Skocz do zawartości
mira102

Jak sprawdzic świece żarowe?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie przy -10 pasio gorzej mi pali i chciałbym sprawdzić mu świece czy są dobre ale nie mam zielonego pojęcia jak to zrobic.Mam kabelek i program Polski Vag da radę tym jakos sprawdzic jesli tak to proszę o dokładny opis oraz jak mogę ustawić inspekcje za ile kilometrów ma mi się włonczyć bo jak wejdę w kasowanie inspekcji to nic nie można tam zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jak masz kabelek to szukaj w dziale Diagnostyka VAG, tu na temat inspekcji

a co do sprawdzenia swieczek to kabelek nic nie daje popatrz np tu lub opcja szukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam takie pytanie przy -10 pasio gorzej mi pali i chciałbym sprawdzić mu świece czy są dobre ale nie mam zielonego pojęcia jak to zrobic.Mam kabelek i program Polski Vag da radę tym jakos sprawdzic jesli tak to proszę o dokładny opis oraz jak mogę ustawić inspekcje za ile kilometrów ma mi się włonczyć bo jak wejdę w kasowanie inspekcji to nic nie można tam zrobić?

 

Na przyszlość użyj szukajki bo wielo na ten temat było!!!

 

Sprawdzenie świec żarowych

 

Przede wszystkim musisz zdjąć osłonę z silnika. Jak już to zrobisz to zobaczysz wtryski oraz właśnie świece. Znajdują się w zagłębieniach i dochodzą do nich czarne kopułki. Musisz je po kolei zdjąć i żeby wykręcić świece, będziesz potrzebował klucz nasadowy 10, ale długi. Żeby wyjąć świecę po prostu ją wykręcasz.

Do sprawdzenia świecy nie potrzeba jednak jej wyciągać. Najlepiej mieć miernik - omomierz - i zmierzyć rezystancję. Jedną końcówkę przykładasz do cypelka świecy po zdjęciu z niej kapturka, a drugą do masy auta (np.pompy). Prawidłowa wartość to 0,5-1,5 Ohma. Możesz również jeśli nie masz miernika sprawdzić świecę, spinając plus z akumulatora z cypelkiem świecy. Jeśli zaiskrzy to też znaczy, że jest dobra, choć ja osobiście oprócz sprawdzenia świecy omomierzem polecam wykręcenie i sprawdzenie wizualne czy nie jest popalona itd.... próba grzania tez jest wskazana.. ale to jak kto uważa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA wymienilem swiece i filter, przy temp. do 0 palil ok ale tak okolo -10 w dol slabo troche dlugo krecil i tak jakby nie palil na jakis gar ale pochwili zalapywal , teraz po wymianie podobno 2szt, byly zle , jest o niebo lepiej pali na dotyk bez problemu troszke dluzej sie grzeja ale pali super :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij kapturki czarne, weż krótki kabel podłacz do+ akumulatora i do końcówki świecy jak iskrzy to jest dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi już wszystko wiem sory że nowy temat ale szczeże nie mogłem sam tego odszukać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie jeszcze do do sprawdzenia swiec,jesli przykladam kabelem do +akumulatora i pozniej do swiecy to czy musi to byc na zalaczonej stacyjce wtedy gdy niby swice sie grzeja??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
+akumulatora i pozniej do swiecy to czy musi to byc na zalaczonej stacyjce wtedy gdy niby swice sie grzeja??

Nie, bo "+" masz bezpośrednio z akumulatora, a minus jest cały czas na aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tak czy tak jesli swica bedzie dobra to bedzie iskrzyc a jesli nie to nie bedzie iskrzyc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli tak czy tak jesli swica bedzie dobra to bedzie iskrzyc a jesli nie to nie bedzie iskrzyc??

Tak można sprawdzić tylko czy świeca jest spalona czy nie. Jest jeszcze sprawdzanie miernikiem czy grzeje tak jak powinna (to znaczy, czy nagrzewa się odpowiednio szybko)

Ale na początek metoda z kabelkiem powinna Ci wystarczyć. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz tez za pomoca zarowki 12v podlaczasz do niej 2 druty i jeden idzie do + a drugi do swiecy ;) jak sie swieci to znaczy ze dziala jak nie to nie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece i się okazało że mam jedną spaloną więc zamówiłem od razu 4sztuki z alegro ŚWIECE ŻAROWE VW AUDI SEAT SKODA 1,9 TDI BERU ! (numer 527207408)

Czy ktoś z was kupował takie świece i mi podpowie czy dobre kupiłem?Bo cena jest przystępna w sklepie chcieli jeszcze raz tyle tylko mnie zastanawia czy to czasem nie podróbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem świece i się okazało że mam jedną spaloną więc zamówiłem od razu 4sztuki z alegro ŚWIECE ŻAROWE VW AUDI SEAT SKODA 1,9 TDI BERU ! (numer 527207408)

Czy ktoś z was kupował takie świece i mi podpowie czy dobre kupiłem?Bo cena jest przystępna w sklepie chcieli jeszcze raz tyle tylko mnie zastanawia czy to czasem nie podróbki.

 

Sprawdź tylko czy mają 92 mm długości... bo takie idą do twojego samochodu, bo na aukcji nic o tym nie ma.

 

Sprawdziłem, wygląda że ok.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio musialem kupic do 1.6TD SB to mi w intercarsie zaspiewali 57zl/szt O.o dobrze ze sa tansze sklepy w miescie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny być dobre ja w swoim silniku mam identyczne :(, a skoro w aukcji tej i innej jest podany twój motor tzn. że będzie git.

pozdrawiam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

ja wykręcałem wszystkie świece i sprawdzałem je jednocześnie czy równo grzeją czasem grzeją wszystkie lecz nie równo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny być dobre ja w swoim silniku mam identyczne :(,

 

Do kolegi 1jarcio co to ma znaczyć mam identyczne :( coś nie tak z nimi?

Sprzedający odpisał mi że mają 92mm tak że będą napewno pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na przyszlość użyj szukajki bo wielo na ten temat było!!!

 

Sprawdzenie świec żarowych

 

Przede wszystkim musisz zdjąć osłonę z silnika. Jak już to zrobisz to zobaczysz wtryski oraz właśnie świece. Znajdują się w zagłębieniach i dochodzą do nich czarne kopułki. Musisz je po kolei zdjąć i żeby wykręcić świece, będziesz potrzebował klucz nasadowy 10, ale długi. Żeby wyjąć świecę po prostu ją wykręcasz.

Do sprawdzenia świecy nie potrzeba jednak jej wyciągać. Najlepiej mieć miernik - omomierz - i zmierzyć rezystancję. Jedną końcówkę przykładasz do cypelka świecy po zdjęciu z niej kapturka, a drugą do masy auta (np.pompy). Prawidłowa wartość to 0,5-1,5 Ohma. Możesz również jeśli nie masz miernika sprawdzić świecę, spinając plus z akumulatora z cypelkiem świecy. Jeśli zaiskrzy to też znaczy, że jest dobra, choć ja osobiście oprócz sprawdzenia świecy omomierzem polecam wykręcenie i sprawdzenie wizualne czy nie jest popalona itd.... próba grzania tez jest wskazana.. ale to jak kto uważa...

 

Jesli zdejmiesz pokrywe silnika to nie zobaczysz żadnych wtrysków tam są pompowtryskiwacze. Swiece sprawdzisz tak jak koledzy pisali. Ja mam ten sam silnik, do - 10 palił bez problemów pomimo zjaranych 3 świec. Przy tych mrozach co były też odpalał tylko musiałem zkręcić dłużej, ale wtedy świeczki miałem juz wymienione.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinny być dobre ja w swoim silniku mam identyczne :(,

 

Do kolegi 1jarcio co to ma znaczyć mam identyczne :( coś nie tak z nimi?

Sprzedający odpisał mi że mają 92mm tak że będą napewno pasować.

 

Nie no dlaczego ma coś z nimi być nie tak, są jak najbardziej oki przecież nie wstawił bym sobie jakiegoś chłamu;) pisałem że powinny dlatego że u mnie niema PD a świeca jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie pojawił się problem prawdopodobnie ze świecami żarowymi, ponieważ przy -20 ciężko pali. Mam tylko pewien problem, chcę sprawdzić czy działają ale nie mogę zdjąć kapturków ze świec. Próbowałem ręką i delikatnie kombinerkami ale nic z tego, kapturek się obraca ale nie chce zejść. Silnik jak w opisie. Może jest na to jakiś sposób? Z góry wielkie dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności