Skocz do zawartości
maro.12

Wymiana pompowtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

panowie ale czy tutaj ktos wogóle wypowiedział sie o zmianie pompek. Na poczatku w temacie jest napisane ze kolega szuka wyjasca czy moze załozyc pompki z inną seria ja tez mam taki problem. MOZNA TO ZROBIC CZY NIE. Ja mam u siebie teraz 038130073 ar a chce załozyc 038130073 J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa niech sproboje na kazde kolo zalozyc inna opone...w sumie opona to opona...kreci sie tak samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wstępnie wygląda to na uwalony czujnik temp. Kosztuje pare złotych

a mozna go jakoś sprawdzić? np odpiąć czy coś w tym stylu?

 

czy moze załozyc pompki z inną seria ja tez mam taki problem. MOZNA TO ZROBIC CZY NIE. Ja mam u siebie teraz 038130073 ar a chce załozyc 038130073 J
aaa niech sproboje na kazde kolo zalozyc inna opone...w sumie opona to opona...kreci sie tak samo...

hihi:) dokładnie. Wg mnie (laika;)) jak juz wymieniać to wszystkie na raz i kazdy jednakowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, aby uważnie robić te wymiany pompek. Mam ostatnio wysyp wywalonych gniazd w głowicach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał PaoloM86 Zobacz post

wstępnie wygląda to na uwalony czujnik temp. Kosztuje pare złotych

a mozna go jakoś sprawdzić? np odpiąć czy coś w tym stylu?

 

najlepiej na VAGu, jeśli odepniesz to też bedzie grzał do oporu bo komp założy ze jest spora minusowa temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To samo miałem napisać, pomijając fakt ustawiania pompek - wymagane spore doświadczenie i narzędzia to w naszych autkach przy takich przebiegach wyrabiaję się gniazda co przy nieumiejętnej naprawie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej na VAGu, jeśli odepniesz to też bedzie grzał do oporu bo komp założy ze jest spora minusowa temp

w którym miejscu jest ten czujnik w ATJ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest zapięty na przewodach paliwowych za filtrem paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał PaoloM86 Zobacz post

najlepiej na VAGu, jeśli odepniesz to też bedzie grzał do oporu bo komp założy ze jest spora minusowa temp

w którym miejscu jest ten czujnik w ATJ?

 

Z tyłu silnika, jak spojrzysz to odrazu bedziesz widział.

 

Czujnik jest zapięty na przewodach paliwowych za filtrem paliwa.

 

Nie mówimy o czujniku temp paliwa tylko cieczy chłodzącej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sumie opisywałem mój problem w innym wątku, ale jednak zaczynam brać pod uwage wymiane pompowtryskiwaczy.

 

 

Mój problem pojawia sie przy rozpędzaniu samochodu w zakresie 1500-2500 rpm, auto dostaje delikatnych drgawek. Na postoju samochód normalnie pracuje, bez żadnego szarpania, również zapala bez zadnego zarzutu. W aucie były sprawdzane kable od PD, zostało wykluczone koło dwumasowe, wewnętrzne przeguby, nie dawno zmieniany filtr paliwa. Dawki korekcyjnie ogolnie miescily sie w normach (0.1-0.2). Gostek ostatnio nawet regulował pompowtryskiwacze i nie wiele to dało. Samochód na poczatku objawów tracił troche moc, na autostradzie nie dalo sie go rozpedzic powyzej 160 km/h - teraz jest prawie zawsze normalnie.

 

 

 

Ma ktoś jeszcze pomysł ? Mechanik twierdzi że podmiana pompowtrysków pomoze, juz raczej innej opcji nie ma. Z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmierz jeszcze raz pompki najlepiej zeby było widać na logach ten moment co auto ma drgawki, jesli masz duże drgawki czyli szarpanie podczas przyspieszania to albo pompki siadają ale mówisz że się mieszczą w normie może być tez pompa vacu nie domaga i nie daje dobrego ciśnienia na pompki, spróbuj zatankować gdzieś na innej stacji i zobaczysz czy to się powtarza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeździlismy z vagiem i generowałem te drgawki i dawki paliwa mieściły sie wtedy w normie. Pompa Vacum była już jakiś czas temu wymieniana na nową (z innego powodu). Auto oczywiście tankowałem na innej stacji, nawet zalałem Shell Vpower dla odmiany, w zasadzie to juz 3-4 bak przejeździłem z tymi drgawkami. To jest też interesujace, że na komputerze żadnych błedów, jest wszystko cacy.

 

 

 

Edit. Po calodniowym meczeniu paska, na 4-tym PD pokazala sie kilka razy dawka -1.4, co by potwierdzalo sytuacje. Tylko czemu dopiero teraz to sie ujawnilo ? Przy normalnej jeździe mieszcza sie w granicach.

Edytowane przez Piotr_KR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz zacząć od wymiany samych oringów na pompowtryskach... o tym nikt tu nie pisze ale objawy takie same, szarpanie w zakresie 1500-2200, skoro pompki mają parametry w normie to tym bardziej zajmij się samymi uszczelkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, słyszałem o tym. Też to spróbuje zrobić przed wymianą PD. Dzięki

 

 

 

Edit.

 

 

W koncu rozwiazalem problem z moim autem, jednak przyczyną była pompa Vacum. Wykluczyłem ją wcześniej ponieważ pompa była zmieniana jakieś 9 miesięcy temu na fabrycznie nową (z innego powodu).

Edytowane przez Piotr_KR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W koncu rozwiazalem problem z moim autem, jednak przyczyną była pompa Vacum. Wykluczyłem ją wcześniej ponieważ pompa była zmieniana jakieś 9 miesięcy temu na fabrycznie nową (z innego powodu).

 

Jak zdiagnozować Vacum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Gdzie/jak przeczyścić wtyczki przy pompo-wtryskiwaczach?

Czy to ta na którą wskazuje palec wskazujący prawej reki?

http://www.tdi-tuning.pl/tools/wym.pompek/wk%B3adanie%20pompki.jpg

 

Czy są gdzieś indziej?

 

Bo wyczytałem na forum, żeby przed zabraniem się za pompki przeczyścić te styki bo może któryś wariuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczyścić, tylko wypiąć wtyczkę i podoginać konektorki. Wtyczki tak jak pokazujesz x4 po jednej na każdej pompce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od kilku dni coś się dzieje z moim paskiem. Mianowicie szarpanie na zimnym silniku na biegu jałowym, bez dodawania gazu. Przy tym bardzo kopci. Problem ustaje gdy temperatura osiągnie 90 stopni.

oto moje logi na jeszcze nie rozgrzanym silniku:

http://vaglog.rtnet.pl/wal_och_88_106508.html

a tu silnik jest już rozgrzany

http://vaglog.rtnet.pl/wal_och_88_106510.html

Proszę o pomoc, czy do wymiany jest pompka (ew. 2 pompki) czy szukać rozwiązania gdzieś idziej?

Dodam że silnik jest po kapitalnym remoncie, wymienione pierścienie. od remontu przejechałem 3000km i dopiero teraz zaczął się ten problem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności