Skocz do zawartości
mira102

Jak sprawdzic świece żarowe?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, nie wiecie może czy w AHU też idą świeczki 92mm ? Przeglądając stronę BERU i tablice modeli aut, wyczaiłem że do Volkswagen-owskich AHU ( podane było tylko dla Sharana ) pasują 3 różne rozmiary (długości ?)... jak to jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! U mnie pojawił się problem prawdopodobnie ze świecami żarowymi, ponieważ przy -20 ciężko pali. Mam tylko pewien problem, chcę sprawdzić czy działają ale nie mogę zdjąć kapturków ze świec. Próbowałem ręką i delikatnie kombinerkami ale nic z tego, kapturek się obraca ale nie chce zejść. Silnik jak w opisie. Może jest na to jakiś sposób? Z góry wielkie dzięki za odpowiedz.

 

Nie wiem dlaczego pojawiły się u Ciebie takie problemy. Ja u siebie zdjąłem je właśnie przy pomocy kombinerek (ale było troszeczkę cieplej ;-) ). Może właśnie dlatego że jest zimno - to jest ten problem, nagrzej silnik i spróbuj ponownie, na mrozie się wszystko kurczy ;-) . Uważam że innego sposobu nie ma na zdjęcie fajeczek, choć życie nie raz mnie nauczyło: nigdy nie mów nigdy.

 

---------- Post added at 08:17 ---------- Previous post was at 08:16 ----------

 

Koledzy, nie wiecie może czy w AHU też idą świeczki 92mm ? Przeglądając stronę BERU i tablice modeli aut, wyczaiłem że do Volkswagen-owskich AHU ( podane było tylko dla Sharana ) pasują 3 różne rozmiary (długości ?)... jak to jest ?

 

Może to coś pomoże:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d0dd2dfae369b89.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! U mnie pojawił się problem prawdopodobnie ze świecami żarowymi, ponieważ przy -20 ciężko pali. Mam tylko pewien problem, chcę sprawdzić czy działają ale nie mogę zdjąć kapturków ze świec. Próbowałem ręką i delikatnie kombinerkami ale nic z tego, kapturek się obraca ale nie chce zejść. Silnik jak w opisie. Może jest na to jakiś sposób? Z góry wielkie dzięki za odpowiedz.

sposób jest prosty.... kawałek sznurka grubszego, składasz na pół, zakładasz na kapturek i przekładasz przez "pętelkę"... pociągasz za sznurek... idealny sposób i nic nie zniszczysz. Opis w miarę chyba przystępny jak nie to dodaję obrazek.

 

swieca%20zdejmowanie%20oslony.jpg

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlacze sie pod temat

ktos na forum napisal, ze mial spalone wszystkie swiece a mimo to odpalil samochod. Czy jest mozliwosc odpalenia samochodu kiedy zadna swieca nie grzeje ? troche to dziwne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jest u mnie też tak było wszystkie spalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez pod wplywem cisnienia nie nastepuje zaplon ? moze po prostu zle sprawdzacie te swiece, i wszystkie sa dobre a Wy wymieniacie na nowe ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed chwila sprawdzałem swoje stare świeczki prostownikiem - wszystkie kaput - a palił do -18 dopiero przy -26 nie odpalił..;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie swiecy musisz zdjac fajke z swiecy wziasc plus z akulatora auta (normalny kabelek) i dostknac czubka swiecy jezeli sie zaiskrzy delikatnie swieca jest dobra i tak po koleji bez potrzeby wykrecania swiec ( jestem mechanikiem :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale przeciez pod wplywem cisnienia nie nastepuje zaplon ?

Właśnie pod wpływem ciśnienia następuje zapłon. Poczytaj. :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

 

AlDente, w odpowiedzi na posta który zniknął. Wszystko zależy od silnika, miałem peugeota, 1 spalona świeca i silnik mało z ramy nie wyskoczył w środku lata, a jak odłączyłem wszystkie świece to nie zapalił pomimo tego że silnik był ciepły. W pasku 2 świece spalone, przy temperaturach blisko zera, prawie nie odczuwalny brak grzania 2 świec przy odpalaniu.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

ciezko palil - dopiero po wymianie wiem co znacza sprawne swiece :) no i czekam na -26 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzanie swiecy musisz zdjac fajke z swiecy wziasc plus z akulatora auta (normalny kabelek) i dostknac czubka swiecy jezeli sie zaiskrzy delikatnie swieca jest dobra i tak po koleji bez potrzeby wykrecania swiec ( jestem mechanikiem :) pozdrawiam

Jeżeli dysponujemy miernikiem - to można też sprawdzić opór świecy. Jeżeli jest duży - świeca spalona, jeżeli mały (bliski zeru) - świeca dobra. I też nie trzeba wykręcać świec, wystarczy zdjąć fajkę ze świecy. Jednym przewodem od miernika złapać masę a drugim dotknąć czubka świecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w silnikach DIESLA siwce są do podgrzania temperatury, a sam zapłon spowodowany jest po przez kompresje w tłoko, słaba kompresja ciężej odpala! tak są już one skonstruowane! moze to jest nie wiarygodne ale ponizej -20st nadal mi odpalał na niedziałających świecach, az w koncu wzmienilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Male pytanko Jakiego koloru beda spaliny po nocnym staniu jezeli zadna ze siwc nie dziala. Czarne czy siwe temp na zewnatrz okolo 0st. Jak sprwadzic i gdzie jest i jak sie nazywa bezpiecznik odpowiadajacy za streowanie swieczek bo pdejrzewam za ma go chba walnietego.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ewski

Bezpiecznik świec 80A. jest w skrzynce sterownika silnika. W podszybiu po str. kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odświeżę trochę temacik, mam pytanko - ile czasu grzeją Wam świece żarowe (do czasu zgaśnięcia spiralki) w obecnych warunkach pogodowych, przyjmując odpalanie poranne i południowe gdzie temperatura powietrza jest około 20 stopni C ?

Drugie pytanko - czy po odpaleniu wchodzi silnik na wysokie obroty 1400-1600 i spada do 1000 i stopniowo spadają w miarę rozgrzania się silnika ?

Edytowane przez piotr-kaczor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy występujących temperaturach w ogóle nie grzeją.

Gasnąca spiralka nie oznacza że świece przestają grzać. Jak się wsłuchasz to usłysysz cyknięcie przekaźnika od świec.

Po odpaleniu obroty na zimnym koło 900, jak się rozgrzeje to okolice 800

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Odświeżę trochę temacik, mam pytanko - ile czasu grzeją Wam świece żarowe (do czasu zgaśnięcia spiralki) w obecnych warunkach pogodowych, przyjmując odpalanie poranne i południowe gdzie temperatura powietrza jest około 20 stopni C ?

Drugie pytanko - czy po odpaleniu wchodzi silnik na wysokie obroty 1400-1600 i spada do 1000 i stopniowo spadają w miarę rozgrzania się silnika ?

 

Opisujesz to na podstawie swojego auta? Jeśli tak, to na 100% masz uszkodzony (albo wypięła się wtyczka) czujnik temperatury G62/G2 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,żeby sprawdzić świecę to trzeba ja wykręcić z głowicy.Może się zdarzyć że świeca będzie grzała ALE nie jej koniec tylko np środek a żeby to zdiagnozować trzeba ją wykręcić.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest opis mojego samochodu, czujnik G62/G2 (oryginał) miałem wymieniany przy okazji rozrządu, było to zimą 2015, 2 razy był wymieniany bo pierwszy źle wskazywał temperaturę a konkretnie zaniżał ją o jakieś 10 stopni. Później po wymianie było już właściwe wskazanie, a to że tak nagrzewał się zimą nie zwracałem uwagi, aż ostatnio przy takich wysokich temperaturach zdziwiło to mnie. Rano jak odpalam to spiralka świeci około 9 sekund a około 19 sekund działa podgrzewanie świec (z obserwacji po wyłączeniu się przekaźnika). Ponadto później zawsze jest przygazowanie obrotów jak pisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer dostaje informacje o niskiej temperaturze i dlatego tyle czasu świece grzeją plus ogromna ilość paliwa na rozruch dlatego tak obroty podchodzą.

Na 99% uszkodzony czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności