Waldus66666 Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem 3BG 4motion z silnikiem AVF, skrzynia manualna. Zastanawia mnie czy normalnym objawem jest to, że przy ruszaniu z miejsca przy mocno skręconych kołach samochód wydaje odgłos tak jakby koła szurały o nadkole. Odgłos ten słychać tylko przy ruszaniu z miejsca. Jak już się jedzie - nawet przy maksymalnym skręcie kół - brak niepokojących odgłosów. Na forum Audi A6 wyczytałem, że przy quattro to normalka i zastanawiam się czy dla 4motion na torsenie jest tak samo. Czekam na wypowiedzi innych użytkowników passatów z takim napędem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biker6_2007 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam. Nie wydaje mi się aby było to normalne. Być może osłona przegubu wyzionęła ducha albo to początek rozsypującego się przegubu. Upewnij się czy nadkole trzyma się na wszystkich wkrętach. Podobnie jak ty posiadam 4Motion i nic takiego nie zauważyłem u siebie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2009 u mnie od 4 miesiecy slychac takie tyr tyr 4 do 5 razy na jedynce przy starcie na skreconych kolach, dzwiek o dziwo dobiega z tylu i tu mechanik upiera sie, ze jest luz na krzyzaku walu i bedzie niestety trzeba wymienic caly wal, bo to nierozlaczna czesc, za tydzien bede mial wiecej luzu, wiec wstawie auto, wyjma wal i zobaczymy .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneke Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2009 Witam. U mnie od pewnego czasu słychać dziwne odgłosy z tyłu samochodu. Problem w tym że najgłośniej jest jak jadę pod górkę na pełnym skręcie. Jak koła są prosto to nic nie słychać. Czy to może wina opon? Swoje już przejechały, myślałem o wymianie dopiero na wiosnę i nie wiem czy już trzeba? A może to wina czegoś innego? Ktoś poradzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2009 przy quattro to normalka i zastanawiam się czy dla 4motion na torsenie jest tak samo. nie spotkałem się z czymś takim, możesz podesłać linka do tej wypowiedzi bo jakos nie mogę znaleźć. tyr tyr 4 do 5 razy na jedynce przy starcie na skreconych kolach takie tyr tyr z przodu to mi na przegub zewnętrzny wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #6 Napisano 3 Sierpnia 2009 takie tyr tyr to też jest jak masz inne opony z przodu i z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2011 Odgrzeję kotleta - zanabyłem 4Motion (1.9TDI z Torsenem) i mam identyczny objaw, ciekawe czy są jakieś nowe doświadczenia w temacie. Po lekturze http://www.a6klub.pl/a6-c6-quattro-wibracje-w-napedzie-vt22142,45.htm niby nie ma się czym przejmować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2011 wg. mnie powinno być cicho przy każdym ruszaniu czy masz proste koła czy skręcone nie ma to znaczenia cicho ma być. aa te try try (z tyłu) to może być przyczyna suchego przegubu na tylnym moście trzeba go nasmarować i powinno ucichnąć tez tak miałem i tylko na pierwszym biegu jak ruszałem szybciej np. ze świateł. jak znajdę ten temat ponieważ pisałem o tym to podeśle linka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2011 W celu doprecyzowania moich obserwacji z ruszania - mowa tutaj o delikatnym ruszaniu jak przy manewrach na parkingu, powolne puszczanie sprzęgła obroty silnika 1500-2000RPM. 1. Koła prosto - ideał 2. Koła prawie na maksa skręcone - nic nie stuka, nic nie puka, czuć wibracje układu napędowego. rutek21 czy u ciebie na skręconych kołach w warunkach jak wyżej zachowuje się tak samo jak na wprost? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2011 Takie wibracje układu napędowego na pełnym skręcie to wada torsena jak coś terkocze przy ruszaniu np pod górę to zazwyczaj przegob wewnętrzny lub zewnętrzny Szum układu napędowego podczas jazdy prawdopodobnie wyschniete przeguby na wale napędowym Sztuki przy ruszaniu czy hamowaniu silnikiem to oznaka zużytych poduszek na skrzyni lub moście czasami stuka mocno zuzyta podpora wału a czasami to luz na slimakach torsena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2011 Powodem wibracji w moim przypadku było uszkodzenie simerbloków zawieszenia dyfra. Dodatkowym standardowym objawem, który się pojawił to uderzenia przy załączaniu sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magiel Zgłoś #12 Napisano 23 Lipca 2011 A wie może ktoś czym jest spowodowane uderzenie przy załączaniu sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #13 Napisano 1 Sierpnia 2011 Jak pisałem wyżej winne mogą być poduszki, tak było u mnie. Jest to łatwe do zdiagnozowania tylko na kanał lub podnośnik trzeba podjechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichykla Zgłoś #14 Napisano 2 Sierpnia 2011 Zgadzam się z kolegą wyżej spawdz poduszki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat83 Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2014 u mnie od 4 miesiecy slychac takie tyr tyr 4 do 5 razy na jedynce przy starcie na skreconych kolach, dzwiek o dziwo dobiega z tylu i tu mechanik upiera sie, ze jest luz na krzyzaku walu i bedzie niestety trzeba wymienic caly wal, bo to nierozlaczna czesc, za tydzien bede mial wiecej luzu, wiec wstawie auto, wyjma wal i zobaczymy .... Witam... I jak? Mam identycznie...wiadomo co to moze byc? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #16 Napisano 5 Lutego 2014 Prędzej bym powiedział że to któryś przegub , bo niby co tu ma wał do rzeczy . Dopóki się nie urwie nie ruszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #17 Napisano 5 Lutego 2014 U mnie też tak waliło przy skręcie, ale ja miałem walnięty sterownik ABS z EDS i nie działał w ogóle, dodatkowo były zerwane wszystkie 3 poduszki na tylnym napędzie(na 3 poduszki tylko jedna miała tą jedną nóżkę całą reszta była zerwana kompletnie albo naderwana). Zmieniłem sterownik i poduszki i problem zniknął. Swoją drogą strasznie ciężko je dostać, bynajmniej w Częstochowie we wszystkich sklepach otwierają oczy ze zdziwienia o co mi chodzi jak się ich pytałem o te poduszki. W końcu kupiłem z allegro 35zł sztuka za te poduszki w tym jakby trapezie i 39 zł za tą pojedynczą z lewej strony, tylko trzeba napisać e-meil do sprzedawcy z numerem poduszek bo nie wszystkie ma wystawione na aukcji. Sprzedawca to: piotrflis. Pytanie jak się objawia zużyta podpora wału? Jak to sprawdzić czy jest zużyta? Sprawdzając na wbitym biegu i szarpiąc wałem w górę i dół i na boki nie wykazywało żadnych luzów, jedyny luz jaki mam to na krzyżaku przy tylnym napędzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach