Jump to content
buxi

Wykresy z hamowni do oceny.

Recommended Posts

Gorszego wykresu chyba nie widziałem. Przy 3600 rpm mniej mocy, niż przy 3000? To auto jest przede wszystkim chyba nie do końca sprawne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
uważam ze jesli miałeś robiony sam program bez wymiany bebechów to raz masz za duży moment dany

też mi się tak wydaje dlatego wrzuciłem wykres do oceny.

co zapewne objawia sie drganiem dwumasy przy butowaniu w zakresie obrotów miedzy 1800 a 2200

nie zauważyłem takich objawów.

To auto jest przede wszystkim chyba nie do końca sprawne?

Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy 3600 rpm mniej mocy, niż przy 3000? To auto jest przede wszystkim chyba nie do końca sprawne?

 

no chyba prawidłowo ? przecież jasna sprawa ze prawie przy 4 tys. obr. moc auta spada ? logiczne raczej ?

 

 

narastanie momentu masz bardzo ladne ale nie potrzebny utworzony jest ten "cycek" ja bym ten wykres uciął przy 340nm i wtedy był by super moment miał byś przez dłuższy czas czyli od okolo 1900 do 2600, a tak widać ze ktoś sztucznie chciał zadowolić klienta podbiciem niutków , wszystko da sie sprostować , w każdym razie w tym momecie wykres niebezpieczny dla dwumasy i sprzegła , ale fachowcem ni jestem wiec niech się wypowiedzą mądrzejsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat:

Napisał KriSSo Zobacz post

Przy 3600 rpm mniej mocy, niż przy 3000? To auto jest przede wszystkim chyba nie do końca sprawne?

no chyba prawidłowo ? przecież jasna sprawa ze prawie przy 4 tys. obr. moc auta spada ? logiczne raczej ?

Oczywiście, że nie normalne i nie logiczne... moc powinna stale wzrastać, ewentulanie na samym koncu moze spadac.

 

Widać że wykres jakiś z dupy, nie wiem czy to w ogóle możliwe uzyskać z seryjnego AFN prawie 380nm, moze pojedz na hamownie obciążeniową to będziesz miał wiekszą pewność, że wykres jest dobry.

 

A co do Twojego wykresu Falla, no to co tam chcesz analizowac? przeciez to nie pierwszy wykres AVF na forum, na pewno widziałeś takich kilka i możesz porównać i wyciągnąć odpowiednia wnioski, prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście, że nie normalne i nie logiczne... moc powinna stale wzrastać, ewentulanie na samym koncu moze spadac.

 

tu sie zgodzę bo ja mówiąc to nie myślałem o mocy a o momencie obrotowym spadającym przy górnych wartościach obrotowych na wykres mocy wogule nie zwróciłem uwagi i faktycznie spada i jest cos nie tak

 

A co do Twojego wykresu Falla, no to co tam chcesz analizowac? przeciez to nie pierwszy wykres AVF na forum, na pewno widziałeś takich kilka i możesz porównać i wyciągnąć odpowiednia wnioski, prawda?

 

tak oczywiście sam moge sobie go analizować tym bardziej ze przejrzałem stosy wykresów afn którego mam na 145 konia i 320nm i avf gidze mam 384nm , ale zawsze opinia fachowca mile widziana :)

 

a co do wykresu kolegi wyżej , kolega ma afn i jak włożył wtryski większy IC turbo od ARL-a i to wszystko poskładał wyszedł mu wynik 390nm ale tam auto miało czym oddychać a czemu ty masz 380nm hmm skąd oni to wogule wytrzepali ten moment nie mam pojęcia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może ten pomiar w ogóle lewy jest.

Może tak być jeżeli pomiar robiłeś w jednej ze "słynnych" firm, której hamownia pociesza klientów dodając im niutków i trochę mocy;)

Bo 380 nm jest mocno przesadzone jak na seryjnym aucie. Tyle to po grubych modyfikacjach w AFN-ach ciężko osiągnąć;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bo 380 nm
Bo może turbo miało takiego OB że wyszedł aż taki moment :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może tak być jeżeli pomiar robiłeś w jednej ze "słynnych" firm, której hamownia pociesza klientów dodając im niutków i trochę mocy

Nie wiem jak to jest z hamowniami, może i tak pocieszają klientów.Ja byłem na niej z czystej ciekawości bo wiedziałem że parę lat wcześniej było coś dłubane, poprosiłem o pomiar nie mówiąc co było i co chciałbym osiągnąć a taki wyszedł wynik. W/g waszych opinii wykres jest do bani więc co mogę teraz zrobić żeby było lepiej? Auto użytkuje normalnie bez zbędnego katowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
co mogę teraz zrobić żeby było lepiej?

 

korekta programu "czyli nowy program' bo firmy nie zajmują sie poprawianie programów po innej firmie tylko kładą swój własny cena okolo 1200zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
więc co mogę teraz zrobić żeby było lepiej?

pisałem już, jedź na hamownię obciążeniową do kogoś kto się na tym zna i będziesz miał ładny zgodny z prawdą wykres.

 

a jak nie, to nic nie rób po prostu jeździj... jak dla mnie zamiast wydać kase na te hamownie mogleś sobie kupić dobrą whisky.

 

Aha Falla a co do Twoich kresek, skoro oglądałes inne wykresy, to wiesz że Twój jest jak najbardziej ok i nie ma sie czego czepiać, lejesz rope i jezdzisz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kładą swój własny cena okolo 1200zl

nie przesadzajmy ceny są nieco niższe tym bardziej że Firmy T co raz częściej robią promocje!

 

P.S.

VW PASSAT COMBI 1.9TDI 110KM AFN (1998) 6-biegowy

takiego już kupiłeś czy zmieniałeś skrzynie?

Edited by jarucki

Share this post


Link to post
Share on other sites
takiego już kupiłeś czy zmieniałeś skrzynie?

Kupiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
takiego już kupiłeś czy zmieniałeś skrzynie?

 

a moze ty masz 115 konia w serii ? i 6 biegową skrzynie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
a moze ty masz 115 konia w serii ? i 6 biegową skrzynie ?

No proszę cię....wiem co mam pod maską :-) A skrzynia była dorzucona.

Edited by Shaft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie dwie sprawy spowodowaly taki a nie inny wykres:

- mocny program z paliwem z dolu

- zapieczone kierownice od turbo lub inny problem z regulacja

Daje sobie jaja uciac ze przy tych 370NM to bylo jakies 1.6 bara na hamowni lekko.

Widac ze sterownik nie radzi sobie szybko z regulacja i dopiero powyzej 3000obr zbija doladowanie (co za tym idzie wskazania z przeplywki) ktore to tna dawki.

Rada:

- sprawdzic w logach ile realnie pompuje sprezarka

-jakie sa dawki paliwa

Wtedy wiecej mozna wysnuc...bo nie sadze by ktos celowo otworzyl kran z paliwem przy 1900obr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie niebawem porobię logi. Dzięki za ocenę i radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie takie coś zostało wyczarowane;) No i wielkie dzięki dla Roberta:)

201003123116.th.jpg

Edited by stifii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie

 

Niedawno ja wyrzeźbiłem w swoim aucie trochę więcej mocy i chętnie posłucham jak Wam się widzi mój wykres. Ciekaw jestem bo sam to trochę cienki w te klocki jestem. Jedno jest pewne od chwili chipowania mam ciągle banana na gębie w aucie :)

 

wykres.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest bardzo fajnie, kolejny dobry wykres od aliego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy