011 Styl jazdy też może mocno na to wpłynąć. Często wymieniając zalety 1.8 tsi piszesz o przejażdżce na 3 biegu do odcinki, nie wiem jak często to robisz ale takie coś jak najbardziej przyspiesza zużywanie oleju Po to mam benzyniaka zeby korzystac z calego zakresu Do odcinki nalogowo nie latam, ale do 6000 sie zdarza, to jest normalna praca dla benzyniaka. Francuza z wysilonym silnikiem ganialem powyzej 7000 codziennie i pomiedzy zmiana (20kkm) nic nie dolewalem, zrobilem nim 100kkm i zyl. W zadnym przypadku nie powinien palic takich ilosci, to wychodzi 15l pomiedzy przegladami, po co pozniej olej zmieniac jak zawsze swiezy jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #29 Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) Podepnę się pod wątek mam paska Tfsi z 2006 r. planuję zmienić olej mam na dzień dzisiejszy mobila 0w40 (taki był jak już kupiłem) i nie wiem na co zmienić jaka firma oznaczenie ;/ sporo osób poleca Motul'a ale nie wiem czy zostać przy 0w/40 czy zalać 5w30 i jaką firmę wybrać proszę o pomoc i radę przebieg 200tys Edytowane 6 Marca 2011 przez P_R_O_T_E_Z_A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dexon Zgłoś #30 Napisano 7 Marca 2011 witam w moim golfie 1.4 tsi 140KM bez dolewek od wymiany do wymiany 50tys przebieg wymieniam oliwe co 12 tys castrol edz 5w30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #31 Napisano 7 Marca 2011 Ja używam Castrola EDGE 5W30. Co do zużywania oleju to zauważyłem, że B6 2.0TFSI i B5FL 1.8T praktycznie nie biorą do 10tys od wymiany oleju, potem zaczyna ubywać, najbardziej było to widać na Mobile1. Dlatego wymieniam co 10tys i nie używam Mobile1. :-) Przy jeździe w korkach oraz przy przeciągnieciach na biegach jak już wyjedziemy z korka, silnik z turbinką musi swoje łyknąć, tak już ma. Oby nie za dużo bo to oznaczać może, że przez turbinkę olej leci do intercoolera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #32 Napisano 7 Marca 2011 Teraz mam dylemat dzwoniłem do Aso w Sosnowcu i mi polecili 5w30 i nie wiem czy zostać przy tym co mam 0w40 czy iść za Aso i wlać to co mi mówili . Zaleje Motulem 5w 30 mam nadzieję że będzie ok ;/ co wy na to ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #33 Napisano 7 Marca 2011 Teraz mam dylemat dzwoniłem do Aso w Sosnowcu i mi polecili 5w30 i nie wiem czy zostać przy tym co mam 0w40 czy iść za Aso i wlać to co mi mówili . Zaleje Motulem 5w 30 mam nadzieję że będzie ok ;/ co wy na to ?? ja bym został jeśli silnik to toleruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #34 Napisano 8 Marca 2011 Motul jest OK. Ale używał bym 5W30, samochód jest niemiecki czyli klimat podobny do naszego. Co innego Włosi zalecają np. do Alfy 20W50 bo mają dużo wyższe temperatury zewnętrzne zarówno te zimowe jak i letnie. U nas w Alfach padają przez taki olej silniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #35 Napisano 8 Marca 2011 Masakra każdy ma inne zdanie na ten temat Gość w sklepie znów mówi żeby motula nie brać bo sama chemia i kupić Shell'a Więc zrobię tak kupuję Motul'a 5w30 i kropka Teraz tylko czy trzeba robić jakieś płukania i inne pierdoły przy zmianie z 0w40 na 5w30 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #36 Napisano 8 Marca 2011 Tak płukasz gardło i tu znowu pojawia się dylemat co do płukania wybrać 5%, 18% czy 40% :-) Zalewasz nowym i tyle. Motul 5W30 jest git. BTW wszystkie Dakarowe maszyny jeżdżą na Motulu. Mechanik z Orlen Teamu śmiał się, że gdyby zalali Platinium ... :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #37 Napisano 8 Marca 2011 ok klamka zapadła teraz tylko czy Motul 5w30 specific czy 8100 X-clean 5w30 ?? i zamawiam u kolegi elemenateur ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drwesto Zgłoś #38 Napisano 10 Grudnia 2011 (edytowane) Przejechałem swoim Paskiem z DSG7 72kkm. Kontrolka oleju zapala się co 5-6kkm i dolewam 1 litr. Używam od I-szej wymiany (przy 30kkm) Motula 5W-30 specific 504/507: spadło spalanie o ok. 0,5l/100km. Obecnie jest po 2 przeglądach. Przy każdym wlewałem - tuż przed wymianą oleju - Motul Clean do silnika. Co do Motula to zarówno Specific 504/507 jak i 8100 X-clean są odpowiednie (ten ostatni też ma specyfikację 504/507, ale ma średnią zawartość SAPS a nie niską jak Specific). Edytowane 10 Grudnia 2011 przez drwesto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #39 Napisano 10 Grudnia 2011 U mnie branie oleju ustąpiło już po 4000 km. Do tego dystansu od nowości dolałem zaledwie 150 ml. Olej wymieniłem na świeży. Przejechałem 3000 km i ubytków brak. Co do Motula to mam o nim marne zdanie głównie jeśli chodzi o oleje motocyklowe (300V - przepłacone g....o). Samochodowych nie znam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drwesto Zgłoś #40 Napisano 14 Listopada 2013 Od 120kkm - dolewam 1 litr/2-3kkm; aktualny przebieg 150kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach