Lukas82 Zgłoś #21 Napisano 20 Grudnia 2009 Koledzy, nie wiecie może czy w AHU też idą świeczki 92mm ? Przeglądając stronę BERU i tablice modeli aut, wyczaiłem że do Volkswagen-owskich AHU ( podane było tylko dla Sharana ) pasują 3 różne rozmiary (długości ?)... jak to jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #22 Napisano 21 Grudnia 2009 Witam! U mnie pojawił się problem prawdopodobnie ze świecami żarowymi, ponieważ przy -20 ciężko pali. Mam tylko pewien problem, chcę sprawdzić czy działają ale nie mogę zdjąć kapturków ze świec. Próbowałem ręką i delikatnie kombinerkami ale nic z tego, kapturek się obraca ale nie chce zejść. Silnik jak w opisie. Może jest na to jakiś sposób? Z góry wielkie dzięki za odpowiedz. Nie wiem dlaczego pojawiły się u Ciebie takie problemy. Ja u siebie zdjąłem je właśnie przy pomocy kombinerek (ale było troszeczkę cieplej ). Może właśnie dlatego że jest zimno - to jest ten problem, nagrzej silnik i spróbuj ponownie, na mrozie się wszystko kurczy . Uważam że innego sposobu nie ma na zdjęcie fajeczek, choć życie nie raz mnie nauczyło: nigdy nie mów nigdy. ---------- Post added at 08:17 ---------- Previous post was at 08:16 ---------- Koledzy, nie wiecie może czy w AHU też idą świeczki 92mm ? Przeglądając stronę BERU i tablice modeli aut, wyczaiłem że do Volkswagen-owskich AHU ( podane było tylko dla Sharana ) pasują 3 różne rozmiary (długości ?)... jak to jest ? Może to coś pomoże: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d0dd2dfae369b89.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #23 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Witam! U mnie pojawił się problem prawdopodobnie ze świecami żarowymi, ponieważ przy -20 ciężko pali. Mam tylko pewien problem, chcę sprawdzić czy działają ale nie mogę zdjąć kapturków ze świec. Próbowałem ręką i delikatnie kombinerkami ale nic z tego, kapturek się obraca ale nie chce zejść. Silnik jak w opisie. Może jest na to jakiś sposób? Z góry wielkie dzięki za odpowiedz. sposób jest prosty.... kawałek sznurka grubszego, składasz na pół, zakładasz na kapturek i przekładasz przez "pętelkę"... pociągasz za sznurek... idealny sposób i nic nie zniszczysz. Opis w miarę chyba przystępny jak nie to dodaję obrazek. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AlDente Zgłoś #24 Napisano 16 Lutego 2010 podlacze sie pod temat ktos na forum napisal, ze mial spalone wszystkie swiece a mimo to odpalil samochod. Czy jest mozliwosc odpalenia samochodu kiedy zadna swieca nie grzeje ? troche to dziwne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto735 Zgłoś #25 Napisano 16 Lutego 2010 jest jest u mnie też tak było wszystkie spalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AlDente Zgłoś #26 Napisano 16 Lutego 2010 ale przeciez pod wplywem cisnienia nie nastepuje zaplon ? moze po prostu zle sprawdzacie te swiece, i wszystkie sa dobre a Wy wymieniacie na nowe ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #27 Napisano 16 Lutego 2010 przed chwila sprawdzałem swoje stare świeczki prostownikiem - wszystkie kaput - a palił do -18 dopiero przy -26 nie odpalił..;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peja1000 Zgłoś #28 Napisano 16 Lutego 2010 Sprawdzanie swiecy musisz zdjac fajke z swiecy wziasc plus z akulatora auta (normalny kabelek) i dostknac czubka swiecy jezeli sie zaiskrzy delikatnie swieca jest dobra i tak po koleji bez potrzeby wykrecania swiec ( jestem mechanikiem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #29 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) ale przeciez pod wplywem cisnienia nie nastepuje zaplon ? Właśnie pod wpływem ciśnienia następuje zapłon. Poczytaj. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym AlDente, w odpowiedzi na posta który zniknął. Wszystko zależy od silnika, miałem peugeota, 1 spalona świeca i silnik mało z ramy nie wyskoczył w środku lata, a jak odłączyłem wszystkie świece to nie zapalił pomimo tego że silnik był ciepły. W pasku 2 świece spalone, przy temperaturach blisko zera, prawie nie odczuwalny brak grzania 2 świec przy odpalaniu. Edytowane 16 Lutego 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #30 Napisano 16 Lutego 2010 ciezko palil - dopiero po wymianie wiem co znacza sprawne swiece no i czekam na -26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #31 Napisano 17 Lutego 2010 Sprawdzanie swiecy musisz zdjac fajke z swiecy wziasc plus z akulatora auta (normalny kabelek) i dostknac czubka swiecy jezeli sie zaiskrzy delikatnie swieca jest dobra i tak po koleji bez potrzeby wykrecania swiec ( jestem mechanikiem pozdrawiam Jeżeli dysponujemy miernikiem - to można też sprawdzić opór świecy. Jeżeli jest duży - świeca spalona, jeżeli mały (bliski zeru) - świeca dobra. I też nie trzeba wykręcać świec, wystarczy zdjąć fajkę ze świecy. Jednym przewodem od miernika złapać masę a drugim dotknąć czubka świecy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #32 Napisano 17 Lutego 2010 w silnikach DIESLA siwce są do podgrzania temperatury, a sam zapłon spowodowany jest po przez kompresje w tłoko, słaba kompresja ciężej odpala! tak są już one skonstruowane! moze to jest nie wiarygodne ale ponizej -20st nadal mi odpalał na niedziałających świecach, az w koncu wzmienilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #33 Napisano 19 Lutego 2010 Male pytanko Jakiego koloru beda spaliny po nocnym staniu jezeli zadna ze siwc nie dziala. Czarne czy siwe temp na zewnatrz okolo 0st. Jak sprwadzic i gdzie jest i jak sie nazywa bezpiecznik odpowiadajacy za streowanie swieczek bo pdejrzewam za ma go chba walnietego. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ewski Zgłoś #34 Napisano 27 Lutego 2010 Bezpiecznik świec 80A. jest w skrzynce sterownika silnika. W podszybiu po str. kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr-kaczor Zgłoś #35 Napisano 5 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, Odświeżę trochę temacik, mam pytanko - ile czasu grzeją Wam świece żarowe (do czasu zgaśnięcia spiralki) w obecnych warunkach pogodowych, przyjmując odpalanie poranne i południowe gdzie temperatura powietrza jest około 20 stopni C ? Drugie pytanko - czy po odpaleniu wchodzi silnik na wysokie obroty 1400-1600 i spada do 1000 i stopniowo spadają w miarę rozgrzania się silnika ? Edytowane 5 Czerwca 2015 przez piotr-kaczor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #36 Napisano 5 Czerwca 2015 U mnie przy występujących temperaturach w ogóle nie grzeją. Gasnąca spiralka nie oznacza że świece przestają grzać. Jak się wsłuchasz to usłysysz cyknięcie przekaźnika od świec. Po odpaleniu obroty na zimnym koło 900, jak się rozgrzeje to okolice 800 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #37 Napisano 5 Czerwca 2015 Witam,Odświeżę trochę temacik, mam pytanko - ile czasu grzeją Wam świece żarowe (do czasu zgaśnięcia spiralki) w obecnych warunkach pogodowych, przyjmując odpalanie poranne i południowe gdzie temperatura powietrza jest około 20 stopni C ? Drugie pytanko - czy po odpaleniu wchodzi silnik na wysokie obroty 1400-1600 i spada do 1000 i stopniowo spadają w miarę rozgrzania się silnika ? Opisujesz to na podstawie swojego auta? Jeśli tak, to na 100% masz uszkodzony (albo wypięła się wtyczka) czujnik temperatury G62/G2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #38 Napisano 6 Czerwca 2015 Witam,żeby sprawdzić świecę to trzeba ja wykręcić z głowicy.Może się zdarzyć że świeca będzie grzała ALE nie jej koniec tylko np środek a żeby to zdiagnozować trzeba ją wykręcić.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr-kaczor Zgłoś #39 Napisano 7 Czerwca 2015 To jest opis mojego samochodu, czujnik G62/G2 (oryginał) miałem wymieniany przy okazji rozrządu, było to zimą 2015, 2 razy był wymieniany bo pierwszy źle wskazywał temperaturę a konkretnie zaniżał ją o jakieś 10 stopni. Później po wymianie było już właściwe wskazanie, a to że tak nagrzewał się zimą nie zwracałem uwagi, aż ostatnio przy takich wysokich temperaturach zdziwiło to mnie. Rano jak odpalam to spiralka świeci około 9 sekund a około 19 sekund działa podgrzewanie świec (z obserwacji po wyłączeniu się przekaźnika). Ponadto później zawsze jest przygazowanie obrotów jak pisałem wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #40 Napisano 8 Czerwca 2015 Komputer dostaje informacje o niskiej temperaturze i dlatego tyle czasu świece grzeją plus ogromna ilość paliwa na rozruch dlatego tak obroty podchodzą. Na 99% uszkodzony czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach