Malutki2m Zgłoś #21 Napisano 30 Stycznia 2009 trzy nakrętki i mcperson na wierzchu Dokładnie. I o to chyba chodziło konstruktorom, żeby było szybko i bez problemów. Niedawno robiłem zawiechę w lanosie (taka sama jak np. w kadecie) i tam nie jest tak lekko, pomimo (teoretycznie) prostszej konstrukcji niż vw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #22 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) a co sadzicie o tym? u was też tak to wygląda? tzn czy też tak wystaje? bo dzisiaj coś zaczęło trzeszczeć i tak podejrzewam, że to może mieć coś z tym wspólnego Edytowane 6 Marca 2009 przez sadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #23 Napisano 6 Marca 2009 Po mojemu, to za bardzo wystaje. Powinna byś mała szpara, że ledwo widać gume. Jak masz z 2 strony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #24 Napisano 6 Marca 2009 pewnie łożysko poszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #25 Napisano 6 Marca 2009 z drugiej strony jest to samo:( czyli czeka mnie wymiana:confused: na szczęście kiedyś już to robiłem więc kłopotów z tym nie będzie:cool: dzięki wielkie za podpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #26 Napisano 6 Marca 2009 czyli czeka mnie wymiana Koszt nieduży, tylko trochę zabawy ze ściągaczami sprężyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #27 Napisano 7 Marca 2009 Trzeba jeszcze mieć te ściągacze ale to chyba idzie nawet zrobić samemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #28 Napisano 7 Marca 2009 No idzie, ale ma to sens? Jakotakie ściągacze juz za 3-4 dychy kupisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #29 Napisano 2 Lipca 2009 8 - specjalnym kluczykiem (lub patentem) wykręcamy te nakrętke co ją widzimy w środku łożyska (wersja z poduchą i łożyskiem nieoddzielnie) Mam pytanie dotyczące tej nakrętki, bodajże "rowkowej". Nie wiem czy dobrze rozumię treść tego zdania. Czy ta nakrętka jest tylko w przypadku gumy i łożyska w jednej całości (w starszych wersjach), czy jest również, gdy te części są osobno? Jak będzie w moim modelu? Zastanawiam się, co robić. Potrzebuję wymienić te gumy i łożyska amortyzatora, może jeszcze osłony, może odboje, ale nie mam ściągaczy do sprężyn i tego klucza do tej nakrętki. Czy jest sens kupować te narzędzia i robić samemu, czy oddać do mechanika? Co mi poradzicie? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #30 Napisano 2 Lipca 2009 Kolego jeśli masz chociaż małą smykałkę do mechaniki to nie zawracaj sobie głowy mechanikami . Nie jestem pewny ale chyba składa się z dwóch elementów . Nakrętka ta "rowkowa" jak napisał kolega sebam tak pospolicie nazywa się trzpieniowa chyba . (PATENT NA TĄ NAKRĘTKĘ > bierzemy oryginalny klucz do kół , szlifierką kątową szlifujemy koniec klucza (rurki) pozostawiając symetryczne dwa ząbki - klucz gotowy i na pewno sie nie zgubi . jak rozbierzesz będziesz widział co jest , w Gorlicach chyba jakiś sklep z częściami jest . powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #31 Napisano 3 Lipca 2009 Dochodzę do wniosku, że pewnie bardziej się opłaca zrobić na własną rękę. Kupić ściskacze do sprężyn koło 30 - 40 zł, a nakrętkę amora patentem się odkręci (dzięki Janek), to wyjdzie taniej niż usługa u mechanika. Dziękuję. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #32 Napisano 3 Lipca 2009 (edytowane) nakrętkę amora patentem się odkręci Koledzy tam żadnego patentu na nakrętkę nie potrzeba bo jej w B4 po prostu nie ma Cała kolumna jest skręcona nakrętką 21mm i aby to rozebrać potrzebujesz tylko ściągaczy do sprężyn, klucz 21mm nasadowy i płaski, klucz trzpieniowy 7mm i całość sobie rozbierzesz a tak swoją drogą to kolumna w B4 jest prościej zbudowana (tzn. łożysko górne amortyzatora) niż w B3... Pozdrawiam Edytowane 3 Lipca 2009 przez dandi78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #33 Napisano 3 Lipca 2009 http://www.vwpassatb4.fora.pl/ogolnotechniczny,2/poduszka-amortyzatora-jest-luzna,1968.html to jest link do forum passata b4 , kolega silver na ten temat napisał coś ciekawego np że w b4 było z nakrętką trzpieniową oraz z łożyskiem oporowym wkładanym w poduchę w którym jednak jej nie ma ( dandi78 zwracam honor i chylę głowę ) Wymieniałem amory w b4 z 94 r i właśnie tam było jeszcze z trzpieniową nakrętką . Nie ma tego złego co na dobre by nie wyszło patent jest !! Może komuś się przyda jak przeczyta posta pozdrawiam Kania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #34 Napisano 5 Lipca 2009 Wymieniałem amory w b4 z 94 r i właśnie tam było jeszcze z trzpieniową nakrętką Kolego może ktoś przeszczepił całą kolumnę z B3 bo B4, nie sądzę aby górny kielich osadzenia kolumny był inny w B3 i w B4, znając inżynierów z VW to pewnie ten kielich jest standardowy dla całej rodziny VW z tego co poczytałem na forum to nowego typu łożysko kolumny zaczęto stosować już w rocznikach 92 w B3 ale do końca nie jestem pewien Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #35 Napisano 5 Lipca 2009 Na to wygląda, że w Passatach z 95 roku jest już poduszka i łożysko osobno i bez nakrętki trzpieniowej? Dzięki za sprostowanie . Jest jakiś problem z wybiciem zwrotnicy ze sworznia wachacza? Bo tak czytałem ten temat z powyższego linka i polecają odkręcać amora od zwrotnicy. Bo ja myślę, czy nie wymieniać od razu sworzni. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #36 Napisano 5 Lipca 2009 Jest jakiś problem z wybiciem zwrotnicy ze sworznia wachacza? To zależy kolego jak mocno jest sworzeń zapieczony u mnie sworznie siedziały od nowości i trochę się z tym trzeba było pogimnastykować... moim zdaniem ciężej będzie Ci odkręcić nakrętkę przegubu na piaście, do tego jest potrzebny porządny klucz nasadowy a taka moja rada odkręcaj tą nakrętkę na założonym kole i niech ktoś siedzi też w środku i trzyma hamulec wciśnięty, potem tylko rozpinasz jeszcze końcówkę drążka kierowniczego zdejmujesz zacisk hamulcowy i kolumnę ze zwrotnicą masz na wierzchu... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #37 Napisano 5 Lipca 2009 co sadzicie o tym? u was też tak to wygląda? tzn czy też tak wystaje? bo dzisiaj coś zaczęło trzeszczeć i tak podejrzewam, że to może mieć coś z tym wspólnego U mnie nowe poduchy i tez tak wystaje, juz na szybko kupiem inną poduche z łożyskiem i dalej to samo, wiec sobie juz podarowałem i nic nie robie:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #38 Napisano 7 Lipca 2009 wczoraj wymianiałem wlasnie gorna gume i łożysko koszt jednego zestawu 39 zł a roboty nie za wiele ... i jest malinkaa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #39 Napisano 7 Lipca 2009 A ja wczoraj ściągnąłem te górne poduchy, a łożyska mi zostały na kolumnach. Poprostu łożyska sie rozdzieliły od poduszek i widać że obkitrane jest w tych miejscach smarem z tych łożysk. I teraz nie wiem czy jednak jest możliwe rozdzielenie tego, czy już po niecałym roku sie wykrzaczyło. A warto dodać, że nie założyłem byle gó*na, bo to były poduchy Ruville (zdaje sie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin780307 Zgłoś #40 Napisano 30 Lipca 2009 Ja ostatnio wymieniałem łożyska McPhersonów i zastanawiałem sie jak nie rozwalić geometrii.Zrobiłem tak,że miejsce łączenia kolumny z piastą prysnąłem czerwoną farbą w sprayu i nie musiałem nic odrysowywać i dokładnie było widać jak wszystko było wcześniej złożone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach