the.wolf Zgłoś #121 Napisano 7 Września 2010 mi to wyglada na marny program po prostu.... Mauro, widziales wykres tego softu w poprzednim samochodzie? zobacz cisnienie na logach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #122 Napisano 7 Września 2010 mi to wyglada na marny program po prostu.... Mauro, widziales wykres tego softu w poprzednim samochodzie? zobacz cisnienie na logach. Program robiony przez Unitronic i na pewno był ok w poprzednim aucie. Z Mareckiem na wczorajszym spocie trochę go prze-logowaliśmy i wyszło, że jest ok. Suszara pompuje jak głupia czasami nawet do 1 bar. Muszę pojechać na bardziej wiarygodną hamownię i tak jak Marek mówił , najpierw przed hamowaniem polatam na Pb, a nie tuż przed hamownią przełączę z LPG jak tym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #123 Napisano 7 Września 2010 poniedzialek mocno szaleje z zaplonem i tym sporo ugrywa. boost w jego progsach nie przekracza wiecej niz 1bar dla k03. obstawialbym w takim razie zaplon. zalej VP100 i sprawdz wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #124 Napisano 7 Września 2010 obstawialbym w takim razie zaplonCzyli co dokładnie może się dziać? Zaznaczam , że świece nowe - NGK seria Platinium. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #125 Napisano 7 Września 2010 pełnym ogniem sterownik w ogóle nie cofał zapłonu, więc to jeszcze coś innego jest Druga sprawa, że turbo dmuchało 0,8 bara przy 3k RPM, więc nie ma tam co liczyć na więcej, niż 260Nm. Podjedź Mareczku na hamowanie po resecie i jeździe tylko na benzynie. Trafiłeś kiepski moment na hamowanie i tyle bo auto jeszcze się gazem krztusiło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #126 Napisano 8 Września 2010 Podjedź Mareczku na hamowanie po resecie i jeździe tylko na benzynie. Trafiłeś kiepski moment na hamowanie i tyle bo auto jeszcze się gazem krztusiło... tak też zrobię. Dzięki tak przy okazji za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #127 Napisano 8 Września 2010 (edytowane) mowiac zaplon myslalem o lepszym paliwie. ale skoro marek mowi ze zaplon git to tym bardziej nie rozumiem. spotkalem sie z programami poniedzialka pisanymi niby pod 95 ale na 98 i vp100 bylo optymalnie. logowaliscie na lpg? kiedys wrzucalem swoje logi i przy max booscie na poziomie 0,9 mialem okolice 200km@300Nm. teoretyzujac, jesli zaplon byl ustawiany pod PB95 to czy komp nie powinien cofac zaplonu jadac na lpg? imo powininen ale temat gazu jest mi obcy Edytowane 8 Września 2010 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #128 Napisano 8 Września 2010 ...gaz nie powoduje stukania, wręcz przeciwnie! LPG spowoduje tylko ubogą mieszankę, bo faktycznie wartość opałowa jest mniejsza od tego, co niesie ze sobą cząsteczka benzyny. Sterownik dostaje więc informację o tym, że określona ilość powietrza trafiła do komory spalania (przepływomierz), a skład mieszanki jest niepoprawny (lambda), więc trzeba dolać... Ponadto mamy regulator ciśnienia, który nie może osiągnąć zadanej wartości doładowania, bo sterownik już krzyczy, że ma za ubogo. Więc mamy korektę czasu wtrysku + ciut niższe doładowanie na LPG, a to może już nie być optymalne z punktu widzenia wydajności. Dlatego albo stroimy na LPG, albo na Pb. Inaczej sterownik będzie cały czas korekty robił i żaden rodzaj paliwa nie będzie dawał w danej chwili takich efektów, jak zamierzone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #129 Napisano 8 Września 2010 no to skoro mieszanka uboga to stuka czyli cofa zaplon.... right? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #130 Napisano 9 Września 2010 a co ma jedno do drugiego? ja tam fizyk teoretyk jestem, ale ubogość wcale nie musi oznaczać stukania jesli masz odpowiednie paliwo. Co jednak na bank się zadzieje, to podniesienie temperatury spalania i to BARDZO, stąd sterownik jest tak wyczulony na punkcie wartości lambda większych od 1... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #131 Napisano 9 Września 2010 (edytowane) He, widzę, że mój problem rozpoczął nie lada dyskusję Powiedzcie każdy od siebie , co mam zrobić przed kolejnym hamowaniem. Edytowane 10 Września 2010 przez MauroO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #132 Napisano 10 Września 2010 widzę, że mój problem rozpoczął nie lada dyskusję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
phalt Zgłoś #133 Napisano 23 Września 2010 Proszę o pomoc, gdzie mam szukać przyczyny. Spokojnie, wystarcza tylko logi dynamiczne grup 003 008 011. Bo auto wygląda jakby jechało nonstop w trybie awaryjnym, nie wiem jak sie tym na codzień poruszasz, ale wyprzedzanie musi być tragedią i modleniem się o to by zdążyć... Rób logi i wszystko będzie jasne. Pozdrawiam Witam ponownie. Logów nie robiłem, gdyż podłączyłem u człowieka kompa, który mi podczas jazdy odczytał parametry. Orzekł, że coś jest nie tak z przepływomierzem. Nie wiem w jakich jednostkach, ale stwierdził, iż powinno być 800, a ja mam 600-650. Znalazł też nieszczelność na rurze przy intelcoolerze. Czy jak zmienię tą przepływkę i powrócę do serii, czyli z 85KM do 100KM, będę widział poprawę podczas samej jazdy? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #134 Napisano 23 Września 2010 tak powinienes poczuc to pod noga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek_wawa Zgłoś #135 Napisano 19 Października 2010 Oto mój wykres po małej kuracji wzmacniającej u Rogala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obariel Zgłoś #136 Napisano 28 Października 2010 Witam wszystkich "Próba sił" na hamowni przeprowadzona tylko w ramach ciekawości - autko nieźle chodzi, ale... no właśnie - zastanawiająca jest końcówka wykresu - tak od 6000 obrotów i na końcu spadek niutonów i koników. Co sądzicie? Samochodzik ma 160.000 przebiegu, rok 2003, bez gazu ( benzynka 95 ), do roku 2009 serwisowana w ASO Poniżej przedstawiam wykres z hamowni. ---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:48 ---------- Witam wszystkich "Próba sił" na hamowni przeprowadzona tylko w ramach ciekawości - autko nieźle chodzi, ale... no właśnie - zastanawiająca jest końcówka wykresu - tak od 6000 obrotów i na końcu spadek niutonów i koników. Co sądzicie? Samochodzik ma 160.000 przebiegu, rok 2003, bez gazu ( benzynka 95 ), do roku 2009 serwisowana w ASO Poniżej przedstawiam wykres z hamowni. http://www.fotka.pl/profil/obariel/albumy/1,Ja/59470923 ---------- Post added at 18:53 ---------- Previous post was at 18:50 ---------- Skleroza nie boli:)....150KM w serii, silnik AWT 1.8T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #137 Napisano 30 Października 2010 sądze ze kierownik odpuscil i dokrecił a na powaznie to nie wiem czy wiesz ale seryjny passat ma odciecie na 6800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obariel Zgłoś #138 Napisano 31 Października 2010 Czyli znaczy to, że wykres jest OK? Powiedziano mi, że jest zbyt "pofalowany" i że powinien być bardziej "jednostajny". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #139 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) na hamowniach inercyjnych 1.8T zawsze takie cyrki robi... generalnie chodzi o to, że na 95tce zaczyna bardzo mocno stukać w okolicy końca skali i sterownik walczy cofając zapłon - stąd te fale. Ale nie ma się czym przejmować, tylko jeździć. Wszystko jest OK. Seryjna odcinka w AWT to 6500 6800 (dzięki Piotruś) co bardzo ładnie widać na wykresie (powyżej 6,8k zaczyna się gwałtowny spadek i cofnięcie zapłonu - "fale", nagły wzrost na końcu to skutek oddawania energii kinetycznej zgromadzonej w masie wirującej rozpędzonych do 220km/h kół). Edytowane 2 Listopada 2010 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #140 Napisano 2 Listopada 2010 z wykresu nijak nie widac odciecia na 6500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach